معرفی و دانلود کتاب صوتی جهان هولوگرافیک: نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته‌ی مغز و جسم

عکس جلد کتاب صوتی جهان هولوگرافیک: نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته‌ی مغز و جسم
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهان هولوگرافیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهان هولوگرافیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جهان هولوگرافیک: نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته‌ی مغز و جسم

مایکل تالبوت، دانشمند فقید اهل آمریکا، در کتاب صوتی جهان هولوگرافیک نظریه‌ای را مطرح نموده که در صورت پذیرفته شدن، بسیاری از باورهای ما در باب جهان هستی را به چالش می‌کشد. مطابق نظریه‌ی تالبوت، کائنات و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن، ساختاری همچون هولوگرام دارد. به عبارتی، هر جزو جهان، به نحوی از انحا کلِ هستی را در خود بازتاب می‌دهد. بد نیست بدانید که «جهان هولوگرافیک» یکی از آثار پرفروش بازار کتاب ایران است.

درباره کتاب صوتی جهان هولوگرافیک

کتاب جهان هولوگرافیک (The Holographic Universe) که هم‌اینک نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شما قرار دارد، اثری جذاب، تأمل‌برانگیز و البته جنجالی از مایکل تالبوت است که انتشار آن، هم در آمریکا و هم در خارج از مرزهای ایالات متحده، سروصداهای بسیاری به‌پا کرد. گروهی شیفته‌ی این کتاب و نظریات بدیعِ مطرح‌شده در آن شدند و گروهی دیگر، زبان به انتقاد از نویسنده و آرای او گشودند و از کتاب با صفاتی چون «شبه‌علمی» و «سرشار از خرافات» یاد کردند.

واکنش منفی‌ای که مطالب کتاب جهان هولوگرافیک در میان بسیاری از اصحاب علم برانگیخت، از ابتدا قابل پیش‌بینی بود. آنچه نمی‌شد پیش‌بینی کرد، این امکان بود که چه بسا نظریه‌ای که در کتابِ تالبوت شرح و بسط داده شده، توسط شماری از دانشمندان مورد دفاع قرار بگیرد. و این اتفاقی بود که به مرور رخ داد.

نظریه‌ای که کتاب جهان هولوگرافیک در راستای ارائه و شرح آن نگاشته شده، در اصل نظریه‌ای علمی است که به ارائه‌ی فرضیاتی در باب ساختار جهان هستی، نحوه‌ی رفتار و برهم‌کنش ذرات، چگونگی عملکرد مغز آدمی، ماهیت آگاهی و خودآگاهی و مسائلی از این دست می‌پردازد. با این همه، آنچه نظریه‌ی تالبوت را از سایر تئوری‌های علمی متمایز می‌کند، این است که در نظریه‌ی او، به پیش‌فرض‌ها و استدلال‌های بسیاری برمی‌خوریم که از ساحت علم طبیعی فراتر رفته و رنگ‌وبویی دینی و متافیزیکی به خود می‌گیرند. این نکته همچون شمشیری دولبه عمل می‌کند؛ زیرا در عین این‌که کتاب جهان هولوگرافیک را برای طیف وسیعی از مردم جذاب و خواندنی می‌سازد، سبب می‌شود که بسیاری -خصوصاً بسیاری از اهالی علم- به این اثر و ادعاهای آن با دیده‌ی تردید بنگرند.

اگر بخواهیم اصلی‌ترین تئوری مطرح‌شده در کتاب صوتی جهان هولوگرافیک را در چند سطر خلاصه کنیم، می‌توانیم چنین بگوییم: جهان هستی و تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن -از ریزترین ذرات گرفته تا بزرگ‌ترین اجسامِ قابل رؤیت- ساختاری هولوگرامی دارد. به عبارتی، کائنات هولوگرامی غول‌پیکر و عظیم است که همچون یک آینه، خاصیت بازتابندگی دارد. آنچه این هولوگرام عظیم بازتاب می‌دهد، تصویر واقعیتی متعالی‌تر است که از دسترس فهم و ادراکِ ما خارج است. به زبان ساده: واقعیت دو بُعد دارد: یکی بُعد ظاهر است؛ شامل هرآنچه ما می‌بینیم و می‌شنویم و می‌بوییم و تصور می‌کنیم و خلاصه، ادراک و احساس می‌کنیم؛ و یکی بُعد باطن یا متعالی‌ست، که ما و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، تنها سایه‌های آن به شمار می‌رویم.

