معرفی و دانلود کتاب صوتی اختراع قوم یهود

عکس جلد کتاب صوتی اختراع قوم یهود
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اختراع قوم یهود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اختراع قوم یهود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اختراع قوم یهود

فرهنگ و زبان عبری برای شلوموند زند به‌عنوان یک یهودی ساکن تل‌آویو، بدون شک فرهنگ و زبان مادری اوست که ارتباطی عمیق با آن دارد. بااین‌حال او در کتاب صوتی اختراع قوم یهود تلاش می‌کند تا افسانه‌هایی که حول قومیت و اصالتش شکل گرفته را بزداید و اجازه ندهد که هم‌زبان‌هایش اسیر دروغ‌هایی شوند که هیچ منبع تاریخی معتبری برای آن‌ها وجود ندارد. این کتاب پرفروش، پژوهشی تاریخی برای سنجش اعتبار ادعاهایی است که اسرائیل حول آن‌ها شکل گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی اختراع قوم یهود

«این قوم پس از تبعید اجباری از سرزمینش، ایمان به آن را در سرتاسر آوارگی‌اش حفظ کرد و لحظه‌ای از دعا و امید برای بازگشت به سرزمین خود و بازیابی آزادی سیاسی‌اش در درون آن دست نشست.» چنین عبارات و ادعاهایی در اعلامیه‌ی تأسیس کشور اسرائیل کم نیستند. اما شلومو زند (Shlomo Sand) در کتاب صوتی اختراع قوم یهود (The Invention of the Jewish People) قصد دارد بدون جانب‌داری، اعتبار چنین ادعاهایی را از نظر تاریخی بسنجد.

سنجش ادعاهایی که اسرائیلی‌ها بازگشت خود به اورشلیم را با آن‌ها توجیه می‌کنند احتیاج به جسارت زیادی دارد. چراکه پشتیبانی جهانی از این ادعاها آن‌قدر محکم و خدشه‌ناپذیر است که شک کردن یک یهودی از دل تل‌آویو به آن‌ها، استقلال رأی بالایی لازم دارد. اما شلومو زند در کتاب صوتی اختراع قوم یهود که مشهورترین کتاب اوست، این جسارت را به خرج داده و چندوچون این ماجرا را بررسی کرده است.

شلومو زند که متخصص تاریخ است در کتاب صوتی اختراع قوم یهود، ابتدا ایده‌ی ملیت را در مباحث سیاسی و جامعه‌شناسی بررسی کرده و تلاش کرده تا تعریف و چهارچوبی مشخص از آن را به دست بدهد. سپس شکل گرفتن چنین مفهومی در میان یهودیان را مورد پرسش قرار داده و بدون تعصب به قضاوت در این‌باره نشسته است که آیا هیچ‌گاه یهودیان تبدیل به یک ملت شده‌اند؟ او در این کتاب، منابع تاریخی یهودیان را اعتبارسنجی کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که بخش بزرگی از ادعاها، سند تاریخی محکمی ندارند و تنها بنابر حمایت‌های سیاسی و تکرار، در اذهان یهودیان جاافتاده‌اند.

کتاب صوتی اختراع قوم یهود را نشر صوتی آوانامه با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ای از فهیمه چاکرالحسینی ابرقوئی در اختیار مخاطبان قرار داده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات اختران به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب اختراع قوم یهود

  • نوزده هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها
  • برنده‌ی جایزه‌ی فرانسوی Prix Aujourd'hui از طرف روزنامه‌نگاران به بهترین اثر غیرداستانی سیاسی و تاریخی
  • ترجمه‌شده به زبان‌های متعددی ازجمله آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، روسی، اسلوونیایی و پرتغالی.

