معرفی و دانلود کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

عکس جلد کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم نوشته‌ی رابرت ریزر و جان وی. دمپسی است. این اثر علمی که به عمده‌ترین مباحث طراحی و کاربرد تکنولوژی آموزشی می‌پردازد، از برجسته‌ترین منابع مطالعاتی رشته‌ی خود شمرده می‌شود. جالب است بدانید کتاب پیش‌رو در سال 2006 برنده‌ی جایزه‌ی AECT در بخش طراحی و توسعه بود.

درباره‌ی کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

پیش‌بینی شما درباره‌ی آینده‌ی رشته‌ی تکنولوژی آموزشی چیست؟ آیا در زمان اندیشیدن به قرن‌های آینده جایگاه خاصی برای این علم می‌بینید؟ درباره‌ی وضعیت کنونی آن چطور؟ آیا می‌دانید متخصصان این رشته چه نقش اساسی و بنیادینی در ساخت دنیای مدرن ایفا کرده‌اند؟ رابرت ریزر و جان وی. دمپسی در کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم (Trends And Issues In Instructional Design And Technology) به سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهند. آن‌ها ضمن ارائه‌ی توضیحاتی جامع درباره‌ی مفاهیم پایه، شما را با ابعاد گسترده‌ی این رشته مواجه می‌سازند تا درک کاملی از تکنولوژی آموزشی به دست آورید.

این دو استاد بازنشسته‌ی دانشگاه اثر مقابل را در نه بخش به تالیف درآورده‌اند؛ «واژه‌های کلیدی و تاریخچه‌ی علم تکنولوژی آموزشی»، «نظریه‌ها و مدل‌ها»، «روش‌های ارزشیابی طرح‌های گوناگون»، «شیوه‌های بهبود عملکرد»، «کاربرد تکنولوژی آموزشی در حوزه‌های مختلف»، «گرایش‌های جهانی در زمینه طراحی و تکنولوژی آموزشی»، «چگونگی رسیدن به جایگاه طراحی در این علم»، «بررسی مباحث جدیدی مثل یادگیری مبتنی بر بازی» و در نهایت «بررسی برخی مسائل کنونی رشته طراحی و تکنولوژی آموزشی» به‌ترتیب عناوینی هستند که در کتاب مورد بحث قرار می‌گیرند. دقت کنید که اثر پیش‌رو شامل بخش پنجم تا نهم است و برای مطالعه‌ی چهار بخش ابتدایی لازم است به جلد اول این کتاب مراجعه کنید.

منابع موجود درباره‌ی تکنولوژی آموزشی بسیارند اما اثری که در مقابل خود می‌بینید جایگاهی خاص در این لیست بلند دارد. بدون شک جامع و کامل بودن اولین ویژگی منحصربه‌فرد کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد ادوم است. زیرا جان وی. دمپسی و رابرت ریزر این علم را تقریبا در تمام جهات مورد بررسی قرار داده‌اند. ویژگی متمایز دوم تعریف و توصیف دقیق از همگرایی طراحی آموزشی، فناوری آموزشی و فناوری عملکرد است که مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر رشته‌ی تکنولوژی آموزشی شمرده می‌شوند.

سومین برتری اثر مقابل ترجمه‌ی تخصصی توسط فعالان ایرانی رشته‌ی تکنولوژی آموزشی است. دکتر حسین زنگنه (عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا)، مرضیه سعید‌پور (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی علامه‌طباطبائی) و سونیا موسی رمضانی (دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی علامه‌طباطبائی) مترجمان این اثر مفید هستند.بدون‌شک بیان ساده و درعین‌حال دقیق مباحث علمی بدون حضور این متخصصان امکان‌پذیر نبود. ویژگی چهارم کتاب پرداختن به موضوعاتی فراتر از حیطه‌ی دانشگاهی است که مطالعه‌ی آن ابزارهایی را دراختیار فارغ‌التحصیلان این رشته و افراد فعال در حیطه‌ی تکنولوژی آموزشی قرار می‌دهد. این امر می‌تواند به شکل‌های گوناگون آینده‌ی شغلی این گروه را ارتقا بخشیده و نقشی مهم در ساخت حرفه‌ی آن‌ها ایفا کند.

معرفی کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم را با ناشر چاپی آن به پایان می‌بریم. انتشارات آوای نور در سال 1396 برای اولین‌بار اثر پیش‌رو را به چاپ رساند تا جامعه‌ی دانشگاهی این رشته، به جدیدترین یافته‌ها و مباحث علمی تکنولوژی آموزشی دسترسی داشته باشند.

جوایز و افتخارات کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن ارتباطات و فناوری آموزشی (AECT) سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی بخش طراحی و توسعه (AECT) سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن بین‌المللی بهبود عملکرد (ISPI) سال 2006

کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

جان وی. دمپسی و رابرت ریزر مشخصا زمان تالیف کتاب، جامعه‌ی دانشگاهی را مد نظر داشته‌اند. اما مخاطبان آن را می‌توان به‌صورت کلی در دو گروه قرار داد. دانشجویان با مطالعه‌ی اثر پیش‌رو به دانش خود عمیق می‌بخشند و ابعاد جدیدی از این رشته را کشف می‌کنند. فارغ‌التحصیلان و دیگر فعالان رشته‌ی تکنولوژی آموزشی می‌توانند از مباحث مطرح شده در کتاب برای افزایش مهارت‌هایشان بهره بگیرند که در نهایت به تحکیم پایه‌های شغلی آن‌ها می‌انجامد.