مخاطب هوشمند و بافراست، با همین توضیحات مختصر فوراً پی به شباهت نظریه‌ی تالبوت با نظریه‌ی مُثُل افلاطون می‌برد. می‌دانیم که نزد افلاطون، فیلسوف بزرگ یونان باستان، جهان محسوسات (جهانی که به حواس ما درمی‌آید) سایه‌ای از جهانِ متعالی‌تری‌ست که از صورت‌های مثالین تشکیل شده است. هرچه در جهان ما حاضر است -اعم از موجودات فیزیکی و مفاهیم ذهنی- مابه‌ازایی مثالین در عالم مثل دارد. اصلْ عالم مثل است. جهان محسوسات در برابر جهان مثل سایه‌ای بی‌مقدار بیش نیست. آموزه‌های کتاب جهان هولوگرافیک نیز چنین نظریه‌ای را مطرح می‌کند؛ منتها در قالب زبانی علمی و به مدد مفاهیمی برگرفته از حوزه‌هایی نظیر فیزیک کوانتوم، عصب‌شناسی، کیهان‌شناسی و...

کتاب صوتی جهان هولوگرافیک توسط انتشارات آوانامه در اختیار شما قرار گرفته است. نسخه‌ی متنی این اثر را نشر هرمس روانه‌ی بازار کرده. جالب است بدانید که ترجمه‌ی فارسی این کتاب، به قلم داریوش مهرجویی، کارگردان و نویسنده‌ی بلند‌آوازه، فراهم آمده است. مهرجویی در مقدمه‌ای که بر کتاب جهان هولوگرافیک نگاشته، با زبانی شیرین و بیانی شِکَرین، از تأثیر نیرومندی سخن گفته که آشنایی با تئوریِ مایکل تالبوت بر ذهنیت او گذاشته است. او همچنین، بیان داشته که این کتاب، برای مخاطبین ایرانی که از قبل با اندیشه‌های عرفانی آشنایی دارند، لطف و جذابیتی دوچندان خواهد داشت.

نکوداشت‌های کتاب جهان هولوگرافیک

  • اثری حیرت‌انگیز و قانع‌کننده. (St. Louis Post-Dispatch)
  • کتاب جهان هولوگرافیک اثری کلاسیک در حوزه‌ی علم و معنویت است. (Lynne McTaggart)
  • در این کتاب، مایکل تالبوت به طرزی خیره‌کننده استدلال می‌کند که کائنات یک هولوگرام غول‌پیکر است. (New York Times)

کتاب صوتی جهان هولوگرافیک مناسب چه کسانی است؟

کتاب صوتی جهان هولوگرافیک را به دو دسته از مخاطبان توصیه می‌کنیم: علاقه‌مندان به مباحث عرفانی و معنوی، و دوست‌داران آثارِ حوزه‌ی علم فیزیک.

با مایکل تالبوت بیشتر آشنا شویم

مایکل تالبوت (Michael Talbot) نویسنده و پژوهشگر اهل آمریکا بود. او به سال 1953 دیده به جهان گشود و در سال 1992 از دنیا رفت. تالبوت آثاری خواندنی در حیطه‌های گوناگونی اعم از فیزیک کوانتوم، عرفان، اسطوره‌شناسی، معنویت و خودشناسی پدید آورد. «فراسوی کوانتوم»، «عرفان و فیزیک جدید» و «جهان هولوگرافیک» عناوین برخی از برجسته‌ترین کتاب‌های مایکل تالبوت‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی جهان هولوگرافیک: نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته‌ی مغز و جسم می‌شنویم

در این کتاب، اتفاقاً بخشی هم هست که از علما و عرفای مکاتب عرفانی ایران و از شهرهای خیالی - مثالیِ جابلقا، جابلسا و غیره سخن می‌گوید و این که چگونه این حکیمان بزرگ به راز آن جهان، یا واقعیت دیگر، یعنی نظم مستتر پی برده و گاه در صور خیال و بینش اساطیری خود، یا در خواب‌ها و خیال‌هایشان، آن‌ها را به وضوح می‌دیده‌اند.

