معرفی و دانلود کتاب شگردهای مدیریت زمان: 21 تاکتیک اثبات شده برای افزایش بهره وری، کاهش استرس و بهبود تعادل کار و زندگی

عکس جلد کتاب شگردهای مدیریت زمان: 21 تاکتیک اثبات شده برای افزایش بهره وری، کاهش استرس و بهبود تعادل کار و زندگی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شگردهای مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شگردهای مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شگردهای مدیریت زمان: 21 تاکتیک اثبات شده برای افزایش بهره وری، کاهش استرس و بهبود تعادل کار و زندگی

کتاب شگردهای مدیریت زمان، نوشته‌ی نویسنده‌ی پرفروش آمازون، دیمون زاهاریادس، راهنمایی گام‌به‌گام برای مدیریت زمان است. این کتاب اشتباهات و الگوهای غلطی را که منجر به هدر دادن زمان می‌شوند، برای شما مشخص می‌کند و مجموعه‌ای از 21 تاکتیک مفید و متنوع را جهت کنار گذاشتن اشتباهات و در نتیجه کاهش استرس و ایجاد تعادل در کار و زندگی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب شگردهای مدیریت زمان

شاید گاهی اوقات حس کنید تلاشتان هر چقدر که باشد، باز هم به هدفتان نمی‌رسید. هر چقدر که سعی می‌‌کنید زمان را تحت کنترل و مدیریت خود درآورید، انگار مثل آب از میان انگشتانتان سرریز می‌کند. البته همزمان به نظر می‌رسد یک شبانه‌روز برای بعضی افراد، بیشتر از بیست‌وچهار ساعت است که وقت کافی برای به انجام رساندن برنامه‌ریزی‌ها و کارهایشان را در اختیار دارند! به این ترتیب رسیدن به تعادل مناسب میان کار و زندگی بسیار دشوار و دور از دسترس به نظر می‌رسد.

دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades)، نویسنده‌ی پرفروش آمازون، در کتاب شگردهای مدیریت زمان (The Time Management Solution) از خون‌آشام‌های زمان می‌گوید و راهکارهایی را برای مقابله با هدررفت زمان پیش پایتان می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب شگردهای مدیریت زمان

خون‌آشام‌های زمان چه مواردی هستند؟ اصطلاح ترسناکی به نظر می‌رسد، اما در واقعیت هم واقعاً ترسناک‌اند؛ چرا که زمانِ در اختیار شما را می‌کشند و زمانی که گذشته باشد، دیگر از دست رفته است. این خون‌آشام‌ها می‌توانند موارد کاملا عینی مثل شبکه‌های اجتماعی، تلفن، جلسات غیرضروری، مهمان سرزده و ... باشند یا مفاهیمی مانند ناتوانی در جواب رد دادن و کمال‌گرایی که این بار از درون شما را به سمت هدر دادن زمان سوق می‌دهند. پس باید آگاه و هوشیار بود و از هر راه ممکن در برابر این خون‌آشام‌ها از زمان خود محافظت کرد.

نویسنده‌ی کتاب شگردهای مدیریت زمان، معتقد است که یک سیستم مدیریت زمان واحد برای همه وجود ندارد. هر شخص بر اساس روال‌ها و اولویت‌های زندگی شخصی‌اش، سحرخیز یا شب‌زنده‌دار بودن و عواملی از این قبیل، استراتژی‌های مختلفی برای مدیریت زمان لازم دارد. این کتاب روش‌های برتر مدیریت زمان را بررسی می‌کند و با ارائه‌ی راهکارهایی به شما برای اتخاذ روش‌ها و عادات مناسب زندگی خودتان و در نتیجه رسیدن به یک سیستم مدیریت زمان مناسب، یاری می‌رساند.

کتاب شگردهای مدیریت زمان پنج بخش دارد. در بخش اول، بلوک‌های سازنده‌ی سیستم مدیریت زمان را برای شما تشریح می‌کند. این بلوک‌های سازنده، چهارچوب مدیریت زمان را تشکیل می‌دهند و به یافتن تاکتیک‌های مناسب در قدم‌های بعدی کمک می‌رسانند. در بخش دوم 7 اشتباه و عادت بد روزانه را که مانع از مدیریت صحیح زمان می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌دهد و نکاتی را ارائه می‌کنند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مسیرتان را اصلاح کنید.

