معرفی و دانلود کتاب سلامت خانواده در سفر: مسافرت، ماموریت، مهاجرت

عکس جلد کتاب سلامت خانواده در سفر: مسافرت، ماموریت، مهاجرت
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلامت خانواده در سفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلامت خانواده در سفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلامت خانواده در سفر: مسافرت، ماموریت، مهاجرت

کتاب سلامت خانواده در سفر، تألیف خدابخش احمدی، به شرایط و تأثیرات روانی انواع سفرها می‌پردازد و می‌کوشد شیوه‌های مراقبت و حفظ سلامت در این موقعیت‌ها را بیان نماید. این کتاب راهنما، شما را با آداب سفرهای کوتاه سیاحتی و زیارتی، شرایط مأموریت‌ها و مشکلاتی که در مهاجرت با آن‌ها مواجه خواهید شد آشنا می‌سازد و کمک می‌کند سلامت روان خود و خانواده‌تان را حفظ کنید.

درباره‌ی کتاب سلامت خانواده در سفر

همه‌ی ما در زندگی‌مان، برای مدتی کوتاه یا طولانی به سفر رفته‌ایم. بعضی از سفرها سیاحتی و زیارتی هستند و معمولاً از چند روز تا چند هفته به طول می‌انجامند. گاهی هم به خاطر مأموریت کاری مجبور شده‌ایم مدتی را در شهر یا کشور دیگری بگذرانیم. این سفرها به خاطر ماهیت مأموریتی و کاری‌شان، معمولاً سخت‌تر هستند. نوع دیگری از سفر هم هست که ممکن است بسیار طولانی باشد؛ مانند مهاجرت کردن که سال‌ها یا شاید برای همیشه به طول بینجامد. سفر، چه از روی میل و علاقه باشد و چه اجبار، می‌تواند آسیب‌هایی روانی در پی داشته باشد. دوری از خانواده، قرار گرفتن در محیطی ناشناخته و جدید، و تلاش برای تطبیق با فرهنگی دیگر، می‌تواند فشار زیادی را به فرد تحمیل کند و باعث بروز مشکلات متنوعی شود. بنابراین، برای اینکه بتوان آسیب‌ها را کنترل کرد و به حداقل رساند، لازم است با شرایط پیش‌رو آشنا شده و خود را برای رویارویی با آن آماده کنیم. کتاب سلامت خانواده در سفر، نوشته‌ی خدابخش احمدی به همین منظور تألیف شده و تلاش می‌کند شیوه‌های محافظت از خود و حفظ سلامت روان را در چنین موقعیت‌هایی شرح دهد.

کتاب سلامت خانواده در سفر در سه بخش تدوین شده است: بخش اول به سفرهای زیارتی و سیاحتی می‌پردازد. این سفرهای کوتاه عموماً جمعی و خانوادگی هستند و هدفشان دست یافتن به آرامش، شادی و تجدید روحیه است، اما گاهی با مشکلاتی هم همراه هستند که می‌توانند آزاردهنده باشند. دکتر خدابخش احمدی در این فصل از کتابش، این موضوع را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور باید بر این مشکلات غلبه کرد. بخش دوم کتاب درمورد سفرهای کاری یا مأموریت است. در طول مأموریت، فرد باید از خانواده جدا شده و مدتی را دور از عزیزانش سپری کند. همین نکته باعث می‌شود که افراد شرایط سخت‌تری را تجربه کنند. نویسنده در این بخش، راهکارهایی برای سازگاری با سفر و حفظ سلامت روان خود و خانواده ارائه می‌دهد.

بخش آخر کتاب حاضر به مهاجرت اختصاص دارد و تأثیر مهاجرت بر روابط زناشویی، فرزندپروری و تربیت فرزندان را بررسی می‌کند. در ادامه‌ی این فصل نیز، چند روش مؤثر برای سازگاری با محل جدید زندگی پیشنهاد می‌شود.

کتاب سلامت خانواده در سفر را انتشارات آزمون‌یار پویا چاپ و عرضه کرده است.

کتاب سلامت خانواده در سفر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی اثر حاضر به کسانی که قصد سفر یا مهاجرت دارند، پیشنهاد می‌شود.

