معرفی و دانلود کتاب یالوم خوانان

عکس جلد کتاب یالوم خوانان
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یالوم خوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یالوم خوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یالوم خوانان

اروین یالوم در قالب داستانی خواندنی، چکیده‌ای از بهترین مقالات و آثار خود را در زمینه‌ی روان‌درمانگری، در کتاب یالوم خوانان ارائه کرده. نویسنده در این اثر، ضمن بازگویی رخدادهای واقعی برخی از بیماران، روش اگزیستانسیالیستی خود را برای درمان مراجعان شرح می‌دهد. درآمیختگی تخیل و واقعیت از ویژگی‌های بارز این کتاب روان‌شناختی محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب یالوم خوانان

سی سال تجربه در زمینه‌ی نگارش مقالات علمی، همچنین داستان‌نویسی خلاق با محوریت ذهن و ضمیر آدمی، در کتاب یالوم خوانان (The Yalom reader) گرد آمده‌ است تا سیر فعالیت‌های حرفه‌ای اروین یالوم (Irvin David Yalom) را به‌عنوان یک روان‌درمانگر و نویسنده به مخاطبان نشان دهند. مطالعه‌ی این اثر نه‌تنها برای روان‌درمانگران آموزنده و کاربردی خواهد بود، بلکه برای مخاطبانی که هیچ ارتباطی با روان‌درمانگری ندارند اما خواهان آشنایی بیشتر با روانِ آدمی و پیچ‌و‌خم‌های آن هستند، خواندنی و جالب خواهد بود.

کتاب سه بخش کلی را شامل می‌شود: روان‌درمانی گروهی، روان‌درمانی وجودی یا اگزیستانسیال و درباره‌ی نوشتن. بنابراین، مخاطبان هم با تجربیات نویسنده در نتیجه‌ی درمان‌های گروهی آشنا خواهند شد، هم روش خاص وی را در درمان بیماری‌ها خواهند شناخت و هم رگه‌های ادبیات و رمان‌نویسی را در آثار وی کشف خواهند کرد.

کتاب یالوم خوانان را در حقیقت می‌توان پس‌زمینه و پشت‌صحنه‌ی آثار دیگر این نویسنده دانست. بخش گسترده‌ای از کتاب به بازگویی گزیده‌ای از مطالب آثار قبلی وی اختصاص پیدا کرده و بخشی نیز صحبت‌های یالوم را در مورد این آثار شامل می‌شود. انگیزه‌ی شخصی نویسنده از نگارش برخی از کتاب‌هایش، همچنین طرح برخی از مباحث تخصصی روان‌شناسی از مطالب اصلی این اثر محسوب می‌شوند.

نویسنده در خلال مباحث، گریزی هم به آراء و افکار سایر اندیشمندان می‌زند و گاه‌گاهی نقل‌قول‌هایی را از سارتر، نیچه، اسپینوزا و... بیان می‌کند. بااین‌اوصاف، مطالعه‌ی این کتاب به گشت‌و‌گذاری آزاد می‌ماند که مسائل، موضوعات و حیطه‌های مختلف روان‌شناسی را می‌کاود و در عین حال، بافت روایت‌گونه‌ی خود را نیز حفظ می‌کند.

کتاب یالوم خوانان را می‌توان نوعی سرگذشت‌نامه نیز تلقی کرد. البته سرگذشت‌نامه‌ای که تنها به بخش‌های حرفه‌ای زندگی اروین یالوم محدود می‌شود. اگر شما هم از هواداران دوآتشه‌ی یالوم و کتاب‌هایش هستید، با مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو به حقایق بسیاری در مورد آثار او پی برده، همچنین شالوده‌ی اصلی آن‌ها را خواهید شناخت. الگوهای نظری، مفاهیم کاملاً انتزاعی و ترکیب آن‌ها با ادبیات و داستان، این اثر را به یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی بدل کرده است.

نویسنده در لابه‌لای صفحات، مخاطب خود را با طبیعت و سرشت انسانی آشنا کرده و نشان می‌دهد خیال و واقعیت آن‌گونه که به نظر می‌رسند، جدا و متمایز نیستند، بلکه گاه در زندگی به لحظاتی برمی‌خوریم که آمیزه‌ی از تخیل و جهان واقعی به شمار می‌روند.

حسین کاظمی یزدی برگردان کتاب حاضر را به انجام رسانده و نشر پندار تابان نیز چاپ و انتشار آن را به عهده گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب یالوم خوانان

  • ایده‌های زیرکانه‌ی اروین یالوم در کتاب یالوم خوانان برای مخاطبان قابل‌درک هستند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • مطالعه‌ی این اثر برای روان‌درمانگران، بیماران و تمامی افرادی که خواهان خودشناسی و بهبود روابط خود با دیگران هستند، سودمند خواهد بود. الهام‌بخش، برانگیزاننده و پرکشش! کتابی که مطالب مرتبط با روان‌درمانگری را به‌‍طور خلاصه ارائه کرده. (واشنگتن پست)

کتاب یالوم خوانان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناختی با موضوع روان‌درمانی، مطالعه‌ی کتاب یالوم خوانان را فراموش نکنند. هم متخصصان روان‌شناسی و هم مخاطبان عام از مطالعه‌ی این اثر بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

با اروین یالوم بیشتر آشنا شویم

اروین یالوم (متولد 1931 در واشنگتن) از نویسندگان و داستان‌نویسان محبوبی است که آثار خود را در حوزه‌ی روان‌شناسی به نگارش درآورده. داستان‌های وی نمایانگر لایه‌های عمیق ذهن و روان انسان‌ها هستند و از این رو، پیوندی میان ادبیات و روان‌شناسی محسوب می‌شوند.

