معرفی و دانلود کتاب صوتی زنده باد زندگی

عکس جلد کتاب صوتی زنده باد زندگی
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنده باد زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنده باد زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنده باد زندگی

فریدا کالو، نقاش مکزیکی و از بزرگترین هنرمندان معاصر است که داستان زندگی او را در کتاب صوتی زنده باد زندگی می‌شنوید. پینو کاکوچی سرگذشت پرفراز‌و‌نشیب این بانوی هنرمند را برایمان روایت می‌کند. کتاب حاضر که نوعی اتوبیوگرافی به شمار می‌رود، روحیات، زندگی عاطفی و هنری فریدا کالو را با جزئیات تمام به تصویر می‌کشد.

درباره‌‌ی کتاب صوتی زنده باد زندگی

وقتی که فریدا کالو، در دانشکده‌ی پزشکی به تحصیل مشغول بود، حتی تصورش را هم نمی‌کرد که یک تصادف رانندگی مسیر زندگی او را به‌کلی دگرگون کند؛ تا جایی که بوم نقاشی جایگزین درس و دانشگاه شود. پینو کاکوچی (Pino Cacucci) در کتاب صوتی زنده باد زندگی (Viva la vida) از رخدادهایی برایمان می‌گوید که فریدا کالو را به یکی از بزرگترین نقاشان مکزیکی و یکی از مشهورترین هنرمندان جهان بدل کرد.

فریدا کالو در سال 1907 در شهر مکزیکوسیتی به دنیا آمد. او که در خانواده‌ای اهل هنر متولد شده بود، به جای اینکه مسیر خانواده را دنبال کند، به پزشکی روی آورد. هنگامی که فقط 18 سال داشت، به دلیل یک سانحه‌ی رانندگی، هم سلامتی‌اش را از دست داد و هم نامزدش او را برای همیشه ترک کرد. البته زندگی نقشه‌های زیباتری برای او کشیده بود. در روزهای خانه‌نشینی بعد از تصادف، به نقاشی روی آورد و زمان زیادی نگذشت که آثارش هنرمندان و منتقدان بسیاری را به تحسین واداشت. هنر علاوه‌بر‌اینکه زندگی حرفه‌ای فریدا کالو را بهبود بخشید، باعث آشنایی او با نقاش مشهور دیگری به نام دیه‌گو ریورا شد. ازدواج فریدا با دیه‌گو نتیجه‌ی این آشنایی بود.

پینو کاکوچی در کتاب صوتی زنده باد زندگی، سرگذشت و احساسات فریدا را از زبان خودش روایت می‌کند و به این ترتیب اثر او رنگی از زندگینامه‌ی خودنوشت یا اتوبیوگرافی به خود می‌گیرد؛ در‌حالی‌که حقیقتاً این‌طور نیست. خودگویی‌های فریدا کالو در این کتاب، شنونده را با تفکرات فلسفی و دیدگاه فریدا نسبت به زندگی آشنا می‌کند و برای خواننده‌ای که تنها با آثار این نقاش آشنایی دارد، لایه‌های جدیدی از شخصیت فریدا کالو را روشن می‌کند.

درد و رنجی که منتهی به آفرینش هنری می‌شود، بن‌مایه‌ی اصلی کتاب صوتی زنده باد زندگی را می‌سازد. پینو کاکوچی داستان‌ها، تنهایی‌ها و تحولات درونی فریدا را برای شنوندگان کتابش روایت می‌کند. جایی که مرز واقعیت و خیال فرو می‌ریزد و همه‌ی لحظات زندگی زیر لایه‌ای از اوهام دفن می‌شود. فریدا کالو که خودش را «کشته شده به دست زندگی» می‌دانست تصمیم گرفت تا نوع جدیدی از زندگی را تجربه کند و البته گوشه‌ای از این زندگی را برای بینندگان آثارش به نمایش بگذارد.

پینو کاکوچی شخصیت دوگانه‌ی فریدا کالو را در کتاب صوتی زنده باد زندگی به‌خوبی ترسیم کرده است. نیمی از این دختر، شخصیت ناامیدی است که زندگی راهی جز درد برایش باقی نگذاشته اما نیمه‌ی دیگر او هنوز صدای انفجار زندگی را از لابه‌لای قطرات باران می‌شنود. همین تناقض‌هاست که پرتره‌هایش را به پرطرفدارترین آثار هنری تبدیل کرده است.

