معرفی و دانلود کتاب رک‌ترین کتاب ممکن: راهکارهایی کاربردی برای رهایی ذهن از چرندیات

عکس جلد کتاب رک‌ترین کتاب ممکن: راهکارهایی کاربردی برای رهایی ذهن از چرندیات
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رک‌ترین کتاب ممکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رک‌ترین کتاب ممکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رک‌ترین کتاب ممکن: راهکارهایی کاربردی برای رهایی ذهن از چرندیات

کتاب رک‌ترین کتاب ممکن اثر شوتاب گنگور شما را با واقعیت روبه‌رو می‌کند. نویسنده در این کتاب روش‌های تفکر سنتی را به چالش می‌کشد و از شما می‌خواهد که ذهن خود را با این اراجیف پر نکنید. او در این کتاب پرفروش در کشور هند، شما را با دیدگاهی تازه درباره‌ی جهان و خودتان آشنا می‌کند که تابه‌حال به آن فکر نکرده بودید.

درباره‌ی کتاب رک‌ترین کتاب ممکن

در میان کتاب‌های متعدد خودیاری، کتاب رک‌ترین کتاب ممکن (The Rudest Book Ever) از نویسنده و یوتیوبر معروف هندی شوتاب گنگور (Shwetabh Gangwar) اصلاً شبیه کتاب‌های خودیاری نیست. در این کتاب مجموعه‌ای از دیدگاه‌ها را می‌بینید که تفکر شما را تغییر می‌دهند. نویسنده سعی کرده با استفاده از لحن تند، کلمات بی‌ادبانه، طنز و طعنه خواننده را به خودش بیاورد و او را وادار کند که به جنبه‌های مختلف زندگی‌اش از منظری دیگر نگاه کند.

شوتاب گنگور سال‌هاست که در یوتیوب و اینستاگرام مشکلات مردم را حل می‌کند و آن‌ها را در حل مسائلشان یاری می‌دهد. پس تعجبی ندارد که لحنی جسورانه، صمیمی و منحصر‌به‌فرد داشته باشد و بخواهد با این لحن خوانندگان جوان بیشتری را به مطالعه‌ی کتاب خود برانگیزد. جوانان زیادی هستند که فکر می‌کنند شرایط اجتماعی نامناسب است، والدینشان آن‌ها را درک نمی‌کنند و باورهایی که سال‌ها با آن زندگی کرده‌اند، نادرست هستند. کتاب رک‌ترین کتاب ممکن مانند یک راهنما این افراد را از سردرگمی نجات داده و به آن‌ها یاد می‌دهد «چگونه فکر کنند.»

شما با این کتاب به سفری در کُنه وجودتان می‌روید و با جنبه‌هایی از «خود» مواجه می‌شوید که تابه‌حال به آن توجه نکرده بودید. شوتاب گنگور در این کتاب رک و روراست، مختصر و عمل‌گرایانه به حوزه‌های مختلف زندگی مانند شادی، رضایت، طرد شدن، موفقیت، شکست، دوستی، روابط، قهرمان‌پسندی، هویت شخصی، تحسین، شبکه‌های اجتماعی و... می‌پردازد.

کتاب رک‌ترین کتاب ممکن حاصل تجربه‌های نویسنده است و هیچ یافته‌ی علمی یا تحقیقی برای پشتیبانی از آن ارائه نشده. البته که سال‌ها تجربه‌ی زندگی در کشوری مانند هند که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، شوتاب را برای نوشتن چنین کتابی آماده کرده. همچنین او به افراد زیادی مشاوره می‌دهد و به مشکلات رایج انسان‌ها واقف است. شوتاب گنگور می‌خواهد که آدم‌ها با واقعیت خشن آشنا شوند و چشمشان را به روی حقیقت باز کنند.

درکل کتاب رک‌ترین کتاب ممکن برای کسانی است که نگاهی ایدئال به زندگی دارند و می‌خواهند آن را تغییر دهند. شوتاب گنگوار دیدگاه‌هایی عمل‌گرایانه دارد که از شما در برابر همه‌ی موقعیت‌ها و احساسات غیرضروری محافظت می‌کنند. اگر می‌خواهید با نظرات صریح و بی‌پرده‌ی نویسنده آشنا شوید،‌ این کتاب را بخوانید. اثر حاثر را سید حسن رضوی ترجمه کرده و نشر میلکان آن را به چاپ رسانده است.

کتاب رک‌ترین کتاب ممکن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید متفاوت فکر کنید و در جایی به مشکلات همیشگی زندگی خود پایان دهید، شوتاب گنگور در این کتاب توصیه‌هایی صریح و جدی برای شما دارد. اگر قصد دارید درک عمیق‌تری از جایگاه خود در جهان داشته باشید و باورهای محدود‌کننده را کنار بگذارید، کتاب رک‌ترین کتاب ممکن را بخوانید.

