معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر کتاب فروش

عکس جلد کتاب صوتی دختر کتاب فروش
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر کتاب فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر کتاب فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر کتاب فروش

کتاب صوتی دختر کتاب فروش اثری از سیلویا بیشاپ، نویسنده‌ی نام‌آشنا و محبوب نوجوانان است. بیشاپ در این کتاب راوی ماجراهای دختر نوجوانی به نام پراپرتی است که به شیوه‌ای اسرارآمیز یک روز میان قفسه‌های یک کتاب‌فروشی پیدا می‌شود و صاحب کتاب‌فروشی و پسرش تصمیم می‌گیرند در نبود والدینِ دختر، از او نگهداری کنند اما زندگی و سرنوشت پراپرتی پر از ماجراهای عجیب و شگفت‌انگیز است. گفتنی است که این اثر نامزد جایزه‌ی Surrey Libraries Children's Book بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دختر کتاب فروش

یک کتاب‌فروشی جادویی پر از کتاب‌ را تصور کنید: فرض کنید می‌توانید با کشیدن اهرم، اتاق‌های شگفت‌انگیز کتاب را یک‌به‌یک بالا بیاورید و از نزدیک داستان‌ها را لمس کنید: یک اتاق برای داستان جنگلِ سنجاب‌ها و موش‌هایش، یک اتاق برای ماجراجویی‌های فضانوردی با سفینه‌ی فضایی‌اش و اتاقی برای افسانه‌های دریایی که سقفش آکواریومی است... این کتاب‌فروشی رؤیای همه‌ی عاشقانِ کتاب است. شگفتیِ این کتاب‌فروشی مجلل و بی‌نظیر تنها به هزاران کتابی که در آن است، محدود نمی‌شود. این فضایی است که سیلویا بیشاپ (Sylvia Bishop) شما را به شنیدنِ ماجراهای شگفت‌انگیز آن در کتاب صوتی دختر کتاب فروش (The Bookshop Girl) دعوت می‌کند.

بتی همراه پسر زیرک و کنجکاوش مایکل، در کتاب‌فروشی دنج و دوست‌داشتنی خود زندگی می‌کنند. آن‌ها در حقیقت جز کتاب‌فروشی جایی برای زندگی کردن ندارند. زمان به خوبی و خوشی در کتاب‌فروشی‌شان می‌گذرد تا اینکه یک روز دختربچه‌ای را میان قفسه‌ها می‌بینند. بهت‌زده می‌شوند و جست‌وجو می‌کنند تا پدر و مادر او را پیدا کنند اما اثری از آن‌ها نیست که نیست. با این حال، آن‌ها دست از یافتن پدر و مادر این دختر برنمی‌دارند اما تا آن موقع او را به‌عنوان عضو جدیدی از خانواده‌ی خود یعنی جونز می‌پذیرند و نام او را پراپرتی می‌گذارند.

پراپرتی جونز شاید از نظر ظاهری شبیه دیگر دختربچه‌های هم‌سن‌وسال خودش باشد اما زندگی و سرگذشت او با سایر دختربچه‌ها متفاوت است. او بیش از هر چیزی در دنیا عاشق کتاب و بوی کتاب‌هاست چرا که بین کتاب‌ها بزرگ شده و حتی اولین خاطره‌ای که از دوران کودکی‌اش در ذهن دارد، مربوط به قفسه‌های رنگارنگ کتابفروشی است. پراپرتیِ کوچک با شیرین‌زبانی‌های خود، خیلی زود جایش را در دل همه باز می‌کند. او مانند همه نشان می‌دهد که مشغول خواندن است و صفحه‌های کتاب را ورق می‌زند اما کسی نمی‌داند که پراپرتی بلد نیست بخواند و تنها از رفتار بقیه تقلید می‌کند. پراپرتی در عوض از قدرتی بزرگ برخوردار است که مانند رازی در وجودش مانده است؛ رازی که می‌تواند او و خانواده‌ و کتاب‌فروشی‌شان را از آسیب انسان‌های شرور نجات دهد.

پراپرتی جونز و خانواده‌اش در یک قرعه‌کشی شرکت می‌کنند و برنده‌ی کتاب‌فروشی بزرگ مونت‌گمری می‌شوند. همان کتاب‌فروشی جادویی که هر عاشق کتابی آرزو دارد مالک آن باشد. اما در این کتاب‌فروشی حقیقتی مخفی شده است که ممکن است به صاحبانِ جدید آن یعنی خانواده‌ی جونز آسیب وارد کند. آیا از دستان کوچک پراپرتی که حتی سواد خواندن هم ندارد، کاری برای نجات کتاب‌فروشی‌شان برمی‌آید؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر کتاب فروش

لحن داستان‌گویی سیلویا بیشاپ در کتاب صوتی دختر کتاب فروش گرم و صمیمانه و البته مهیج و ماجراجویانه است. حوادث به‌سرعت و با شتاب مناسبی یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و مخاطب را مشتاقانه با خود همراه می‌کنند. بیشاپ نویسنده‌ی پرمخاطب و محبوبی در ادبیات کودک و نوجوان است و با آثار خود تلاش می‌کند به موضوعات مهمی نظیر دوستی، خانواده، مهربانی، همدلی و کمک به دیگران بپردازد.

