معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان

کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان، مجموعه‌ای از 18 حکایت و داستان پریان است که توسط نویسنده‌ی پرفروش بریتانیایی، فیلیپ پولمن، بازنویسی شده است. داستان‌های مشهوری چون «راپانزل»، «هانسل و گرتل» و «سیندرلا» نیز در این مجموعه دیده می‌شوند و فیلیپ پولمن به زیبایی این داستان‌ها را برای مخاطبین کودک و نوجوان و هر کسی که به داستان‌های پریان علاقه دارد، بازنویسی کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان

داستان‌ها و افسانه‌های پریان، یکی از رایج‌ترین ژانرهای داستانی در جهان هستند که در تمامی فرهنگ‌ها و ملل وجود دارند. این داستان‌ها عموماً جادو، افسون و موجودات افسانه‌ای چون کوتوله‌ها، اژدهایان، غول‌ها، جادوگران و پریان را در خود دارند و بسیاری از داستان‌های برای رساندن پیام‌های اخلاقی و سرگرم کردن کودکان مورد استفاده قرار می‌گرفتند و می‌گیرند. افسانه‌های پریان هم به صورت شفاهی و هم به صورت نوشتاری و متنی وجود دارند که انواع متنی آن‌ها بیشتر توسط محققین و ادیبانی نوشته شده‌اند که حکایت‌ها و قصه‌هایی که در بین مردم رواج داشته‌اند را جمع‌آوری کرده‌اند. از مهم‌ترین نویسندگانی که دست به گردآوری داستان‌های پریان زده‌اند، می‌توان به شارل پرو (Charles Perrault)، مادام د اولنوی (Madame d'Aulnoy)، اندرو لَنگ (Andrew Lang) و جیکوب (Jacob Grimm) و ویلهلم گریم (Wilhelm Grimm) که به بیشتر به نام برادران گریم (Brothers Grimm) شناخته می‌شوند اشاره کرد. کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان (Grimm Tales For Young and Old)، گزیده‌ای از حکایت‌ها و افسانه‌های گردآوری شده توسط برادران گریم است که توسط نویسنده‌ی پرفروش و جایزه‌ی گرفته‌ی بریتانیایی، فیلیپ پولمن (Philip Pullman) بازنویسی شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان

داستان‌هایی که فیلیپ پولمن در این کتاب صوتی آن‌ها را انتخاب کرده است، داستان‌هایی هستند که بیشترین تأثیر را بر سبک نگارش و قلمش داشته‌اند و به خوبی می‌توانند ذات و روح اخلاقی افسانه‌های پریان را نشان دهند. یکی از نکات مهم در مورد داستان‌های گریم این است که برخلاف اقتباس‌هایی که اخیراً به شکل فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها از روی آن‌ها ساخته شده‌اند، به نسخه‌های اصلی و اولیه که بسیار بدوی و حتی خشن‌تر بودند وفادارند و فضایی متفاوت و ناب برای مخاطب ترسیم می‌کنند.

ریشه‌ی داستان‌های پریان، به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و آن‌ها عموماً به شکل شفاهی و سینه‌به‌سینه نقل می‌شده‌اند. شنیدن دوباره‌ی این داستان‌ها در قالب یک کتاب صوتی، جذابیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند حس نوستالژی سال‌های کودکی را در مخاطب ایجاد کند و به همین علت است که در عنوان کتاب نوشته شده است: «برای پیر و جوان». همه می‌توانند از شنیدن دوباره‌ی این داستان‌ها لذت ببرند.

فیلیپ پولمن که این قصه‌ها را گردآوری کرده است، عمده‌ی شهرت خود را مدیون نوشتن مجموعه‌ی «نیروی اهریمنی‌اش» یا «قطب‌نمای طلایی‌» است و به علت توانایی‌اش در نوشتن داستان‌های فانتزی بود که توسط انتشارات پنگوئن برای بازنویسی داستان‌های گریم انتخاب شد. او با مقایسه‌ی ترجمه‌های متفاوت صورت‌گرفته از آثار برادران گریم، 50 داستان را که از نظر فرمی و محتوایی بهتر از بقیه بودند را انتخاب و بازنویسی کرد. کتاب داستان‌های گریم برای پیر و جوان توسط سمیه گنجی ترجمه شده و انتشارات پریان آن را منتشر کرده است. در نسخه‌ی صوتی این کتاب که توسط نشر صوتی واوخوان به گویندگی منور کوشافرین تهیه شده است، 18 داستان و حکایت جذاب گردآوری شده توسط این نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی روایت شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب داستان‌های گریم برای پیر و جوان