با شوتاب گنگور بیشتر آشنا شویم

شوتاب گنگور متولد 1990 در کشور هند است. او برای تحصیلات به شهر دهلی رفت و کار خود را از آن‌جا شروع کرد. وی در سال 2014 کتاب «هزار نامه‌ی عاشقانه» را نوشت و پس از آن در سال 2015 کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرد. شوتاب گنگوار یکی از یوتیوبرهایی است که درباره‌ی موضوعات خاص حرف می‌زند. موضوعاتی که هیچ‌کس به سراغ آن‌ها نمی‌رود و همین مسئله او را به محبوبیت رسانده. او کانال دیگری نیز در یوتیوب دارد که روی‌هم‌رفته دو و نیم میلیون کاربر در هر دو آن‌ها عضو هستند. این نویسنده و یوتیوبر مشهور در اینستاگرام نیز فعالیت دارد و مشکلاتی را که مردم با او در میان می‌گذارند، حل می‌کند و هدف زندگی خود را حل مشکلات دیگران می‌داند.

در بخشی از کتاب رک‌ترین کتاب ممکن: راهکارهایی کاربردی برای رهایی ذهن از چرندیات می‌خوانیم

سؤال این است: پدر و مادرها قبل از بچه‌دارشدن، چقدر درباره‌ی بچه فکر می‌کنند؟ اگر انگیزه‌ی اصلی‌شان این است: «بچه ریزه‌میزه و بامزه‌ست و زندگی‌مون رو عوض می‌کنه»، این اصلاً انگیزه‌ی خوبی نیست. احتمال زیادی وجود دارد که ابله دیگری به این سیاره اضافه کنند. بچه که خودش هِرّ را از بِرّ تشخیص نمی‌دهد! اگر بچه‌ها نتوانند فکر کنند، یک نفر پیدا می‌شود که از این فرصت استفاده کند و آن‌ها را پیروِ خودش کند. آن یک نفر احتمالاً به‌اندازه‌ی پدر و مادر برای بچه تره خرد نمی‌کند. متأسفانه در بیشتر مواقع همین اتفاق می‌افتد و مردم از محیط و والدین و هوش احساسی رشدنکرده‌ی خودشان ایده‌های بنجل یاد می‌گیرند و با همین وضعیت وارد جهان می‌شوند.

اما چیزی وجود دارد به‌اسم انگیزه‌ی مسئولانه که شبیه به این است: «ما داریم یک انسان می‌سازیم. آیا از نظر روانی، صلاحیت و آمادگی ساختن یک انسان رو داریم که مسئولیتش فقط و فقط به عهده‌ی ماست؟ اگه نه، آیا حالا باید افکار، ادراک و دیدگاهمون رو ارتقا بدیم و چند مخزن دانش بسازیم که به‌وقتش به کمک کنجکاوی‌های انسان کوچک بیاد و توی رشد کلی شخصیتش تأثیر بذاره؟» «انگیزه‌ی مسئولانه» یعنی والدین بفهمند زمانی که اساس شخصیت بچه شکل می‌گیرد، آن‌ها قوی‌ترین تأثیر را دارند و این‌که برای آماده‌کردن بچه، والدین اول باید خودشان را آماده کنند. متأسفانه والدینِ این سیاره خیلی به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

در بسیاری مواقع مردم فکر می‌کنند لازم نیست چیزی یاد بگیرند؛ چون فرض می‌کنند همه‌چیز را بلدند. این فرضیه‌ی خطرناک، ریشه در فقدان ترسناک خودآگاهی دارد. آن‌ها از همین رو فکر می‌کنند صلاحیت یاددادن همه‌ی آموزه‌های دنیا به فرزندشان را دارند. حقیقت این است: بیشتر والدین زندگی‌شان را سروسامان نداده‌اند؛ چون وقتی بچه بودند، کسی به آن‌ها یاد نداده بود چگونه فکر کنند. به‌عبارت دیگر، آن‌ها فیلسوف نیستند.

فهرست مطالب کتاب

رُک‌ترین کتاب ممکن
مقدمه‌ای کوچک اما مهم
فصل اول: تو محصولی
فصل دوم: خودت می‌دانی که می‌خواهی خاص باشی
فصل سوم: عدم‌پذیرش با ما چه می‌کند؟
فصل چهارم: آدم‌ها عجیب‌اند
فصل پنجم: آیا شکست گند می‌زند به حالت؟
فصل ششم: پیداکردن عشق اعصاب آدم را خرد می‌کند
فصل هفتم: چگونه «خودِ» تو می‌میرد؟
فصل هشتم: گور بابای خوشحالی
فصل نهم: رضایت را انتخاب کن، نه خوشحالی را
فصل دهم: گور بابای خوشحال‌کردن دیگران
فصل یازدهم: تو کشوری
فصل دوازدهم: گور بابای قهرمانانت
فصل سیزدهم: تحسین کن؛ هرگز دنبال نکن
فصل چهاردهم: کثافت‌های اینترنتی
فصل پانزدهم: یاد بگیر چگونه فکر کنی
فصل شانزدهم: چند چیز ساده که هرگز نباید فراموش کنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رک‌ترین کتاب ممکن: راهکارهایی کاربردی برای رهایی ذهن از چرندیات
نویسنده
مترجمسید حسن رضوی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-254-448-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رک‌ترین کتاب ممکن

Amirhossien
۱۴۰۲/۷/۲۰
گفته بودن که برای متولدین ماه اردیبهشت خوبه کنجکاو شدم و شروع کردم به مطالعه...
سام موسوی
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب بسیار صریح و مفیدیه توصیه میکنم بخونیدش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رک‌ترین کتاب ممکن

برای دریافت کتاب رک‌ترین کتاب ممکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.