معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت

کریس کرافت در خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت، به شما یاد می‌دهد که چطور در برابرِ دیگران قاطعانه برخورد کنید و بدون اینکه عصبانی شوید یا به کسی بی‌احترامی کنید، حقِ خود را از دیگران بگیرید. او اهمیتِ جسور بودن را بیان می‌کند و نشان می‌دهد چطور باید بدون رودربایستی نیازها و خواسته‌های‌تان را مطرح کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت

قاطعیت که در ادبیاتِ روان‌شناسی، جسارتِ کلام هم خوانده می‌شود، به حالتی گفته می‌شود که فرد در آن بدون آن‌که عصبانی شود، با اطمینان از موضعِ درستش دفاع می‌کند. افراد با استفاده از قاطعیت باورها و زاویه‌ی دید خود را بیان می‌کنند، بدون آن‌که حقوقِ دیگر افراد را زیرِ پا بگذارند و از این راه جلوی پایمال شدنِ حقوقِ خودشان را می‌گیرند. کریس کرافت (Chris Croft) در خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت (Learning to Be Assertive) به این مهارتِ ارتباطیِ بسیار مهم می‌پردازد.

کریس کرافت، در بخشِ اولِ این خلاصه کتاب صوتی، بیان می‌کند قاطعیت برای ما سخت است چون برخلافِ زمینه‌ی تکاملی‌ایست که تاکنون داشته‌ایم. ما انسان‌ها، دارای غریزه‌ی فرار یا حمله هستیم و قاطعیت در برابرِ هر دویِ این غرایز قرار می‌گیرد. ما نیازمندِ آموزش و تمرین هستیم تا بتوانیم آدرنالینی که در بدن‌مان ترشح شده را نادیده بگیریم، آرام باشیم و برخوردی قاطعانه داشته باشیم.

برای اینکه بتوان قاطعانه رفتار کرد و برخوردی قاطعانه داشت، ما باید باور داشته باشیم که «من خوب هستم؛ من طبیعی هستم». به همین علت است که کریس کرافت در این کتاب صوتی می‌گوید حسِ ارزشی که ما برای خودمان قائل هستیم باید از درونِ خودمان بیاید و نه از آنچه دیگران می‌گویند. قاطعیت، به معنای این است که حقوق خودتان را دنبال کنید، ولی به حقوقِ دیگران نیز احترام بگذارید. شما حقِ این را دارید که شنیده شوید و خواسته‌های خود را بیان کنید. شما حقِ این را دارید که بگویید چه حسی دارید و مجبور نیستید احساسات‌تان را توجیه کنید.

اهمیت مسئولیت‌پذیری یکی دیگر از نکاتی‌ست که در این کتاب موردِ بررسی قرار می‌گیرد. به نظرِ این نویسنده، شما همیشه باید مسئولیتِ آنچه انجام می‌دهید را بپذیرید. عدم‌مسئولیت‌پذیری، ریشه‌ی بسیاری از احساساتِ منفی‌ایست که افراد نسبت به خودشان دارند. حتی اگر اشتباهی مرتکب شدید، مسئولیتِ آن را بپذیرید و تلاش کنید از اشتباه‌تان بیاموزید. اشتباه کردن، طبیعی‌ست و شما با اشتباه کردن، تبدیل به آدمِ بی‌ارزشی نمی‌شوید. یکی از تکنیک‌های مهمی که کریس کرافت در این بخش به آن اشاره می‌کند، این است که با سؤال پرسیدن ریشه‌ی اصلی مشکل را پیدا کنید و از این راه در جهتِ حل کردنِ آن تلاش کنید.

