معرفی و دانلود کتاب صوتی الکلی‌های گمنام

عکس جلد کتاب صوتی الکلی‌های گمنام
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الکلی‌های گمنام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الکلی‌های گمنام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی الکلی‌های گمنام

کتاب صوتی الکلی‌های گمنام اثری از بیل ویلسون، بنیانگذار انجمن الکلی‌های گمنام و از پرآوازه‌ترین و اثرگذارترین شخصیت‌های قرن بیستم است. ویلسون به علت اعتیاد به الکل زندگی و شغل خود را از دست داد و بارها در بیمارستان بستری شد تا آنکه سرانجام توانست راهی بیابد و بر اعتیادش به الکل فائق آید. کتاب حاضر شرح تجربیات زیسته‌ی او و یافته‌هایش برای مواجهه با اعتیاد به الکل را در بر دارد. این اثر در سطح بین‌المللی فروش بالایی داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی الکلی‌های گمنام

فکر می‌کنید شما با بقیه فرق دارید و هیچ‌وقت به دام اعتیاد گرفتار نمی‌شوید؟ گمان می‌کنید با یک یا دو بار مصرف به هیچ ماده‌ای وابسته نمی‌شوید و همه‌چیز را تحت کنترل دارید؟ آیا تا به حال از نزدیک شاهد اعتیاد عضوی از خانواده یا دوستانتان بوده‌اید؟ آن‌ها هم مانند شما روزی فکر می‌کرده‌اند که اعتیاد فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد و قدرتمندتر از آن هستند که «معتاد» شوند. آن‌ها هم مانند همه‌ی آدم‌های دیگر، روزی خانه و خانواده و شغلی داشتند و زندگی آرامی را می‌گذراندند. تا به حال به سرگذشت چنین افرادی فکر کرده‌اید؟ کتاب صوتی الکلی‌های گمنام (Alcoholics Anonymous) مملو از تجربیات زندگی زنان و مردانی است که به این شرایط دشوار دچار شده و توانسته‌اند از آن گذر کنند.

الکل یکی از موادی است که اعتیاد به آن به تخمین سازمان بهداشت جهانی با بیش از دویست بیماری و آسیب‌های جسمی و روحی مرتبط است. سالانه حدود سه میلیون نفر در جهان به‌دلیل عوارض ناشی از نوشیدن الکل جان خود را از دست می‌دهند؛ عوارضی که با توجه به بازه‌های زمانی مصرف الکل و میزانِ آن، فرد به فرد متفاوت است. از جمله عوارض کوتاه مدت مصرف الکل می‌توان به سرگیجه، حالت تهوع، سردرد، اختلال در بینایی و شنوایی، عدم تمرکز و ناتوانی در گفتار، خواب‌آلودگی و رفتار تکانشی اشاره کرد. اما اعتیاد به الکل به مشکلات کبدی و ابتلا به سیروز و هپاتیت نیز می‌انجامد. مصرف بیش‌ از اندازه‌ی آن منجر به پانکراتیت (التهاب لوزالمعده)، نوسان ناگهانی در میزان قند خون، بروز مشکلات گوارشی و عضلانی و تضعیف سیستم ایمنی بدن و... می‌شود.

کتاب صوتی الکلی‌های گمنام (The Big Book) داستان هزاران زن و مردی است که از بیماری الکلیسم نجات یافته‌اند. الکلی‌های گمنام نام انجمنی متشکل از زنان و مردان است که با اتکا به تجربیات و بهره‌گیری از حمایت عاطفی و پشتیبانی از یکدیگر درصددند تا معضل مشترکی را که به آن دچار هستند، برطرف کنند و دیگر مبتلایان را نیز در این مسیر یاری و راهنمایی نمایند. برای عضویت در انجمن، نه پرداخت حق عضویت و نه داشتن گرایش خاصِ سیاسی، مذهبی، اجتماعی یا نژادی و نه حتی ارائه‌ی نام واقعی لازم است. تنها چیزی که برای عضو شدن در این انجمن نیاز دارید، تمایل به ترک الکل است. این انجمن در سال 1935 توسط بیل ویلسون (Bill W) و دکتر باب اسمیت که برنامه‌ی دوازده مرحله‌ای ترک اعتیاد به الکل را پایه‌گذاری کردند، تأسیس شد. کتاب الکلی‌های گمنام در سال 1939 منتشر شده و مفاهیم اساسی برای بهبود و ترک اعتیاد به الکل و همین‌طور داستان افراد بسیاری که بر این اعتیاد غلبه کرده‌اند را بازگو می‌کند. کتاب الکلی‌های گمنام که به‌صورت غیررسمی به عنوان «کتاب بزرگ» هم شناخته می‌شود، به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اثر گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی الکلی‌های گمنام

