معرفی و دانلود کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست

عکس جلد کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست

رمان تحسین‌شده‌ای که طرز فکرتان را درمورد زندگی و افکار افراد مبتلا به اوتیسم دگرگون می‌کند. کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست، به قلم نیکول پنتلیکوس، شما را به دنیای ذهن «نوا» دعوت می‌کند؛ نوجوانی که به اوتیسم مبتلاست و روابط چندانی با اطرافیانش ندارد اما برعکس؛ در دنیای علم و نجوم یک دانشمند کوچک و باهوش به حساب می‌آید. این اثر به‌عنوان کتاب برگزیده‌ از سوی کتابخانه‌ی عمومی نیویورک تایمز انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب زمین سیاره‌ای آبی‌ست

نوا دختربچه‌ی دوازده‌ساله‌ای‌ست که علیرغم هوش و استعداد فراوان، بسیار کم‌حرف است. آن‌قدر که اطرافیانش او را مبتلا به اختلال اوتیسم می‌دانند و نگرانش هستند. در این بین، تنها خواهرش بریجیت با همه مخالفت می‌کند و اعتقاد دارد که نوا یک دختر خاص با توانایی‌های شگفت‌انگیز است. هم نوا و هم بریجیت هر دو عاشق نجوم و ستاره‌شناسی هستند. امسال قرار است با یکدیگر شاهد یکی از مهم‌ترین رویدادهای نجومی باشند اما...

نیکول پنتلیکوس (Nicole Panteleakos) در کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست (Planet Earth is blue) ما را به دنیای جذاب کودکان می‌برد تا برای یک‌بار هم که شده، جهان را از نگاه آن‌ها ببینیم. دنیایی پر از هیجان و اتفاقات ساده‌ای که برای کودکان رخدادهایی خارق‌العاده به حساب می‌آیند و همچنین فانتزی‌هایی که به کمک روزهای کسل‌کننده آمده‌اند تا هر لحظه از زندگی را به سفری پرتلاطم تبدیل کنند.

به‌زودی فضاپیمای چلنجر روانه‌ی کهکشان خواهد شد. درست است که این اتفاق بارهاوبارها در حوزه‌ی مطالعات اخترشناسی افتاده اما مسافر این فضاپیما، این رویداد را از تمام سفرهای فضایی قبلی متمایز می‌کند. برای اولین‌بار یک معلم به‌عنوان مسافر فضایی برگزیده شده و مهم‌تر از آن، فیلم پرتاب فضاپیما در سراسر مدارس آمریکا به نمایش درمی‌آید تا دانش‌آموزان هم به طور زنده شاهد این رویداد نجومی باشند. چه چیزی بهتر از این؟

نوا و بریجیت مانند خیلی از بچه‌ها بی‌صبرانه منتظر پرتاب چلنجر هستند و سر از پا نمی‌شناسند. آن‌ها مشتاقانه برنامه‌ریزی کرده‌اند که فیلم پرتاب را باهم تماشا کنند اما سرانجام به خاطر اتفاقی غیرمنتظره، برنامه‌هایشان پاک به هم می‌ریزد. بریجیت ناپدید می‌شود و نوا را نیز به خانواده‌ی موقت دیگری می‌‌سپارند. در حالی که چیزی به پرتاب فضاپیما نمانده، هنوز خبری از بریجیت نیست و نوا نمی‌داند چطور بدون او به تماشای فیلم پرتاب برود.

مهربانی، محبت خالصانه و بی‌شائبه، همین‌طور عشق بی‌دریغ، ستون‌های نامرئی‌ای هستند که نیکول پنتلیکوس کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست را روی آن‌ها بنا کرده. این داستان رئالیستی با بیدار کردن عمیق‌ترین عواطف مخاطب او را مشتاق خواندن رمان خواهد کرد.

هم خانواده‌ی موقت نوا و هم معلم‌هایش، همگی معتقدند که او از قدرت تکلم چندانی برخوردار نیست و به راحتی نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند اما نوا به همه‌ی آن‌ها ثابت می‌کند که سخت در اشتباهند. نوا پیش از فرارسیدن روز پرتاب فضاپیما، برای خودش دوست جدیدی پیدا می‌کند تا بالأخره خانواده و اهالی مدرسه ببینند که او بدون کمک بریجیت هم می‌تواند روابط دوستانه‌ی خود را گسترش دهد.

نوا هر روز منتظر است تا بریجیت را دوباره ملاقات کند و با همراهی یکدیگر فیلم پرتاب را تماشا کنند تا اینکه...

نوجوانان می‌توانند کتاب حاضر را با برگردان آویشن امین‌صالحی تهیه کرده و مطالعه نمایند. رمانی که پیش‌رو دارید به کوشش انتشارات پرتقال، روانه‌ی بازار کتاب شده تا مشتاقان ادبیات نوجوان از خواندن آن نهایت لذت را ببرند.

