معرفی و دانلود کتاب صوتی کافکا در ساحل

عکس جلد کتاب صوتی کافکا در ساحل
قیمت:
۲۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافکا در ساحل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافکا در ساحل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کافکا در ساحل

آیا می‌توان جنگل را پناهگاه افرادی دانست که از چیزی فرار می‌کنند؟ یا خودِ این مکان با خطراتی غیرقابل پیش‌بینی و ترسناک در کمین این افراد نشسته است؟ هاروکی موراکامی در کتاب صوتی کافکا در ساحل ما را با زاویه‌ی جادویی و غریب نهفته در جنگل آشنا خواهد کرد. این کتاب که در سال 2006، جایزه‌ی بهترین رمان فانتزی جهان را از آن خود کرده، ازجمله مشهورترین و بهترین کتاب‌های موراکامی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی کافکا در ساحل

داستان کتاب صوتی کافکا در ساحل (Kafka on the Shore) اثر هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) با دو روایت مجزا پیش می‌رود. روایت اول مربوط به پسری پانزده‌ساله به نام کافکاست که به دلایلی شبیه به عقده‌ی ادیپ از خانه‌ی پدرش فرار می‌کند. او قصد دارد در ضمن این گریز از خانه، مادر و خواهر خود را که سال‌ها پیش از خانه رفته‌اند نیز پیدا کند. بعد از ماجراجویی‌های مختلف کافکا کتابخانه‌ای در شهر تاکاماتسو می‌یابد که او را پناه می‌دهد. مسئول این کتابخانه زنی سرد و سرسخت به نام خانم ساکی است که کافکا را جذب خود می‌کند. مرد دیگری به نام اوشیما نیز در اداره‌ی این کتابخانه به خانم ساکی کمک می‌کند. پسر در این کتابخانه روزهای خوبی را سپری می‌کند و به مطالعه‌ی کتاب هزارویک شب می‌پردازد. تااینکه بعد از مدتی خبردار می‌شود که پلیس همه جا به دنبال او می‌گردد؛ آن هم به جرم قتل پدرش. اما کافکا اصلاً به یاد نمی‌آورد که مرتکب چنین جرمی شده باشد. اوشیما نیز بعد از این ماجرا، پسر را به سمت جنگل فراری می‌دهد.

هاروکی موراکامی در روایت دوم کتاب صوتی کافکا در ساحل به سراغ داستان ناکاتا می‌رود. این داستان با گزارش‌هایی عجیب که به دست ارتش رسیده آغاز می‌شود. در این گزارش‌ها به ماجرایی که در جنگل برای تعدادی از بچه‌های مدرسه رخ داده اشاره شده. مدرسه‌ای دانش‌آموزان خود را، که ناکاتا هم میان آن‌ها بوده، برای اردو و کمپ به جنگل برده، اما طی اتفاقی عجیب همه‌ی آن‌ها از هوش می‌روند. علت این ماجرا به انتشار یک گاز سمی نسبت داده می‌شود، ولی ظاهراً واقعیت ماجرا چیز دیگری بوده و پای یکی از معلم‌ها در میان است. اما در میان تمام بچه‌هایی که قربانی این حادثه بوده‌اند، تنها ناکاتا دچار حالتی عجیب می‌شود؛ او دیگر هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورد و حتی توانایی خواندن و نوشتن را هم که پیش از این بلد بود، از دست می‌دهد. به جای توانایی‌های ازدست‌رفته، ناکاتا استعداد جدیدی پیدا می‌کند که او را وارد مسیری جدید در زندگی‌اش می‌کند. پس از آن اتفاق، ناکاتا توانایی صحبت کردن با گربه‌ها را پیدا کرده و زمانی که گربه‌ی یکی از اهالی شهر گم می‌شود، شغلی پیش پای او قرار می‌گیرد که فقط خودش توانایی انجام آن را دارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کافکا در ساحل