کتاب حاضر را نشر ثالث با ترجمه‌ی نیکو عسگری به چاپ رسانده و نشر صوتی رادیو گوشه نیز آن را منتشر کرده است. کتاب صوتی زنده باد زندگی را با صدای سارا جامعی می‌شنوید.

کتاب صوتی زنده باد زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقمندان و مخاطبان ژانر زندگینامه و یا خاطرات را به شنیدن کتاب صوتی زنده باد زندگی دعوت می‌کنیم. اگر از طرفداران فریدا کالو و آثار هنری‌اش هستید، کتاب حاضر بهترین فرصت برای آشنایی با این نقاش است.

با پینو کاکوچی بیشتر آشنا شویم

پینو کاکوچی، زاده‌ی 1955، نویسنده، مترجم و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی است. او که سال‌های بسیاری را در پاریس، بارسلونا، آمریکای لاتین و سپس مکزیک گذرانده، به سراغ یکی از هنرمندان مطرح این کشور، فریدا کالو، رفته تا سرگذشت او را برای خوانندگانش روایت کند.

در بخشی از کتاب صوتی زنده باد زندگی می‌شنویم

از زمانی که عاشق دیه‌گو شدم فهمیدیم عشق چیست. عشقی با آن قدرت، نشان وادادگی مطلق بود. برای خانواده‌ام این مصیبت به حساب می‌آمد. پدرم از نگرانی سکوت کرده بود و از نظر مادرم که کاتولیکی پرشور بود، با آن‌همه وابستگی به سنت‌ها، دیه‌گو کمونیست بود. مردی بی‌ایمان و طلاق‌گرفته که بیش‌از‌حد می‌نوشید و شهرتی روزافزون در زن‌بارگی داشت. حساب زن‌هایی که با او به سر برده بودند، از شماره خارج شده بود. مادرم هم فریاد می‌زد: «و این قدر هم که زشت و چاق است!» و برایش چندان اهمیتی نداشت که او مشهورترین هنرمند مکزیک است و من می‌توانستم با او در آسایش زندگی کنم. مخصوصاً که بعد از تصادف به‌خاطر هزینه‌های درمانی و عمل‌های جراحی همه‌ی دارایی‌مان را از دست داده بودیم.

اصلاً نمی‌خواست دلیلش را بشنود. لبخندی غم‌آلود می‌زند. طفلک مامان متوجه نبود از این به بعد هیچ چیز نمی‌تواند جلویم را بگیرد. به شهرداری رفتم و تاریخ را مشخص کردم: بیست و یکم اوت هزار و نهصد و بیست و نه!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
19 دقیقه
فصل اول
23 دقیقه
فصل دوم
17 دقیقه
فصل سوم
16 دقیقه
فصل چهارم
18 دقیقه
فصل پنجم
14 دقیقه
فصل ششم
7 دقیقه
فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنده باد زندگی
نویسنده
مترجمنیکو عسگری
راویسارا جامعی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنده باد زندگی

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۱/۴
با فریدا کالو از طریق یک مستند تلویزیونی آشنا شدم و بعدها فیلمی درباره زندگی او دیدم که واقعا زیبا بود و بیشتر به شخصیت این بانوی هنرمند علاقمند شدم.
به همین جهت هم کتابی درباره فریدا برایم جذاب بود. البته با توجه به زندگی پر فراز و نشیب فریدا کوتاه بودن کتاب برایم عجیب بود!
فصول ابتدایی کتاب و
می‌توانند کمی گیج کننده باشند اگر از پیش با سیر زندگی فریدا آشنا نبودم احتمالا سردرگم میشدم به خصوص که نمایشنامه وار نوشته شده و مرتب در حال رفت و برگشت در زمان است ولی فصول انتهایی سر راست تر و روان‌تر است و در انتها مشخص می‌شود که علت نمایش نامه بودن کتاب چیست که به نوبه خود این هم ابتکاری بود زیرا به طور معمول فصل آخر باید ابتدای کتاب می‌بود.
صدای راوی بسیار زیبا بود و به خوبی کتاب را روایت کردند و فراز و فرود احساسات فریدا را به خوبی نشان می‌داد.
با سپاس از کتابراه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنده باد زندگی

برای دریافت کتاب صوتی زنده باد زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.