معرفی و دانلود رایگان کتاب سرزمین جعبه‌ها

عکس جلد کتاب سرزمین جعبه‌ها
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین جعبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین جعبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرزمین جعبه‌ها

سرزمین جعبه‌ها یک محیط به شدت محدود با حاکمان سختگیر است که در آن انسان‌ها به شیوه‌های مختلف کنترل می‌شوند تا فرصت اندیشیدن به هیچ‌چیز را نداشته باشند. احسان کیان فرد در کتاب سرزمین جعبه‌ها از شخصیتی سخن می‌گوید که می‌خواهد در چنین جامعه‌ای معنای زندگی خود را کشف کند.

درباره‌ی کتاب سرزمین جعبه‌ها

سرزمینی را تصور کنید که در آن واقعیت‌های زندگی پنهان می‌شود و حاکمانش اجازه نمی‌دهند هیچ‌کس از جایگاه واقعی یک انسان برخوردار باشد. در کتاب سرزمین جعبه‌ها داستان مردمانی را می‌خوانید که به شدت با عواطف خود بیگانه‌اند و چون در چنگال قوانین محدودکننده و ضدانسانی گیر افتاده‌اند، فرصتی برای تأمل و پرداختن به نیازهای خود ندارند.

حاکمان این سرزمین با محدود کردن و دور نگاه داشتن مردم از ابزارهای آگاهی‌بخش سعی دارند آن‌ها را کنترل کنند؛ تا این‌که از میان این مردمِ مسخ‌شده شخصیتی در رمان پدیدار می‌شود که می‌خواهد با احساسات خود روبه‌رو شود. او از درون خود صداهایی می‌شنود که به جست‌وجوی حقیقت ترغیبش می‌کنند و ماجراهایی را در زندگی او رقم می‌زنند.

احسان کیان فرد در این اثر با زبانی نمادین و استعاری به روایت دغدغه‌های انسان مدرن پرداخته و همین موضوع سبب شده فضای داستان در هاله‌ای از تخیل و واقعیت شناور باشد. به عنوان مثال نویسنده برای بیان مقاصد خود از نماد جعبه استفاده کرده که فشار اجتماعی و تحت کنترل درآمدن انسان‌ها از طریق قدرت‌های جهانی را به تصویر می‌کشد.

استفاده از عنصر خیال و توصیف و فضاسازی دقیق از ویژگی‌های برجسته‌ی این اثر محسوب می‌شود که عواطف خوانندگان را درگیر می‌کند تا در فرازونشیب‌های داستان با نویسنده همراه شوند.

کتاب سرزمین جعبه‌ها را انتشارات ارشدان در دسترس طرفداران رمان معاصر فارسی قرار داده است.

کتاب سرزمین جعبه‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی و دوست‌داران داستان‌های تخیلی مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب سرزمین جعبه‌ها می‌خوانیم

6241 برای تماشای بهتر، از شکاف بیرون آمد. ترس روبه‌رو شدن با موجود بدصدا باز هم وجود داشت، ولی این‌بار خیلی کم بود و یک مانع حساب نمی‌شد. به این ترتیب راه خود را باز هم از سر گرفت و رفت تا منبع آب بی‌نهایت را بیابد. کمی که پیش رفت، صداهایی از انسان‌ها که با هم ترکیب می‌شدند، او را به یک سمت دیگر هدایت کرد. رفت چون می‌دانست حتماً حرفی برای شنیدن دارند. به فاصله‌ای رسید که به راحتی صورت آن‌ها را در یک قاب زیبا می‌دید.

به آن‌ها گوش و چشم سپرد. دستگاهی در دست یکی از آنها بود که همانند موجودات بدصدا غرش می‌کرد. به تنه روییده‌ها می‌خورد و آنها را به سرعت می‌برید. هر وقت که از یک سمت شروع به بریدن می‌کرد، از همان طرف با پا به آن ضربه می‌زد تا بیفتد و نقش بر زمین شود. هم‌زمان با افتادن روییده از زمین، با صدای بلند فریاد می‌زد: «مراقب باشید. مراقب باشید»

روییده که نقش بر زمین شد، مردی که دستگاه را به دست داشت، گفت: «درخت خوبی است. چوب محکمی دارد. قرار است به کلی وسایل چوبی تبدیل شود.»

