معرفی و دانلود کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)

عکس جلد کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)
قیمت:
۱۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) روایتی جذاب، نفس‌گیر و پرجزئیات از دوران پادشاهی آقامحمدخان قاجار است. به گمان برخی از صاحب‌نظران، ژان گور که نام او بر جلد کتاب با عنوان نویسنده درج شده وجود خارجی ندارد و ذبیح‌الله منصوری نویسنده‌ی واقعی اثر است.

درباره‌ی کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)

وقتی به زندگی پادشاهان بی‌رحم و خون‌ریز تاریخ نگاه می‌افکنیم، فردی نفرت‌انگیز را می‌بینیم که فقط سودای جهان‌گشایی در سر داشته و به هیچ چیز و هیچ کس دیگر اهمیت نمی‌داده است. شاید در کتاب‌های تاریخی چنین باشد؛ اما وقتی یکی از این پادشاهان شخصیت‌ یک رمان می‌شود، قضیه فرق می‌کند. در این زمان است که ما با زندگی آن شخص از آغاز تا پایان همراه می‌شویم و در بعضی موارد، حتی دلمان به حال همان پادشاه خونخوار می‌سوزد. کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) با شما چنین کاری می‌کند. ژان گور (Jean Guèvre)، تصویر خان قاجاری را در این کتاب ترسی می‌کند که حکومت زندیه را از بین برد، لطفعلی خان زند را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل رساند و در گرجستان به جنایاتی هولناک دست زد. اما باز هم همدلی خواننده را برمی‌انگیزد. این جادوی ادبیات است که چنین اتفاقی را رقم می‌زند.

اگر نام ژان گور را در اینترنت جست‌وجو کنید، جز اطلاعات مربوط به کتاب خواجه تاجدار، احتمالاً چیز دیگری پیدا نخواهید کرد. بعضی از صاحب‌نظران اعتقاد دارند که ذبیح‌الله منصوری، مترجم کتاب، این اثر را نوشته و آن را با نام نویسنده‌ای فرانسوی چاپ کرده است. مترجمان و مورخانی که کتاب‌های منصوری را با اصل مطابقت داده‌اند، همگی بر این باورند که او به متن کتاب‌هایی که ترجمه می‌کرده وفادار نبوده. با همه‌ی این احوال، شکی در این نیست که روایت‌های جذاب و پرکشش ذبیح‌الله منصوری از داستان‌های تاریخی، بسیاری از مردم ایران را به تاریخ و کتاب‌خوانی علاقه‌مند کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)

در آغاز جلد دوم کتاب خواجه تاجدار، آقا محمدخان در تهران بر تخت سلطنت می‌نشیند و این شهر را پایتخت خود اعلام می‌کند. یکی از وقایع مهم کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) رویارویی پادشاه قاجار با نوه‌ی کریم‌خان، لطفعلی‌خان زند است. نویسنده‌ی کتاب نبردهای پی‌درپی این دو نفر را با جزئیاتی باورنکردنی توصیف کرده است و به‌قدری در روایت این بخش هنرمندی به خرج داده که خواننده احساس می‌کند خود در این جنگ‌ها حضور داشته.

سقوط سلسله‌ی زندیه، باری عظیم را از دوش آقا محمدخان برمی‌دارد. او پس از مدتی برای غلبه بر ابراهیم‌خان جوانشیر، حاکم قراباغ در قفقاز، به آن دیار لشکرکشی می‌کند و شهر تفلیس را به تصرف درمی‌آورد. پس از این واقعه، این شاه حریص قاجار، سراغ منطقه‌ی خراسان می‌رود و آن‌جا را نیز جزء قلمرو خود می‌کند. مشهور است که وی پس از لشکرکشی دوم به قفقاز، توسط چند تن از غلامانش کشته شد. و این‌چنین بود که زندگی پر رمز و راز مؤسس سلسله‌ی قاجار به پایان رسید. قبر او هم‌اکنون در نزدیکی ضریح حضرت علی در نجف قرار دارد.

نشر تاو پیش از این کتاب خواجه تاجدار را منتشر کرده بود؛ اما در سال‌های اخیر، انتشارات نگاه با خرید حق نشر کتاب‌های ترجمه و نوشته‌شده توسط ذبیح الله منصوری از خانواده‌ی او، صاحب امتیاز این اثر شد و دوباره آن را برای مخاطبین فارسی‌زبان منتشر کرد. صدای دلنشین آرمان سلطان‌زاده شنیدن کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) را لذت‌بخش کرده. ناشر صوتی این اثر، آوانامه است.

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) برای علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی است.

در بخشی از کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) می‌شنویم

همین که جلاد خواست شروع به کار کند، آقامحمدخان قاجار از جا برخاست و به محکوم نزدیک گردید که با دو چشم خود، خروج تخم‌های چشم خان زند را از کاسه‌ها ببیند و شاید به همین مناسبت است که بعضی نوشته‌اند که خواجه قاجار با دو دست خویش تخم چشم‌های خان زند را از کاسه‌ها بیرون آورد.

