معرفی و دانلود کتاب روون پسری از رین

عکس جلد کتاب روون پسری از رین
قیمت:
۱۲۵۰۰ ۸,۷۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روون پسری از رین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روون پسری از رین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روون پسری از رین

کتاب روون پسری از رین رمانی فانتزی و مهیج نوشته‌ی امیلی رودا درباره‌‌ی یافتن قدرت و شجاعت درونی است. این اثر جذاب، داستان روون، پسری خجالتی و ترسو را روایت می‌کند که مجبور می‌شود برای نجات روستایش، قهرمانان و دلاوران روستا را در سفری ماجراجویانه و بسیار خطرناک همراهی کند. اما آیا او می‌تواند با شجاعت، از پس مسیر صعب‌العبور کوه ممنوعه و اژدهای آتشین برآید؟ گفتنی‌ست این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شورای کتاب کودک استرالیا بوده است.

درباره‌ی کتاب روون پسری از رین

کتاب روون پسری از رین (Rowan of Rin) اولین کتاب از مجموعه‌ی رمان‌های روون، نوشته‌ی امیلی رودا (Emily Rodda)، یکی از بهترین فانتزی‌نویسان استرالیایی است که نشر افق آن را به چاپ رسانده. رمان از جایی شروع می‌شود که رود روستای رین، از جوش و خروش باز می‌ایستد و روستا دیگر آبی برای زندگی ندارد. اینجاست که مردم روستا تصمیم می‌گیرند از کوه ممنوعه که آب رود از آن سرچشمه می‌گیرد بالا بروند و بفهمند که چه چیز جلوی آب رودخانه را گرفته است. اما طبق افسانه‌ها، کوه بسیار خطرناک است و حتی اگر بتوانی از مسیر خطرناک کوه بلند بالا بروی، بر قله‌ی کوه، اژدهای آتشینی وجود دارد که باید با آن روبرو شوی. حتی فکرش هم برای دلاورترین مردم روستا ترسناک است؛ چه برسد به روون که به خجالتی و ترسو بودن معروف است.

معرفی و دانلود کتاب روون پسری از رین

مردم روستا چار‌ه‌ای ندارند به جز بالا رفتن از کوه، اما پیش از عزیمت، از شبا، پیرزن دانایی که بچه‌های روستا از او می‌ترسند، مشورت می‌گیرند. شبا تنها راه موفقیت آن‌ها را حضور روون جوان در این سفر می‌داند و نقشه‌ای جادویی به آن‌ها می‌دهد که فقط در دستان روون قابل خواندن است. حالا روون مجبور است که با شجاع‌ترین افراد روستا به ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین سفر برود. سفری پر از دام‌های کشنده و تصمیمات دشوار که در انتها، به رویارویی با اژدها می‌انجامد.

کتاب روون پسری از رین از عناصر فانتزی درخشانی استفاده می‌کند و جهان داستانی‌اش را به قدری خوب گسترس می‌دهد که با خواندن آن، خود را دقیقاً در میان مردم دهکده و در کنار روون می‌بینید. علاوه بر تصویرسازی‌های روشن، امیلی رودا با جملاتی کوتاه و ساده، ذهنیات و درونیات شخصیت‌ها را به مخاطب می‌رساند و افکار و احساسات آن‌ها مثل شک‌ها، نگرانی‌ها، ترس‌ها و... را می‌توانید به‌راحتی احساس کنید.

زبان داستان نوجوان روون پسری از رین بسیار ساده و روان است و توصیفات به اندازه، کافی و متناسب با حوصله‌ی مخاطب نوجوان ارائه شده. فضاهای فانتزی، جان‌دار و باورپذیر هستند و شخصیت‌پردازی‌ها نیز نه فقط در شخصیت‌های اصلی بلکه در شخصیت‌های فرعی نیز عمیق، فکرشده و غافلگیرکننده است.

امیلی رودا، نویسنده‌ی رمان‌های نوجوان برگزیده‌ی زیادی است. بسیاری از کتاب‌های او، از جمله کتاب روون پسری از رین، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شورای کتاب کودک استرالیا شده است. او پرفروش‌ترین فانتزی‌نویس بزرگسالان استرالیایی نیز هست. به همین دلیل، این کتاب و به صورت کلی مجموعه‌‌ی رمان‌های روون می‌تواند برای عاشقان کتاب‌های فانتزی جذاب و خواندنی باشد.