پس از این، کریس کرافت تکنیک‌های مهم برای قاطعیت و همینطور اشتباهاتِ رایجی که باید از آن‌ها جلوگیری کنید را بیان می‌کند. برای مثال، او به تله‌ی منفعل-تهاجمی اشاره می‌کند و نشان می‌دهد چرا رفتار منفعل-تهاجمی رفتارِ مناسب و درستی نیست و به شما کمکی نمی‌کند که مشکلات‌تان را حل کنید. کتاب در انتها، با معرفیِ یک فرآیندِ چهارمرحله‌ای به شما کمک می‌کند که برخوردِ قاطعانه‌تری در روابطِ خود داشته باشید.

خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت توسط انتشارات شادن پژواک و به گویندگی مهبد قناعت پیشه تهیه شده است.

خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های خودسازی علاقه‌مندید و به دنبال تقویت مهارت‌های ارتباطی خود هستید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی به شما توصیه می‌شود.

با کریس کرافت بیشتر آشنا شویم

کریس کرافت (متولد 1960) نویسنده و سخنران بریتانیایی‌ست. او در زمینه‌ی مدیریت پروژه و فنون مذاکره دوره‌های درسی متعددی را در اینترنت ارائه کرده است و با سازمان‌هایی چون نسدک و فولکس واگن همکاری داشته است. کریس کرافت از دانشگاه کمبریج، مدرکِ افتخاری مهندسی تولید را دریافت کرده است و دوره‌های درسی‌اش توسط صدها هزار نفر مشاهده شده‌اند. از آثارِ مشهور کریس کرافت می‌توان به کتاب‌های «مدیریت زمان موثر»، «تسلط بر زندگی: دستیابی به شادی و موفقیت» و «عادات موفقیت» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت می‌شنویم

یکی دیگر از تکنیک‌های خوبی که وجود دارد، کناره‌گیری است. بینِ محرک و پاسخ، لحظه‌ی کوتاهی وجود دارد که می‌توانید تصمیم بگیرید چه واکنشی از خودتان نشان بدهید. قبلاً دیدید که چطور می‌توانید این کار را با احساساتِ منفی انجام بدهید و آن‌ها را حذف کنید؛ ولی وقتی با یک شخص تهاجمی مواجه هستید، می‌توانید کنترل آن‌چه که می‌گویید و کاری که می‌کنید را در دست داشته باشید. اول از خودتان بپرسید مشکلِ آن‌هاست یا شما؟ شاید کاری که آن‌ها می‌کنند اشکالی ندارد و مشکل از خودِ شماست. برای مثال، همسایه‌ی بغلی‌تان موزیک گذاشته است. شاید آن‌قدر‌ها هم دیر نیست و حق دارند که کمی تفریح کنند. آیا این‌قدر مهم است؟ کسی که در جلسه با چک کردنِ پیام‌های گوشی‌اش، شما را به شدت عصبانی می‌کند، آیا روی شما تأثیر می‌گذارد و یک مشکلِ بزرگ است یا اینکه ارزشِ دعوا کردن دارد؟ شاید مشکل در ذهنِ شما باشد. این اولین سؤالِ کناره‌گیری‌ست: آیا ارزشِ درگیر شدن را دارد یا نه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
بخش 1: چرا منطقی بودن ذاتی نیست؟
3 دقیقه
بخش 2: شناخت وظایف و حقوق
5 دقیقه
بخش 3: شناسایی ذهنیت فعلی
3 دقیقه
بخش 4: اجتناب از تله‌ی منفعل-تهاجمی
4 دقیقه
بخش 5: تغییر گفتار درونی
6 دقیقه
بخش 6: کاستن از احساسات منفی
3 دقیقه
بخش 7: جلوگیری از تسلیم‌شدن‌های روزانه
2 دقیقه
بخش 8: تکنیک دورویی
3 دقیقه
بخش 9: ایجاد موقعیت با کناره‌گیری
5 دقیقه
بخش 10: رسیدن به اصل مشکل با سؤال پرسیدن
2 دقیقه
بخش 11: استفاده از زبان بدن
3 دقیقه
بخش 12: اظهارنظر روی فرآیند
3 دقیقه
بخش 13: جلوگیری از شکل‌گیری عادات بد
2 دقیقه
بخش 14: استفاده از تکنیک تکرار یک جمله
2 دقیقه
بخش 15: برنامه‌ریزی برای جلسه‌ی دوم
7 دقیقه
بخش 16: چگونه با موارد آزاردهنده برخورد کنیم؟
1 دقیقه
بخش 17: قدم‌های بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت

