معرفی و دانلود کتاب صوتی بیگانه

عکس جلد کتاب صوتی بیگانه
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیگانه

مورسو باید برای تشییع مادرش به خانه‌ی سالمندانی برود که او در آن‌جا زندگی می‌کرده است، اما نمی‌داند چرا باید این کار را بکند. آلبر کامو در کتاب صوتی بیگانه، داستان زندگی مردی را بازگو می‌کند که شغل، روابط، عشق، تفریح و تمام زندگی‌اش برای او هیچ معنای خاصی ندارند و درواقع فقط روزها را می‌گذراند، تااینکه ناگهان در یک روز عادی جنجال می‌آفریند. این رمان که از برترین آثار ادبی قرن بیستم است، بیان داستانیِ نگاه کامو به زندگی مدرن را به‌تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی بیگانه

مورسو تا روز قبل از آن اتفاق، بی‌سروصداترین آدمی بود که می‌شد پیدا کرد. سرش به برنامه‌ی روزمره‌ی زندگی‌اش گرم بود و موردتوجه هیچ‌کسی نبود. اما با یک لحظه جنون، توجه جماعت غیرقابل شمارشی را به خود جلب کرد. آلبر کامو (Albert Camus) در کتاب صوتی بیگانه (The Stranger)، داستان مردی معمولی در جامعه‌ی مدرن را روایت می‌کند که یک روز به‌ناگاه مرتکب قتل می‌شود.

هیچ چیز این زندگی برای مورسو معنایی ندارد. او نسبت به همه‌چیز احساس بی‌تفاوتی و بیگانگی دارد و تمام کارهایش و حتی رابطه‌ی عاطفی‌اش را از سر عادت و رخوت انجام می‌دهد. آلبر کامو، کاراکتر اصلی خود را در کتاب صوتی بیگانه نماینده‌ای از انبوه آدم‌های جامعه‌ی مدرن می‌داند که پایبند هیچ معنا، هدف، ارزش و انگیزه‌ای در زندگی خود نیستند. آدم‌هایی که نه به زندگی خود اهمیتی می‌دهند و تبعاً نه به زندگی دیگران.

مورسو بعد از ارتکاب این جنایت، خود را در موقعیتی جدید می‌یابد. حالا همه‌ی توجه‌ها به سمت او جلب شده، اما درواقع کسی به خود او توجه نمی‌کند. او بعد از این ماجرا باز هم احساس بیگانگی می‌کند. او هیچ پیوندی با جماعتی که بر سرش آوار شده‌اند و ساختارها و مراحلی که باید از آن‌ها گذر کند ندارد. همه‌چیز همچنان بی‌معنا است.

کتاب صوتی بیگانه را نشر صوتی مجید با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ی پرویز شهدی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز همین انتشارات به چاپ رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی و ادبی از کتاب صوتی بیگانه

  • لوکینو ویسکونتی (Luchino Visconti)، کارگردان شهیر سینما و تئاتر ایتالیایی، یکی از فیلم‌های خود را به نام Lo straniero (The Stranger) با اقتباس از کتاب بیگانه آلبر کامو ساخت. در این فیلم که سال 1967 اکران شد، بازیگرانی چون مارچلو ماسترویانی ایفای نقش کرده‌اند.

  • کمال داوود (Kamel Daoud)، نویسنده‌ی الجزایری نیز براساس رمان بیگانه، کتابی به نام The Meursault Investigation را نوشت که افتخارات مختلفی ازجمله جایزه‌ی گنکور را به‌دست آورد. این کتاب، روایت همان ماجرا از نگاه برادر مرد عرب مقتول است و در ایران با عناوینی مثل «مرسو چه کسی را کشت؟» و «مورسو؛ بررسی مجدد» ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بیگانه

  • رمان رتبه‌ی اول در لیست صد رمان برتر قرن بیستم به انتخاب نشریه‌ی لوموند
  • قرارگرفته در لیست بهترین کتاب‌های تمام تاریخ به انتخاب نشریه‌ی پاراد
  • برنده‌ی جایزه‌ی پِن (PEN) برای بهترین ترجمه در سال 1989

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیگانه

  • کتاب بیگانه، اثری کاملاً مدرن است و کاراکتر اصلی کامو در این داستان که یک ضدقهرمان است، رخوت جهان غرب در دوره‌ی پس از جنگ و هوشمندانه‌ترین بیان ادبی این حالت پرتناقض را روایت می‌کند. (بخشی از مقدمه‌ی پیتر دانوودی بر کتاب)

  • بیگانه، علاوه‌بر اینکه یکی از پرخواننده‌ترین رمان‌های قرن بیستم است، احتمالاً تبدیل به یکی از ماندگارترین کتاب‌ها نیز خواهد شد. (آمازون)

  • کتاب بیگانه شاهکار آلبر کامو به‌شمار می‌رود. (گاردین)

