معرفی و دانلود کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس

عکس جلد کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس
قیمت:
۶۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس

گاهی مرگ صبر نمی‌کند تا در انتهای زندگی سراغ آدم بیاید؛ بلکه ناگهان در میانه‌ی زندگی و چه بسا در اوج آن سروکله‌اش پیدا می‌شود. ازهر جرجیس در کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس، راوی زندگی مردمان سرزمینی است که به حضور مرگ در لحظه‌لحظه‌ی زندگی‌شان عادت دارند. این رمان در سال 2020 به لیست بلند جایزه‌ی بین‌المللی ادبیات داستانی عرب (بوکر عربی) راه یافت.

درباره‌ی کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس

روی کره‌ی زمین سرزمین‌هایی هست که اهالی‌اش مجبورند تنها با خاطرات و خیال‌هایشان در کوچه و خیابان‌هایش قدم بزنند. کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس (النوم فی حقل الکرز)، نوشته‌ی ازهر جرجیس (Azher Jerjis) داستان اهالی این سرزمین‌هاست؛ داستان مهاجران و پناهندگان.

ازهر جرجیس این کتاب را به‌صورت داستان‌هایی تودرتو نوشته است. کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس با ماجرای مترجمی شروع می‌شود که به اشتباه دعوت‌نامه‌ای را که قرار بوده به دست همسایه‌اش برسد دریافت می‌کند و وارد مراسم جشن یک نشریه می‌شود. همه‌ی حوادث دست به دست هم می‌دهند تا کتابی برای ترجمه به او سپرده شود. کتابی که به او سپرده می‌شود، درواقع سرگذشت و خاطرات یک نویسنده‌ی عراقی است که در نروژ زندگی می‌کرده.

بخش‌هایی از کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس را مترجم روایت می‌کند و بخش‌هایی از آن را همان صاحب خاطرات که نامش سعید است. سعید و مترجم شباهت‌هایی با هم دارند. هردوی آن‌ها عراقی هستند و هر دو مهاجرت کرده‌اند. خاطرات سعید از نقطه‌ای شروع می‌شود که مجبور به فرار از عراق شده. او به‌عنوان پناهنده، دشواری‌های زیادی را در کشورهای گوناگون پشت سر می‌گذارد، تا اینکه در نهایت به نروژ می‌رسد.

ازهر جرجیس در قالب داستانی پرکشش ماجرای انسان‌هایی را روایت می‌کند که در برهه‌ای از زندگی مجبور می‌شوند عزیزترین دارایی‌هایشان را رها کنند و برای زنده ماندن راهی سرزمین دیگری شوند. مهاجر این داستان در انتهای کتاب به سرزمین خود بازمی‌گردد و سرزمینش را با چهره‌ای جدید و گرفتارشده در کشمکش‌ها و درگیری‌های فراوان می‌یابد. ازهر جرجیس در قالب شخصیت‌های داستان، نگاه خودش به نزاع‌های خاورمیانه را بیان می‌کند.

کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس، ماجرای هر روزِ اهالی خاورمیانه است. داستان زندگی پناهنده‌هایی که بر سر هیچ‌وپوچ زندگی‌شان نابود شده است. داستان جنگ‌هایی که به هر بهانه شعله می‌کشند و در مسیرشان هیچ‌کس و هیچ‌چیز را سالم نمی‌گذارند.

کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای اشکان عقیلی‌پور و ترجمه‌ی محمد حزبائی‌زاده منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نشر ثالث به چاپ رسانده.

کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس برای رمان‌خوان‌ها و علاقه‌مندان به خواندن داستان‌هایی از خاورمیانه و داستان‌هایی با موضوع مهاجرت، جنگ و پناهندگی جذاب خواهد بود.

با ازهر جرجیس بیشتر آشنا شویم

ازهر جرجیس، متولد سال 1973 در عراق است. او از نویسندگانی است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و همچنین در انجمن بین‌المللی نویسندگان قلم (PEN) عضویت دارد. ازهر جرجیس در بغداد به دنیا آمده و درحال حاضر در نروژ زندگی می‌کند. بااین‌حال داستان‌هایش همچنان سرشار از اشاراتی به فولکلورهای عراقی است. او به‌جز رمان خواب در باغ گیلاس، داستان‌های کوتاه و مقالات زیادی منتشر کرده است. در زمان حمله‌ی آمریکا به عراق ازهر جرجیس روزنامه‌نگار بود و مقالات و داستان‌های مختلفی در سبک کمدی سیاه را در روزنامه‌های مختلف منتشر می‌کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس می‌شنویم

کیف را در بغلم گذاشتم و بین دو ورّاج چپیدم که عینهو دیزل، پشتِ هم سیگار دود می‌کردند. فاصله بین بغداد تا حِلّه زیاد نیست، اما راه ارتباطی ناامن بود. این را قبلاً سهیل هم گفته بود و راننده‌ی وَن که موقع دنده عوض کردن و زیاد کردن سرعت، ماجراهای زیادی از قتل‌های فرقه‌ای تعریف کرد.

