معرفی و دانلود کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

عکس جلد کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) اثری از حسن احدی و فرهاد جمهری، اساتید و فعالان حوزه‌ی روان‌شناسی است. مؤلفان در این کتاب به بررسی مفاهیم متعددی از جمله نظریه‌های رشد فیزیولوژیک و روانی و همین‌طور اختلالات رفتاری و روانی در میان نوجوانان و بزرگسالان می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

مسیر تکامل انسان، از بدو تولد تا واپسین روزهای حیات، مملو از فرازونشیب‌های فراوان است و هر فردی، با توجه به شرایط خانوادگی و اجتماعی و نیز جغرافیایی که در آن رشد می‌کند، دستخوش تحولات جسمانی و روانی بسیاری می‌گردد. روان‌شناسی رشد، به شاخه‌ای از دانش روان‌شناسی اطلاق می‌گردد که در تلاش است علت و چگونگی این تغییرات را برای همگان روشن نموده و به افراد برای مواجهه با معضلات و چالش‌های پیشِ رو، یاری رساند.

روان‌شناسی رشد، برخلاف تصور عموم مردم، تنها به تغییرات فیزیولوژیکی انسان توجه ندارد بلکه به رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی افراد نیز می‌پردازد و تحولاتِ هیجانی، فکری و رفتاری یک شخص در طول زندگی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. بیشترین تمرکز این حوزه از روان‌شناسی به دوره‌های کودکی و نوجوانی معطوف است. بسیاری از والدین در تلاش هستند تا با مطالعه‌ی منابع گسترده و کتاب‌های متعدد که هر روزه وارد بازار این حوزه می‌شوند و همین‌طور، گوش دادن به برنامه‌های رادیویی، تماشای گفت‌وگوهای تلویزیونی و شرکت در سمینارها، سخنرانی‌ها و جلسات مشاوره، بهترین و مطلوب‌ترین شیوه را برای فائق آمدن بر مشکلات فرزندِ خود بیابند و آن‌ها را در مسیر زندگی راهنمایی کنند و این درست همان کاری است که حسن احدی و فرهاد جمهری در کتاب صوتی روان‌شناسی رشد درصدد انجام آن هستند.

مطالب کتاب صوتی روان‌شناسی رشد در چهار بخش نوجوانی، جوانی، میانسالی و پیری ارائه شده‌اند. بخش اول این کتاب به تغییرات و دگرگونی‌های انسان‌ها در دوران نوجوانی اختصاص یافته است و در هفت فصلِ آن، از نظریه‌های مربوط به رشد گرفته تا تغییرات و دگرگونی‌های جسمانی، اجتماعی، روانی و شناختی در نوجوانان، مطالبی مفید و جالب‌توجه را در بر دارد. بخش‌های جوانی، میانسالی و پیری هر کدام به سه زیرمجموعه‌ی رشد جسمانی، شناختی و اجتماعی تقسیم شده‌اند و علاوه‌برآن، به رشد عاطفی و اخلاقی نیز اشاراتی دارند. در بخش پایانیِ کتاب نیز به فرایند کهنسالی و مباحث مرگ، انکارِ آن، افسردگی، فقدان و امید به زندگی پرداخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

حسن احدی و فرهاد جمهری در کتاب صوتی روان‌شناسی رشد به هر یک از مضامین و نظریه‌های روان‌شناسی رشد از منظر چندین منبع معتبر و نظرگاهِ چندین نظریه‌پرداز و کارشناسِ برجسته پرداخته‌اند چرا که باور دارند پیروی از یک دیدگاهِ خاص، هر اندازه مستند و با اعتبار، تصویری جامع و به دور از تعصبات و جهت‌گیری‌های رایج در اختیار افراد قرار نمی‌دهد و چنین نگرشی، تنها به محدودیت فکری و سوگیری مخاطب منتهی شده و او را از درک پیچیدگی‌ها و توجه به دیگر نظریات و ایده‌ها، که می‌توانند به‌مراتب کارآمدتر باشند، باز می‌دارد. از این رو، مؤلفان در تدوین هر فصل از این کتاب، از منابع متعددی به طور مستقیم و غیرمستقیم بهره برده‌اند.

