معرفی و دانلود کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

عکس جلد کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

سیلویا انگدال در کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی به ابعاد گوناگون فاجعه‌ای انسانی می‌پردازد که با وجود گذشت چیزی حدود هشتاد سال، هنوز هم سایه‌ی نحس خود را از جسم، روان و حافظه‌ی مردم آن مناطق برنگرفته است. رخدادی شوم که نخستین و تاکنون تنها استفاده‌ی بشر از سلاح اتمی به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

بمباران شیمیایی ژاپن یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ معاصر بشر به شمار می‌رود. سیلویا انگدال در کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی (Atomic Bombings of Hiroshima and Nagasaki) ابعاد گوناگون این رخداد شوم را بررسی می‌کند. تاریخ بشر تا پیش از آن جنگ‌ها و کشتارهای بسیاری را به خود دیده بود اما در ساعت 8:15 روز دوشنبه ششم آگوست 1945 و سه روز بعد در ساعت 2:47 بامداد نهم آگوست، جنایتی بی‌مانند به دست انسان رقم خورد که طی آن 200 هزار غیرنظامی از ساکنان شهرهای هیروشیما و ناگازاکی به کام مرگ کشیده شدند. این دو کشتار، تا به امروز تنها موارد استفاده‌ی جنگی از سلاح شیمیایی به دست بشر قلمداد می‌شوند.

پرتاب بمب‌های اتمی در جنگ جهانی دوم روی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی نقطه‌ی عطفی بسیار مهم و البته هولناک در جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود. در حقیقت با وقوع این فاجعه بود که جنگ آمریکا و ژاپن خاتمه یافت. پژوهشگران معتقدند نبرد در پرل هاربر، جایی که ژاپنی‌ها به خاک ایالات متحده حمله کردند، علتی بود که آمریکایی‌ها را واداشت تا از سلاح گران‌قیمت هسته‌ای خود علیه نظامیان و شهروندان دو شهر ژاپن استفاده کنند.

برخی معتقدند که به‌راحتی نمی‌توان اقدام آمریکا را در رابطه با پرتاب این بمب‌ها نکوهش کرد و آن را غیراخلاقی برشمرد. چرا که ایالات متحده با این کار سایه‌ی شرّ بزرگتری را از سر انسان‌ها برداشت و اگر جنگ ادامه می‌یافت، رقم قربانیان از 220 هزار نفر فراتر می‌رفت. اما در مقابل عده‌ای بر این گمانند که ژاپن پیش از پرتاب بمب هسته‌ای درصدد آن بود که از جنگ به نفع آمریکا کناره بکشد. مناقشه‌ای که در فلسفه‌ی اخلاق در قالب یک آزمایش ذهنی مطرح می‌شود و در آن ارزش جان افراد با در نظر گرفتن تعداد و کمیت مورد نقد فلسفی قرار می‌گیرد.

سیلویا انگدال در کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی به معرفی و مرور عوامل عمده‌ای که در پرتاب بمب‌های اتمی بر این دو شهر نقش داشتند، می‌پردازد و وقایع دوره‌های زمانی منتهی به رویداد، حین واقعه و بعد از آن را پوشش می‌دهد. دیدگاه‌های پژوهیده و سنجیده در مورد مناقشات پیرامون رخداد، پیامدهای فعلی یا اثرات طولانی‌مدت آن و روایت‌های دست‌اول از افرادی که در آن رویداد به نحوی حضور داشته‌اند، از دیگر مواردی است که سیلویا انگدال به سراغ آن‌ها رفته است.