عزیزی
۱۴۰۳/۱/۴
اول باید بدونید بیشتر دنبال راهکارید یا اینکه بدونید قاطعیت چیه و چجور شخصیتی دارید. منفعل، پرخاشگر، منفعل- پرخاشگر، قاطع. این کتاب یه خلاصه از کتابه قاطعیته. و از ۱ ساعت، حدود ۱۵ دقیقه به راهکار اختصاص داده شده‌. پوینت‌های خیلی خوبی داشت و ارزششو داره. اما اگر دنبال کتابی هستید که بیشتر راهکار این محور باشه کتاب خیلی کاربردی ممکنه نباشه گرچه همین چندتا راهکاری که میگه هم واقعا باارزشه ولی خب دقت کنید که بالاخره یه خلاصه‌ای از کتابه.
شادن پژواک هم که کلا کتاب‌های صوتیش درجه ۱ هست و من گوینده هاش رو میپسندم و ادم قشنگ با کتاب ارتباط میگیره از این نظر ۱۰ از ۱۰ میدم. در کل ارزش این هزینه رو داره و باید راهکار هاش تمرین بشه
پروفایل
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
در این روزگار پرتلاطم و پرچالش، یادگیری مهارت‌های قاطعیت بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد. کتاب صوتی “تکنیک‌های قاطعیت” نه تنها مجموعه‌ای از این مهارت‌ها را به زیبایی و با زبانی ساده ارائه می‌دهد، بلکه با مثال‌ها و تمرین‌های عملی، شما را در مسیر تبدیل شدن به یک فرد قاطعتر همراهی می‌کند. از آنجایی که صدای گوینده گرم و دلنشین است، گوش دادن به این کتاب صوتی تجربه‌ای لذت‌بخش و الهام‌بخش می‌شود. از ابتدا تا انتها، این کتاب راهنمایی ارزشمند برای کسانی است که می‌خواهند در محیط کار، زندگی شخصی و اجتماعی خود قاطعیت بیشتری داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم هر کسی که به دنبال بهبود ارتباطات و افزایش اعتماد به نفس خود است، این کتاب را گوش دهد.
Sina jamshidi
۱۴۰۲/۹/۱
ما از اسم و عنوان کتاب تا حدودی محتوای اون کتاب رو حدس می‌زنیم و بر اساس نیاز خودمون تصمیم میگیریم که بخریمش یا نه ‌. در مورد این کتاب باید بگم اصلا محتوای کتاب با اسم اون سنخیت نداشت!!
معمولا افرادی که دنبال کتاب‌هایی با این عنوان میگردن در برخورد‌های اجتماعی‌ یا کاریشون انسان‌هایی با شخصیت‌های
مطیع و مضطرب هستند که در پی جبران این ضعف هستند بنظرم این کتاب به درد آدم‌های پرخاشگر میخورد تا بتونن برخورد‌های کنترل شده‌ای داشته باشن و کمتر به ادم‌های ضعیف آسیب بزنن
در مورد راوی باید بگم صدای بسیار خوبی داشت تا حدودی من رو یاد صدای محسن زرآبادی پور مینداخت اما متاسفانه خوانش بسیار تندی داشت که این یک ضعف بزرگ محسوب میشد.
حدیث ...
۱۴۰۲/۶/۱۹
نکاتی که توی کتاب گفته شده زیاد ارتباطی با قاطع بودن نداره ولی نکاتی تقریبا کاربردی برای برخورد با آدمهای مختلف و کنار اومدن با اونهاست... اینکه فایلها مدت زمانشون کمه رو من یک مزیت می‌دونم چون فایلی که در مورد یک موضوعه و مدت زمان طولانی داره، حوصله‌ام رو سر میبره... صدای گوینده هم خوبه
ل معین
۱۴۰۲/۶/۳
