معرفی و دانلود کتاب شگفتی‌های آسمان شب

عکس جلد کتاب شگفتی‌های آسمان شب
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شگفتی‌های آسمان شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شگفتی‌های آسمان شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شگفتی‌های آسمان شب

برای آغاز مسیر شناخت ستاره‌ها، فقط کافی‌ست رو به بالا نگاه کنید و حتی ابتدای کار نیازی به تجهیزات خاصی هم ندارید. کتاب شگفتی‌های آسمان شب از رامان پرینجا، راهنمای شما برای اولین گام‌هایی‌ست که در زمینه‌ی دانش نجوم برمی‌دارید و اطلاعاتی بسیار دقیق و کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این راهنما می‌توانید مشهورترین صور فلکی و سحابی‌ها را بشناسید، آن‌ها را در آسمان شب پیدا کنید و با بسیاری از مفاهیم اولیه‌ی ستاره‌شناسی آشنا شوید.

درباره‌ی کتاب شگفتی‌های آسمان شب

آیا شما هم هر زمانی که به آسمان شب خیره می‌شوید، در عظمت و زیبایی آن غرق می‌شوید؟ آیا همیشه منتظر زمانی هستید که شلوغی و آلودگی فضاهای شهری به شما اجازه دهند تا بتوانید ستاره‌ها را با دقت بیشتری تماشا کنید و دلتان می‌خواهد درباره‌ی جزئیات ستارگان و کهکشان‌ها بیشتر بدانید؟ آیا می‌خواهید ستاره‌های دنباله‌دار، صورت‌های فلکی و بسیاری از شگفتی‌های آسمان شب را ببینید و نمی‌دانید باید چطور آن‌ها را در آسمان پیدا کنید و چه زمان‌هایی به دنبالشان بگردید؟ اگر به دنبال یک راهنمای جامع هستید که تمام اطلاعاتی که برای شروع یادگیری در زمینه‌ی ستاره‌شناسی نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد، باید بگوییم که رامان پرینجا (Raman Prinja) که رئیس دپارتمان فیزیک و نجوم دانشگاه لندن و نویسنده‌ی مشهور کودکان است و برنده‌ی چندین جایزه شده، یک منبع آموزشی جذاب را برای شما آماده کرده است. کتاب شگفتی‌های آسمان شب (Wonders of the Night Sky) با تصاویر جذاب یان بیلسکی (Jan Bielecki)، توسط شروین جوانبخت به فارسی برگرانده شده و اطلاعات مفید و کاربردی از مقدمات نجوم را در اختیار نوجوانان علاقه‌مند قرار می‌دهد.

همان‌طور که کهکشان‌ها وسیع و بی‌نهایت‌اند، تمام چیزهایی که می‌توان درباره‌ی آن‌ها آموخت نیز بی‌نهایت‌اند و هیچگاه نمی‌توان گفت که هر آن‌چه در رابطه با کهکشان‌ها و ستارگان هست را آموخته‌ایم! اما همیشه و برای هر چیزی یک نقطه‌ی شروع وجود دارد و اگر کودک یا نوجوانی هستید که به یادگیری علم ستاره‌شناسی و نجوم علاقه‌ دارید، کتاب شگفتی‌های آسمان شب می‌تواند نقطه‌ی شروع یادگیری شما باشد.

معرفی و دانلود کتاب شگفتی‌های آسمان شب

پرینجا که سال‌هاست در حال مطالعه روی اجرام آسمانی و تالیف آثاری برای کودکان و نوجوانان است، در این اثر به سراغ بررسی دقیق مفاهیم اولیه‌‌ی نجوم رفته تا نوجوانان را با این دنیای بی‌نهایت آشنا کند. او در کتاب شگفتی‌های آسمان شب، جزئیاتی را در رابطه با انواع ستاره‌ها، چندین صورت فلکی، چندین سحابی معروف، سیاره‌ها و سیارک‌ها، منظومه‌ی شمسی، کهکشان‌ها و به صورت ویژه کهکشان راه شیری، شفق قطبی، ماه، بارش شهابی و مفاهیم متعدد دیگر به علاقه‌مندان آموزش داده است. در انتهای کتاب واژه‌نامه‌ای آورده شده که مخاطبان را به‌صورت تخصصی‌تری با اصطلاحات متداول ستاره‌شناسی آشنا می‌کند.