نکوداشت‌های کتاب اختراع قوم یهود

  • شلومو سند کتابی قابل‌تأمل و فوق‌العاده نوشته است. هرکسی که علاقه‌مند است خاورمیانه‌ی معاصر را بشناسد باید این کتاب را بخواند. (تونی جات، نویسنده‌ی کتاب پس از جنگ)

  • کتاب اختراع قوم یهود درباره‌ی یک چالش و درگیری ذهنی اجتناب‌ناپذیر است. در یک جامعه‌ی امن‌تر (از اسرائیل) این کتاب باید جزو سرفصل‌های اصلی در دانشگاه‌ها باشد. (آبراهام برگ، مدیر سابق آژانس یهودی اسرائیل)

  • در منشور استقلال ادعا می‌شود که یهودی‌ها متعلق به سرزمین اسرائیل هستند و در گذشته مجبور به کوچ از وطنشان شده‌اند. تمام بچه‌مدرسه‌ای‌های اسرائیلی هم تصور می‌کنند که این اتفاق در دوره‌ی امپراتوری روم رخ داده است. اما این ملت آن‌قدر به سرزمین خود وفادار مانده‌اند که هزاران سال پس از کوچ اجباری به آن‌جا بازگشتند. اما شلومو زند در مقام یک تاریخ‌دان در یکی از کتاب‌های فوق‌العاده جذاب خود می‌گوید که این ادعاها اشتباه است. او تصریح می‌کند که در تاریخ هیچ‌گاه چیزی تحت عنوان ملت یهود نداشته‌ایم، بلکه تنها دین یهودیت داشته‌ایم و کوچ اجباری نیز هیچ‌گاه رخ نداده است؛ بنابراین بازگشت هم معنایی ندارد. (تام سیجِو، روزنامه‌ی هاآرتس)

کتاب صوتی اختراع قوم یهود برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی اختراع قوم یهود برای علاقه‌مندان به مباحث تاریخی و سیاسی مناسب است. چگونگی شکل گرفتن ایده‌ی ملیت و سیر تاریخی رسیدن از ایده‌ی قوم یهود به اسرائیل از مباحثی هستند که در این کتاب صوتی خواهید شنید.

با شلومو زند بیشتر آشنا شویم

شلومو زند یا شلومو سند، نویسنده و استاد بازنشسته‌ی تاریخ در دانشگاه تل‌آویو است. او سال 1946 در اتریش متولد شد. خانواده‌ی شلومو زند از یهودی‌های لهستانیِ نجات‌یافته از هولوکاست بودند. پدر و مادر او، هر دو، دیدگاه‌های کمونیستی و ضدامپریالیستی داشتند و از خاخام‌های یهودی و آموزه‌های آن‌ها بیزار بودند. شلومو زند نیز با همین عقاید و در همین محیط پرورش یافت.

شلومو زند در دوره‌ای از زندگی خود، دوستی نزدیکی با محمود درویش (Mahmoud Darwish)، شاعر فلسطینی داشت و همراه با او در حزب کمونیست اسرائیل (Maki) عضویت داشت. محمود درویش شعر «سربازی که زنبق‌های سفید را خواب می‌بیند (A Soldier Dreams of White Lilies)» خود را با الهام از گفت‌وگویی میان خودش و او سرود. شلومو زند عقایدی ضداسرائیلی دارد و در جایی گفته است: «تصور نمی‌کنم که دل‌بستگی و وابستگی‌های مذهبی به یک سرزمین، حقی تاریخی بر آن سرزمین به‌وجود بیاورد.»

«چطور از یهودی بودن دست کشیدم (How I Stopped Being a Jew)»، «پایان روشنفکری فرانسوی (The End of the French Intellectual)» و «اختراع سرزمین اسرائیل (The Invention of the Land of Israel)» ازجمله آثار منتشرشده از شلومو زند هستند.

