معرفی و دانلود کتاب صوتی برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا

عکس جلد کتاب صوتی برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برگ ریزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برگ ریزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا

ویل دورانت، تاریخ‌دان و فیلسوف برجسته، در کتاب صوتی برگ ریزان خلاصه‌ای از آرا و عقاید خود را در حوزه‌هایی چون زندگی، سیاست و مذهب، ارائه کرده است. این کتاب که تا سی سال پس از مرگ ویل دورانت در بین دست‌نوشته‌های او فراموش شده بود، آخرین و شخصی‌ترین اثر نوشته‌شده توسط این محقق و نویسنده‌ی مشهور و مطرح آمریکایی است. گفتنی‌ست که این اثر یکی از عناوین منتخب وال استریت ژورنال به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی برگ ریزان

ویل دورانت (Will Durant) نوشتن کتاب برگ ریزان (Fallen Leaves: Last Words on Life, Love, War, and God) را در سال 1967 شروع کرد. او می‌خواست دیدگاه‌هایش درباره‌ی مسائل گوناگون اجتماعی، سیاسی و دینی را بازگو گند و آن‌ها را با فلسفه و هنر مدرن مرتبط سازد. اما نوشتن آثار دیگری چون «قهرمانان تاریخ» و «تفسیرهایی بر زندگی» باعث شده بود نوشتن کتاب برگ ریزان که محبوب‌ترین پروژه‌ی زندگی‌اش بود به تعویق بیفتد. با این حال، ویل دورانت تا زمان مرگش کار روی این کتاب را ادامه داد.

شهرت ویل دورانت، بیش از هر چیز مدیون کتاب 11 جلدی تاریخ تمدن است که او آن را در طی 40 سال منتشر کرد. نوشتن در مورد تاریخ، ایجاب می‌کرد ویل دورانت آرا و عقاید خودش در بسیاری از زمینه‌ها را بیان نکند ولی بسیاری از خوانندگان کنجکاو آثارش با ارسال نامه‌هایی به او نظراتش درباره‌ی مسائل و موضوعات متفاوتی را از او می‌پرسیدند و کتاب برگ ریزان به نوعی پاسخ ویل دورانت به این خوانندگان است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی برگ ریزان

ویل دورانت در کتاب برگ ریزان، هیچ نظام فلسفی جدیدی را مطرح نمی‌کند و از ما می‌خواهد انتظار آرا و عقایدی بنیان‌کن و زلزله‌سان را نداشته باشیم. آنچه او در این کتاب ارائه می‌کند، بیش از همه اعترافات انسانی‌ست که زندگی‌اش را وقف شناختن بشر کرده است. شاید برخی از عقاید او در این کتاب ناپذیرفتنی به نظر برسند ولی این نکته از اهمیت و ارزش آن‌ها نمی‌کاهد و خواننده می‌تواند از خردِ جاری در بخش‌های مختلف کتاب لذت ببرد.

این تاریخ‌دان و فیلسوف آمریکایی در دوره‌ای می‌زیست که برخی از مهم‌ترین و متحول‌کننده‌ترین رخداد‌های جهان در طول آن اتفاق افتاده بودند. ویل دورانت دو جنگ جهانی، رکود بزرگ اقتصادی، ظهور کمونیسم، جنگ سرد و رفتن بشر به ماه را به چشم دیده بود. کتاب برگ ریزان نتیجه‌گیری‌ای کوتاه و صادقانه از این وقایع به‌شمار می‌رود. او در این کتاب سؤالاتی را مطرح می‌کند که ذهن بشریت را برای قرن‌ها به خود مشغول کرده بودند؛ چه چیزی در ذات انسان است که او را وادار به جنگ می‌کند؟ معنای واقعی رسیدن به شادی و عشق چیست؟ هنر چه معنایی دارد؟ آموزش و تربیت درست چگونه باید باشد؟ و...

کتاب برگ ریزان توسط انتشارات کتاب پارسه و با ترجمه‌ی پویان رجبی منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی ماه آوا به گویندگی گشتاسب امجدی تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب برگ ریزان

  • کتاب برگ ریزان را می‌توان کتابی کوچک به‌حساب آورد. اما این کتاب، بسیار افشاگر است. موضوع اکثر نوشته‌ها و آثار ویل دورانت را افکار و اعمال دیگران شکل می‌دهند. کتاب برگ ریزان اما، در مورد افکار خودِ او در رابطه با همه چیز است. (The Wall Street Journal)
  • نظرات و تفسیرهایی کوتاه و متقاعدکننده در مورد بسیاری از موضوعات از سوی یکی از اصلی‌ترین متفکرانی که زندگی‌اش را وقف شناخت انسان کرده است. (Kirkus Reviews)
  • مجموعه‌ی تأمل‌برانگیز آرا و عقاید ویل دورانت. (Publishers Weekly)
  • برخی از آرا و نظرات ویل دورانت در این کتاب، تحریک‌آمیز و حتی عصبانی‌کننده‌اند. کتاب برگ ریزان ما را به فکر فرو می‌برد. (Booklist)
  • کتاب برگ ریزان، خلاصه‌ای از حکمت یک محقق و اندیشمند برجسته است که در قالب نثری زیبا ارائه شده است. (The New Criterion)