وقتی هر دو تخم چشم لطفعلی خان زند بر زمین افتاد خواجه قاجار گفت: حالا نوبت من است که آب دهان به صورتت بیندازم و بر رخسار محکوم نابینا آب دهان انداخت. ولی لطفعلی خان زند حس نکرد که آب دهان بر صورتش انداختند و صدای خواجه قاجار را نشنید؛ زیرا از هوش رفته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
45 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
68 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
58 دقیقه
فصل هفتم - بخش سوم
43 دقیقه
فصل هفتم - بخش چهارم
64 دقیقه
فصل هفتم - بخش پنجم
50 دقیقه
فصل هفتم - بخش ششم
70 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
47 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
61 دقیقه
فصل هشتم - بخش سوم
61 دقیقه
فصل هشتم - بخش چهارم
80 دقیقه
فصل هشتم - بخش پنجم
41 دقیقه
فصل هشتم - بخش ششم
47 دقیقه
فصل نهم - بخش اول
53 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
48 دقیقه
فصل نهم - بخش سوم
56 دقیقه
فصل نهم - بخش چهارم
71 دقیقه
فصل نهم - بخش پنجم
38 دقیقه
فصل نهم - بخش ششم
52 دقیقه
فصل دهم - بخش اول
61 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم
75 دقیقه
فصل دهم - بخش سوم
56 دقیقه
فصل دهم - بخش چهارم
43 دقیقه
فصل دهم - بخش پنجم
51 دقیقه
فصل دهم - بخش ششم
53 دقیقه
فصل یازدهم - بخش اول
67 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
56 دقیقه
فصل یازدهم - بخش سوم
52 دقیقه
فصل یازدهم - بخش چهارم
43 دقیقه
فصل یازدهم - بخش پنجم
28 دقیقه
فصل یازدهم - بخش ششم
34 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش اول
49 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش دوم
37 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش سوم
31 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش چهارم
47 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)

Monir Naghikhani
۱۴۰۳/۱/۲۱
با اینکه کتاب را در جوانی خوانده بودم ولی فکر کنم با این گویش زیبای جناب سلطان زاده دوماه غرق در تاریخ بودم در تعجب از شخصیت این زمامدار که صد البته بخاطر نقصش نوعی بیماری را با خودش همراه داشت، از خواندن آن در جوانی هرگز بلایایی که به سر لطفعلی خان زند و مردم کرمان دچار کرد، و این که سر کریمخان را زیر پلکان محل عبورش دفن کرد فراموش نکردم، البته که با یک استاد تاریخ در آن زمان بحث و مجادله داشتیم و ایشان میگفتند که روایت غلط است و سر کریمخان را به دروغ به ایشان نسبت داده اند، ولی در اینجا هم بسیار به ان اشاره شده، ولی افسوس که من دیگر به آن استاد دسترسی ندارم که ثابت کنم، به هر حال تاریخ همیشه بسیار درسها به ما انسانها می دهد ولی در عجبم که کمتر کسی به یادش میاورد و باز همان ها تکرار میشوند، با سپاس از شما کتابراهی‌های عزیز که در انتشار این کتاب سعی تمام نموده اید، و به حق از پس آن بر آمده اید.
Yasna Ava
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
از شنیدن این کتاب بسیار خرسند شدم، تاریخ سراسر مملو از داستان‌های عبرت انگیزی است که ظرفت نمایشی دارد و دستمایه خوبی برای فیلمسازان و نمایشنامه نویسان است، نثر کتاب با ترجمه سلیس و خوانش عالی راوی جذابیت آن را صد چندان کرد، سپاس از همه دست اندرکاران این اثر ارزشمند.
شقایق میان آبی
۱۴۰۳/۲/۸
اولین کتاب زندگیتامه تاریخی بود که خواندم برایم جالب بود چون خیلی دوست داشتم سرگذشت محمد قاجار را بدانمو اطلاعاتم خیلی زیاد شده با اینکه بعضیها نظرشون اینه که قسمتهایی واقعی نیست و دستکاری شده‌ی نویسندس ولی کتاب خوبیست
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بعد از خواندن کتاب اول عمیقا مشتاق خواندن کتاب دوم بودم، بیانی زیبا از برشی بر تاریخ ایران، همراه با جزئیات و تحلیلهای عقل پسند. خوانش زیبای کتاب هم به گیرایی بیشترش برای من کمک کرد.
سارا جعفرزاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بسیار عالی و پر محتواست کتاب و پر از اطلاعات مفید تاریخی. همچنین از گوینده‌ی کتاب بسیار متشکرم. و درخواست دارم کتابهای کاترین کبیر و پطر کبیر رو هم از این انتشاراتی بخوانند
فرزام قاسم پور
۱۴۰۳/۱/۲۲
برای هر ایرانی لازم است که تاریخ خود را بداند. حتی اگر برخی مطالب معتبر نباشد. بالاخره با مطالعه تاریخ از منابع مختلف به دانش کافی می‌رسد
FARIDSARVAR95@GMAIL.COM
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب خواجه تاجدار از وضعیت اجتمایی و سیاسی از جنگها و رشادتها و خیانتها که در تاریخ کم نبوده. وتوصیه برای مطالعه میکنم.
علی لوافیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
سلام کتابی بسیار جذاب و دارای جزئیات بود، البته باید نسبت به واقعی بودن این روایات تامل کرد
رضا کاظمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
با صدای گوینده من به ان ایام سفر میکردم خیلی لذت بردم. بخش‌های کتاب واقعا هر کدام شاهکار بودند. ممنون
علی سیفی
۱۴۰۳/۱/۱۱
برای دوست داران رمان تاریخی عالیه، بسیار روان و جذاب، راوی هم مثل همیشه درجه یک
بهنام ایجادی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
یک بار این کتاب رو خونده بودم ولی شنیدنش با صدای آقای سلطان زاده لذت بخش بود
رضا ارشادی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب مثل جلد اولش عالیه. با تشکر از عوامل خوب آوانامه.
امین امیری
۱۴۰۲/۹/۶
خواجه تاجدار ننویسید بنویسید لطفعلی خان زند قهرمان ومحمد خواجه جوجو سوسول ومانده در دست لطفعلی خان زند
خیلی مسخرست این کتاب ولی انصافا گویندگیش عالیه سپاس
مسعود احمدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
بسیار کتاب خوبی هست خصوصا نحوه روایت گوینده عالی بود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم)

برای دریافت کتاب صوتی خواجه تاجدار (کتاب دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.