در بخشی از کتاب صوتی اختراع قوم یهود می‌شنویم

«در نتیجه‌ی فاجعه‌ی تاریخی که در آن تیتوس رومی، اورشلیم را تخریب و اسرائیل را از سرزمین خویش تبعید کرد، من در یکی از شهرهای تبعید زاده شدم، اما همواره خود را زاده‌ی اورشلیم پنداشته‌ام.» (اس. جی. اگنون، هنگام دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات، 1966)

حتی اسرائیلی‌هایی که با دیباچه‌ی تاریخی اعلامیه‌ی استقلالشان آشنا نیستند، حتماً آن اسکناس پنجاه‌شکِلی را که سخنان اثرگذار اس. جی. اگنون، هنگام دریافت جایزه‌ی نوبل بر آن نوشته شده است، در دست گرفته‌اند. درست همانند نویسندگان اعلامیه‌ی استقلال و بیشتر شهروندان اسرائیل، این نویسنده‌ی برجسته نیز می‌دانست که ملت یهود پس از سقوط معبد دوم در سال هفتاد دوران مشترک، تبعید و سپس در سراسر جهان آواره شدند و چنانکه در سرود ملی اسرائیل آمده: «امیدی دوهزارساله به تشکیل ملتی آزاد، در میهن باستانی خود» الهام‌بخش آنان بود.

ریشه‌کن شدن و کوچ اجباری مفاهیمی‌اند که در تمامی اشکال سنت یهود، عمیقاً نهادینه شده‌اند. اما اهمیتشان در طول تاریخ این دین تغییر کرده است. این واژه‌ها همواره دربرگیرنده‌ی مفاهیم سکولاری که در عصر نوین به درون آن‌ها رخنه کرده‌اند، نبوده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار نسخه‌ی انگلیسی
37 دقیقه
مقدمه: سنگینی خاطرات - بخش اول
19 دقیقه
مقدمه: سنگینی خاطرات - بخش دوم
36 دقیقه
مقدمه: سنگینی خاطرات - بخش سوم
31 دقیقه
فصل اول: ملت‌سازی - بخش اول
29 دقیقه
فصل اول: ملت‌سازی - بخش دوم
21 دقیقه
فصل اول: ملت‌سازی - بخش سوم
32 دقیقه
فصل اول: ملت‌سازی - بخش چهارم
33 دقیقه
فصل اول: ملت‌سازی - بخش پنجم
28 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش اول
36 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش دوم
22 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش سوم
31 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش چهارم
17 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش پنجم
25 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش ششم
28 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش هفتم
31 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش هشتم
18 دقیقه
فصل دوم: اسطوره‌تاریخ - بخش نهم
27 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش اول
25 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش دوم
39 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش سوم
24 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش چهارم
23 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش پنجم
24 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش ششم
37 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش هفتم
29 دقیقه
فصل سوم: اختراع تبعید - بخش هشتم
34 دقیقه
فصل چهارم: قلمروهای سکوت - بخش اول
42 دقیقه
فصل چهارم: قلمروهای سکوت - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهارم: قلمروهای سکوت - بخش سوم
39 دقیقه
فصل چهارم: قلمروهای سکوت - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل چهارم: قلمروهای سکوت - بخش پنجم
36 دقیقه
فصل چهارم: قلمروهای سکوت - بخش ششم
26 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش اول
34 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش دوم
23 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش سوم
30 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش پنجم
17 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش ششم
36 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش هفتم
23 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش هشتم
24 دقیقه
فصل پنجم: تمایز - بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اختراع قوم یهود
نویسنده
مترجمفهیمه چاکرالحسینی ابرقوئی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اختراع قوم یهود

اسماعیل نظری
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتابی بسیار سختفهم و توضیحات اضافی که بیشتر به درد فیلسوف‌ها میخوره.
فاطمه زارعان
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
۱۰۰ هزار تومن واسه یه کتاب غیر قابل فهم... 🫥🫥
سعید قاضی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
مخم تاب برداشت واسه من که سنگین بود ولی جالب بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اختراع قوم یهود

برای دریافت کتاب صوتی اختراع قوم یهود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.