معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر
قیمت:
۳۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر

اگر دوست دارید طعم لذیذ ادبیات را بچشید، خواندن کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر را امتحان کنید! سید علی شاهری، در جلد دوم از این مجموعه‌ی جذاب داستان پهلوانان و اساطیر بزرگ شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی را برای ما تعریف خواهد کرد؛ پهلوانانی همچون زال و آرش کمان‌گیر که در کنار جنگ‌آوری و قدرت افسانه‌ای خود، درس‌های مفید و نکات خواندنی زیادی برای مخاطب نوجوان دارند.

درباره‌ی شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر

وقتی صحبت از داستان‌های قهرمانی و قدرت‌های ماورائی آن‌ها باشد، مخاطبان نوجوان همیشه اول در صف هستند! اما در میان سوپرمن‌ها و مردان عنکبوتی، قدرت هیچ‌کس به‌پای رستم دستان نمی‌رسد! اگر دوست دارید ماجرای به دنیا آمدن این پهلوان نام‌دار و بی‌مانند ایرانی و سرگذشت پدران او را بخوانید، کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر را از دست ندهید!

در قسمت قبلی این مجموعه، از آغاز پادشاهی ایران‌زمین و نخسین انسان در اساطیر ایران، یعنی کیومرث گفتیم؛ ماجرای شاهان پیش‌دادی را پیش کشیدیم و از ظلم ضحاک و عدالت جمشید سخن به میان آوردیم. حالا در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر وقت آن رسیده تا از مرحله‌ی پادشاهان پیشدادی عبور کنیم و به داستان اولین قهرمانان و پهلوان‌های این سرزمین بپردازیم؛ پهلوانانی که از خاک میهن و مردم خود در برابر دشمنان خبیث محافظت می‌کردند و در برابر دیوان بدذات و سیاهی‌ها از پای نمی‌نشستند. همچنین در این جلد از مجموعه‌ی شاهنامه فردوسی داستان‌هایی را درباره‌ی پادشاهی منوچهر خواهیم شنید و ابیاتی زیبا را از حکیم ابوالقاسم فردوسی در کنار توصیفات علی شاهری خواهیم خواند؛ توصیفاتی که گویش قدیمی و بعضا ناآشنای ادبیات کهن را برای مخاطب نوجوان امروزی لذت‌بخش و آسان خواهد کرد. همچنین در این جلد از مجموعه، با یکی از داستان‌های جذاب اساطیر ایرانی آشنا می‌شویم. آرش کمان‌گیر برای حفظ وطن و نیای خود دست به کمان می‌برد تا مرز ایران و توران را مشخص کند و این چنین است که یکی از بزرگ‌ترین درس‌های اخلاقی را از خود به‌جای می‌گذارد. از دیگر داستان‌های جذاب و خواندنی که در کتاب شاهنامه‌ی فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر بیان شده، ماجرای سیمرغ و ازدواج زال و رودابه است، ازدواجی که تولد بزرگ‌ترین قهرمان داستانی ایران را رقم می‌زند. آن قهرمان کسی نیست جز رستم دستان که ماجرای زندگی او را در جلد بعدی این مجموعه خواهیم خواند.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر از جذاب‌ترین نمونه‌های آموزشی ادبیات فارسی برای نوجوانان است. این اثر آشنایی با فرهنگ، تاریخ و ادبیات کهن ایران را به لذتی شیرین بدل می‌کند و در کنار نکات اخلاقی پربار خود یک راه عالی برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان است. این کتاب با تلاش نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه شاهنامه فردوسی

«شاهنامه فردوسی» یک مجموعه‌ی ادبی برای نوجوانان است که در قالب 18 جلد، ماجراهای شاهنامه‌ی فردوسی را از ابتدا تا به انتها تعریف خواهد کرد. هر جلد از این مجموعه ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن است، که علاوه‌بر آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی، سواد و درک ادبی مخاطب نوجوان را نیز بالا خواهد برد. برگردان این اثر به نثر با تلاش علی شاهری صورت گرفته و این مجموعه با تلاش نشر کتاب چ گروه کودک و نوجوان نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر جذاب را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به افسانه‌های قدیمی ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای گروه سنی مثبت 13 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر می‌خوانیم

عاشق‌شدن زال بر رودابه

بگوید بدین بر یکى داستان / سپهدار تازى سر راستان
خم چرخ گردان نهفت من است / که تا زنده‌ام چرمه جفت من است
به‌نزد خردمند رسوا شوم / عروسم نباید که رعنا شوم

زال پیوسته در فکر دست‌یافتن بر دختر مهراب بود و از این اندیشه خسته‌دل و افسرده شده بود. همیشه دلش در گفت‌وگوى او بود و از این‌که بر سر این کار آبرو بگذارد، باک نداشت. چندى گذشت؛ امّا دل زال همچنان آکنده از مهر او بود.

روزى صبح زود مهراب به بارگاه زال رفت و برگشت. در دل بر مردى و پهلوانى و یال و کوپال زال آفرین مى‌گفت. مهراب به شبستان خود رفت و در باغ قدم مى‌زد. در سراى او دو خورشیدروى به‌نام‌هاى سیندخت و رودابه بودند. سیندخت همسر و رودابه دختر او بود که مهراب همیشه از دیدن آن‌ها روحش تازه مى‌شد. آن‌ها خود را همچون باغ بهار آراسته بودند. هر‌کس رودابه را مى‌دید در شگفت مى‌ماند و بى‌اختیار نام پروردگار را بر زبان مى‌راند. او قامتى چون سرو داشت، صورتش چون قرص ماه و تاجى از عنبر بر فراز سرش نشانده بود. با دیبا و گوهر خود را مانند بهشتى پُرنعمت آراسته بود.

فهرست مطالب کتاب

منوچهر
زال و رودابه
زادین رستم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-7776-32-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 2: پادشاهی منوچهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.