با نویسندگان کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم بیشتر آشنا شویم

رابرت ریزر (Robert Reiser) استاد بازنشسته‌ی دانشگاه ایالتی فلوریدا (FSU) و معاون تحقیقاتی سابق در دانشکده‌ی آموزش است. او که 75 مقاله و 5 کتاب علمی منتشر کرده بی‌تردید یکی از ماندگارترین چهره‌های دانشگاه FSU بوده و تغییرات او در سیاست‌های پژوهشی عموما مثبت برآورد می‌شوند. جالب است بدانید رابرت ریزر پس از چهل و شش سال تدریس در سال 2021 با بالاترین رتبه‌ی هیئت علمی بازنشسته شد. اثر دیگر او که به زبان فارسی نیز برگردانده شده انتخاب رسانه‌ها برای آموزش (‎Selecting media for instruction‬) نام دارد.
جان وی. دمپسی (John V Dempsey) مدیر مؤسس مرکز نوآوری در یادگیری و استاد سابق طراحی و توسعه آموزشی در دانشگاه آلابامای جنوبی است.

در بخشی از کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی جلد دوم می‌خوانیم

طراحی نظام‌های بزرگ حوزه‌ای است که چالش‌های منحصربه‌فردی را پیش روی طراحان آموزشی قرار می‌دهد. نظام‌های بزرگ و گسترده ‌این چالش ها را عمیق‌تر می‌کنند. طراحی برای ارتش با طراحی برای شرکت‌های بزرگ به لحاظ مدیریت، پیکربندی، اجرا، کارشناسان و مربیان مهارت‌آموزی بسیار متفاوت است. فلسفه مدیریت در شرکت‌های بزرگ عموماً با رهبری واحد از سوی هیات رئیسه تعیین می‌شود. ارتش به‌خاطر چشم‌اندازها و ماموریت‌های متفاوت هریک از بخش‌های مستقل خود به خود افتخار می‌کند. گروه طراحی آموزشی هنگامی که در درون حوزه‌های مشترک فعالیت می‌کند در تلاش است رضایت مشتریان سرسخت خود را با درخواست‌های کاملاً مشخص جلب کند.

پیکربندی اجزاء راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری می‌تواند یکی از دشوارترین ابعاد یک پروژه باشد. هر خدمت دارای شبکه‌ای از فراساختارها و تجهیزاتی است که در طول سال‌ها خریداری شده‌اند. در اکثر موارد طراحان در نظام‌های موروثی (موجود) با تلفیق سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدید کار می‌کنند. به محض اتمام پروژه و اجرای آزمایش‌های ثانویه در موقعیت آرمانی از گروه طراحی آموزشی انتظار می‌رود در اجرا و ارائه آموزش‌ها به گروه‌های اجرایی دولتی کمک کنند. اجرای پروژه‌ها چالش‌های خاصی را به همراه دارد زیرا آن باید در موقعیت‌های بسیار متفاوتی اعم از کشتی‌های دور دست و کلاس‌های پراکنده در سراسر جهان اجرا شود.

برخلاف اکثر شرکت‌های بزرگ که دارای گروه مهارت‌آموزی و معلمان حرفه‌ای هستند، ارتش از کارشناسان موضوع درسی استفاده می‌کند و برای آن‌ها مواد آموزشی لازم را جهت کمک در تدریس شان فراهم می‌کند. طراحان آموزشی باید مواد آموزشی مهارت‌آموزی مهارت آموزان را فراهم کنند تا طرح آموزشی را مرحله به مرحله و همراه با نظریه‌های یادگیری شان توضیح دهند.

فهرست مطالب کتاب

بخش پنجم: روندها و موضوعات محیط‌های مجازی
فصل 18: طراحی آموزشی در تجارت و صنعت
فصل 19: فرصت‌های طراحی آموزشی در آموزش نظامی و محیط‌های مهارت‌آموزی
فصل 20: عملکرد، آموزش و فناوری در آموزش پزشکی
فصل 21: طراحی آموزشی و تلفیق فناوری از کودستان تا دبیرستان
فصل 22: پنج نقش دانشگاه برای طراحان آموزشی در سه کشور
بخش ششم: روندها و مسائل جهانی حوزه فناوری و طراحی آموزشی
فصل 23: توسعه یادگیری برای مقابله با چالش‌های یک جهان تقسیم نشده
فصل 24: طراحی و فناوری آموزشی در یک فضای آسیایی:: با تمرکز بر ژاپن و کره
فصل 25: طراحی آموزشی در اروپا
بخش هفتم: پذیرش شغل در IDT و موفقیت در IT
فصل 26: پذیرش شغل به‌عنوان طراح آموزشی:: درس‌هایی از تجربیات شخصی
فصل 27: پیداکردن کار در بخش تجارت و صنعت
فصل 28: انتشارات و سازمان‌های حرفه‌ای: در حوزه طراحی و فناوری آموزشی
فصل 29: یادگیری الکترونیکی و طراحی آموزشی
فصل 30: اشیاء یادگیری
فصل 31: شبکه‌ها، وب دو و یادگیرندگان بهم پیوسته
فصل 32: کاربرد عاقلانه رسانه‌های غنی
فصل 33: بازی... و... یادگیری
فصل 34: طراحی در دنیای مجازی
فصل 35: اصول اخلاقی حرفه‌ای: قوانین کاربردی در حوزه عمل
فصل 36: تنوع و قابلیت دسترسی
فصل 37: تغییر ماهیت طراحی
فصل 38: بحثی در خصوص مزایا و سطوح متفاوت هدایت آموزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم
نویسنده،
مترجمحسین زنگنه، مرضیه سعیدپور، سونیا موسی رمضانی
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات544
زبانفارسی
شابک978-600-309-285-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۴۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم

برای دریافت کتاب روندها و مسائل تکنولوژی آموزشی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.