اگر به دنبال یک راهنمای کاملید که در گام‌های ابتدایی در مسیر یادگیری اصول نجوم شما را همراهی کند و بتوانید پاسخ سوالاتتان را با کمک آن به دست آورید، کتاب شگفتی‌های آسمان شب می‌تواند هم‌قدم مناسبی برای این راه باشد. این اثر توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب شگفتی‌های آسمان شب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتابِ آموزش مفاهیم اولیه‌ی نجوم، برای نوجوانان و کودکان 9 تا 12 ساله‌ که به علم ستاره‌شناسی علاقه‌مند هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب شگفتی‌های آسمان شب می‌خوانیم

همه‌ی ستاره‌هایی که در آسمان شب می‌بینید، هم‌سن نیستند. بعضی‌ها تازه زاده شده‌اند و بعضی‌ها ممکن است در میانه‌ی چرخه‌ی حیات چندمیلیاردساله‌شان باشند. سحابی دمبل یا مِسیه 27 نمونه‌ای از ابر غبار و گاز باقی‌مانده از ستاره‌ای است که حداقل 3000 سال پیش نابود شده است.

در شب‌های صاف و تاریک، اول صورت‌واره‌ی مثلث تابستانی را پیدا کنید؛ سه ستاره‌ی پرنور که در مرتفع‌ترین قسمت آسمان تابستانی در نیم‌کره‌ی شمالی قرار دارند؛ دنب، نسر واقع و نسر طایر. خطوطی را تصور کنید که این سه ستاره را به‌شکل مثلثی به هم وصل می‌کنند. اگر از نسر طایر به‌اندازه‌ی یک‌سوم ضلع مثلث به‌سمت دنب بالا بروید، سحابی دمبل را خواهید دید.

اگر با دوربین دوچشمی به این سحابی نگاه کنید، به شکل لکه‌ای محو و کوچک به چشم می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آماده برای آسمان شب
انواع ستاره‌ها
صورت‌های فلکی در نیمکره‌ی شمالی
شکارچی از نمای نزدیک
صورت‌های فلکی در نیمکره‌ی جنوبی
شاه‌تخته از نمای نزدیک
سیری در نجوم، چرخه‌ی حیات ستارگان
موقعیت‌یابی ستاره‌ها
سیاره‌ها زیر ذره‌بین
سیری در نجوم، گشت‌وگذار در منظومه‌ی شمسی
گام‌های ماه
سطح ماه
سایت فرود بر ماه
خسوف
سیری در نجوم، آغاز حیات ماه و ویژگی‌های آن
بارش شهابی
سیارک‌ها
دنباله‌دارها
سیری در نجوم، دنباله‌دارها از کجا می‌آیند؟
شفق شمالی و جنوبی
سیری در نجوم، ارتباط زمین و خورشید
شکار ماهواره‌ها
سیری در نجوم، زباله‌های فضایی
کهکشان راه شیری
سیری در نجوم، کهکشان ما
آندرومدا و ابرهای ماژلانی
سیری در نجوم، انواع اصلی کهکشان‌ها
فعالیت‌ها، ماکت خورشید، زمین و ماه
ماکت دهانه‌های روی ماه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شگفتی‌های آسمان شب
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات69
زبانفارسی
شابک978-622-274-579-0
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شگفتی‌های آسمان شب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شگفتی‌های آسمان شب

برای دریافت کتاب شگفتی‌های آسمان شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.