کتاب روون پسری از رین را نسرین وکیلی، به همان سادگی، روانی و شیرینی متن اصلی ترجمه کرده است و نشر افق این کتاب جذاب را به چاپ رسانده.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های روون

مجموعه‌ی رمان‌های روون شامل چهار جلد کتاب نوشته‌ی امیلی رودا درباره‌ی روون، پسرکی ضعیف در روستای رین است که در هر یک از رمان‌ها، باید به طریقی، با تکیه بر توانایی‌های فردی و شجاعت خود، مردمش را از خطرات نجات دهد. این مجموعه رمان‌های فانتزی، با اینکه شخصیت اصلی و فضایی یکسان دارند اما داستان‌هایی کاملا مجزا و مستقل را روایت می‌کنند و هر کدام می‌توانند به تنهایی هم خوانده و درک شوند. کتاب‌های این مجموعه سه بار برگزیده‌ی جایزه کتاب سال شورای کتاب کودک استرالیا شده است و جوایز متعددی را از آن خود کرده. ترجمه‌ی این مجموعه از نشر افق را نسرین وکیلی بر عهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب روون پسری از رین

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شورای کتاب کودک استرالیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک سال در سال 194
  • برنده‌ی جایزه‌ی Dymocks در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی YABBA در سال 1994
  • برنده‌ی جایزه‌ی IBBY در سال 1996

نکوداشت‌های کتاب روون پسری از رین

  • یک داستان فانتزی خواندنی. (مجله‌ی هورن بوک)
  • کتابی پرطرفدار برای عاشقان داستان‌های فانتزی. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • این داستان پررمزوراز برای مخاطبان جوان سراسر دنیا پرجاذبه خواهد بود. (انجمن کتابخانه‌ی آمریکا)

کتاب روون پسری از رین برای چه کسانی مناسب است؟

رمان نوجوان روون پسری از رین برای نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی علاقه‌مند هستند جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب روون پسری از رین می‌خوانیم

روون از خواب بیدار شد. نفس‌نفس مى‌زد، مى‌لرزید و خیس عرق بود. نمى‌دانست چه وقتى از شب است. به نظر مى‌آمد که رؤیایش ساعت‌ها طول کشیده، در حالى‌که شاید بیش از چند ثانیه نبود. آناد آرام خوابیده بود. دهانش کمى باز بود و دستش را دور بوکشاى عروسکى خود حلقه کرده بود. حتما خواب بدى نمى‌دید. روون مى‌ترسید دوباره خوابش ببرد. لحاف را کنار زد و از جا پرید. خیلى سرد بود. سوز سرد شبانه به پنجره مى‌خورد. لباس خوابش کاملاً خیس عرق بود. آن را در آورد و به سرعت لباس‌هایى را که قبلاً در آورده و روى زمین انداخته بود، پوشید.

زیر لباس‌ها چوبى را که شبا به طرف او پرت کرده بود، دید. بدون این‌که حواسش باشد، آن را به خانه و اتاق خودش آورده بود. آن را از زمین برداشت. انگشتانش را از بالا تا پایین روى آن کشید. چوب خوبى بود؛ صاف و کلفت. آن‌چنان صاف بود که گویى صیقل داده شده بود. فقط یک برآمدگى کوچک نوک‌تیز وسطش بود. روون فکر کرد احتمالاً همین قسمت به پیشانى او خورده است. انگشت شست خود را روى آن کشید؛ تیز و سفت بود.

ناگهان برجستگى روى چوب جا به جا شد! زیر شست او به طرف جلو رفت، و غشاى روى چوب ورآمد.

روون از این‌که چوب صاف زیر انگشتانش تبدیل به یک ورقه شده بود، حیرت کرد. با شگفتى ورق را باز کرد و با بازتر شدن آن، بر شگفتى او هم افزوده شد.

متوجه شد که آن چوب اصلاً چوب نبود؛ ورقه‌اى بود که محکم لوله شده و برجستگى وسط آن‌هم گیره‌اى بود که کاغذ لوله شده را محکم نگه مى‌داشت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
1. اجتماع مردم ده
2. شبا
3. دلاوران
4. باید دید تا باور کرد
5. کوهستان
6. جنگل
7. رؤیا
8. گوشت و خون
9. ادامه‌ى راه
10. شب بى‌پایان
11. تله
12. شجاع‌ترین قلب
13. پاسخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روون پسری از رین
نویسنده
مترجمنسرین وکیلی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-964-369-118-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۵۰۰ ۸,۷۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روون پسری از رین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روون پسری از رین

برای دریافت کتاب روون پسری از رین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.