معرفی و دانلود کتاب زندگینامه من

عکس جلد کتاب زندگینامه من
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگینامه من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگینامه من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگینامه من

الکس فرگوسن در کتاب زندگینامه من، دوران حرفه‌ای حضورش را در منچستریونایتد مرور می‌کند و از مهم‌ترین افرادی که با آن‌ها مواجه شده و هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی که پشت سر گذاشته می‌گوید. فرگوسن در این اتوبیوگرافی، فلسفه و تفکراتش را در این باشگاه توضیح می‌دهد، در مورد رابطه‌اش با برخی از بازیکنانش مثل بکهام، رونالدو، ریو فردیناند، روی کین و فن نیسلتروی صحبت می‌کند و از رقابت همیشگی‌اش با مورینیو، ونگر، لیورپول و سیتی می‌گوید.

درباره‌ی کتاب زندگینامه من

در 6 نوامبر 1986 مربی جوان اسکاتلندی در ورزشگاه الترافورد معرفی شد تا شاید بتواند وضعیت بغرنج منچستریونایتد را تغییر دهد. الکس فرگوسن (Alex Ferguson) که با اضطراب برای تماشاچیان دست تکان می‌داد آن روزها 45 ساله بود، و از آبردین اسکاتلند می‌آمد. از باشگاهی نه‌چندان بزرگ و معروف که توانسته بود با آن موفقیت‌های قابل‌توجهی در لیگ و اروپا به دست آورد. همین هم باعث شد تا سران منچستر ریسک کنند و باشگاه متمول و بزرگشان را به او بسپارند. طی یکی دو سال قبل‌تر، نام فرگوسن برای هدایت باشگاه‌هایی مثل لیورپول، تاتنهام و آرسنال هم مطرح شده بود ولی هر بار به دلیلی این اتفاق نیفتاد. اما احتمالاً از خوش‌شانسی منچستر بحران‌زده بود که فرگوسن مجاب شد و به آنجا آمد.

معرفی و دانلود کتاب زندگینامه من

فصل 1987-1986 برای این باشگاه کابوس‌وار سپری می‌شد و آن‌ها در قعر جدول بودند. در میانه‌ی فصل ران آتکینسون از هدایت باشگاه برکنار شد و فرگوسن جای او را گرفت. این شوک کارساز بود و منچستر توانست درنهایت در میانه‌ی جدول قرار بگیرد. آن زمان خیلی‌ها، مثل سر بابی رابسون، به فرگوسن اعتماد و از پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی او حمایت کردند. اما این برنامه خیلی خوب پیش نرفت. در چند فصل بعد منچستر دوباره افت کرد، تا حدی که فرگوسن موردانتقاد قرار گرفت و تا اخراج هم پیش رفت. اما قهرمانی در جام اف‌ای‌کاپ 1990 دوباره ورق را به سود این مربی برگرداند. طرفداران و مدیران بار دیگر به او اعتماد کردند و خیلی زود نتیجه‌ی این حمایت را دیدند. منچستر فرگوسن تبدیل به قهرمان بلامنازع لیگ شد، کمتر از ده سال بعد لیگ قهرمانان اروپا را برد و به ده‌ها جام دست یافت. سر الکس فرگوسن در کتاب زندگینامه من (My Autobiography) از همین دوران و اتفاقاتش صحبت می‌کند. او توضیح می‌دهد که چه تفکر و فلسفه‌ای را در منچستر در پیش گرفت و چطور توانست از این تیم یک برنده‌ی همیشگی بسازد. همین‌طور به زندگی شخصی‌اش هم اشاره می‌کند و می‌گوید که چگونه با سخت‌کوشی از خانواده‌ای معمولی به اوج افتخار و شهرت رسیده است.

معرفی و دانلود کتاب زندگینامه من

سر الکس فرگوسن از پرافتخارترین مربیان تاریخ است. او نزدیک به 26 سال در منچستریونایتد حضور داشت و در این دوران حدود 38 جام را همراه با این باشگاه به دست آورد. هیچ مربی دیگری نتوانسته با یک باشگاه این‌چنین افتخارآفرینی کند. فرگوسن با منچستر سیزده مرتبه قهرمان لیگ، دو بار فاتح لیگ قهرمانان و دو بار هم نایب‌قهرمان شد. یک‌بار هم سه‌گانه را برد. همین‌طور ده‌ها افتخار فردی و تیمی دیگر را به دست آورد. اما مهم‌ترین میراث او، تأثیرش بر فلسفه‌ی مربی‌گری بود. فرگوسن مربی مقتدری به‌شمار می‌رفت که ایده‌ی اصلی‌اش ساخت تیمی جوان و جنگنده بود. «کلاس 92» احتمالاً شاخص‌ترین خروجی این ایده بود که سنگ بنای منچستر درخشان دهه‌ی 1990 را گذاشت. دیوید بکهام، روی کین، رایان گیگز، پل اسکولز، گری و فیل نویل از شاگردان همین کلاس بودند که همگی به بهترین بازیکنان دوران خود تبدیل شدند. اما با تمام این افتخارات، او همیشه قهرمان نبود و رقبای سرسختی هم داشت. چلسی مورینیو، آرسنال ونگر یا لیورپول بنیتز همیشه مایه‌ی آزار فرگوسن بودند. او در کتاب زندگینامه من به تمام این افراد و رقبا می‌پردازد و از مواجهه‌اش با آن‌ها می‌گوید. برای خیلی‌ها رابطه‌ی فرگوسن با شاگردانش جذاب است. اینکه چطور در عین قدرت و تحکم، مثل پدر با آن‌ها برخورد می‌کرد و استعدادشان را پرورش می‌داد. او در این کتاب به همه‌ی این موضوعات اشاره و از رابطه‌اش با تعدادی از شاگردان شاخص‌ترش صحبت می‌کند.

