معرفی و دانلود کتاب زمین نرم

عکس جلد کتاب زمین نرم
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمین نرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمین نرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمین نرم

کتاب زمین نرم، مجموعه‌ای از ده داستان کوتاه اثر نویسنده‌ی جوان، آیین نوروزی است که زندگی اجتماعی، انسان معاصر و دغدغه‌های او را به تصویر می‌کشد. این کتاب برش‌هایی از زندگی‌های روزمره، موقعیت‌هایی ابزورد و آدم‌هایی پیش پاافتاده را روایت می‌کند و تلاش دارد با لحنی طنز مشکلات جدید عصر مدرن را به ‌نقد بکشد.

درباره‌ی کتاب زمین نرم

در چند دهه‌ی اخیر، سبک زندگی مردم شهرنشین بسیار تغییر کرده. در این میان پیشرفت فناوری نقش عمده‌ای داشته و کمک کرده سرعت تحولات بیشتر شود. دغدغه‌های جدیدی که مردم با آن دست‌به‌گریبان هستند، نسبت به دهه‌های پیش خیلی عوض شده، از عمل‌های زیبایی و تناسب اندام گرفته تا ثبت‌نام لاتاری و تور کشورهای خارجی. سبک زندگی نو و تبعات آن دست‌مایه‌ی داستان‌های زیادی بوده و به سبک‌های مختلفی روایت‌شده. کتاب زمین نرم نوشته‌ی آیین نوروزی، از همین دست داستان‌هاست: مجموعه‌ای متشکل از ده داستان کوتاه که درون‌مایه‌ی اصلی آن‌ها مشکلات جدیدی است که احتمالاً همه به نحوی تجربه‌اش کرده‌اند. یکی از محورهای اصلی داستان تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی است و همانطور که زندگی اکثر مردم را تحت‌تأثیر خود قرار داده، در این قصه‌ها هم نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

آیین نوروزی در داستان‌های کتاب زمین نرم به سراغ موقعیت‌های بسیاری ویژه‌ای نرفته و سعی کرده موضوعات معمولی و ساده را انتخاب و برشی از زندگی روزمره‌شان را روایت کند. او با زبانی طنز قصه‌ی آدم‌های میان‌مایه و تنهای امروزی را می‌گوید که در شرایط خسته‌کننده، غم‌انگیز و پوی گیر افتاده‌اند. نمونه‌ی این موقعیت‌ها، داستان تور مالدیو، پنج شب و شش روز است. در این قصه زوجی برای ماه‌عسل و تفریح به مالدیو می‌روند اما تمام پنج شب و شش روز را صرف جروبحث در مورد عکس‌هایی می‌کنند که می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی‌شان بگذارند. در کتاب این نوع موقعیت‌های مضحک و پوچ بارها اتفاق می‌افتد. نویسنده سادگی را نه فقط در محتوای داستان‌ها که در نوع روایت و ساختار و پایان‌بندی هم رعایت می‌کند. تلاش او این است که خواننده در پس پشت اتفاقات پیش‌پاافتاده، به موضوعات مهمی پی ببرد و دید دیگری نسبت به زندگی‌اش پیدا کند.

کتاب حاضر را نشر چشمه به چاپ رسانده و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب زمین نرم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه ایرانی و قصه‌های طنز علاقه‌مندید، این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی برای مطالعه باشد.

با آیین نوروزی بیشتر آشنا شویم

آیین نوروزی (متولد 1369) مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر دارد. او از اوایل دهه 1390 با انتشار داستان‌های کوتاهش در نشریاتی مثل همشهری داستان وارد عرصه‌ی نویسندگی شد. نوروزی تا کنون رمان‌ها و مجموعه داستان‌های «دستگاه گوارش»، «آب‌وهوای این چند روز سال»، «آمار دقیق مرده‌ها» و «زمین نرم» را به چاپ رساند است. او برنده‌ی چندین جایزه برای داستان‌های کوتاهش بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌‌‌ی داستان تهران اشاره کرد.

در بخشی از کتاب زمین نرم می‌خوانیم

سوخت اصلی این سفر، حسادت بود: دیدن هرروزه‌ی خوشبختیِ آشنا و غریبه توی اینستاگرام، زل زدن به ماشین‌های مردم و شنیدن خاطرات سفر اروپا از زبان پسرعموهایی که تا ده سال پیش نهایت فانتزی‌شان قشم یا چابهار بود. دو سه سال، روز و شب عکس‌های بقیه را دیده بود: عکس مهمانی‌ها، مسافرت‌ها و غذاهای جورواجور. دوست‌هایش از رستوران‌هایی که می‌رفتند، عکس می‌گذاشتند. کادربندی‌شان همیشه از بالا بود، شبیه عکس‌های هوایی. انگار یک هواپیمای کوچک رفته باشد نزدیک سقف رستوران و از آن‌جا عکس انداخته باشد: روی میز، یک تکه استیک با چند قاشق پوره‌ی سیب‌زمینی و کمی سسِ قارچ که مثل ضربه‌ی قلم‌مو به بوم، به بشقاب سفید بزرگ چسبیده بود، یا چندتا سوشیِ خوش‌آب‌ورنگ که با نظم‌وترتیب خاص ژاپنی‌ها کنار هم چیده شده بود.

عکس‌های پویا، هیچ جوری شبیه بقیه نمی‌شد. وسط رستوران، جلوِ همه از روی صندلی بلند می‌شد و گوشیش را می‌گرفت بالای میز. روی پنجه‌ی پا می‌ایستاد تا بتواند کادر بهتری ببندد. چشم‌هایش را تنگ می‌کرد و زور می‌زد که تمام سفارش‌های‌شان توی عکس بیفتد. تمام فیلترهای اینستاگرام را هم امتحان می‌کرد، اما فایده‌ای نداشت. عکسش مثل عکس‌های بقیه نمی‌شد؛ چیزی در خودش داشت که تقلبی بودنش را نشان می‌داد. شادی می‌گفت چون خودش عکس را گرفته، این‌طور حس می‌کند و اگر دقیقاً همین عکس را توی صفحه‌ی یکی دیگر دیده بود، به نظرش تقلبی نمی‌رسید. ولی این حرف‌ها ناراحتیِ پویا را کم نمی‌کرد. بهترین سال‌های عمرش داشت در نارضایتی سپری می‌شد، درحالی‌که اطرافیانش از زندگی لذت می‌بردند.

فهرست مطالب کتاب

انباریِ آبی
داستان هندی
رستوران کوروش
تور مالدیو، پنج شب و شش روز
مردها و تانکرِ آب
خرج کردن دویست‌میلیون پول
بهترین روزها در شهر شما
سوغاتی
آهنگِ اجتماعی
زمین نرم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمین نرم
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-600-229-760-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمین نرم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمین نرم

برای دریافت کتاب زمین نرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.