سیلویا بیشاپ در کتاب صوتی دختر کتاب فروش درصدد است تا از روابط میان اعضای یک خانواده بگوید، معنای هویت فردی را تشریح کند و با اشاره به شخصیت انسان‌ها و کندوکاو در ویژگی‌های رفتاری آنان، با بهره‌جویی از قدرت خیال‌پردازی‌اش به خلق شخصیت‌هایی ماندگار دست بزند.

کتاب صوتی دختر کتاب فروش را به همت نشر پرسون در همکاری با انتشارات کوله‌پشتی، با ترجمه‌ی آناهیتا کریمی و خوانش الهه پرسون می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب دختر کتاب فروش

  • نامزد دریافت جایزه‌ی Surrey Libraries Children's Book
  • نامزد دریاف جایزه‌ی کتاب شگفت‌انگیز (خدمات کتاب‌خانه‌ی مدرسه‌ی لنکاوی)

نکوداشت‌های کتاب دختر کتاب فروش

  • دختر کتاب فروش اثری پویا و طنزآمیز است. (Kirkus Reviews)
  • دختر کتاب فروش نوشتاری هوشمندانه است؛ آن را بلند بخوانید و بلند بخندید! (The Guardian)
  • کتاب بیشاپ اثری برنده است؛ داستانی پرشتاب، مهیج، خلاق، بامزه و البته ایدئال برای عاشقان کتاب. (Booklist)
  • این کتاب را از دست ندهید؛ دختر کتاب فروش می‌تواند بلیت طلایی شما برای علاقه‌مند کردن فرزندتان به دنیای کتاب‌ها باشد. (MinervaReaders)
  • کلام و لحن بیشاپ گرم و دلنشین است اما جذابیت واقعی این اثر در تجلیل از قدرت تخیل و لذت لمس کتاب‌ها نهفته است. (کتاب هفته‌ی کودکان)

کتاب صوتی دختر کتاب فروش برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی دختر کتاب فروش را به تمامی نوجوانانی که از داستان‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی دختر کتاب فروش می‌شنویم

کافه اسپلندید بسیار مجلل بود. همه‌جا به رنگ صورتی و طلایی بود و با گل‌های سوسن در گلدان‌های کریستال و لوسترهای آویزان از سقف تزئین شده بود. این دکوراسیونِ پرزرق‌وبرق برای یک کافه کمی زیاده‌روی بود. پراپرتی هنوز خواب‌آلود و گیج بود. نمی‌توانست باور کند که چند لحظه قبل از آن طناب‌ها در میان زمین و هوا آویزان بوده و حالا در کافه‌ای باشکوه نشسته است، از طرفی این سؤال در ذهنش مدام می‌پیچید که خودِ مونت‌گمری اینجا چه کار می‌کند؟

پیشخدمتی که در کنار در ورودی ایستاده بود با تردید به مایکل و پراپرتی نگاه کرد؛ پسر نوجوانی که لباس‌های تنش برایش کوچک شده بود به همراه دختربچه‌ای که گربه‌ای عجیب‌وغریب روی سرش داشت؛ ولی او مونت‌گمری را به‌خوبی می‌شناخت و با دیدنِ او آن‌ها را به سمت بهترین میز هدایت کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
قبل از آغاز
24 دقیقه
فصل یک: خبر شگفت‌انگیز
25 دقیقه
فصل دو: کتاب‌فروشی بزرگ مونت‌گومری
22 دقیقه
فصل سه: الیوت پینک
17 دقیقه
فصل چهار: پراپرتی راز را کشف می‌کند
13 دقیقه
فصل پنج: در میان اتاق‌ها
21 دقیقه
فصل شش: دنیای بیرون از کتاب‌فروشی
15 دقیقه
فصل هفت: پینک و گیمبل
14 دقیقه
فصل هشت: خانواده‌ی جونز وارد عمل می‌شود
12 دقیقه
فصل نه: تجمع بسیار مهم
7 دقیقه
فصل ده: کتاب‌فروشی بزرگ جونز
4 دقیقه
و در آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر کتاب فروش
نویسنده
مترجمآناهیتا کریمی
راویالهه پرسون
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر کتاب فروش

Mohtaram hajipour
۱۴۰۳/۱/۲۷
لذت بردم و آخرش حال و حس خوبی داشتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر کتاب فروش

برای دریافت کتاب صوتی دختر کتاب فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.