از آن‌جایی که مباحث مربوط به روان‌شناسی رشد بسیار گسترده است، گنجاندنِ تمامیِ آن مفاهیم در قالب یک کتاب ناممکن به نظر می‌رسد و از این رو، مؤلفان در کتاب صوتی روان‌شناسی رشد تنها به فرایند رشد در دوران نوجوانی و بزرگسالی پرداخته‌اند و مترصد آن بوده‌اند تا کاربردی‌ترین نکات که پاسخگوی نیازهای کنونی جامعه‌ی ایران است را برای والدین، مربیان و فعالانِ این حوزه ارائه دهند.

کتاب روان‌شناسی رشد را انتشارات آینده‌ی درخشان به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این اثر هم‌اکنون به همت نشر جیحون و با خوانش فریبا فصیحی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی روان‌شناسی رشد به تمامی والدین، مربیان، دست‌اندرکارانِ آموزشی و نیز تمامی افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی روان‌شناسی رشد پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) می‌شنویم

برخی از روانشناسان معتقدند که خودمختاری نوجوان دو جنبه دارد: خودمختاری هیجانی و خودمختاری رفتاری. برای رسیدن به خودمختاری هیجانی نوجوان باید به‌ تدریج به عواطف خود متکی و از میزان نیازش به تأیید و حمایت والدین و بزرگسالان کاسته شود. خودمختاریِ رفتاری مستلزم این است که نوجوان امور زندگی خود را شخصاً به عهده بگیرد و درباره‌ی مسائل جاری زندگی تصمیم‌گیری کند. بدیهی است که وقتی نیاز به خودمختاری در هر دو جنبه بیشتر شود، تعارض میان نوجوان و والدین نیز افزایش می‌یابد. مثلاً استاین‌برگ در یک تحقیق نتیجه گرفت که پسران نوجوانی که در روابط خانوادگی ابراز وجود بیشتری می‌کنند، با والدینِ خود نیز بحث‌وجدل بیشتری دارند (سیگلمن، کارول، ک و همکاران. ص 450). میزان تعارض میان دختران نوجوان و مادران نیز در آستانه‌ی بلوغ، افزایش می‌یابد. با وجود این‌که جروبحث‌های خانوادگی درباره‌ی مسائلی نظیر سرپیچی از مقررات، بی‌اعتنایی به تکالیف درسی و کارهای روزمره در بسیاری از خانواده‌ها پدیده‌ای عادی است، ولی ماهیت این تعارض‌ها، چندان عمیق نیست.

در مورد اختلاف بین والدین و فرزندان نوجوان ممکن است این سؤال مطرح شود که سرانجام تعارض‌های موجود به کجا می‌انجامند؟ آیا بالاخره حل‌وفصل می‌شوند یا مدت‌ها تداوم خواهند داشت؟ به اعتقاد استاین برگ، پسران نوجوان به‌تدریج بر مادران خود تسلط بیشتری پیدا می‌کنند، ولی غالباً میزان نفوذ پدر خانواده آن‌قدرها تغییر نمی‌کند. تردیدی نیست با افزایش سن و نیاز نوجوان به استقلال بیشتر، والدین به فرزندان نوجوان خود آزادی بیشتری اعطا می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
پیشگفتار
31 دقیقه
قسمت اول
29 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
25 دقیقه
قسمت چهارم
28 دقیقه
قسمت پنجم
18 دقیقه
قسمت ششم
17 دقیقه
قسمت هفتم
14 دقیقه
قسمت هشتم
24 دقیقه
قسمت نهم
18 دقیقه
قسمت دهم
20 دقیقه
قسمت یازدهم
22 دقیقه
قسمت دوازدهم
22 دقیقه
قسمت سیزدهم
28 دقیقه
قسمت چهاردهم
24 دقیقه
قسمت پانزدهم
24 دقیقه
قسمت شانزدهم
28 دقیقه
قسمت هفدهم
13 دقیقه
قسمت هجدهم
24 دقیقه
قسمت نوزدهم
14 دقیقه
قسمت بیستم
18 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
22 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
32 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
27 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
22 دقیقه
قسمت بیست‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)
نویسنده،
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

احمدی من
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
تو این فرصت کم برای خوندن کتاب رشد میتونید این فایل رو گوش کنید تست بزنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

برای دریافت کتاب صوتی روان‌شناسی رشد: نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.