بخش سوم، بخش اصلی کتاب شگردهای مدیریت زمان است. در این بخش، نویسنده مجموعه‌ای از 21 تاکتیک هوشمند و به‌روز را در اختیار شما می‌‌گذارد که به‌کارگیری این تاکتیک‌ها، بهره‌وری شما افزایش می‌دهد و میان کار و زندگی شخصی‌تان تعادل ایجاد می‌شود. در بخش چهارم، به سراغ خون‌آشام‌های غیرمنتظره می‌روید. رویدادهایی که می‌توانند روزتان را با وجود تمامی برنامه‌ها و اهداف مشخص و دقیق، از کنترل خارج کنند. نکات کاربردی برای مواجهه با این رخدادهای غیرمنتظره در این بخش ارائه شده است. در نهایت نیز، بخش پنجم به کارمندان دورکار اختصاص دارد و چالش‌های منحصربه‌فردِ دورکاران و ابزارهای لازم برای فائق آمدن بر این چالش‌ها را مشخص می‌کند. در کنار همه‌ی این‌ها، کتاب شگردهای مدیریت زمان تمرین‌هایی را نیز در نظر گرفته است که کاربرد نکات ارائه شده را برای شما ملموس‌تر می‌کنند.

این کتاب توسط ساسان جعفرنیا به فارسی برگردانده شده و انتشارات زمان تغییر آن را منتشر کرده است.

کتاب شگردهای مدیریت زمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شگردهای مدیریت زمان به همه‌ی علاقه‌مندان کتاب‌های موفقیت و خودسازی، به ویژه کسانی که به دنبال افزایش بهره‌وری در زندگی هستند و قصد دارند میان کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شگردهای مدیریت زمان: 21 تاکتیک اثبات شده برای افزایش بهره وری، کاهش استرس و بهبود تعادل کار و زندگی می‌خوانیم

تقسیم‌بندی زمان استراتژی مفیدی است که به ما کمک می‌کند زمان خود را کنترل کنیم، حواس‌پرتی‌ها را مدیریت کنیم و توجه خود را روی یک کار یا پروژه متمرکز کنیم. ایلان ماسک آن را محبوب کرد، و بسیاری از رهبران و کارشناسان بهره‌وری با آن کار می‌کنند (یا با آن کار کرده‌اند)، از بیل گیتس گرفته تا بن فرانکلین. در ساده‌ترین حالت، تقسیم‌بندی زمان، تعیین زمان‌هایی است که در طی آن شما روی وظایف خاص کار کنید. هر چیز دیگری در لیست کارهای شما در طول این دوره‌ها یا در حالت ایده‌آل، با توجه به بلوک‌های زمانی اختصاصی کنار گذاشته می‌شود.

این استراتژی مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. اول، به شما کمک می‌کند تا لیست کارهای خود را اولویت‌بندی کنید. وقتی بلوک‌های زمانی را به آیتم‌ها اختصاص می‌دهید، شما می‌دانید که کارهای محدودی وجود دارد که می‌توانید با زمانی که در اختیار دارید آن‌ها را انجام دهید. این آگاهی روشن می‌کند که چه مواردی باید منابع توجه شما را دریافت کنند.

دوم، بلوک زمانی هم از تعلل و هم از کمال‌گرایی جلوگیری می‌کند. به هر کار یا پروژه مهم یک زمان مشخص در تقویم داده می‌شود. شما می‌دانید که چه زمانی باید کار روی آن را شروع کنید. و می‌دانید چه زمانی باید کار روی آن را متوقف کنید تا بتوانید به بلوک زمانی بعدی خود بروید.

سوم، از لغزش و حرکت بین کارها جلوگیری می‌کند. این وضعیتی است که در آن کار یا پروژه در حین کار تغییر می‌کند و فراتر از نیازهای اولیه خود رشد می‌کند. معمولاً در زمینه مدیریت پروژه مورد بحث قرار می‌گیرد. اما ممکن است در سطح شخصی نیز اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال، آیا تا به حال تصمیم گرفته‌اید که خانه خود را سریع نظافت کنید اما زمان بسیار بیشتری را برای تمیز کردن مکان خاص صرف کرده‌اید؟ این موردی از لغزش و حرکت کار است. اگر زمان مشخصی به این وظیفه داده بودید، کمتر تمایل داشتید که اجازه دهید «نیازمندی‌های جدید» فراتر از قصد اصلی شما ظاهر شوند.

