معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد اثری از مولانا جلال الدین محمد بلخی است که توسط علیرضا شریعتی بازنویسی شده و مانند دیگر کتاب‌های جزیره‌ی مثنوی، داستان‌هایی زیبا را از مثنوی معنوی روایت و تفسیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد

مطالعه‌ی آثار مولانا جلال الدین محمد بلخی از جمله مثنوی معنوی، در زمره‌ی کارهای مفیدی است که ضمن سرگرم ساختن مخاطب، به او آموزش‌های گران‌مایه‌ای نیز می‌دهد. اشعار مولانا همگی دریایی از حکمت و اندیشه‌اند و از آنجا که از قرن‌ها پیش به دست ما رسیده‌اند، ممکن است خواندن و فهمشان برای آدم‌های امروزی کار آسانی نباشد. اینجاست که ارزش کار علیرضا شریعتی در تهیه‌ی مجموعه‌ی «جزیره‌ی مثنوی» مشخص می‌شود. شریعتی در این مجموعه، داستان‌هایی که در دل اشعار مولانا هستند را به صورت نثر درآورده و هریک را به همراه توضیحات و تفسیرهای مرتبط به مخاطب ارائه می‌کند.

در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد، در ابتدا داستان حقیر شمردن ابلیس را می‌شنویم. قصه از این قرار است که آدم ابوالبشر به واسطه‌ی داشتن توجه خاصه‌ی خداوند و برتر شمرده شدن خود نسبت به ابلیس، به احوالات او می‌خندد و وی را پست و خوار می‌شمارد. آدم گمان می‌کند که با برتر بودن جایگاهش در نزد خداوند، حق این کار به او داده می‌شود، لیکن حق تعالی نسبت به چنین بی‌حرمتی‌ای واکنشی متفاوت نشان می‌دهد...

در داستان دوم، به سراغ حکایت مارگیر و ماردزد می‌رویم تا قصه‌ی دزد نادانی را بشنویم که با دزدیدن کیسه‌ای از اموال مارگیر، نه تنها به کاهدان می‌زند، بلکه خود را نیز از فرط طمع به تباهی می‌کشاند. علیرضا شریعتی پس از روایت این قصه حکمت‌های نهفته در معنای آن را نیز توضیح می‌دهد و تفسیر آن را به آیاتی از قرآن گره می‌زند.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد را با صدای خود علیرضا شریعتی می‌شنوید. این کتاب، اثری از نشر صوتی نوین کتاب است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی مولوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از غنی‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، 26000 بیت از سروده‌های مولانا را شامل می‌شود و در شش دفتر نوشته شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌اش در این کتاب، قالب شعری مثنوی را برگزیده است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی دوستی و هم‌نشینی داشت و این ارتباط تأثیری شگرف و حیرت‌آور بر زندگی این دو گذاشت. چنانکه گفته‌اند هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در پس آن مفهوم لحاظ کرده است.

رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی‌اند که هر یک، تصحیح‌های گوناگونی از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی مولانا تاکنون و با وجود گذشت قرن‌ها از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار تحلیلی ارزشمندی در باب این اثر ارائه داده‌اند.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، یکی از داستان‌های این اثر گران‌قدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات تعلیمی و اشعار مولانا، از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد می‌شنویم

روزی حضرت آدم ابلیس را با نظر حقارت نگریست و در ذهن خویش، خود را بالاتر و والاتر از او شمرد. خداوند این خودبینی آدم را نپسندید. بر آدم ندا آمد که: «ای برگزیده‌ی ما، تو اسرار نهانی ما را نمی‌دانی، اگر مشیت ما قرار گیرد و همین ابلیس از راه کجی که رفته بازگردد خواهی دید که دارای چنان نیروی عظیمی است که می‌تواند کوه را از بیخ و بن برکند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
حقیر شمردن ابلیس
5 دقیقه
مارگیر و ماردزد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد

فرامرز فرهمندزاده
۱۴۰۲/۱۲/۳
ازکتابرا به خاطر زحماتش و کوینده محترم وتمام کسانیکه درشرایط مجموعه تشکر میکنم ضمنآحضرت مولانانویسنده ایست که هر نقطه. از گفته هایش دنیایست رمزوراز میباشد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان حقیر شمردن ابلیس و مارگیر و ماردزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.