این نویسنده و روان‌شناس اگزیستانسیالیست در سال 1956، از رشته‌ی پزشکی دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد و در سال 1960 نیز تحصیلات خود را در رشته‌ی روان‌پزشکی به پایان رساند. در سال 1963 بود که به دانشگاه استنفورد راه یافت و الگوی روان‌شناسی اگزیستانسیالیست را پایه‌گذاری نمود.

این نویسنده‌ی پرفروش تاکنون آثاری را با عناوین «وقتی نیچه گریست»، «درمان شوپنهاور» و «مسئله‌ی اسپینوزا» به چاپ رسانده. همچنین در سال 2002 توانسته جایزه‌ی انجمن روان‌پزشکی آمریکا را کسب کند. در سال 2014 نیز فیلم مستندی بر اساس زندگی اروین یالوم ساخته شد که «درمان یالوم» نام دارد.

در بخشی از کتاب یالوم خوانان می‌خوانیم

بسیاری از درمانگران از بحث درباره‌ی مرگ اجتناب می‌کنند، ولی دلیل آن‌ها انکار نیست، بلکه باور به این مسئله است که فکر کردن به مرگ شرایط بیمار را بدتر می‌کند. چرا باید بیمار را درگیر موضوعی کنیم که هم باعث افزایش اضطراب می‌شود و هم نمی‌توان کاری درباره‌اش انجام داد؟ همه باید با مرگ رو به رو شوند. آیا بیمار روانی بدون یادآوری اینکه این زهر تلخ در انتظار همه‌ی انسان‌هاست، خودش به اندازه‌ی کافی مشکل ندارد؟

آن‌ها احساس می‌کنند که این مسئله را باید در مشکلات روانی بررسی کنند، جایی که دست‌کم می‌توانند کمکی کنند. اما بررسی واقعیت‌های تلخ، تغییرناپذیر و واقعی زندگی به نظرشان نه تنها احمقانه که ضددرمانی است. بیماری که با تعارض‌های آشتی‌ناپذیر ادیپی سر و کار دارد، با شکنجه‌های خیالی فلج می‌شود: منظومه‌هایی از رویدادهای درونی و بیرونی، که سال‌ها پیش رخ داده‌اند، بر ناخودآگاه بی‌انتها پافشاری می‌کنند و بیمار را تسخیر می‌کنند. بیمار به گونه‌ای تحریف‌شده به موقعیت‌های اخیر واکنش نشان می‌دهد: حال حاضر را گذشته تلقی می‌کند. تعهد درمانگر کاملاً مشخص است: روشن کردن حال حاضر؛ افشا و پراکندن دیوهای گذشته و کمک به بیمار برای سم‌زدایی از رویدادهایی که فی‌نفسه بی‌خطرند، ولی عقلْ آن‌ها را چیزهایی مهلک تجربه کرده است.

ولی مرگ چه؟ مرگ شبحی از گذشته نیست و البته، ذاتاً هم بی‌خطر نیست. چه کار می‌توان با مرگ انجام داد؟

افزایش اضطراب در درمان: اول اینکه، این مسئله کاملاً درست است که فکر کردن در مورد مرگ میدان نیرویی از اضطراب در خود دارد. وارد شدن به این حوزه یعنی زیاد کردن اضطراب. رویکرد درمانی‌ای که در اینجا توضیح می‌دهم، پویا و آشکارکننده است. این رویکرد حمایتی و سرکوب‌گر نیست. درمان وجودی ناراحتی بیمار را افزایش می‌دهد. امکان ندارد بی‌آنکه برای مدتی اضطراب و افسردگی شدیدی تحمل کنیم، به ریشه‌های اضطرابمان بپردازیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: گروه‌درمانی
فصل اول: عوامل درمانی: آن چیزی که التیام می‌دهد
فصل دوم: کار حال حاضر درمانگر
فصل سوم: گروه‌درمانی با گروه‌های ویژه
بخش دوم: روان‌درمانی اگزیستانسیال (وجودی)
فصل چهارم: چهار دغدغه‌ی نهایی
فصل پنجم: مرگ، اضطراب و روان‌درمانی
بخش سوم: درباره‌ی نوشتن
فصل ششم: ادبیات به روان‌شناسی اطلاعات می‌دهد
فصل هفتم: روان‌شناسی به ادبیات اطلاعات می‌دهد
فصل هشتم: سفری از روان‌درمانی به داستان
فصل نهم: رمان آموزشی
فصل دهم: رمان روان‌شناختی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یالوم خوانان
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات608
زبانفارسی
شابک978-600-8593-00-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یالوم خوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یالوم خوانان

برای دریافت کتاب یالوم خوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.