معرفی و دانلود کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون

عکس جلد کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون
قیمت:
۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون

کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون داستانی طنزآلود و سرگرم‌کننده برای کودکان است که توسط لوئیس سکر نوشته شده است. این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری در این کتاب با زبانی طنز و جذاب، ماجراهای مدرسه‌ای عجیب و غریب را روایت می‌کند که ابری سیاه و بدشگون بالایش جا خوش کرده است.

درباره‌ی کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون

لوئیس سکر (Louis Sachar) را می‌توان از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در آمریکا دانست. عمده‌ی شهرت او وامدار نوشتن کتاب «گودال‌ها (Holes)» است که جایزه‌ی نیوبری را برای لوئیس سکر به ارمغان آورد و حتی در یک فیلم پرفروش نیز مورد اقتباس قرار گرفت. اثرِ مشهور دیگر این نویسنده، مجموعه‌ی مدرسه کنار جاده (Wayside School) است که لوئیس سکر اولین جلد آن را در سال 1978 منتشر کرد. کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون (Wayside School Beneath the Cloud of Doom) آخرین جلد از این مجموعه است که پس از 25 سال منتشر شده است.

وقایع کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون در مدرسه‌ای رخ می‌دهند که به علت یک اشتباه، به‌شکل عمودی ساخته شده است و در هر طبقه‌اش یک کلاس درس قرار دارد. در این کتاب، ابری بدشگون و سیاه بالای مدرسه ایجاد می‌شود و بسیاری از دانش‌آموزان مدرسه را می‌ترساند و دچار اضطراب می‌کند. بااین‌حال، خانم جولز، معلم مهربان مدرسه‌ی کنار جاده، به بچه‌ها یاد می‌دهد چطور با این ترس خود مقابله کنند و درس‌های خود را برای ساختن جهانی بدون ابر بدشگون به‌کار بگیرند.

لوئیس سکر کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون را با زبانی طنز روایت می‌کند که برای بسیاری از خوانندگان و مخاطبین کودک و نوجوان خنده‌دار و بامزه است. در حقیقت، توانایی اصلی این نویسنده در رساندن پیام‌های مفید و ارزشمند به کودکان با زبانی ساده و جذاب است که بهترین نمونه‌ی آن را می‌توان در فصل دوم این کتاب، «میلیون‌ها» دید. در این فصل، خانم جولز برای اینکه به بچه‌ها نشان دهد یک میلیون چقدر عدد بزرگی‌ست، از آن‌ها می‌خواهد یک میلیون ناخن برایش بیاورند...

کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون توسط آویشن امین صالحی ترجمه شده و تصویرگری آن را تیم هایتز برعهده داشته است. این کتاب را نشر پاپلی که واحد کودک و نوجوان نشر کتاب کوله پشتی است، منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه کنار جاده

زمانی که لوئیس سکر در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به تحصیل می‌پرداخت، برای کسب نمرات دانشگاهی در یک مدرسه به‌عنوان دستیار مشغول به کار شد. در همین‌جا بود که ایده‌ی نوشتن مجموعه‌ی مدرسه کنار جاده به ذهنش رسید و پس از اینکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، نوشتن اولین جلد از این مجموعه را شروع کرد. داستان‌های این مجموعه، در مدرسه‌ای روایت می‌شوند که به علت یک اشتباه مهندسی، به جای اینکه در یک طبقه ساخته شود، در 30 طبقه ساخته می‌شود. معلم‌ها و کسانی که در این مدرسه‌ی عجیب کار می‌کنند، توانایی‌های جادویی و فراطبیعی‌ای دارند که در کنار بازیگوشی‌های بچه‌ها، ماجراهای خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را می‌آفرینند.

نکوداشت‌های کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون

  • تجربه‌ای بی‌همتا برای مخاطبین دوره‌ی متوسطه‌ی اول. (Booklist)
  • لوئیس سکر در بین سرخوشی‌های بازی‌گوشانه‌ی شخصیت‌های این داستان، پیام‌های کوچک و ارزشمندی در مورد پاداش‌های مهربانی و دوستی، گنجانده است. (Publishers Weekly)
  • حتی پس از گذشت 40 سال، مدرسه‌ی کنار جاده جذابیت خود را حفظ کرده است و با داستان‌های بسیار بامزه‌اش مخاطب را می‌خنداند. (School Library Journal)
  • حتی با بهره‌گیری از یک خط داستانی ساده و سنتی، کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون هنوز هم همان حس آشوب‌ناک و غیرمترقبه‌بودنی را القا می‌کند که در جلدهای پیشین در مخاطب ایجاد می‌کرد. (New York Times Book Review)
  • 25 سال پس از انتشار آخرین جلد از این مجموعه، به‌نظر می‌رسد مدرسه کنار جاده هنوز هم فعال است و شاگردان کلاس طبقه‌ی سی‌ام هیچ تغییری نکرده‌اند. (Kirkus Reviews)