کتاب صوتی بیگانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، جزء آن دسته از آثاری است که خواندنشان برای هر فرد علاقه‌مند به ادبیات ضروری است. گوش سپردن به کتاب صوتی بیگانه را به تمام رمان‌خوان‌ها و به همه‌ی کسانی که به ژانر فلسفی و انتقادی و آثار ابزورد علاقه دارند توصیه می‌کنیم.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

هفتم نوامبر سال 1913، کشور الجزایر یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان متفکر را به تاریخ ادبیات جهان هدیه داد. آلبر کامو که نویسنده‌ای فرانسوی – الجزایری بود، از پدری فرانسوی و مادری اسپانیایی زاده شد. او کودکی و نوجوانی خود را در فقر گذراند و از همان دوران برای تامین خرج خانواده کار می‌کرد. در کنار کار کردن، او با کمک معلمانش به تحصیلات خود نیز ادامه داد و در جوانی به شغل خبرنگاری روی آورد.

آلبر کامو را رمان‌نویس و درعین‌حال فیلسوفی می‌دانند که پوچ‌گرایی را در آثار خود به نمایش می‌گذاشت. او از آن دسته نویسندگان منحصربه‌فردی است که در عین دغدغه‌مند بودن و داشتن تفسیری خاص از زندگی در آثارش، اجازه نداده که این آثار از چهارچوب داستانی خارج شوند و چیزی از ارزشمندی ادبی آن‌ها کم شود. آلبر کامو در دوران حیات خود موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبی شد، اما تنها دو سال بعد از این موفقیت، یعنی در سال 1960 و در سن چهل‌وشش‌سالگی، در یک تصادف جان خود را از دست داد.

«افسانه‌ی سیزیف»، «طاعون»، «کالیگولا» و «سقوط» از مهم‌ترین آثار آلبر کامو هستند.

در بخشی از کتاب صوتی بیگانه می‌شنویم

برای آدم جالب است که حتی وقتی روی نیمکت متهمان نشسته، بشنود دارند درباره‌اش حرف می‌زنند. دادستان، وکیلم و بقیه، می‌توانم بگویم خیلی چیزها درباره‌ی من گفتند. حتی شاید بیشتر درمورد خود من حرف زدند تا درباره‌ی جنایتی که مرتکب شده بودم. یعنی این دادگاه، اتهام زدن‌ها و دفاع‌های آن، این‌همه نسبت به محاکمه‌های دیگر تفاوت داشت؟

وکیلم دست‌هایش را به هوا بلند می‌کرد، وقوع جرم را می‌پذیرفت، ولی پوزش می‌طلبید. دادستان دست‌هایش را به جلو دراز می‌کرد، مرا مجرم می‌شمرد، ولی بدون پذیرفتن پوزش‌طلبی وکیلم. بااین‌همه یک موضوع، به‌طور مبهمی آزارم می‌داد. به‌رغم مشغولیت‌های ذهنی که داشتم، گاه در گفت‌وشنودها دخالت می‌کردم، ولی وکیلم می‌گفت: «ساکت باشید! خاموش ماندن به نفع شما تمام خواهد شد». می‌شد گفت این ماجرا به‌نحوی بدون دخالت من جریان داشت. همه‌چیز بدون دخالت من صورت می‌گرفت. سرنوشتم را بی‌آنکه نظرم را بپرسند داشتند رقم می‌زدند. گه‌گاه دلم می‌خواست سخن همه را قطع کنم و بگویم: «ولی ببینم این وسط متهم کیه؟ متهم بودن امر مهمیه. من هم حرفی برای گفتن دارم.» ولی خوب که فکر می‌کردم، می‌دیدم حرفی ندارم بزنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار مترجم
37 دقیقه
بخش اول - یک
14 دقیقه
بخش اول - دو
20 دقیقه
بخش اول - سه
13 دقیقه
بخش اول - چهار
15 دقیقه
بخش اول - پنج
29 دقیقه
بخش اول - شش
20 دقیقه
بخش دوم - یک
23 دقیقه
بخش دوم - دو
37 دقیقه
بخش دوم - سه
23 دقیقه
بخش دوم - چهار
37 دقیقه
بخش دوم - پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیگانه
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیگانه

"Shahram "
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتاب عالیه، زندگی شخصی که فقط با بی تفاوتی به تمام زندگی و اتفاقات نگاه میکند، نه حتی با ذره‌ای از عشق و احساس، کلا احساس در تصمیماتش هیچ جایی ندارن. جالبه بخونین
نرگس جعفری
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دیدگاه جالبی به زندگی و مرگ داشت و آرامشی که از این بی تفاوتی داشت.
گوینده بسیار مسلط و رسا داستان تعریف می‌کرد. واقعا لذت بردم از خواننده کتاب
علی بوذری
۱۴۰۲/۹/۲۶
خودمان که باشیم می‌شود بی تفاوتی
همه ظاهری می‌خواهند پر از وانمود فیک البته که رفتار در سود خلاصه می‌شود
Shayan
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
شخصیت جالب کاراکتر کتاب به شدت مورد توجه آدم قرار میگیره و مجذوب خودش میکنه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیگانه

برای دریافت کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.