معرفی و دانلود کتاب مقدمات روانشناسی فروید

عکس جلد کتاب مقدمات روانشناسی فروید
قیمت:
۴۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمات روانشناسی فروید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمات روانشناسی فروید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمات روانشناسی فروید

کالوین اس. هال با نگارش کتاب مقدمات روانشناسی فروید، در تلاش بوده تا منبعی جامع، معتبر و مستند در مورد زندگی، زمانه، احوال، آثار و آراء زیگموند فروید تهیه کند که هم برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی و هم برای خوانندگان غیرمتخصص راه‌گشا باشد. دقت نویسنده در گردآوری مطالب، همچنین امانت‌داری وی در بازگویی واقعیت‌های مربوط به اندیشه‌های فروید، مشخصه‌هایی هستند که کتاب حاضر را به اثری ممتاز در حوزه‌ی علم روان‌شناسی بدل می‌کنند.

درباره‌ی کتاب مقدمات روانشناسی فروید

به جرأت می‌توان گفت زیگموند فروید از شاخص‌ترین و سرشناس‌ترین روان‌شناسان جهان است که هرچند سال‌ها از درگذشت او می‌گذرد اما هنوز هم تأثیری که بر جریان‌های علم روان‌شناسی و راهکارهای روان‌درمانی گذاشته، پابرجا مانده است. امروزه علاوه‌بر این‌که کتاب‌های بسیاری با تأثیرپذیری از اندیشه‌‌های فروید تألیف می‌شوند، آثار بی‌شماری نیز در شرح و بسط دیدگاه‌ و روش خاص او در روان‌درمانی نوشته می‌شوند. مطالعه‌ی چنین آثاری مخاطبان را با نگرش علمی فروید آشنا کرده و بینش ویژه‌ی او را به خوانندگان نشان خواهد داد. کتاب مقدمات روانشناسی فروید (A primer of freudian psychology) نیز در زمره‌ی همین آثار قرار می‌گیرد. کالوین اس. هال (Calvin S. Hall) نگارش این کتاب خواندنی را به انجام رسانده.

شنیدن نام زیگموند فروید کافی است تا به یاد روش درمانی او با نام «روان‌کاوی» یا ایده‌هایش در زمینه‌ی رفتارهای غریزی دوران کودکی بیفتید. بااین‌حال، حتم داریم کمتر کسی از میان مخاطبان ممکن است به‌صورت جامع و نظام‌مند، آثار فروید را مطالعه کرده باشد و بر افکار و ایده‌های او احاطه‌ی کامل داشته باشد؛ مگر این‌که به‌عنوان استاد دانشگاه یا پژوهشگر، به شکل انحصاری به تحقیق در زمینه‌ی اندیشه‌های فروید بپردازد. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از مخاطبان اطلاعات غلطی را در مورد آثار و ایده‌های فروید در ذهن داشته باشند، بدون اینکه بدانند دانسته‌هایشان هیچ پایه و اساسی ندارند. بااین‌اوصاف، می‌بینید که مطالعه‌ی کتاب حاضر و آثار مشابه آن تا چه حد می‌تواند برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ی روان‌شناسی ارزشمند باشد و از برداشت‌های بعضاً نادرست جلوگیری کند.

معرفی و دانلود کتاب مقدمات روانشناسی فروید

نویسنده‌ی کتاب مقدمات روانشناسی فروید، در سراسر کتاب صرفاً در نقش یک راوی دقیق و تیزبین ظاهر شده و از هرگونه تفسیر یا انتقادی در مورد آثار و افکار فروید اجتناب کرده است. او کوشیده تا در ترسیم جایگاه علمی فروید و ایده‌هایش امانت‌دار باشد و قضاوت و داوری در مورد صحت یا کذب دعاوی فروید را به خوانندگان واگذار کند. البته این نکته باعث می‌شود، مخاطبان بدون این‌که تحت تأثیر دیدگاه‌های نویسنده قرار بگیرند، خود به تحلیل و بررسی افکار فروید بپردازند و به نظر شخصی خود درباره‌ی افکار فروید پایبند بمانند. کتاب حاضر را می‌توان یک بازخوانی مستند و معتبر از آثار این روان‌شناس برجسته دانست که اطلاعات دسته‌اولی را درون خود جای داده است.

کالوین اس. هال در گردآوری مطالب این کتاب، به سراغ آثار منتشرشده‌ی زیگموند فروید رفته و در تلاش بوده تا نقطه‌نظرات وی را از دل آثارش بیرون کشد. توجه داشته باشید که دسترسی به مقالات و یادداشت‌های پراکنده‌ی فروید و جمع‌آوری آن‌ها از میان نشریات و کتاب‌های وی، کار دشواری به نظر می‌رسد و تنها با دقت و وسواس علمی نویسنده امکان‌پذیر خواهد بود. نکته‌ی دیگری که باید بدان اشاره کرد، این است که هرچند مؤلف بخش عمده‌ای از تمرکز خود را بر معرفی و شرح و بسط اندیشه‌های فروید معطوفغ کرده اما از شرح زندگی و احوال وی نیز غافل نبوده. خلاصه‌ای از زندگی‌نامه، شرحی از زمانه‌‌ای که فروید در آن می‌زیسته و رخدادهای شاخصی که تجربه کرده، از طریق کتاب مقدمات روان‌شناسی فروید، در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب مقدمات روانشناسی فروید

ابداعات علمی فروید، تحول سیر تفکرات او و جهت‌گیری‌هایی که در دوران پژوهش و دانش‌اندوزی خود داشته، موضوعات اصلی این اثر به‌شمار می‌روند. کتابی که پیش رو دارید بیشتر به زندگی‌نامه‌ای شباهت دارد که شخصیت اصلی و قهرمان آن یکی از شناخته‌شده‌ترین بزرگان عرصه‌ی روان‌شناسی است. کالوین اس. هال این کتاب را به‌گونه‌ای نگاشته که هم متخصصان علم روان‌شناسی، دانشجویان و دست‌اندرکاران این حوزه، از مطالعه‌ی آن بهره‌ی فراوانی خواهند برد و هم مخاطبان عام نکته‌های بسیاری را حین مطالعه‌ی آن فراخواهند گرفت.