بیل ویلسون، پایه‌گذار الکلی‌های گمنام، پس از آنکه زندگی و حرفه‌ی خود را به‌دلیل این اعتیاد از دست داد، بیشتر از قبل به الکل روی آورد. در یکی از آن بی‌شمار دفعاتی که به‌خاطر مصرف بیش‌ از اندازه‌ی الکل در بیمارستان بستری بود، با دکتر سیلکورث ملاقات کرد. دکتر سیلکورث به او یادآوری کرد که اعتیاد، به‌ویژه اعتیاد به الکل، نوعی بیماری است چرا که فرد پس از نوشیدن اولین لیوان، دیگر قادر به کنترل مصرف خود نیست. اما حتی آگاهی از این که او بیمار است نیز نتوانست ویلسون را از اعتیاد نجات دهد. ویلسون پس از مدتی با یکی از دوستان خود، ابی تاچر، که او نیز به الکل اعتیاد داشته و ترک کرده بود، ملاقات کرد. تاچر به ویلسون پیشنهاد کرد که با پشتیبانی از او و مدد گرفتن از نیروی ایمان به پروردگار می‌تواند به سوءمصرف الکل خاتمه دهد؛ کاری که ویلسون در نهایت موفق به انجام آن شد. اما همانند هر اعتیاد دیگری، کشش به سمت مصرف الکل همچنان در وی وجود داشت. او برای غلبه بر تمایلی که در وجودش زبانه می‌کشید، از دیگر افرادی که توانسته بودند اعتیاد به الکل را پشت سر بگذارند، مشورت گرفت و با آنان صحبت کرد و موفق شد از این مرحله نیز به‌سلامت عبور کند. ویلسون به همین شیوه به دکتر باب اسمیت، فرد دیگری که معتاد به الکل بود، کمک کرد و روز رهایی او از الکل، که اولین فردی محسوب می‌شود که با راهنمایی یک الکلی دیگر توانست اعتیاد را کنار بگذارد، روز تأسیس انجمن الکلی‌های گمنام دانسته می‌شود. ویلسون به کمک اسمیت توانست برنامه‌ای متشکل از دوازده قدم برای رهایی از الکل طراحی کند و به بسیاری از افرادی که درگیرودار این بیماری گرفتار هستند، یاری برساند.

کتاب صوتی الکلی‌های گمنام یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری است که به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان یاری رسانده تا از دام اعتیادی سخت نجات پیدا کنند؛ یک تجربه‌ی معنوی و حیاتی که به دنبال‌کنندگان اصول و راهکارهای خود این امکان را می‌دهد تا در راه خودشناسی و خداشناسی قدم گذاشته و زندگی را از نو بسازند. این کتاب را به همت استودیو صداهای همراه و با خوانش علیرضا شعبانعلی و نازنین منصورخاکی می‌شنوید.

کتاب صوتی الکلی‌های گمنام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما یا نزدیکانتان در دام اعتیاد به‌ویژه اعتیاد به نوشیدن الکل گرفتار هستید، شنیدنِ کتاب صوتی الکلی‌های گمنام می‌تواند دری به‌سوی رهایی از این بیماری مهلک برای شما بگشاید.

در بخشی از کتاب صوتی الکلی‌های گمنام می‌شنویم

تجربه عملاً نشان داده است که هیچ‌چیز به اندازه‌ی کمک و کار فشرده با الکلی‌ها ما را از بازگشت به مشروب‌خواری در امان نگاه نمی‌دارد. حتی در جاهایی که اقدامات دیگر به نتیجه نمی‌رسند، این روش مؤثر واقع می‌شود. دوازدهمین پیشنهاد ما این است: این پیام را به الکلی‌های دیگر برسان و بدان در جایی که از دست هیچ‌کسی کاری ساخته نیست، این تویی که قادر به کمک هستی و می‌توانی اعتماد آن‌ها را جلب کنی. فقط به خاطر داشته باش که آن‌ها شدیداً بیمارند. از نزدیک شاهد بهبودی مردم بودن به زندگی مفهوم تازه‌ای می‌دهد. وقتی که می‌بینیم آن‌ها هم به‌نوبه‌ی خود به دیگران کمک می‌کنند، وقتی که می‌بینیم احساس تنهایی از میان رفته است، وقتی که می‌بینیم انجمن مودتی در کنارمان پا گرفته است و دوستان زیادی دور و بر خود داریم، درک این مفهوم آسان‌تر می‌شود. این تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهیم. تماس دائمی با تازه‌واردان و دیگر دوستان، نقطه‌ی قشنگ و روشنی در زندگیِ ماست. در صورتی که شما با الکلی‌هایی که تمایل به بهبودی دارند آشنایی ندارید، به‌آسانی می‌توانید با کمک یک طبیب، واعظ، کشیش و یا بیمارستان چند نفری را پیدا کنید. آن‌ها با خوشحالی این کمک را در اختیارتان می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
71 دقیقه
مقدمه و فصل اول
31 دقیقه
فصل دوم: راه نجات وجود دارد
37 دقیقه
فصل سوم: مطالبی چند در مورد الکلیسم
39 دقیقه
فصل چهارم: منکران وجود خدا و بی‌اعتقادان
43 دقیقه
فصل پنجم: چگونگی عملکرد
55 دقیقه
فصل ششم: شروع اقدامات
48 دقیقه
فصل هفتم: کارکردن با دیگران
59 دقیقه
فصل هشتم: خطاب به همسران
50 دقیقه
فصل نهم: خانواده
44 دقیقه
فصل دهم: خطاب به صاحبانِ کار
45 دقیقه
فصل یازدهم: چشم‌انداز آینده
74 دقیقه
کابوس دکتر باب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی الکلی‌های گمنام
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راوینازنین منصور خاکی، علیرضا شعبانعلی
ناشر صوتی استودیو صداهای همراه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی الکلی‌های گمنام