  • فیلیپ پولمن در این کتاب هیچ اشتباهی را مرتکب نمی‌شود و نتیجه‌ی آن، یک پیچیدگی در عین سادگی‌ست که می‌توان خود تبدیل به یک اثر کلاسیک شود. (آدام لایولی، ساندی تایمز)

  • فیلیپ پولمن به شکلی اساسی داستان‌های گریم را برای تمامی سنین بازنویسی کرده است. (نیکولت جونز، تلگراف)

  • یکی از بهترین دستاوردهای فیلیپ پولمن در کتاب داستان‌های گریم برای پیر و جوان، اشعار بهتر است... اشعار بی‌وزنی که او در این کتاب آورده است، گیرا و اصیل‌اند. (گاردین)

  • تمامی استعداد‌ها و توانایی‌های فیلیپ پولمن، از جمله شیوایی سخن و تخیل رمانتیک‌اش در این بازنویسی از برادران گریم به‌کار گرفته شده‌اند. (هارولد بلوم)

کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و افسانه‌های پریان علاقه‌مندید و می‌خواهید نسخه‌ای جدیدتر و بازنویسی‌شده از آن‌ها را بخوانید، شنیدن کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان می‌شنویم

روزی روزگاری، شاهزاده‌ای بود که به سرش زده بود دور دنیا را بگردد و جز خدمتکار باوفایش، هیچ‌کس دیگری را با خودش نبُرد. روزی به جنگل بزرگی رسیدند و هنگامی که شب فرا رسید، جا و سرپناهی پیدا نکرده بودند. نمی‌دانستند کجا می‌توانند شب را سر کنند. ناگهان شاهزاده، خانه‌ی کوچکی دید و دختری که به سمت خانه می‌رفت. وقتی نزدیک‌تر شدند، دیدند که دختر زیبا و جوان است. شاهزاده خودش را به او رساند و گفت:

- خانم، می‌شه من و خدمتکارم رو توی اون خونه‌ی کوچیک شب پناه بدین؟

دختر غمگینانه گفت:

- بله. می‌شه ولی فک نکنم تصمیم عاقلانه‌ای باشه. من اگه جای شما بودم، داخل نمی‌رفتم.

شاهزاد پرسید:

- آخه چرا؟

دختر آهی کشید:

- نامادریم اونجا زندگی می‌کنه. دست به فنون اهریمنی و جادو می‌زنه. تازه، از غریبه‌ها هم خوشش نمیاد. ولی اگه مجبورین داخل شین، هر چیزی رو که تعارف‌تون می‌کنه، نخورین و ننوشین.

شاهزاده متوجه شد که خانه، خانه‌ی جادوگر است ولی تاریک بود و دیگر نمی‌شد جلوتر رفت؛ علاوه‌براین شاهزاده از چیزی نمی‌ترسید، پس در زد و داخل شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
حکایت اول: غوک‌شاه یا هاینریخ آهنی
8 دقیقه
حکایت دوم: موش و گربه و کلبه‌شان
29 دقیقه
حکایت سوم: پسر رفت تا لرز را پیدا کند
24 دقیقه
حکایت چهارم: یوهانس باوفا
17 دقیقه
حکایت پنجم: دوازده برادر
21 دقیقه
حکایت ششم: خواهر و برادر کوچولو
12 دقیقه
حکایت هفتم: راپانزل
20 دقیقه
حکایت هشتم: سه مرد کوچک در جنگل
21 دقیقه
حکایت نهم: هانسل و گرتل
12 دقیقه
حکایت دهم: سه برگ ماری
24 دقیقه
حکایت یازدهم: ماهی‌گیر و همسرش
26 دقیقه
حکایت دوازدهم: خیاط کوچولوی شجاع
24 دقیقه
حکایت سیزدهم: سیندرلا
10 دقیقه
حکایت چهاردهم: چیستان
6 دقیقه
حکایت پانزدهم: موش و مرغ و سوسیس
9 دقیقه
حکایت شانزدهم: شنل قرمزی کوچولو
9 دقیقه
حکایت هفدهم: مطرب‌های برمر
6 دقیقه
حکایت هجدهم: استخوان آوازه‌خوان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان
نویسنده،
مترجمسمیه گنجی
راویمنور کوشافرین
ناشر چاپیانتشارات پریان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان

حانیه امان محمدی
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای بود، برای قبل از خواب توصیه میکنمش. کتاب از چند داستان کوتاه تشکیل شده و قصه‌ها رویایی و دلنشین و آموزنده هستن.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های گریم برای پیر و جوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.