به صحبت‌های راننده‌ی ماجراجو و دو مرد ورّاج بغل‌دستم گوش می‌دادم و داستان‌هایی که درباره‌ی نقاب‌پوش‌ها می‌گفتند؛ که ناگهان مانند گرگ‌های گرسنه سر راه سبز می‌شوند و کمین‌هایی که خیلی حرفه‌ای در راه مسافران می‌کارند. اما من آن‌قدر که نگران شناسایی نشدن جنازه‌ی پدرم بودم، از افتادن در کمین نمی‌ترسیدم. آن‌جا باید عبیر را می‌دیدم. بدون شک او می‌توانست به من کمک کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
19 دقیقه
قسمت اول
19 دقیقه
قسمت دوم
23 دقیقه
قسمت سوم
30 دقیقه
قسمت چهارم
30 دقیقه
قسمت پنجم
28 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم
28 دقیقه
قسمت هشتم
30 دقیقه
قسمت نهم
28 دقیقه
قسمت دهم
30 دقیقه
قسمت یازدهم
29 دقیقه
قسمت دوازدهم
30 دقیقه
قسمت سیزدهم
30 دقیقه
قسمت چهاردهم
32 دقیقه
قسمت پانزدهم
29 دقیقه
قسمت شانزدهم
23 دقیقه
قسمت هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواب در باغ گیلاس
نویسنده
مترجممحمد حزبائی زاده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس

حسین یوسفی رستاقی
۱۴۰۲/۵/۲۲
عالی بود. لذت بردم. از کتابراه هم ممنونم که واقعا یه برنامه‌ی حرفه‌ای کتابخوانی است. خوانش کتاب هم خوب بود اما یه اشتباه وحشتناک داشت در تلفظ نام شهر اَمان پایتخت کشور اردن که عمان خوانده شده. من حتی نسخه متنی کتاب را نگاه کردم هم عمان نوشته شده. حتما به نسخه کاغذی کتاب هم مراجعه می‌کنم و امیدوارم این اشتباه از مترجم نبوده باشه.
سیما عراقی
۱۴۰۲/۳/۱۴
اگر در خاور میانه زندگی میکنزد و اگر دیکتاتوری منطقه را میفهمید این کتاب را با مغز استخوان درک خواهید کرد، و جا به جای کتاب اشکهایتان جاری خواهد شد! تجربه زندگی زیر حاکمیت توتالیتر و امید به تغییر و نجات و رویای ساختن بهشت شاید آنقدرها که فکر میکنید شدنی نباشد تا زمانی که خرد جمعی وجود ندارد...
انسیه عرفان
۱۴۰۲/۷/۲۹
کتاب خوبیه، اما اون‌قدرها تأثیرگذار نیست و وقتی تمام می‌شه، این‌طور نیست که تا مدت‌ها ذهن آدم رو مشغول کنه. علت وجود بعضی قسمت‌های داستان رو درک نکردم. یعنی کاری و نقشی در داستان نداشتند. به نظر من یه روایت معمولی از یه داستان معمولیه. اگه انتظاری بیش از این نداشته باشیم، می‌تونیم ازش لذت ببریم.
نازنین مرادی
۱۴۰۲/۵/۵
کتاب بی نظیر و عالی حکایت از تلخی روزگار در خاورمیانه که همه به خون هم تشنه کامند به بهانه رفتن به بهشت روزگار سخت مادرها که خواسته‌اند فرزند داشته باشند و روزگار تلخ پدرانی که بیشتر می‌فهمیدند.... با تشکر از اشکان عقیلی پور عزیز که بی اندازه در خوانش کتاب استاد هستند
مینا غلامی
۱۴۰۲/۳/۲۱
چقدر از شنیدن این کتاب وداستان آشنای مردمان خاورمیانه خوشحال شدم و بسیار برایم قابل درک بود غم مادران عزیز وانتظارشان،....
آنقدر روان وآشنا بود که خودم را در جای جای داستان در کنار شخص اول میدیم، صدای زیبای خواننده بزرگوار هم بر زیبایی داستان می‌افزود
از عوامل محترم صمیمانه سپاسگزارم
سید محمود قماشی
۱۴۰۲/۶/۱۹
به نظرم داستانی بود که تاریخی دوره از عراق را خوب توضیح میداد
باران تابستانی
۱۴۰۲/۳/۲۰
داستان روان، ادبیات زیبا واشنای خاورمیانه..
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس

برای دریافت کتاب صوتی خواب در باغ گیلاس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.