معرفی و دانلود کتاب صوتی شهریار

عکس جلد کتاب صوتی شهریار
قیمت:
۸۴۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهریار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شهریار

نیکولو ماکیاولی در سال 1513 اثری را به نگارش درآورد که هنوز هم پس از گذشت پنج قرن، افراد زیادی به خواندن آن علاقه دارند. کتاب صوتی شهریار رساله‌ای درباره‌ی قدرت و سیاست است و با مطالعه‌ی آن پرسش‌های زیادی در ذهنتان شکل خواهد گرفت: آیا نیرنگ و حیله در سیاست جایز است؟ سیاست چه رابطه‌ای با اخلاق دارد؟ حاکمان چگونه می‌توانند بهتر حکومت کنند؟ و...

درباره‌ی کتاب صوتی شهریار

اگر فردی خارج از سیاست بخواهد پله‌های ترقی را به سرعت طی کند و به یکی از مقامات حکومتی برسد، باید چه اقداماتی انجام دهد؟ نیکولو ماکیاولی عقیده دارد که سریع‌ترین راه این است که ثروت فراوانی فراهم آورد، نبوغ زیادی به خرج دهد، از ارتباطات خود استفاده کند، مخالفان سیاسی خود را به چالش بکشد، مردم را به بهترین دوستان خویش تبدیل کند، از منافع آن‌ها در برابر بیگانگان محافظت نماید و حتی اگر لازم باشد دروغ بگوید. این فرد اگر شانس بیاورد، می‌تواند به بالاترین مقام‌ها دست یابد. حال این سؤال پیش می‌آید: آیا ماکیاولی فقط سیاست را به شکلی که در عمل وجود دارد و داشته نشان داده، یا واقعاً قصد تبلیغ حیله و فریب و نیرنگ را در سر داشته؟

نیکولو ماکیاولی (Niccolò Machiavelli) از آن نویسنده‌هایی است که شهرت خوبی ندارند. کتاب شهریار (The Prince) او یکی از کتاب‌های منفور تاریخ لقب گرفته. امروزه ماکیاولیسم یکی از بدترین دشنام‌ها در عالم سیاست به شمار می‌رود که واژه‌هایی چون منفعت‌خواهی، بی‌رحمی، حیله‌گری، دسیسه‌چینی و بی‌وجدانی را به ذهنمان می‌آورد. اما این ماکیاولی نبود که ماکیاولیسم را ابداع کرد. از زمانی که چیزی تحت عنوان حکومت وجود داشته حیله‌گری و فریب‌کاری در سیاست امری رایج بوده؛ اما می‌توان گفت ماکیاولی برای اولین بار صراحتاً و بدون رویکردی اخلاق‌گرایانه، به چنین موضوعی پرداخت. با علم به این موضوع، باز هم دو پرسش به وجود می‌آید: ماکیاولی چرا کتاب شهریار را نوشت؟ و چرا پس از گذشت پنج قرن از مرگش، اثر او را می‌خوانیم؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی شهریار

ماکیاولی در ذهن داشت که کتابی برای راهنمایی حاکمان بنویسد. او بعد از به قدرت رسیدن خاندان مدیچی به جرم توطئه علیه آنان به زندان افتاد و بعد از آزاد شدن، برای جلب نظر آنان، کتاب شهریار را به نگارش درآورد. در جواب سوال دوم نیز باید گفت که ماکیاولی در تاریخ اندیشه‌ی سیاسی نقشی به‌سزا داشته است. پیش از او، سیاست اگر نه در عمل، حداقل در تئوری با اخلاق و اخلاقیات پیوندی ناگسستنی داشت. از دیدگاه ارسطو، سیاست زیرمجموعه‌ی اخلاق بود؛ اخلاق افراد در گروه‌های اجتماعی. ماکیاولی اولین نظریه‌پرداز غربی بود که سیاست را از اخلاق جدا کرد و مطالعات سیاسی را به سمت و سویی دیگر برد. شاید بتوان تمام حرف‌های ماکیاولی را در مفهومی با نام «رئالیسم سیاسی» یا «واقع‌گرایی در سیاست» خلاصه کرد؛ نوعی از تأمل در باب سیاست که با واقعیات سروکار دارد، و نه ارزش‌ها و هنجارها.