sadegh abdi
۱۴۰۳/۱/۷
درود خدمت دوستان کتابراهی کناب الکلی های گمنام کتابی بسیار پر محتواست و خاص دوستان الکلی و مربوط به انجمن ای ای هست کتاب در مورد بیل ویلسون پایه گذار انجمن ای ای هست ک الکل رو ترک میکنه و با کمک دکتر باب ب درمان دیگر بیماران الکلی میپردازند کتابی که هر آن چه از محتوای بسیار عالی آن بگم کم هست کتابی ک راه و روش زندگی کردن رو آموزش میده و برای دوستان غیر الکلی هم درس های خوبی داره و دوستان انجمنی با این کتاب قدمهای ۱۲ گانه شون رو کار میکنن و درک عمیقی از خودشون و بیماریشون پیدا میکنند و راه بهتر زندگی کردن در هوشیاری رو یاد میده و حامل پیام امید و آزادی فردی هست از خط به خط این کتاب میشه زندگی رو یاد گرفت سپاس از تیم خوب کتابراه که این کتاب رو هم به کتابخانه جذابشون اضافه کردن
سیروس ابراهیمی شادپی
۱۴۰۳/۱/۱۰
با سلام
کتاب الکلی‌های گمنام کتابی است که از تجربه‌های بسیاری گردآوری شده و هم اکنون در کشور ما هم گروه ان، ای که کمک به پاک شدن از بیماری خانمان سوز اعتیاد می‌کنند از همین کتاب وهمین روشها استفاده می‌کنند کتابی پر محتوا واثر گذار است پیشنهاد می‌کنم که حتما الان که بصورت صوتی هم عرضه شده با شنیدن این کتاب کم نظیر به رشد خودمان کمک کنیم
سپاسگزارم از کتابراه
سیدمحمدرضا نعمتی
۱۴۰۲/۱۲/۲
بهترین کتابی هست که واقعا شبیهه به کارخانه انسان سازی میباشد که بعضا بوسلیه خون خیلی از اعضای قدیمی این انجمن این کتاب گردآوری شده که به ما درس انسانیت می آموزد
حمید خزایی
۱۴۰۳/۱/۱۶
عالی بی حرف فقط باید بخوای دوست عزیزم به شدت کمکت میکنه که از شر بیماری اعتیاد و الکلیسم نجات پیدا میکنی.
رضاجعفرآبادی
۱۴۰۳/۱/۱۵
اگر صدای گوینده کمی خشن تر و دورگه بود خیلی باحالتر بود.
در کل، خوب بود و رفیق جدیدی پیدا کردم.
مرتضی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
عالی بود ممنون صدا و همه‌ی آن عالی هست و جا دارد از کتاب های دیگر مثل از دیدگاه بیل و یا کتاب، زبان دل را بگذارید
Mohsen Bakhshaei
۱۴۰۳/۱/۲۱
من انتظار داشتم در مورد اصول و ۱۲ قدم در این کتاب بیشتر توضیح داده می‌شد که نبود
DAYAN
۱۴۰۲/۱۲/۴
خوبه با صحبت بیشتر در موردش باعث میشه تا از نظر ذهنی این قضیه رو درک کنیم و کنار بزاریم
بهروز مومنی
۱۴۰۳/۱/۱۳
عالی است. خیلی خوبه و گوینده با صدای عالی و با مفهوم منظور رو میرسونه
مسلم بهمدی
۱۴۰۳/۲/۲
عالی بود ممنون سپاس
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی الکلی‌های گمنام

برای دریافت کتاب صوتی الکلی‌های گمنام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.