هاروکی موراکامی در کتاب صوتی کافکا در ساحل، دو روایت مجزا را به هم آمیخته و ماجرای آن‌ها را هم‌زمان با هم جلو می‌برد. دو روایتی که به ظاهر بی‌ارتباط به نظر می‌آیند، اما هر دو شباهت‌های غریب و غیرقابل توضیحی دارند. فضای حاکم بر هر دو داستان، فضایی جادویی و فانتزی است و فاکتورهای مشابهی در هر دو حضور دارند. ناکاتا نیز در قسمتی از داستان دست به قتل مردی می‌زند که گربه‌ها را می‌کشته و مانند کافکا وارد جنگل می‌شود؛ بدون اینکه حتی قادر باشد نقشه را بخواند و بداند کجاست. کافکا هم پسر نوجوانی است که انگار گسستی میان اکنونِ خود و بخش ابتدایی زندگی‌اش ایجاد کرده است. با فرار از خانه تصمیم گرفته نام قبلی‌اش را کنار بگذارد و خود را کافکا بنامد. همچنین عمل بسیار مهمی که ظاهراً مرتکب شده را کاملاً فراموش کرده و به یاد نمی‌آورد. هاروکی موراکامی با کتاب صوتی کافکا در ساحل ما را وارد داستانی عجیب با پی‌رنگی بسیار پیچیده، اما جذاب و خواندنی می‌کند.

کتاب صوتی کافکا در ساحل را نشر صوتی استودیو نوار با صدای محسن خدری و پیمان قریب پناه و براساس ترجمه‌ی گیتا گرکانی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات نگاه به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب کافکا در ساحل

در سال 2017 با اقتباس از کاراکتر کافکا که هاروکی موراکامی در کتاب کافکا در ساحل خلق کرده بود، فیلمی تاریخی – مستند، به نام عجیب‌ترین غریبه (The Strangest Stranger) به کارگردانی Magnus Bärtås ساخته و اکران شد.

جوایز و افتخارات کتاب کافکا در ساحل

  • برنده‌ی جایزه‌ی World Fantasy برای بهترین رمان فانتزی در سال 2006
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی لس‌آنجلس تایمز
  • نامزد جایزه‌ی بهترین داستان خارجی ایندیپندنت
  • برنده‌ی جایزه‌ی Tähtifantasia برای بهترین داستان فانتزی خارجی
  • معرفی به‌عنوان کتاب پرفروش ملی

نکوداشت‌های کتاب کافکا در ساحل

  • اثری قدرتمند، مانند کتاب وقایع‌نگاری پرنده کوکی نویسنده. خواندن آثار موراکامی، تجربه‌ای درخشان در ساحت آگاهی انسانی محسوب می‌شود. (The Chicago Tribune)
  • اثری به‌شدت پیچیده و استعاری. (نیویورکر)
  • اگر هاروکی موراکامی تابه‌حال به مشهورترین نویسنده‌ی ژاپنی که کتاب‌هایش در سرتاسر دنیا خوانده می‌شود، تبدیل نشده باشد، با این کتاب به این جایگاه خواهد رسید. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی کافکا در ساحل برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی کافکا در ساحل را به مخاطبان داستان‌هایی با حال و هوای رئالیسم جادویی، افسانه‌های عامیانه و فانتزی پیشنهاد می‌کنیم. اگر از علاقه‌مندان به آثار هاروکی موراکامی هستید، گوش سپردن به این رمان او را که ازجمله بهترین کارهایش محسوب می‌شود، از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی کافکا در ساحل می‌شنویم

پسری به نام کلاغ، بالای جنگل پروازکنان به‌کندی دایره‌های بزرگی زد. بعد از کشیدن یک دایره، به نقطه‌ی دیگری پرواز کرد و به دقت، دایره‌های مشابه دیگری کشید. هر دایره‌ی نامرئی، فقط به دنبال دایره‌ای دیگر در هوا ترسیم می‌شد تا ناپدید شود. او مثل یک هواپیمای اکتشافی، جنگل زیر پایش را از نظر گذراند. به دنبال کسی می‌گشت که انگار نمی‌توانست جایش را پیدا کند. جنگل زیر پای او، مثل اقیانوسی عظیم موج می‌زد و به‌صورت ردای قطور و ناشناخته‌ای از شاخه‌های به‌هم‌بافته‌شده، به سوی افق گسترش می‌یافت. آسمان از ابرهای خاکستری پوشیده بود و نه باد بود و نه نور خورشید.