فردی که همراه او بود، با نشانه تأیید و صحه بر گفتار او گفت: «بله. درست است. در چهره این درخت، یک صندلی محکم برای نشستن کنار شومینه می‌بینم. یک میز کوچک برای استفاده دو نفر هم از آن در می‌آید.»

مرد دستگاه به دست، انگار که بخواهد صحبت او را ادامه دهد، گفت: «جنگلی به این سرسبزی و بزرگی، به نظرت چند درخت مثل این دارد؟ درختانی که بتوان اسباب بسیاری از آن‌ها ساخت.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرزمین جعبه‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-622-08-6032-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرزمین جعبه‌ها

محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۹/۲۲
کتاب خیلی خوبی بود. یک ستاره به خاطر آخر کتاب بود که بعد حضور خبرنگاران فرون داستان افت کرد و در آخر با حضور نوجوان شجاع بهتر شد. و در خصوص مهمانی اداره کننده جامعه که با حضور تعدادی افراد چاق و خپل با فرزندان شکمو و بی نزاکت اشاره کنم که درست است اکثر چنین افرادی که در طول نوجوانی و جوانی در جمع و بچه‌های خوشتیپ شلوغ به خصوص دختران پذیرفته نمی‌شوند و این عقده‌ای می‌شود که باعث موفقیت آن‌ها در عرصه‌های مالی و اداری و سیاسی می‌شود. و این کمبود عاطفه را می‌خواهند با پول و موقعیت اجتماعی که بدست آورده‌اند جبران کنند. و شروع به استثمار مردم به خصوص قشر باسواد و هنرمند و... می‌کنند. و این افراد وقتی وارد سیاست می‌شوند از هیچ ظلمی در حق مملکت و مردم دریغ نمی‌کنند. و نسل بعدی با تحمل خسارت جانی و مالی به مراتب بیشتر به مبارزه با آن‌ها بر می‌خیزند. شاید من اشتباه می‌کنم. ولی تجربه ثابت کرده که انسان با عاطفه اگر خیلی زرنگ باشد در زندگی درجا می‌زند. موفق باشید
F.Namazi
۱۴۰۲/۹/۴
سلام بالاخره بعد از چند روز موفق به تموم کردن این کتاب شدم،
آقای کیان فرد قطعا نویسنده‌ای هستند که از قدرت تخیل بالایی برخوردارند
این کتاب در مورد انسان هاییست که به بند کشیده شده و توسط همنوع خودشون تبدیل به یک خدمتگزار مطیع الامر شده‌اند
این کتاب به ما چیزهای زیادی رو یاد میده چیزهایی که از
برای خیلی ما‌ها مبهم هستند
به ما میگه که نباید برای آسایش و آرامش خودمون به انسان‌های دیگه آسیب برسونیم
انسان باشیم و راه انسانیت رو در پیش بگیریم
ditto
۱۴۰۲/۹/۲۴
نوشته‌هایی خیالی که بیانگر موضوعی حقیقی هستند
این کتاب پند‌های زیادی رو درون خودش جای داده، که وقتی بخونید می‌تونید اونها رو کشف کنید
انسان‌هایی که وقتی به درد هم مبتلا هستند هر جور شده تلاش میکنند تا همدیگرو نجات بدن و پایان بخشی باشند برای افرادی که ستم بخشی از وجود اونهاست
نسرین فلکزاد
۱۴۰۲/۹/۲۸
سلام این کتاب واقعا بسیار مفید بود برای من با مطالعه این کتاب من به چیز‌های فکر کردم که تا به فکرم خطور نکرده بود و چهره دیگری از ظلم و ستم در زندگی انسان‌ها بیان کرده واقعا عالی است ممنون بابت کتاب.
Zarzary
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب جالبی بود
حجمش مناسبه، نویسنده تخیل خوبی داشته
و به ما میگه نباید برای آسایش و راحتی خودمون به دیگران آسیب برسونیم ما مسؤل زندگی خودمون هستم
..
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خیلی داستان قشنگی بود جدا از خوندنش لذت بردم موضوع متفاوتی داشت با نگارش متنوع که حامل پیام قشنگی بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب سرزمین جعبه‌ها

برای دریافت کتاب سرزمین جعبه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.