اگر قصد دارید با آراء و افکار یکی از درخشان‌ترین چهره‌های علم روان‌شناسی آشنا شوید و مبانی اندیشه‌های علمی وی را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه‌ی کتاب مقدمات روانشناسی فروید را مشغول شوید. کتابی که هم به زبانی ساده نگاشته شده و هم دقت کم‌نظیر نویسنده‌اش را نشان می‌دهد. چنان‌چه قصد دارید مطالعات خود را در زمینه‌ی علم روان‌شناسی، به‌ویژه آثار و اندیشه‌های فروید، ادامه دهید، می‌توانید اثر حاضر را راهنمایی برای مطالعات آتی خود بدانید. اطلاعاتی که در این کتاب مطرح شده‌اند، درک و دریافت سایر آثار مربوط به زیگموند فروید را برایتان آسان‌تر خواهند کرد. شهریار شهیدی با نثر شیوا و روان خود این اثر را به زبان فارسی برگردانده و نشر آینده‌ی درخشان، چاپ و انتشار آن را به عهده داشته است.

کتاب مقدمات روانشناسی فروید برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان کتاب‌های روان‌شناختی و طرفداران آراء و افکار زیگموند فروید، مطالعه‌ی کتاب مقدمات روانشناسی فروید را فراموش نکنند.

در بخشی از کتاب مقدمات روانشناسی فروید می‌خوانیم

دو فرآیندی که نهاد از طریق آن به تخلیه‌ی تنش تخلیه می‌پردازد، یعنی فعالیت حرکتی تکانشی و شکل‌گیری تصویر ذهنی (تحقق آرزو)، برای دست‌یابی به اهداف عظیم تکامل، یعنی تداوم بقا و تولید مثل، کافی نیست. فرد گرسنه تنها با کمک بازتاب‌ها و از طریق امیال به غذا دست نمی‌یابد. همچنین فردی که از نظر جنسی برانگیخته شده، به وسیله‌ی این ابزارها، به جفت مناسب دسترسی نخواهد یافت. در حقیقت، نتیجه‌ی رفتار تکانشی می‌تواند افزایش تنش (مثلاً درد) به خاطر فراخوانی شدن فرآیند تنبیه از سوی جهان بیرونی باشد. بشر در طول عمر خود، به غیر از دوران نوزادی، مراقب دائمی ندارد. به این دلیل، می‌باید خود به تنهایی برای دست‌یابی به اهداف لازم برای زندگی، مانند دست‌یابی به غذا، یافتن شریک جنسی و غیره، دست به کنکاش و جست‌وجو بزند. برای انجام موفقیت‌آمیز این مأموریت‌ها، او باید به واقعیت بیرونی یعنی محیط، توجه لازم را داشته باشد. در این صورت دو راه برای او وجود دارد: یا باید خود را با محیط وفق دهد یا با اِعمال نفوذ و برتری آنچه را بدان نیاز دارد، از دنیا بگیرد. این تعاملات بین انسان و محیط نیاز به شکل‌گیری نظام روان‌شناختی نوینی به نام «من» دارد.

در انسان سازگار، «من» مسئول اجرایی در نظام شخصیت محسوب می‌شود. «من»، نهاد و فرامن را کنترل و بر آن‌ها حکمرانی می‌کند و در عین حال، مسئول داد و ستد با دنیای خارج به نفع تمامیت شخصیت و نیازهای فراوان و متنوع آن است. هنگامی که «من» کارکرد اجرایی خود را به درستی و عاقلانه انجام دهد، هماهنگی و سازگاری حاکم است. اما زمانی که «من» تسلیم یا بیش از حد قدرت خود را به نهاد، فرامن یا جهان بیرونی واگذار کند، ناهماهنگی و ناسازگاری به دنبال خواهد داشت.

به جای «اصل لذت»، «من» تابع «اصل واقعیت» است. واقعیت یعنی آنچه وجود دارد. هدف اصل واقعیت این است که تخلیه‌ی انرژی را تا زمان کشف یا حصول به آنچه نیاز را برآورده می‌کند، به تأخیر اندازد. برای مثال کودک باید بیاموزد، هنگامی که گرسنه می‌شود، نباید هر چیزی را در دهان ببرد. او باید شناختن غذا را بیاموزد و بتواند غذا خوردن را تا زمانی که شیئی قابل خوردن نیافته، به تأخیر اندازد. در غیر این صورت، کودک موقعیت‌های دردناکی را تجربه خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

شرح حال مؤلف
پیشگفتار مؤلف
فصل اول: زیگموند فروید (1856 - 1939)
فصل دوم: سازمان شخصیت
فصل سوم: پویش‌های شخصیت
فصل چهارم: رشد و تکامل شخصیت
فصل پنجم: استواری شخصیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمات روانشناسی فروید
نویسنده
مترجمشهریار شهیدی
ناشر چاپیانتشارات آینده درخشان
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-5527-20-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمات روانشناسی فروید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدمات روانشناسی فروید

برای دریافت کتاب مقدمات روانشناسی فروید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.