کتاب صوتی برگ ریزان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه علاقه‌مندید و می‌خواهید آرا و نظرات ویل دورانت در مورد مسائلی چون عشق، سیاست و مذهب را بدانید، شنیدن کتاب صوتی برگ ریزان به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا می‌شنویم

انسان‌ها باید در اوج بمیرند، اما چنین نمی‌شود؛ بدین سبب است که جوانی و مرگ هنگام پیاده‌روی در خیابان، گاه یکدیگر را ملاقات می‌کنند. سال‌ها پیش در دانشگاه کلمبیا، دانشجوی سرحالی که میان قفسه‌های کتابخانه در حال جستجو بود، وقتی ردیف قفسه‌ها را دور می‌زد ناگهان با مرد خمیده و سفیدموی شاید هشتادساله‌ای رودررو شد. در سکوت یکدیگر را ورانداز کردند، جوان در دلش گفت: «عجب، وقتم تنگ است، ما که رفتیم» و پیرمرد با چشمانش خطاب به او گفت: «من هم زمانی مثل تو جوان بودم؛ تشنه‌ی دانش، امیدوار به پیشرفت، مشتاقِ تغییر. حالا شب‌هایم را در بی‌خوابی با یادآوری چیزهای کوچک می‌گذرانم و روزهایم را با مطالعه‌ی مطبوعات زردی که درباره‌ی دوران گذشته، مطالب هیجان‌انگیز می‌نویسند». یک‌بار هم جوانی با دیدن پیرمردی با خط ریش‌هایی پر مو و تکیه‌داده بر عصا، با ظاهری رام و حیرت‌زده، که داشت زنجیره‌ی بی‌پایان اتومبیل‌های سرازیرشده در خیابان پنجم را نگاه می‌کرد، مکثی کرد. آن چهره‌ی پر چین و چروک و آماسیده، مهربان اما فرورفته در بُهتی آزاردهنده، تراژدیِ ظریف نسلی را نشان می‌داد که در پسِ جهانی در حال تغییر و پرهرج‌ومرج سبکسرانه جامانده شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
فصل اول تا سوم
41 دقیقه
فصل چهارم تا هفتم
48 دقیقه
فصل هشتم تا دهم
47 دقیقه
فصل یازدهم تا چهاردهم
41 دقیقه
فصل پانزدهم و شانزدهم
40 دقیقه
فصل هفدهم و هجدهم
28 دقیقه
فصل نوزدهم و بیستم
44 دقیقه
فصل بیست و یکم
52 دقیقه
فصل بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برگ ریزان: کلام آخر درباره زندگی، عشق، جنگ و خدا
نویسنده
مترجمپویان رجایی
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برگ ریزان

علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
تمام صحبت‌هایش تکراری شده بود بیشتر موارد که راجع به هنر علم دین و اخلاق در این کتاب عنوان شده در کتاب درسهای تاریخ هم قبلا گفته بود نویسنده فقط خواسته در این آخر عمرش یک کتاب بنویسد و چون معروف شده درآمدی از فروش کتاب کسب کند خودش هم میگوید حرفهایم تکراری شده واقعا هم حرف جدیدی برای گفتن ندارد فقط در جزئیات تفاوتهایی دارد که قابل عرض نیست
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۸/۹
این کتاب که توسط ویل دورانت در سن ۹۵ سالگی نوشته شده بود برای من جالب بود گاهی مثل چند بخش اول مدام لبخند تحسین آمیز بر لب داشتم و آن جا که گفته نوه‌اش را می‌گوید و یا توافق با نظر جان فورد را می‌نویسد هم. صد سال گذشته هم مرور می‌شود.
Mohammadmehdi Tohidi
۱۴۰۲/۹/۱۹
کتابهای ویل دورانت روحمو جلا میده، بسیار متاسفام که چنین انسان خاصی اکنون در قید حیاط نیست که اگر زنده بود چه گپی با او میزدم و قطعا حالم بهتر از این میشد...
ممنون از کتابراه
دمتون گرم واسه کتاب‌های صوتی بی نظیرتون
Ali Najmi
۱۴۰۲/۹/۵
دومین کتابی هست که از ویل دورانت میخوانم، نکات کاربردی و‌مهم و تاثیرگذار با ترجمه‌ای خوب و‌گویشی عالی. جای سپاسگزاری دارد.
ایل پور
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
یک کتاب خیلی. عمیق و ارزشمند که زندگی را خیلی واقعی و دقیق برای خواننده توصیف می‌کند..
Mysam
۱۴۰۲/۸/۱۰
کتابی بسیار متفاوت، قلمی بسیا شیوا وروان که آدم خودش حس میکن در برابر نویسنده.
نازلی شهریاری
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
خوب هست خیلی ولی کلیت کتاب های دیگرشون بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برگ ریزان

برای دریافت کتاب صوتی برگ ریزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.