معرفی و دانلود کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند

عکس جلد کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند

کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند اثری از احمد پدرام نویسنده و روان‌شناس بالینی است. پدرام در این کتاب صوتی به تشریح ماهیت، کارکردها و معضلات کوچک‌ترین واحد اجتماع یعنی خانواده پرداخته و در صدد است با ارائه‌ی راهکارهایی، برای اخذ تصمیمات کاربردی و مناسب جهت حل چالش‌هایی که در مسیر پرورش فرزند پیش روی والدین قرار می‌گیرد، به آن‌ها یاری برساند.

درباره‌ی کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند

احمد پدرام (Ahmad Pedram) شاعر، روان‌شناس بالینی و نویسنده در کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند، به خانواده، این بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی پرداخته است. خانواده در قالب سنتی و قدیمیِ خود، از پدر و مادر و فرزند(ان) تشکیل شده است. در عین کوچکی اما این نهاد گاه به چنان مشکلات و اختلالاتِ پیچیده‌ای دچار می‌شود که برطرف کردنِ آن، به‌دشواری امکان‌پذیر است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند

احمد پدرام در کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند از لزوم تقویت مهارت‌های ارتباطیِ صحیح و تأثیر آن بر رشد و سلامت روان اعضای خانواده می‌گوید. پدرها و مادرها همیشه نگرانِ فرزندانِ خود هستند. چه آنان، کودکانی پنج ساله باشند و چه بزرگسالانی پنجاه ساله، والدین این کار را وظیفه‌ی خود می‌دانند تا از فرزندان‌شان مراقبت کنند. به باور نویسنده هر گاه مشکل یا ناهماهنگی میان اعضای خانواده به‌وجود می‌آید، والدین مقصر شمرده می‌شوند. به‌تأسف از میانِ تمامی عوامل اجتماعی و بیولوژیکی، تنها سهمی که والدین در ایجاد آن معضل داشته‌اند، برجسته می‌شود. پدرها و مادرها برای حل چالش‌های خود چه کاری را باید انجام بدهند؟ آنان اغلب به بی‌شمار کتاب‌هایی که حوزه‌ی تربیت منتشر شده‌اند، مراجعه می‌کنند. بیشتر این کتاب‌ها، آثار ترجمه شده از زبان‌های دیگر هستند و به همین دلیل، با فرهنگ، سنن، آداب‌ورسوم و سبک زندگیِ ما، چندان همخوانی و مطابقتی ندارند و در نتیجه، والد را گیج و سردرگم رها می‌کنند. شاید آن‌ها به برنامه‌های آموزشی رسانه‌ها روی بیاورند اما آن برنامه‌ها نیز اطلاعاتی بسیار کلی و در نتیجه ناکافی در اختیار والدین قرار می‌دهند که کمک چندانی به خروج آنان از این وضعیت نمی‌کند. پدر و مادر حتی نمی‌توانند به اطلاعات دوران تحصیل خود مراجعه کنند چرا که آموزشی در این باره ندیده‌اند و مهارتی کسب نکرده‌اند! چه کسی باید مهارت‌های پرورش فرزندان را به پدر و مادر بیاموزد؟ چه نهادهایی متولی چنین آموزش‌هایی هستند؟ این آموزش‌ها از چه سنی باید آغاز شوند و تحت چه شرایطی، دوباره نیاز داریم تا آن آموزش‌ها را مرور کنیم؟

احمد پدرام در کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند تلاش کرده است تا بار سنگینی را که بر دوش پدران و مادران گذاشته شده است، اندکی سبک‌تر کند و احساسات منفی آنان را تقلیل دهد تا آن‌ها به‌روشنی و با در نظر گرفتن نقش ذات افراد، تأثیرات جامعه و اندیشه و سننی که در خانواده در جریان بوده است، به تصمیمی جامع و صحیح درباره‌ی تربیت فرزند خود دست یابند.

کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند را به همت انتشارات ترانه پدرام و با خوانش سحر حمیدی می‌شنوید.

کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند را به تمامی والدینی که علاقه‌مندند با بهبود کیفیت ارتباط میان خود و همین‌طور ارتقای مهارت‌های ارتباطی با فرزندان‌شان، زندگی پربار، کامیاب و شادمانه‌ای را تجربه کنند و نیز به روان‌پزشکان، روان‌شناسان، مددکاران اجتماعی، جامعه‌شناسان، آموزگاران، اساتید و دیگر افرادی که به‌نوعی بر بهداشت و سلامت روانِ جامعه تأثیرگذارند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند می‌شنویم

پدران و مادران اغلب فراموش می‌کنند که یکی از عمده‌ترین دلایل تشکیل خانواده و ازدواج آن‌ها برای ایفای نقش همسری و استفاده از نعمت‌های این ارتباط بوده است. پدران و مادران بسیاری را دیده‌ایم که تمام همّ و غم خود را متوجه فرزندان نموده‌ و از صبح تا شام، نگران تربیت فرزند خود و مهیا کردن اسباب زندگیِ او بوده و در این کار نیز ناتوان مانده‌اند. تجربه‌ی نگارنده در کار با کودک و خانواده نشان می‌دهد که خانواده‌هایی در تربیت فرزندانِ خود به‌عنوان پدر و مادر موفق بوده‌اند که پدر و مادر در نقش زن و شوهر نیز رابطه‌ی عاطفی صحیح و فعالی داشته‌اند. قهرهای طولانی، غیبت‌های مکرر پدر یا مادر، متارکه، طلاق، ازدواج مجدد و یا زمینه‌های روابط نامناسب یا نامشروع پدر یا مادر، می‌تواند تأثیرات مخربی در فرزندان پدید آورد. ادامه‌ی تحصیل و رشد اجتماعی یا اقتصادی یکی از پدر و یا مادر و ناموزون بودنِ روابط آن‌ها نیز می‌تواند رابطه‌ی زن و شوهر را از تعادل خارج نموده و موجب نتایج منفی شود.