کلمه‌ی «فضیلت» (virtue) چندین بار در کتاب شهریار تکرار می‌شود. اما تلقی ماکیاولی از این کلمه‌ چیست؟ شاید بتوان گفت نبوغ، کارآمدی، آینده‌نگری، شجاعت، قدرت و... . نیکولو ماکیاولی در خلال صحبت‌هایش از شخصیت‌های تاریخی و سیاسی نمونه می‌آورد تا خواننده را با الگوهای واقعی آشنا کند. یکی از این افراد، چزاره بورژیاست. او توانست ارتشی تشکیل دهد و منطقه‌ی رومانیا را در ایتالیا فتح کند. ماکیاولی او را تجسم نبوغ، مردانگی، کارآمدی، شجاعت، زیرکی و در نهایت فضیلت می‌داند. بورژیا برای به اطاعت درآوردن رعایای خود، شخصی مقتدر و ظالم را به سمت وزارت منصوب کرد. اما بعد از مدتی احساس کرد که این کار به محبوبیت او لطمه می‌زند؛ پس روزی جنازه‌ی نصف‌شده‌ی وزیر را در میدان اصلی شهر قرار داد. چنین مجازاتی مردم را راضی کرد؛ زیرا بی‌عدالتی‌ها و ستم‌های وزیر آن‌ها را از پا درآورده بود. اما از سوی دیگر، آن‌ها را به یاد قدرتی بالاتر از وزیر انداخت که باعث مرگ او شده بود. و چنین است که ترس بورژیا در دل مردم می‌افتد. این همان مسئله‌ی مهمی است که در کتاب صوتی شهریار با آن مواجه می‌شوید: ترس مؤثرتر از عشق عمل می‌کند. البته که بعد از شنیدن فصل هفت کتاب، درمی‌یابید که سرنوشت بورژیا نیز کاملاً مطلوب نیست. و به این نتیجه می‌رسید که شاید چیزهایی مهم‌تر از فضیلت در سیاست دخیل هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شهریار

ترجمه‌ی محمود محمود پس از گذشت چند دهه از انتشار هنوز هم خواندنی است. همین نکته باعث شده که انتشارات نگاه اثر ماکیاولی را با ترجمه‌ی این مشروطه‌خواه فعال منتشر نماید. آوانامه، کتاب صوتی شهریار را با صدای تایماز رضوانی تهیه کرده است. در ابتدای این کتاب صوتی خلاصه‌ای از زندگی و فعالیت‌های نیکولو ماکیاولی آمده که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

نکوداشت‌های کتاب شهریار

  • اگر می‌خواهید رابطه‌ی بین سیاست، قدرت و بی‌رحمی را بهتر درک کنید، کتاب شهریار را بخوانید. این اثر نیکولو ماکیاولی هنوز هم یکی از بهترین‌هاست. (نایجل واربرتون، نویسنده‌ی کتاب «تاریخچه‌ی فلسفه»)

  • ماکیاولی کتاب شهریار را بعد از بازگشت‌ مدیچی‌ها به قدرت نوشت. او تازه از زندان آزاد شده بود و نمی‌توانست از پس هزینه‌های زندگی بربیاید. پس کتابی نوشت تا توجه مدیچی‌ها را به خود جلب کند و ایتالیا را از بحران نجات دهد. البته در این کار موفق نبود؛ اما توانست فساد ماهیت انسانی و ضعف اخلاقی او را به بهترین شکل توصیف کند. (کنت بارتلت، استاد تاریخ دانشگاه تورنتو)

  • کتاب صوتی شهریار مانند نمایشنامه‌ی «هملت» و «مکبث» شکسپیر، طبیعت انسان را به تصویر می‌کشد. برای همین هم در این زمانه ماکیاولی طرفداران بسیاری دارد. (جاناتان پاول، سیاستمدار بریتانیایی)

کتاب صوتی شهریار برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که به علوم سیاسی و فلسفه‌ی سیاسی علاقه‌مند است، از شنیدن کتاب صوتی شهریار لذت خواهد برد. بسیاری از سیاست‌مداران مشهور تاریخ مطالعه‌ی این کتاب ماکیاولی را پیشنهاد کرده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی شهریار می‌شنویم