جوایز و افتخارات کتاب زمین سیاره‌ای آبی‌ست

  • بهترین کتاب برگزیده‌ی سال کتابخانه‌ی عمومی نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه‌ی ان‌سی‌تی‌ای شارلوت هوک در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب زمین سیاره‌ای آبی‌ست

  • نیکول پنتلیکوس، شخصیت‌پردازی و پیرنگ را در این رمان لذت‌بخش به صورتی ماهرانه باهم ادغام می‌کند. (بوک‌لیست)

  • یک داستان منحصربه‌فرد که همه‌ی مخاطبان عاشق شخصیت‌هایش می‌شوند. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • خواندن کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست به مخاطبان خردسال کمک می‌کند تا مهربانی و همدلی را بهتر درک کنند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • لطیف و آگاهی‌بخش! کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست، رمانی زیبا درمورد دختری است که دقیقاً می‌داند کیست، حتی وقتی دیگران نمی‌توانند شخصیت واقعی او را ببینند. (ربکا استید، نویسنده‌ی برنده‌ی مدال نیوبری)

  • داستانی قدرتمند پیرامون ذهن خارق‌العاده‌ی یک دختر مبتلا به اوتیسم و پیوندی که بین خواهران وجود دارد. (آن ام. مارتین، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری)

  • نوا شخصیتی است که هرگز او را فراموش نخواهید کرد. او قلب شما را در هم خواهد شکست و دوباره به روشی جدید پیوند خواهد داد. احساسات این دختر کاملاً صادقانه هستند. (جنیفر چولدنکو، نویسنده)

  • داستان نوا، صفحه‌به‌صفحه قلب شما را فرا می‌گیرد. مطالعه‌ی آن مثل دربر گرفتن یک آغوش است. (الی تری، نویسنده)

  • یک نمایش قابل‌توجه با تصاویری شاد و امیدوارکننده. نوا و روح تسلیم‌ناپذیرش تا مدت‌ها پس از اتمام کتاب با شما خواهند ماند. (سیندی بالوین، نویسنده)

کتاب زمین سیاره‌ای آبی‌ست برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگان بالای دوازده‌سال از مطالعه‌ی این رمان واقع‌گرایانه اما بسیار عاطفی، بی‌نهایت لذت خواهند برد. داستانی که ارزش‌های عمیق انسانی را بار دیگر به شما نشان خواهد داد.

با نیکول پنتلیکوس بیشتر آشنا شویم

نیکول پنتلیکوس نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، آثار موفقی را خلق کرده. تاکنون چندین تئاتر در شهرهای نیویورک و کنتیکات میزبان نمایش‌هایی بوده‌اند که با قلم او نگاشته شده‌اند. کتابی که مقابل شماست، اولین اثر از این نویسنده است که به فارسی نیز ترجمه شده.

در بخشی از کتاب زمین سیاره‌ای آبی‌‌‌‌ست می‌خوانیم

نوا نتوانست بخوابد. ساعت دیجیتالی‌ای که بیلی شب قبل در اتاق او گذاشته بود نشان می‌داد که نوا درست ساعت 3:04 صبح از خواب بیدار شد. بعد از اینکه درست پانزده دقیقه در تخت دراز کشید و به سقف زل زد، از جایش بلند شد، یک ‌جفت جوراب آبی براق شل‌وول که نوی‌ نو بود، پوشید و نگاهی به‌طرف پنجره انداخت. دوباره برف می‌آمد. شاید آن‌قدر برف می‌بارید که مدرسه تعطیل می‌شد و نوا مجبور نمی‌شد به مدرسه برود. امیدوار بود که همین‌ اتفاق بیفتد.

نوا تا جایی که ممکن بود، آرام دری را که به اتاق زیرشیروانی راه داشت، باز کرد و از پله‌های چوبی باریکی بالا رفت. حواسش را جمع کرد تا پایش به جعبه‌های مقوایی، اسباب‌بازی‌های کهنه، و تزیین‌های کریسمس‌ گیر نکند و خودش را به پنجره‌ی دریچه‌مانند روی دیوار روبه‌رویی رساند. بینی‌اش را به شیشه چسباند و بخار نفسش را تماشا کرد که روی برفک شیشه، دایره‌ای خیس و شفاف درست کرد. با انگشت کمی از برفک شیشه را پاک کرد و در دهانش گذاشت. مثل یک‌جور بستنی بدون ‌طعم بود. خوشش آمد. کمی برفک دیگر با انگشت برداشت. روی زبانش گذاشت. آن‌قدر برداشت و برداشت و برداشت، تا دیگر اثری از برفک نماند.

بیرون هوا تاریک بود. توی خیابان و روی ایوان خانه‌ها هیچ چراغ روشنی نبود و حتی یک اتومبیل روشن بی‌حرکت در ورودی خانه‌ی هیچ همسایه‌ای دیده نمی‌شد. بهترین فرصت برای تماشای ستاره‌ها بود، کاش تلسکوپی داشت. و کاش بلد بود چطور از یک تلسکوپ استفاده کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمین سیاره‌ای آبی ست
نویسنده
مترجمآویشن امین صالحی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-600-462976-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست

کیمیا سادات میره ای
۱۴۰۲/۶/۱۹
یکی از فوق‌العاده‌ترین کتاب‌هایی که خوندم بود فضاسازی خیلی قوی داشت. من هم نجوم دوست دارم هم کتاب‌های این مدلی و این دوتا موضوع باهم میکس شده بودن و یه اثر وصف ناپذیر ساخته شده بود خیلی عجیب بود اصلا نمیشد پیشبینی کرد اخرشو. معمولا کتابا اخرشون یه پایان خوش دارن این کتاب هم پایان شیرینی داشت همراه با یکم تلخی. با این کتاب خندیدم و گریه کردم. توی بعضی از قسمت‌ها واقعا خیلی گریه کردم. و توی بعضی از قسمت‌های دیگه از ته قلبم خندیدم. یکی از نکته‌های مثبت این کتاب این بود که وقایعی که واقعا اتفاق افتاده بود رو اوردن توی این کتاب. بعضی از کتاب‌ها رو میخونی و میگی مگه میشه همچین اتفاقی بیوفته ولی این کتاب اینجوری نبود من انتظار داشتم بگن اخرش همچین خواهرایی بودن و این داستان واقعیه. این کتاب رو جزو اون کتاب‌هایی که باید قبل از پایان زندگیتون باید حتما بخونید
سکینه حسنی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
در مورد چیزی بود که دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست

برای دریافت کتاب زمین سیاره‌ای آبی ست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.