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون

از کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون هیچ اقتباس مجزایی صورت نگرفته است؛ ولی پس از اینکه فیلم گودال‌ها بر اساس کتابی به همین نام از لوئیس سکر ساخته شد و مورد تحسین منتقدین و مخاطبان قرار گرفت، فیلمی تلویزیونی بر اساس مجموعه‌ی مدرسه کنار جاده به نام «کنار جاده: فیلم سینمایی (Wayside: The Movie)» برای شبکه‌ی تله‌تون کانادا ساخته شد. اقبال بینندگان به این فیلم، باعث شد سریالی دو فصلی بر اساس مجموعه‌ی مدرسه کنار جاده ساخته شود که توانست محبوبیت فراوانی در بین مخاطبین پیدا کند و نامزد دریافت جوایزی در بخش بهترین انیمیشن نیز شود.

کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون، کودکانی هستند که به داستان‌های طنز علاقه دارند.

در بخشی از کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون می‌خوانیم

وقتی تِرِنس به مدرسه رسید، به نودونُه چیز مختلف لگد زده بود.
ماجرا از وقتی شروع شد که از خواب بیدار شد. تختش را لگد زد. به عروسک محبوبش، راکی، لگد زد. وقتی از اتاقش بیرون رفت، به در لگد زد تا بسته شود.
وقتی پشت پیشخان آشپزخانه نشست تا غلات صبحانه بخورد، به دیوار لگد زد. به میز و سه‌تا صندلی لگد زد. در راه مدرسه به سنگ‌ها لگد زد. به میلۀ پرچم لگد زد.
با اینکه ترنس حسابی عاشق لگد زدن به اشیا بود، اما تا آخر عمرش طول می‌کشید تا به یک میلیون چیز لگد بزند.
خانم جولز از شاگردهای کلاسش پرسید: «یک میلیون چندتاست؟»
مک دستش را بالا برد و گفت: «اِ! اِ! من می‌دونم، من می‌دونم!»
خانم جولز از مک خواست جواب بدهد.
مک با غرور گفت: «یک میلیون.»
خانم جولز گفت: «خب، بله، به نظرم درسته. یک میلیون، یک میلیونه. جواب دیگه‌ای نبود؟ جان.»
جان دستش را پایین آورد. «نهصد و نودونه‌هزار و نهصد و نودونه...» مکثی کرد و بعد اضافه کرد: «به‌علاوۀ یک.» لبخند زد.
دانا که خیلی تحت‌تأثیر قرار گرفته بود، گفت: «وای، آفرین جان.»
جو هم حرف او را تأیید کرد: «جان خیلی باهوشه.»
ترنس حواسش نبود. شست پایش از آن‌همه لگد درد می‌کرد. ناخن شستش خیلی بلند بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
1: زنگ‌های مدرسۀ کنار جاده
2: یک میلیون
3: بالا و پایین
4: حواستان به گیره‌کاغذ باشد
5: اریک، اریک، و آن یکی که اسمش یادم نیست
6: بیماری مخالفت
7: کمدی که آنجا نبود
8: علوم
9: صدای دنننننگ
10: گیرکرده
11: که چی بشه؟
12: خانم سرلا
13: چتر
14: آقای ک و دکتر پ
15: جدانشدنی‌ها
16: فصلی کوتاه دربارۀ کتابی طولانی
17: بهترین مدیر دنیا!!!
18: آینه
19: پشت‌بازو
20: داخل کمد
21: نفس بکش
22: لحظۀ موعود
23: لعنت به ابر
24: امتحان نهایی، روز اول
25: حساب طناب‌بازی
26: امتحان نهاییِ نهایی
27: کاچوگا بوپ
28: معلم ناخن‌دراز
29: بعد از طوفان
30: رنگین‌کمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون
نویسنده
مترجمآویشن امین صالحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-461-573-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون

برای دریافت کتاب مدرسه کنار جاده زیر سایه ابر بدشگون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.