فهرست مطالب کتاب

نقل‌قول‌هایی در مورد مدیریت زمان
مقدمه
آنچه در شگردهای مدیریت زمان خواهید آموخت
بخش اول: بلوک‌های سازنده مدیریت زمان
مدیریت زمان در مقابل بهره٬وری
آیا موانع جانبی روی مدیریت زمان تاثیر می‌گذارند؟
مهم‌ترین منابع شما کدامند؟
کار + خانواده + زمان شخصی (اقدام متعادل‌کننده)
بخش دوم: 7 اشتباه در مدیریت زمان
اشتباه شماره 1: بی‌توجهی به شناسایی ارزش‌های خود
اشتباه شماره 2: انجام چند فعالیت
اشتباه شماره 3: متعهدشدن بیش از حد
اشتباه شماره 4: کمال‌گرا بودن
اشتباه شماره 5: نادیده گرفتن اولویت‌های خود
اشتباه شماره 6: تفاوت مشغول‌بودن با بهره‌وری
اشتباه شماره 7: خوش‌بینی بیش از حد در هنگام برنامه‌ریزی روزانه
بخش سوم: 21 تاکتیک هوشمند برای مدیریت موثر زمان
تاکتیک شماره 1: روز خود را بر اساس بلوک‌های زمانی سازماندهی کنید
تاکتیک شماره 2: همه کارها را در تقویم برنامه‌ریزی کنید
تاکتیک شماره 3: زمان را بر اساس اولویت‌های خود اختصاص دهید
تاکتیک شماره 4: کارهای غیرمهم را حذف کنید
تاکتیک شماره 5: ممیزی زمانی برای یافتن "نشتی‌های زمان"
تاکتیک شماره 6: ایجاد سیستم مدیریت ایمیل‌های دریافتی و تماس‌های تلفنی
تاکتیک شماره 7: ساختاری را طراحی کنید که مانع حواس‌پرتی شما شود
تاکتیک شماره 8: تمرکزی مانند راهبان در خود ایجاد کنید
تاکتیک شماره 9: وقفه‌ها را به حداقل برسانید
تاکتیک شماره 10: از "نه" گفتن نترسید
تاکتیک شماره 11: از چهار اقدام مدیریت زمان استفاده کنید
تاکتیک شماره 12: از دسته‌بندی زمانی استفاده کنید
تاکتیک شماره 13: از زمان آزاد برنامه‌ریزی نشده حداکثر استفاده را ببرید
تاکتیک شماره 14: قانون پارکینسون را برای فعالیت‌های خود به کار بگیرید
تاکتیک شماره 15: سطح انرژی خود را تامین کنید
تاکتیک شماره 16: روتین روزانه مولد ایجاد کنید (و به آن پایبند باشید!)
تاکتیک شماره 17: حافظه کاری خود را بهبود بخشید
تاکتیک شماره 18: تبدیل به استاد فهرست کارها شوید
تاکتیک شماره 19: در جلسات کمتر شرکت کنید (و برنامه‌ریزی کنید)
تاکتیک شماره 20: مهارت‌های سازماندهی را توسعه دهید
تاکتیک شماره 21: از فناوری برای بهبود گردش کار استفاده کنید
بخش چهارم: چگونه زمان خود را هنگام غافلگیری با گرفتاری‌های پیش‌بینی نشده زندگی مدیریت کنید
اهمیت انطباق‌پذیری
بخش پنجم: بخش پاداش: مدیریت زمان برای کارمندان دورکار
چگونه هنگام کار از راه دور، زمان خود را به حداکثر برسانید
نظرات نهایی در مورد شگردهای مدیریت زمان
آیا از خواندن شگردهای مدیریت زمان لذت بردید؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شگردهای مدیریت زمان: 21 تاکتیک اثبات شده برای افزایش بهره وری، کاهش استرس و بهبود تعادل کار و زندگی
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-5872-42-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شگردهای مدیریت زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شگردهای مدیریت زمان

برای دریافت کتاب شگردهای مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.