بوهم معتقد است که علاوه بر واقعیت آروینی موجود که همان نظم پیدا و نامستور است، نظم دیگری هم هست که ناپیدا و درخودپوشیده است. و این همان جهان امواج و فرکانس‌های تداخل‌یافته‌ی بی‌شکل است که ما از عهده‌ی دیدن شکل واقعی آن‌ها، جز از طریق ابزار و ادواتی خاص، برنمی‌آییم. این جهان فرکانس‌ها وقتی با گیرنده‌های حواس و مغز ما ارتباط برقرار می‌کند، از میان ساختار خاص مغزِ همچون صافی ما گذر می‌کند و به سنگ و کوه و شن تبدیل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
یادداشت مترجم
29 دقیقه
مقدمه
29 دقیقه
بخش اول: نگاهی تازه و استثنایی به واقعیت - فصل اول - قسمت اول
33 دقیقه
بخش اول - فصل اول - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش اول - فصل دوم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش اول - فصل دوم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش اول - فصل دوم - قسمت سوم
24 دقیقه
بخش دوم: ذهن و جسم - فصل سوم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت سوم
18 دقیقه
بخش دوم - فصل سوم - قسمت چهارم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم - قسمت پنجم
27 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم - قسمت چهارم
31 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم - قسمت پنجم
31 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم - قسمت ششم
24 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم - قسمت اول
21 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم - قسمت سوم
25 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم - قسمت پنجم
33 دقیقه
بخش سوم: فضا و زمان - فصل هفتم - قسمت اول
30 دقیقه
بخش سوم - فصل هفتم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش سوم - فصل هفتم - قسمت سوم
17 دقیقه
بخش سوم - فصل هفتم - قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش سوم - فصل هفتم - قسمت پنجم
20 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت دوم
27 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت سوم
30 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت چهارم
27 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت پنجم
24 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت ششم
34 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت هفتم
27 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت هشتم (1)
20 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم - قسمت هشتم (2)
31 دقیقه
بخش سوم - فصل نهم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش سوم - فصل نهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جهان هولوگرافیک: نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته‌ی مغز و جسم
نویسنده
مترجمداریوش مهرجویی
راویمهدی صفری
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جهان هولوگرافیک