با خدابخش احمدی بیشتر آشنا شویم

دکتر خدابخش احمدی (1347)، نویسنده‌ی موفق ایرانی و استاد روان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله است. این نویسنده علاوه‌بر تألیف، به‌عنوان سردبیر در فصلنامه‌ی مطالعات فرهنگی تربیتی زنان و خانواده نیز فعالیت دارد. «آسیب شناسی خانواده»، «اصول و فنون مداخله روانشناختی در بحران» و «اخلاق حرفه‌ای در مشاوره و روان‌درمانی» از دیگر کتاب‌های خدابخش احمدی هستند.

جملات برگزیده کتاب سلامت خانواده در سفر

  • دورترین سفرها از نخستین گام‌ها آغاز می‌شود.
  • هیچ چیزی جز سفر هوش آدمی را پیشرفت نمی‌دهد.
  • سفرهای عجیب و غریب، درس بودن با پروردگار است.
  • یک مسافر هیچ‌گاه جامعه خود را حقیر قلمداد نمی‌کند.
  • ما در سفر با همه و حتی با خودمان هم ملاقات می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سلامت خانواده در سفر می‌خوانیم

سفر به ویژه سفر تفریحی و زیارتی که به معنای رفتن به محلی خارج از محیط زندگی فرد است، آثار مثبتی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد. فرصتی را فراهم می‌کند تا فرد از محیط روزمره کاری و زندگی خود جدا شود، با تجارب جدیدی روبرو شود، مهارت‌های جدیدی کسب کند، ارتباطات اجتماعی‌اش گسترده شود، به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازد، به ذخیره و حفظ منابع درونی (نظیر انرژی و روحیه مثبت) بپردازد، استرس و اضطراب خود را کاهش داده و به آرامش برگردد، منابع درونی از دست رفته را جبران کند. همچنین سفر از بروز فرسودگی جلوگیری می‌کند، احساس خرسندی و امید به زندگی را در فرد افزایش می‌دهد.

تاثیرات سفر چه بزرگ باشد و چه کوچک، شکل زندگی‌ را تغییر خواهند داد. گاهی این تاثیرات مثبت هستند و گاهی هم می‌توانند منفی باشند. بزرگترین تاثیر مثبت سفر کسب تجربه و پختگی است. البته این تمام خوبی‌های سفر نیست و این پدیده می‌تواند تاثیرات دیگری هم روی زندگی افراد بگذارد. خوب یا بد، سفر دید ما به دنیا را تغییر می‌دهد. اگر خواهان تغییر هستید، باید سفر کنید.

سفر تجربه‌ای آموزنده است که اثرات مفید آن در مراحل مختلف زندگی دیده می‌شود. تاثیرات مثبتی که برای یک عمر باقی می‌ماند و به شما کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشید. امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: مسافرت کنید که در آن پنج فایده است: اندوه زدایی، درآمدزایی، دانش افزایی، ادب آموزی و همراهی با شرافتمندی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سفرهای کوتاه: (زیارتی و سیاحتی)
تعریف سفر
اهداف سفر
انواع سفر
فواید و آثار سفر
برخی از آثار و فواید سفر
مراحل سفر
سفر خانوادگی
آسیب‌های ناشی از سفر
تعارضات فرهنگی در سفر
آداب سفر
عبارات زیبا درباره سفر
احکام سفر
فصل دوم: ماموریت: (سفر کاری)
ویژگی‌های دوره ماموریت
فرایند جدایی از خانواده
آثار ماموریت
بهداشت روان فرد
بهداشت روان همسر و فرزندان
روش‌هایی برای سازگاری در دوره ماموریت
1 روش صبر
2 ابراز هیجان
3 ارتباط با خانواده در طول ماموریت
اقدامات لازم در دوره ماموریت
اقدامات متمرکز بر همسر
فصل سوم: مهاجرت
ویژگی‌های مهاجرت
تعارضات فرهنگی در مهاجران
تاثیر مهاجرت بر روابط زناشویی و فرزندپروری
تاثیر مهاجرت بر فرزندان
دانشجویان مهاجر
دسترسی به خدمات سلامتی در میان مهاجران
زنان و مهاجرت
روش‌های سازگاری در دوره مهاجرت
اقدامات لازم در دوره مهاجرت
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلامت خانواده در سفر: مسافرت، ماموریت، مهاجرت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-6833-23-3
موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلامت خانواده در سفر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلامت خانواده در سفر

برای دریافت کتاب سلامت خانواده در سفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.