معرفی و دانلود کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند

برای دانلود قانونی کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند

کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند اثر لیزا هاموند و بی‌. جی. گالاگر تلنگری است برای زنانی که از فکر کردن به توانایی‌ها و قابلیت‌های خود دست کشیده‌اند. زنان عاشقانه همسر، فرزندان،‌ دوستان و عزیزان خود را دوست دارند؛ اما مهم است که زمان بیشتری را به مراقبت از خود اختصاص دهند. اگر اهل بهانه آوردن هستید، بهتر است نگاهی به محتویات این کتاب بیندازید؛ شاید نظرتان عوض شد.

درباره‌ی کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند

اگر زن هستید، آخرین باری که برای خودتان وقت گذاشتید چه زمانی بوده است؟ کسانی که جوابی برای این سؤال ندارند،‌ احتمالاً خویشتن خویش را در زندگی نادیده گرفته‌اند. بسیاری از زنان به‌قدری مشغول مراقبت از بچه‌ها، همسر، والدین، والدین همسر، انجام کارهای مربوط‌ به شغل و امور روزمره‌ی خانه‌داری مانند نظافت، آشپزی و خرید و خیلی از کارهای دیگر هستند که دیگر وقتی را به خودشان اختصاص نمی‌دهند. احتمالاً شما هم زنانی را در اطرافتان دیده باشید که با بالا رفتن سن و سر و سامان گرفتن فرزندانشان،‌ تازه به فکر خود و سلامتی‌شان می‌افتند. اما چرا در آن سن؟ شاید اگر کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند را می‌خواندند،‌ انجام دادن بعضی از کارها را زودتر شروع می‌کردند.

لیزا هاموند (Lisa Hammond) و بی. جی. گالاگر (BJ Gallagher) عنوان اصلی کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند (Oil for Your Lamp) را از جمله‌ای معروف از مادر ترزا برگرفته‌اند: «برای این‌که چراغ فتیله‌ای همیشه نور ببخشد، باید آن را پر از نفت کنید.» تحقیقات نشان می‌دهد که زنان نسبت‌به گذشته کمتر شاد هستند؛ اما دلیل آن چیست؟ اگر فکر می‌کنید با کنترل کردن چند کار به‌صورت همزمان زن قدرتمندی هستید، اشتباه می‌کنید. زنانی که همه‌ی این کارها را انجام می‌دهند و کارهایی مانند ملاقات با پزشک،‌ صحبت با دوست صمیمی یا حتی خلوت با خودتان را همیشه به تعویق می‌اندازند، یعنی دارند به بی‌راهه می‌روند و دیر یا زود با مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، افزایش وزن، بیماری‌های پوستی و... مواجه می‌شوند. در کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند گفته می‌شود که در صورت دوست داشتن اطرافیانتان، اول باید از خودتان مراقبت کنید.

هر زنی برای افزایش عزت‌نفس به مراقبت از خود نیاز دارد. اگر زمانی را به خود اختصاص ندهید و همیشه به فکر دیگران باشید، رفته‌رفته تحلیل می‌روید؛ بی‌آنکه متوجه شوید. پس اگر همیشه دیگران را در اولویت قرار می‌دهید، کم می‌خوابید، سلامتی خودتان برایتان اهمیتی ندارد و خیلی چیزهای دیگر، توصیه‌های لیزا هاموند و بی. جی. گالاگر را جدی بگیرید. آن‌ها در ابتدای هر فصل از کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند، به موضوعی می‌پردازند که زنان زیادی با آن درگیر هستند و سپس داستان‌هایی در رابطه با آن موضوعات نقل می‌کنند. اگر قصد مطالعه‌ی کتاب نام‌برده را دارید،‌ باید بگوییم که انتشارات لیوسا با ترجمه‌ی مرجان توکلی و سجاد رضاوندی جمالوئی این کتاب ارزشمند را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده است.

کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید که خودتان را در نیازهای دیگران غرق کرده‌اید و کمتر به خودتان توجه می‌کنید، حتماً کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند را بخوانید. چنانچه خودتان کارهایی را در جهت سلامت جسم و روانتان انجام می‌دهید، مطمئناً در اطرافتان مادران و زنان بسیاری وجود دارند که زندگی خود را وقف دیگران کرده‌اند. می‌توانید این کتاب از لیزا هاموند و بی. جی. گالاگر را به آن‌ها هدیه دهید.

با لیزا هاموند و بی. جی. گالاگر بیشتر آشنا شویم

لیزا هاموند مؤسس شرکت Barefoot است که به زن‌های بسیاری برای توانمند شدن کمک می‌کند. او جایزه‌های بسیاری از جمله جایزه‌ی کسب‌وکار بین‌المللی Soroptimist، جایزه‌ی مؤسسه‌‌ی ملی مادران صاحب کسب‌وکار و جایزه‌ی کسب‌وکار SBA را دریافت کرده است. همچنین قبلاً مدیر شرکت Femail Creations بود و هم‌اکنون بر نویسندگی، سفر و کمک به دیگران برای رسیدن به رؤیاهایشان تمرکز دارد.