ترجمه‌ی شهربانو صارمی را از این کتاب با صدای فرناز مرکباتی می‌شنوید. این اثر با همکاری نشر صوتی آوانامه و انتشارات ققنوس تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی را به همه‌ی علاقه‌مندان به مطالعه‌ی آثاری پیرامون جنگ جهانی و تاریخ سیاسی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

با سیلویا انگدال بیشتر آشنا شویم

این نویسنده در سال 1933 در کالیفرنیا متولد شد. سیلویا انگدال (Sylvia Engdahl) نویسنده‌ی یازده رمان علمی-تخیلی برای نوجوانان است و در کنار آن به نگارش و ویرایش آثار غیرداستانی نیز می‌پردازد. «افسونگری از ستاره‌ها»، «انقلاب بلشویکی» و «بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی» سه اثری هستند که تاکنون از این نویسنده به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی می‌شنویم

دیدگاه پنجم: بمباران اتمی ژاپن مانع جنگ جهانی سوم شد. در این دیدگاه که برای مخاطبان اروپایی نوشته شده، کلاوس ویگرف می‌گوید که بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی نقطه‌ی پایانی بود بر سیر صعودی ویرانی در جنگ. زیرا ابرقدرت‌ها را واداشت در مجادلات خود به دنبال راه چاره‌ای صلح‌آمیز باشند. او می‌گوید به‌ویژه آلمان بعد از جنگ از آن منتفع شد. چرا که یادآوری حادثه‌ی هیروشیما باعث شد رابطه‌ی میان آلمان شرقی و غربی در طول جنگ سرد ثبات داشته باشد. گرچه بمب اتمی در اصل برای استفاده در مقابل آلمان نازی ساخته شده بود.

ویگرف، مسئول ستون روزانه‌ی تاریخ اشپیگل است؛ مجله‌ی خبری مهم اروپا که در هامبورگ آلمان منتشر می‌شود. این مقاله از زبان آلمانی برای وبسایت بین‌المللی آن ترجمه شده است: «صبح روز شش اوت 1945 هیروشیما هفتادوشش هزار خانه داشت. اما هفتادهزار خانه‌ی آن بر اثر انفجار فقط یک بمب ویران شد یا صدمه دید. آمریکایی‌ها این غول مهلک را پسر کوچک می‌نامیدند. زیرا بمب با سه متر طول و تقریباً پنج تن وزن، کوچکتر از آن چیزی بود که طراحان انتظار داشتند. پسر کوچک اولین بمب اتمی در تاریخ بشر بود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
بخش اول: زمینه‌ی تاریخی بمباران اتمی - فصل اول
22 دقیقه
بخش اول: زمینه‌ی تاریخی بمباران اتمی - فصل دوم
22 دقیقه
بخش اول: زمینه‌ی تاریخی بمباران اتمی - فصل سوم
6 دقیقه
ضمائم بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل اول
31 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل دوم
17 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل سوم
14 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل چهارم
31 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل پنجم
19 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل ششم
29 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل هفتم
17 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل هشتم
10 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی بمباران اتمی - فصل نهم
14 دقیقه
ضمائم بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم: روایت‌های شخصی - فصل اول
32 دقیقه
بخش سوم: روایت‌های شخصی - فصل دوم
33 دقیقه
بخش سوم: روایت‌های شخصی - فصل سوم
12 دقیقه
بخش سوم: روایت‌های شخصی - فصل چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی
نویسنده
مترجمشهربانو صارمی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

محمد صادق اشرف پور
۱۴۰۲/۱/۹
خیلی عالی بود...
دیدگاه دو طرف موافق و مخالفو با استدلال بیان میکنه.
تو بیان کردن دیدگاه‌ها هم به یک قشر خاص مثلا فقط نظامیا یا سیاست مدارا محدود نشده.
دیدگاه رئیس جمهور خبرنگار روزنامه نگار دکتر فرمانده‌های نظامی دانشمندا شهروند‌های عادی و...
کامل کامل بود
محسن محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲
به نظر من جبهه گیری زیادی به نفع آمریکا و متفقین داره کتاب سعی میکنه مزایای بمباران را کمرنگ تر از آنچه واقعا هست نشون بده
جواد پرخید
۱۴۰۲/۴/۱
کتاب خوبی بود ولی جا داشت از یه سری مطالب تکراری خودداری کنه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

برای دریافت کتاب صوتی بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.