زن و شوهر باید توجه داشته باشند هنگامی که یکی از آن‌ها به موقعیت‌های بالاتر علمی یا اجتماعی و یا اقتصادی نایل شد، لازم است همسر خویش را در نظر داشته و شرایطی فراهم نماید تا او نیز به‌شکلی با موقعیتِ جدید منطبق شده یا راه رشد را برای او فراهم نماید. در اصلاح رابطه‌ی پدر و مادر و کودک نیز، اغلب از زبان کودک شنیده شده که آن‌ها نیاز به پدر و مادری دارند که زن و شوهر خوب و مهربان و فعالی باشند. دخترانِ بی‌شماری احساسِ منفی خود را ناشی از رفتار نادرست پدر و مادر خود با یکدیگر عنوان نموده‌اند و پسران بسیاری، یکی از دلایل مشکلات خود را ناشی از شیوه‌ی برخورد اشتباه پدر و مادر خود با یکدیگر قید کرده‌اند. پس برای اینکه پدر و مادر موفقی باشیم، لازم است نخست زن و شوهر موفقی باشیم و برای آنکه زن و شوهر موفقی باشیم، بهتر است انتظارات خود را از ازدواج و از همسر خود مورد ارزیابی قرار دهیم و متوجه باشیم که یکی از عمده‌ترین دلایل ناکامیِ ما در زندگی زناشویی، ضعف‌مان در واقع‌نگری و از طرفی، انتظارات زیاد از خود یا همسرمان است. یعنی شیوه‌ی اندیشیدنِ ما، دارای خطاهای اساسی بوده که زندگی به‌نسبت شیرین زناشویی را به کام‌مان تلخ نموده و برای جبران آن، همه‌ی کوشش خود را برای کاهش این ناکامی به سمت تربیت فرزند و زیاده‌روی عصبی در این کار سوق می‌دهیم. بعضی از ما از آغاز به‌اشتباه همه‌ی هدف زندگیِ خود را تربیت فرزند قرار داده و همسرداری و بهره‌جویی از لذت‌های آن را نادیده می‌گیریم که این هر دو، عوامل بسیار مهمی در شکست و احساس تلخ‌کامی در زندگی‌مان به‌عنوان همسر یا پدر و مادر می‌شوند. خانواده‌هایی در تربیت فرزند خود به‌عنوان پدر و مادر موفق بوده‌اند که پدر و مادر در نقش زن و شوهر نیز رابطه‌ی عاطفی صحیح و فعالی داشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
14 دقیقه
خانواده و انواع آن
4 دقیقه
چرخه‌ی زندگی
4 دقیقه
فشارهای روانی یا استرس‌های عمده در خانواده
13 دقیقه
نقش تفکر در روابط خانواده
9 دقیقه
خانواده و روش‌های گوناگون تربیت
5 دقیقه
کدام روش درست است؟
3 دقیقه
احساس گناه در پدر و مادر
3 دقیقه
هیچ‌کس کامل نیست
5 دقیقه
ما، هم زن و شوهر هستیم، هم پدر و مادر
8 دقیقه
کودکان رفتار را می‌بینند
6 دقیقه
چرا در بچه‌داری خود احساس موفقیت نمی‌کنیم؟
7 دقیقه
هزار بار گفته‌ام ولی فایده‌ای نداشته است! چرا؟
5 دقیقه
جنبه‌های گوناگون رشد
28 دقیقه
قدرت، کنترل، انتقادپذیری، روابط عاطفی و در خانواده
11 دقیقه
پوشش پدر و مادر
8 دقیقه
گذشت و ایثار به‌خاطر بچه‌ها
7 دقیقه
بچه‌ها درس خواندن
6 دقیقه
بازی و کودک
8 دقیقه
کودک و اسباب‌بازی
4 دقیقه
آموزگار و تربیت
15 دقیقه
رشد روانی اجتماعی کودک و نوجوان
10 دقیقه
جوانان و عزت نفس یا احترام به‌ خود
32 دقیقه
فرزند ما و ترس‌هایش
6 دقیقه
مذهب در خانواده
13 دقیقه
خواباندن کودک
10 دقیقه
کودک و دزدی
8 دقیقه
کودک و حسادت
7 دقیقه
کودک و مشکل غذا خوردن
13 دقیقه
کودک و نوجوان و تلویزیون و کامپیوتر و موبایل
43 دقیقه
چند راهکار ساده برای برخورد با کودکان و نوجوانان
2 دقیقه
ترانه‌ای برای ترانه
4 دقیقه
پروردن و ادب کردن کودکان از نگاه ابوحامد غزالی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند
نویسنده
راویسحر حمیدی
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند

برای دریافت کتاب صوتی خانواده و تربیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.