در این مکان پسری به نام کلاغ، تنهاترین پرنده‌ی دنیا بود. اما حالا او گرفتارتر از آن بود که بتواند دراین‌باره فکر کند. عاقبت در دریای درخت‌های زیر پایش، فضایی باز را پیدا کرد و یک‌راست روی قطعه زمین کوچکی که با سبزه‌ها نشانه‌گذاری شده بود فرود آمد. در گوشه‌ی دیگر این فضای باز، سنگ بزرگ گردی قرار داشت و مردی با گرم‌کن سرخ روشن و یک کلاه سیاه، روی آن نشسته بود. مرد پوتین‌های پیاده‌روی تخت و کلفت به پا داشت و یک کیف به رنگ سربازی کنارش روی زمین بود؛ سر و وضعی عجیب. اگرچه برای پسری به نام کلاغ مهم نبود. مرد، کسی بود که او دنبالش می‌گشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
پسری به نام کلاغ
19 دقیقه
یک
18 دقیقه
دو
18 دقیقه
سه
19 دقیقه
چهار
48 دقیقه
پنج
21 دقیقه
شش
23 دقیقه
هفت
23 دقیقه
هشت
23 دقیقه
نه
32 دقیقه
ده
26 دقیقه
یازده
27 دقیقه
دوازده
40 دقیقه
سیزده
34 دقیقه
چهارده
32 دقیقه
پانزده
38 دقیقه
شانزده
39 دقیقه
هفده
25 دقیقه
هجده
36 دقیقه
نوزده
39 دقیقه
بیست
29 دقیقه
بیست‌ویک
36 دقیقه
بیست‌ودو
42 دقیقه
بیست‌وسه
28 دقیقه
بیست‌وچهار
40 دقیقه
بیست‌وپنج
26 دقیقه
بیست‌وشش
25 دقیقه
بیست‌وهفت
14 دقیقه
بیست‌وهشت
19 دقیقه
بیست‌ونه
19 دقیقه
سی
33 دقیقه
سی‌ویک
37 دقیقه
سی‌ودو
25 دقیقه
سی‌وسه
31 دقیقه
سی‌وچهار
22 دقیقه
سی‌وپنج
34 دقیقه
سی‌وشش
21 دقیقه
سی‌وهفت
30 دقیقه
سی‌وهشت
18 دقیقه
سی‌ونه
35 دقیقه
چهل
21 دقیقه
چهل‌ویک
24 دقیقه
چهل‌ودو
26 دقیقه
چهل‌وسه
28 دقیقه
چهل‌وچهار
38 دقیقه
چهل‌وپنج
21 دقیقه
چهل‌وشش
13 دقیقه
پسری به نام کلاغ
40 دقیقه
چهل‌وهفت
38 دقیقه
چهل‌وهشت
35 دقیقه
چهل‌ونه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کافکا در ساحل
نویسنده
مترجمگیتا گرکانی
راویمحسن خدری، پیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کافکا در ساحل

سعید ملکی
۱۴۰۲/۹/۳۰
کتاب و نوشتار آن عالی است اما متاسفانه مترجم علاوه بر بی‌فرهنگی و بی‌سوادی، بی‌شعور هم تشریف دارن.
به طور مثال توی متن به‌جای همجنسگرایی از واژه‌ی سخیفِ همجنسباز استفاده کرده.
حجت صدوقیان زاده
۱۴۰۲/۹/۶
واقعا معرکه ست توصیه میکنم گوش کنید یا بهتر کتاب رو بخونید کتاب 1q84 از موراکامی رو هم خوندم که توهمین سبک و خواندنی بود
مرجان
۱۴۰۳/۱/۴
با موراکامی میشه زندگی کرد. خیلی صدای گوینده‌ها و بیان رو دوست داشتم
Mohammad
۱۴۰۲/۸/۴
این کتاب مخصوصا مقدمه‌اش خیلی انگیزشی برای موفقیت در زندگی بود
Milad yousefi
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
به نظرم به جز ریتم اول داستان که کمی کند بود بقیه اوکی ه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کافکا در ساحل

برای دریافت کتاب صوتی کافکا در ساحل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.