SH
۱۴۰۲/۶/۲۵
منظور از جهان هولوگرافیک دنیای شبیه‌سازی‌شده‌ی فیلم ماتریکس نیست، بلکه منظور این است که به نظر می‌رسد جهان ما سه‌بعدی است و می‌توان هر چیزی را در ابعاد طول، عرض و ارتفاع آن لمس و تجربه کرد؛ اما در واقعیت احتمالا فقط دو بعد دارد و عمقی در کار نیست؛ این نظریه «اصل هولوگرافیک» نام دارد. واما درک این و محتویات کتاب نیاز به
اطلاعات پیش زمینه هاى متعددى دارد … در غیر اینصورت خواننده کتاب را دچار توهمى عمیق میکند،
… همانطور که در انتهاى کتاب اشاره به این دارد با تمام تحقیقات و مطالعاتى که به عمل آمده نمیتوان این موارد را در چهار چوب علم قرار داد، هر چند علم نیز هر چند وقت خود را به روز میکند. شاید واقعاً بحث بشقاب پرنده‌ها و نور افشانى و دیدن موارد نورانى در آسمان اشاره به این دارد که اهل تفکر، متوجه شوند که همانطورکه روزى بصورت موج از دریا،،، یا بصورت آدم و حوا …. همچو ذره اى از کُل جدا شده ایم، و از جاودانگى خارج شده ایم،
حالا با دیدن اینهمه مسائل که از فرا آگاهى نشأت میگیرد به فکر باشیم که زمان آن رسیده تا با جاودانگى خود آشنا شده و از چهار چوب ساخته هاى ذهنى خود رهایى یابیم … در کل کتابى با بار معنایى سنگین و (ذهنى و عینى) است که آن را به افرادى که پیش زمینه اى از متافیزیک و روانشناسى ندارند توصیه نمیکنم، میتواند ذهن را به راحتى دچار توهم کند …
با تشکر از خوانش ِ خوب گوینده 🙏🏻
محمد سلیمانی
۱۴۰۲/۷/۲۸
کتاب جهان هولوگرافیک تا حدودی با نظریه پردازی کارکرد ذهن را توصیف نموده است اما این مطلب نباید دور از نظر بماند که انسان توانایی خیال پردازی خلاق دارد در حالت‌هایی از ذهن، انسان فرق میان رویا و واقعیت رو نمی‌تواند تشخیص دهد. انچه مهم است آگاهی است و آگاهی هم دانش نیست هوشیاری یعنی آگاهی اما ما در طول روز هوشیاری کامل نداریم و در رویا زندگی میکنیم
مجید وجدی
۱۴۰۲/۵/۲۲
کتاب عالی بود مطالبش علمی قابل فهم و دست اول بود خوشحالم از اینکه علم و عرفان در جایی بهم رسیدند و و برای رشد معنوی بشر و تغییر جهانبینی انسان گام برداشتند پینهاد میکنم حتما این کتاب را بخونید
Mahsa Parsae
۱۴۰۲/۶/۵
کتابه خوبیه بخوام یه نظر مفید بدم اگر کتاب‌هایی در حوزه روانشناسی و خودشناسی و علوم معنوی خونده باشید اکثر مطالب کتاب براتون تکراری خواهد بود برای من ۸۰ درصد کتاب توی ۲۰-۳۰ کتابی که خوندم عنوان شده بود
حسین بحرینی
۱۴۰۲/۷/۸
درود برشما.
کتاب باتوجه به زحمات مترجم کاملا شفاف و قابل فهم میباشد. گوینده نیز بسیار مسلط و ماهر است. کتابی بسیار ارزشمندست توصیه میکنم که حتما این کتاب را بشنوید و از ژرفای جهان هستی متعجب شوید.
امید ترکاشوند
۱۴۰۲/۵/۱۳
من کتاب متنی شو خدمت بودم خواندم واقعا کتابی پر از شگفتی و عمیق بی نهایت تاثیر گذار و بی نهایت ذهن و مشغول به فکر کردن میکند عالی عالی
بهروز فردمقدم
۱۴۰۲/۵/۱۲
بسیار کتاب تاثیر گذار وبسیار نزدیک به عرفان بود تا علمی یا فلسفی چون بسیار از نوشته‌ها بر اساس کشف وشهود نوشته شده است.
ایمان ملک عیش
۱۴۰۲/۸/۱۲
دریچه جدیدی برای اثبات ماتریکس و فیلمی که درونش افتادیم
اثبات منبع و مبدا بصورت علمی
کمی کتاب سنگین هست اما دقت که چاشنی اون بشه بسیار عالی هستش
سارا جعفرزاده
۱۴۰۲/۵/۳۱
کتاب بسیار عالی است. و کاملا از نظر علمی درست است. کتابی پر از معنا و پر از راز است. کتابی ست که اگر درست درک شود راهنمای بسیار خوبی برای رسیدن به بهترینهاست
mojgan asadi
۱۴۰۲/۶/۳۰
این کتاب فوق العاده است به نظرم همه یکبار باید این کتاب رو بخونید اتفاقات متافیزیکی در کل دنیا رو توضیح داده و ریشه یابی کرده
گلناز حسامی
۱۴۰۲/۵/۱۶
بسیار عالی
برای افرادی که به رشد و آگاهی خود علاقه مند هستند کتابی بی نظیر است.
مهدی مجیدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خیلی جالبه ولی بیشتر مطالبش شبه علم هست یا یک جورهایی هنوز به وسیله علم ثابت نشده هر چند شاید حقیقت داشته باشه
فرشته اشرفی
۱۴۰۲/۶/۶
حرف تازه‌ای نبود انگارپیشگفتاری برنظریه‌ای بوده باشدهرچندکه ترجمه‌های داریوش مهرجویی قابل تامل واحترام
مراد
۱۴۰۲/۵/۲۸
کتاب کاغذی رو جلوت بزار و با صدای مهدی صفری کتاب رو بخون تا متوجه عمق مطالب این نظریه شوید
محمد امین سمیعی
۱۴۰۲/۵/۹
کتاب خیلی عجیبی هست شبیه کتاب ماتریکس الهی هست
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جهان هولوگرافیک

برای دریافت کتاب صوتی جهان هولوگرافیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.