سر الکس فرگوسن کتاب زندگینامه من را بلافاصله پس از بازنشستگی‌اش و در سال 2013 نوشت. این اثر با استقبال خیلی خوبی روبه‌رو و بسیار پرفروش شد. این کتاب اتوبیوگرافی را نشر گلگشت با ترجمه‌ی ماشاءالله صفری و طاها صفری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب زندگینامه من

  • خدای من، این کتاب فوق‌العاده است. (Evening Standard)
  • شاهکار! (InternationalSoccerNetwork.com)
  • سر الکس فرگوسن متنی دوست‌داشتنی نوشته. وقتی از بازیکنانش و خود فوتبال صحبت می‌کند، نوعی عشق پدرانه در کلامش وجود دارد که باعث شده کتاب درخشان شود. (SILive.com)

کتاب زندگینامه من برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان فوتبال، مخصوصاً طرفداران سر الکس فرگوسن پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب زندگینامه من می‌خوانیم

زمانی‌که در میدان جنگ هستید، همان آدمی نیستید که به کلیسا می‌روید. خارج از بازی، آرسن ونگر دوستی خوب و خوش‌مشرب است. یک همراه خوب با گستره‌ی وسیعی از موضوعات مختلف برای صحبت کردن. من و او می‌توانیم بنشینیم و در مورد نوشیدنی‌ها و چیز‌های دیگر در زندگی صحبت کنیم. او در گردهمایی‌های یوفا به سایر مربیان کمک می‌کند. ونگر در حرفه‌ی ما به عنوان فردی وظیفه‌شناس شناخته می‌شود. اما وقتی صحبت از تیم او و روز بازی است، کاملا یک جانور دیگر است.

همیشه احساس می‌کردم که آرسن را درک می‌کنم. می‌توانستم تشخیص دهم که به محض به صدا در آمدن سوت آغاز بازی او تغییر می‌کند. این موضوع را در خودم هم می‌دیدم. اگر یک خصوصیت مشترک داشته باشیم، آن نفرت از باختن است. وقتی در اوایل کارم به ریث روورز در سنت میرن باختم (واقعا ما را آزار دادند) از دست دادن با برتی پاتون، مربی ریث روورز، خودداری کردم، کسی که دوست و همراه خوبی در دانفرملاین بود. خب برتی هم دنبال من آمد و اعتراض کرد. گاهی به درس‌های ظریفی نیاز دارید که بفهمید اشتباه کردید و آن روز، من اشتباه کردم. این یک نشانه کوچک از این بود که زندگی بزرگ‌تر و با ارزش‌تر از بازی است. چنین رفتارهایی حقیر و به دور از متانت است.

در نهایت من و آرسن رابطه دوستانه‌ی خوبی داریم. با هم در تمام این سال‌ها دوام آورده بودیم و به تلاش یکدیگر برای ارائه یک بازی خوب احترام می‌گذاشتیم. ولی در طول سال‌ها با هم درگیری‌هایی پیدا کردیم. او با اعتراض به اعتراض من درباره برنامه بازی‌ها این قضیه را شروع کرد. اعتراضی به یک اعتراض. پس من هم جواب او را این‌طور دادم: «او تازه از ژاپن رسیده است و در این باره چه می‌داند؟» که کاملا حقیقت داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: تفکرات
فصل دوم: ریشه‌های گلاسکویی
فصل سوم: بازگشت از بازنشستگی
فصل چهارم: شروعی تازه
فصل پنجم: دیوید بکام
فصل ششم: ریو
فصل هفتم: دوران رکود
فصل هشتم: کریستیانو رونالدو
فصل نهم: روی کین
فصل دهم: علایق غیر فوتبالی
فصل یازدهم: روود فن نیستلروی
فصل دوازدهم: مورینیو: رقیبِ‌خاص
فصل سیزدهم: ونگر با رقابت
فصل چهاردهم: کلاس 92
فصل پانزدهم: لیورپول - سنت دیرینه
فصل شانزدهم: جهانی از استعداد
فصل هفدهم: شبی در موسکو
فصل هجدهم: روانشناسی
فصل نوزدهم: بارسلونا (2009-2011): زیبایی در کوچکی
فصل بیستم: رسانه‌ها
فصل بیست‌ویکم: نوزدهمین قهرمانی یونایتد
فصل بیست‌ودوم: منچستر سیتی، قهرمان
فصل بیست‌وسوم: خانواده
فصل بیست‌وچهارم: وین رونی
فصل بیست‌وپنجم: آخرین مبارزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگینامه من
نویسنده
مترجمماشاالله صفری، طاها صفری
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-5948-73-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگینامه من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگینامه من

برای دریافت کتاب زندگینامه من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.