بی. جی. گالاگر نویسنده‌ای پرکار و سخنران انگیزشی محبوبی است که به زنان آموزش می‌دهد چگونه می‌توانند از قابلیت‌های خود بهترین استفاده را ببرند. پرفروش‌ترین کتاب او «طاووسی در سرزمین پنگوئن‌ها» است که به 23 زبان ترجمه شده. او همچنین کتاب‌هایی در زمینه‌ی کسب‌وکار و خودیاری می‌نویسد.

در بخشی از کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند می‌خوانیم

من در کالج، رشته‌ى مدیریت امور مالى را انتخاب کردم. رشته‌ى تحصیلى خوبى بود. مى‌خواستم والدینم به من افتخار کنند. بعد از فارغ‌التحصیلى ازدواج کردم و به خواست خودم شغلى پایدار و معتبر در یک شرکت صنعتى برگزیدم. این‌بار دیگر مى‌خواستم هم پدر و مادرم و هم شوهرم به من افتخار کنند. مشکلى که با انتخاب این شغل با آن مواجه شدم این بود که برخورد مستمر و روزانه با مراجعه‌کننده اصلاً با شخصیت من هماهنگ نبود. بعد از یک سال کار کردن در آن شرکت، استعفا کردم و با همسرم در سفرهاى کارى‌اش همراه شدم. بعد از مدتى مسافرت همراه با همسرم، رفته‌رفته هراس از برقرارى ارتباط با دیگران به وجودم چنگ انداخت. مى‌دیدم که تمام مدت در آپارتمان محل سکونتم حبس شده‌ام و شهامت ندارم که پایم را از خانه بیرون بگذارم و از پیله‌ى تنهایى رها شوم. سرانجام، به‌دلیل ابتلا به افسردگى در بیمارستان بسترى شدم.

بعد از بهبود نسبى از افسردگى، فهمیدم که لازم است به اولویت‌ها و شیوه‌ى زندگى‌ام سروسامانى بدهم. بالأخره زمان آن فرا رسید که باید از میان شغلى تمام‌وقت در بانک و شغلى نیمه‌وقت در بخش خدمات مشترى در یک مرکز چاپ و نشر که نیازى به تحصیلات عالى نداشت، یکى را انتخاب مى‌کردم. اولین عکس‌العملى که از خود نشان دادم این بود که کار در بانک را انتخاب کنم. از همه‌ى اینها گذشته، مى‌خواستم به والدینم ثابت کنم که آنها پول‌شان را براى تحصیل من دور نریخته‌اند. اما بعد، بیشتر فکر کردم. دلم مى‌خواست چه‌کار کنم؟ به کدام شغل بیشتر علاقه داشتم؟ در کجا مى‌توانستم به بیشترین لذت دست پیدا کنم؟ جواب این سؤال کاملاً مشخص بود: مرکز چاپ و نشر. این انتخابى است که حتى یک بار هم باعث پشیمانى من نشده است. در این شرکت، من از بخش خدمات مشتریان به بخش ویراستارى و سرانجام به بخش نگارش کتاب منتقل شدم و بعد هم در کافه‌کتاب، که در آنجا خودم هر هفته یک خبرنامه چاپ مى‌کردم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: چگونه و چرا به خودمان اجازه می‌دهیم انرژی‌مان ته بکشد
فصل یکم: سازگار شدن جامعه با اولویت قرار دادن دیگران
آنچه خواهانش هستم نیز اهمیت دارد
می‌خواستم چه کار کنم؟
زنان در نقش مراقبت‌‏کننده
بیدارى
به من آموخته بودند
فصل دوم: کارکشته‌‏هاى چندکاره
کدو تنبل
زنانى که کار می‌کنند
به زحمتش می‌ارزد
چندکاره بودن
فصل سوم: پیش رفتن در کنار خلأهاى وجودى
از این حالت بیرون بیا
بدون انرژى سر کردن
کمال‏‌گرایى
زنانى که دنیا را روشن می‌کنند
بخش دوم: چطور انرژى خودمان را احیا کنیم؟
فصل یکم: خودتان را در رأس اولویت‌‏ها قرار دهید
امروز همان یک روز است
تعهد به خویشتن خویش
فصل دوم: یاد بگیرید از نو شروع کنید
دوباره به بارقه‌‏اى از امید در وجودم دست یافتم
گورتان را گم کنید
فصل سوم: از دیگران کمک بخواهید
وقت آن رسیده که دیگران محبتت را جبران کنند
هالیوودِ خودِ او
ما همان‏‌هایى هستیم که ...
فصل چهارم: هنر هیچ کارى نکردن را یاد بگیرید
خودتان را سم‌‏زدایى کنید
چطور به خودمان و اطرافیان‏مان انرژى بدهیم
فصل پنجم: تجدید قوا کنید و خوشحال باشید
بازى سازنده و خلاقانه
به هر قیمتى که شده
نتیجه‌‏گیرى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند
نویسنده،
مترجممرجان توکلی، سجاد رضاوندی جمالوئی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-340-215-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند

افروز امینیان
۱۴۰۲/۹/۲۸
کتاب خوبی بود پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند

برای دریافت کتاب زنانی که به خودشان اهمیت می‌دهند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.