سرزمین‌های داریوش که به تصرف اسکندر مقدونی درآمد، چرا اهالی آن سرزمین‌ها پس از مرگ او علیه جانشینان اسکندر شورش نکردند؟ اسکندر کبیر سرزمین‌های آسیا را در مدت چند سال فتح کرد و پیش از آنکه کاملاً تمام آسیا را درنوردد، درگذشت. نظر به مشکلاتی که در سرزمین‌های تازه فتح‌شده به‌ناچار پیش می‌آید، ممکن بود حدس زد که پس از مرگ او تمام این سرزمین‌ها لوای شورش و عصیان را بلند کنند. با وجود این تصورات، جانشینان اسکندر به‌خوبی توانستند این سرزمین‌های وسیع را نگاهداری نمایند. تنها موانع آن‌ها همان جاه‌طلبی و حسادت در میان خود سرداران اسکندر بود که نسبت به یکدیگر داشتند. اگر کسی در این موضوع بهت‌آور فکر کرده و علت را بپرسد، جواب خواهم داد: حکومت تمام سرزمین‌هایی که از تاریخ آن‌ها آگاهیم، از دو حال خارج نیست: یا تنها یک پادشاه مطلق بر آن حکمرانی می‌کند و سایرین نوکران خصوصی او هستند و عده‌ای خاص که شامل مراحم و الطاف او می‌باشند در اداره کردن امور آن مملکت یاری می‌کنند و این اشخاص وزرای او به شمار می‌روند. یا اینکه یک پادشاه در آن‌جا سلطان است با عده‌ای اعیان و اشراف که هر یک لقب و مقام و قلمرو مخصوص دارند. این لقب و مقام را پادشاه به آن‌ها اعطا نکرده؛ بلکه از روزگاران قدیم به ارث به آن‌ها رسیده و جزو دارایی آن‌ها می‌باشد و هر یک از آن‌ها ایالت یا ولایت و اتباع مخصوص خود را شخصاً اداره می‌کند و اتباع آن‌ها این نجبا را حکمرانان حقیقی خود می‌دانند و نسبت‌به آن‌ها محبت و علاقه‌ی مخصوصی نشان می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
40 دقیقه
پیش‌سخن ناشر - قسمت اول
36 دقیقه
پیش‌سخن ناشر - قسمت دوم
6 دقیقه
مکتوب مصنف کتاب: نامه‌ای به لورنزو دی‌پیرو دمدیچی
36 دقیقه
فصل نخست تا سوم
32 دقیقه
فصل چهارم تا ششم
42 دقیقه
فصل هفتم و هشتم
33 دقیقه
فصل نهم تا یازدهم
40 دقیقه
فصل دوازدهم تا چهاردهم
26 دقیقه
فصل پانزدهم تا هفدهم
43 دقیقه
فصل هجدهم و نوزدهم
34 دقیقه
فصل بیستم تا بیست‌ودوم
27 دقیقه
فصل بیست‌وسوم تا بیست‌وپنجم
16 دقیقه
فصل بیست‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شهریار
نویسنده
مترجممحمود محمود
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۸۴۰۰۰ ۵۸,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شهریار

علی صوفی
۱۴۰۳/۱/۵
وقتی کتاب را می‌خواندم همزمان به این فکر می‌کردم که با توجه به زمان نگارش، این کتاب منبع و سورس اصلی کتاب‌هایی مثل قلعه حیوانات، دموقراضه و... می‌تونه باشه با این تفاوت که در این کتاب نویسنده به جای داستان سرایی با تحقیق در تاریخ و مستند راه حلهایی جهت اداره کشور برای حاکمان ارائه داده... در نهایت نمی‌توان در مورد خوب و بد روشها نظر کلی داد بلکه خوبی و بدی روشها با توجه به نیت و هدف نهایی استفاده کننده آن‌ها معلوم می‌شود.
محسن محمدی
۱۴۰۳/۲/۶
این کتاب به نظر من بیشتر خواسته همون دل شاه رو به جا بیاره و یه پست و منصبی بهش بده که البته ظاهرا موفق هم نشده. خب سیاست هم ذاتا دو روی سکه است یک روی خبیث و یک روی پاک. که اغلب موارد روی خبیث کاربردی تر از روی پاک آن است. درواقع ذات سیاست آمیخته با دروغ و ریا است و بیان آشکار و شفاف این موضوع در آن زمان که مردم صداقت بیشتری داشتند جسارت زیادی می‌خواسته است
محمد نوروزی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتاب عجیبی بود و حقیقتا در حین مطالعه کتاب احساس میکردم که این شیطان است که سخن می‌گوید. نکات مثبت و منفی زیادی توامان در کتاب مطرح می‌شود، از این رو توصیه میکنم که این کتاب را «هشیارانه» مطالعه و حتما برای خود نقد و بررسی کنید. کاش هیچ حاکم و سیاست‌مداری این کتاب را مطالعه نکند که البته معتقدم حاکمان ما این کار را کرده‌اند!
شهرام فتحی
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب شهریار کتابی که بامنطق وحیله درآمیخته شده وکشورهای ابرقدرت جهان رو دربرمیگیره دربرابر کشورهای جهان سومی روکه ضعیف به ورطه نابودی از هرلحاظ میکشه
Mohammad Babazadeh
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
کتاب واقعا جالب و‌ خوبی بود هم سرگرم کننده بود هم کتاب اموزشی مدیریتی است البته با صدای بسیار زیبا و‌گیرای اقای رضوانی تشکر میکنم
فرجام
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
مطالب پیوستگی و نظم ندارد انگار خلاصه شده و مطالبی از آن حذف گردیده که نامرتب شده کتاب
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شهریار

برای دریافت کتاب صوتی شهریار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.