صدا و خوانش گوینده بسیار خوب و روان اما کمی تند بود و قبل از درک و ارتباط گرفتن شنونده با جمله قبلی جملات بعد خوانده میشدن. کتاب بدی نبود شاید اگه خلاصه نبود بهتر میشد ازش استفاده کرد. در کل مثل اکثر کتابای روانشناسی یسری نکات حل مشکل در سطح ایده آل گرایی ذکر شد. اما ربطی با قاطعیت زیاد نداشت
بهمن قره گزلویی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
تغییرات در فرمول زندگی واسه همه مردم جالبه پیشرفت سیرتکاملی انسانها ست این کتاب ایده‌های زیادی برای تغییرات فکر در سبک زندگی داره ارزش اینه داره هزینه کنید پیشرفت در فکر زندگی داشته باشید باید بسیار سفرکرد تا پخته شود خامی اما با کتاب دیگه نیازی به سفر نیست کتابراه بهترین سفره
مینا لشکری
۱۴۰۳/۱/۳۱
هر ایرانی باید این کتاب رو بخونه، یاد بگیره و عمل کنه. چون بهمون مهارتهای برخورد با دیگران، دفاع از خود و حق خود، ارتباط درست کلامی رو یاد میده. در مدرسه یادمون ندادن، همه ما این کتاب رو لازم داریم.
رضا میری
۱۴۰۳/۱/۶
با توجه به هنجارهای رفتاری این زمانه مطالعه در زمینه مورد بحث به شدت ضروری به نظر میرسه. نکات جالب و قابل قبول ولی بیشتر کلی گویی بود. صدای راوی خیلی خوب بود فقط کاش کمی شمرده تر و آهسته تر بود.
Ghasemcbd
۱۴۰۳/۱/۷
کتب روان و با گویش بسیار دلنشین و سندی است و از فنون و تکنیک‌های که عملی است استفاده میکند و در راستای مدیریت تیم و حتی در گروه‌های تحقیقی برایم مفید بود پیشنهاد میکنم
محسن عرب
۱۴۰۲/۱۰/۱
سلام و درود
معمولاً تمامی اشتباهات انسان از کمبود اطلاعات و آگاهی است و برای تمامی گروه‌های شغلی و دایره ارتباطی موثر می‌باشد به این شرط که مطالب کاملاً به کار بسته شود
رسول بابازاده
۱۴۰۲/۷/۱
صرفا این رای رو نه بخاطر محتوای کتاب بلکه بخاطر گویندگی‌خوب دادم. محتوا ان انتظاری که داشتم رو براورده نکرد … ذاتا بین تیتر و اسم کتاب و محتوا فاصله عمیقی وجود دارد …
Maryammaghbol
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب فوق العاده‌ای بود حتما نیاز هست که تمرینات آن انجام شود و تکرار و تمرین شوند تا در وجودتان نهادینه شود چون تمرینات عملی دارد نسخه چاپی آن کمک کننده تر است
یلدا کاظمپور
۱۴۰۲/۹/۳
بسیار کاربردی و تکنیکهای عملی برای مذاکرات موفق و در عین حال قاطعانه.. من بسیار از این تکنیکها لذت بردم و فهمیدم چطور میشه هم قاطع و هم موفق بود
شبنم الیوند
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
به نظرم خیلی مختصر و مفید بود نکات بسیار خوبی داشت ترجیحا باید دوبار گوش داد صدای گوینده هم عالی بود خیلی رسا و شمرده.
ارشیا کرمی
۱۴۰۲/۶/۲۹
کتاب خیلی خفنیه و ایده‌های خوبی بهم دادش در مواقع خاصی که میخوام درخواستی رو بگم یا زمانی که طرف مقابلم یه آدم سمجه
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تکنیک‌های قاطعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.