معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین: هجده داستان کوتاه از نویسندگان زن آمریکای لاتین

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین: هجده داستان کوتاه از نویسندگان زن آمریکای لاتین

آگنس پوآریه در کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین، هجده داستان کوتاه از نویسندگان زن نسل جدید آمریکای جنوبی را گردآوری کرده و کوشیده تصویری روشن از ادبیات زنان این قاره ترسیم کند. نویسندگان این داستان‌ها هر کدام به یکی از کشورهای آمریکای لاتین تعلق دارند و در قصه‌هایشان به دغدغه‌های مختلفی همچون مرگ، خشونت، روابط انسانی، فساد اخلاقی، تبعید و نژادپرستی می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین

ادبیات آمریکای لاتین از قدرتمندترین و پیشروترین ادبیات‌های دنیاست. در ابتدای قرن نوزدهم و در خلال جنگ‌های استقلال‌طلبانه‌ی این قاره، کشوهای لاتین کم‌کم خود را از سلطه‌ی استعمارگران و کلیسا نجات دادند و توانستند ادبیات جدی‌تری را شکل دهند. دشمن و زبان مشترک باعث شد ملت‌های این قاره به هم نزدیک‌تر شوند و نه‌فقط در برابر متجاوزان اسپانیایی، که در زبان ادبی هم اتحادی پایدار را شکل بدهند. آن‌ها به مرور جریان‌های ادبی روز دنیا را درک و آثاری قابل اعتنا در این زمینه‌ها تولید کردند. اما اتفاق بزرگ در میانه‌ی قرن بیستم رخ داد. زمانی که نویسندگانی جوان در کشورهای آمریکای لاتین ظهور کردند و با استفاده از فرهنگ بومی و سنت‌های تاریخی این قاره شیوه‌ی ادبی منحصربه‌فردی ارائه دادند که دنیا را شگفت‌زده کرد. به این نسل اصطلاحاً بوم گفته می‌شد و مارکز، آستوریاس، کورتاسار، دونوسو، اینفانته و مونگال از سرآمدان آن‌ها بودند. پس از آن‌ها هم نویسندگان دیگری مثل یوسا و فوئنتس آمدند که تأثیر زیادی بر ادبیات دنیا گذاشتند و آن را متحول کردند. با تمام این‌ها، موضوعی که معمولاً فراموش یا نادیده گرفته شده، زنان نویسنده‌ی لاتین هستند. نویسندگان قدرتمند و بااستعدادی که گاهی زیر سایه‌ی مردان ماندند و در دنیا آنطور که شایسته است، شناخته نشدند. آگنس پوآریه (Agnès Poirier) نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی، در کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین (Voyage au coeur des femme Latino-Américaines)، سعی می‌کند تعدادی از همین زنان نویسنده را معرفی کند. او در کتابش از میان هر یک از کشورهای لاتین یک نویسنده‌ی زن را انتخاب کرده و یکی از داستان‌های کوتاه او را ترجمه می‌کند.

آگنس پوآریه در کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین به سراغ زنان نویسنده‌ی نسل جدیدتر می‌رود و می‌کوشد تصویری کلی از ادبیات زنان این قاره بسازد. ادبیاتی که نه‌تنها همپای ادبیات مردانه پیش می‌رود که گاهی حتی از آن پیشی هم می‌گیرد. داستان‌های این کتاب، ژانرهای مختلف از طنز تا تراژدی را در برمی‌گیرند و به موضوعات مختلفی مثل دوران کودکی، ازدواج و روابط عاطفی یا به مسائل سیاسی مثل تبعید و نژادپرستی می‌پردازند. آنچه این داستان‌ها را به هم پیوند می‌دهد و نزدیک می‌کند، جنسیت، زبان و دغدغه‌ی مشترک نویسندگان آن‌هاست. زنانی که اکثر اسپانیایی‌زبان هستند و از نوشتن به‌عنوان ابزاری برای دفاع و مبارزه استفاده می‌کنند. به خاطر همین اشتراکات است که برخی مضامین مثل خشونت در همه‌ی این آثار به چشم می‌خورد و مثل موتیف تکرار می‌شود.

از جمله نویسندگان کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین، می‌توان به نویسنده‌ی اروگوئه‌ای آندرئا بالنکه، مایرا سانتوس پورتوریکویی، آنا ماریا جارامیلو نویسنده‌ی کلمبیایی، گراسیلا گلیه‌موی آرژانتینی، ماریّلا سالای از پرو و روزلیا بونیفاز مکزیکی اشاره کرد. این اثر را کتایون شادمهر ترجمه کرده و نسخه‌ی مکتوب آن را انتشارات خورشید به چاپ رسانده است. کتاب حاضر به‌همت نشر صوتی واوخوان به شکل کتاب گویا در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب گویا به دوستداران داستان‌های کوتاه و علاقه‌مندان به ادبیات آمریکای لاتین توصیه می‌شود.

با آگنس پوآریه بیشتر آشنا شویم

آگنس کاترین پوآریه (متولد 1975) نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار فرانسوی است. او از مدرسه‌ی اقتصاد لندن دکترا گرفته و از دهه‌ی 1990 به شکل مستمر در نشریات بین‌المللی انگلیسی و فرانسوی مشغول به فعالیت است. گاردین، تایمز، نیویورک‌تایمز، لوموند، لیبراسیون و لو فیگارو ازجمله نشریه‌هایی هستند که پوآریه در این چند دهه برای آن‌ها مطلب نوشته. او به‌عنوان مترجم هم کتاب‌های زیادی را به فرانسه و انگلیسی ترجمه کرده. آگنس پوآریه سال‌هاست که یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره‌ی فیلم کن است.

در بخشی از کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین: هجده داستان کوتاه از نویسندگان زن آمریکای لاتین می‌شنویم

شور و شادی، آشکارا همراه با مسابقات قهرمانی المپیک آغاز شده بود که به نظر می‌رسید آلویا خیلی راحت در صدر آن‌ها قرار گرفته است. مثل زمانی که پسرهای جوان را در ببسارا بر زمین می‌زد. در آن روزها روستا پر شده بود از کودکانی که در مقابل سایه‌ی خود بازی می‌کردند. مثل ماه مه، که آناناس‌های رسیده‌ی سر ظهر، مگس‌ها را جذب می‌کند.

روز ورود آلویا، بیش از نیمی از روستا کنار گیاه هوایی که نشانه‌ی ورود به ببسارا بود، جمع شده بودند و اتومبیل او به سرعت از زیر نواری که مزین به نامش بود و دو دایره‌ی بزرگ نقره‌ای که هر کدام به یک سر آویخته شده بودند، عبور کرد. اتومبیل چند متر دورتر ایستاد و قهرمان از آن پیاده شد. کت و کراواتش را درآورد، آن‌ها را داخل ماشین پرت کرد و برای دویدن تا مرکز ببسارا، حاضران را به مبارزه طلبید. ماراتنی پر نشاط، با غریوی شکوهمند آغاز شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
یونیس گنده
17 دقیقه
مارینا و بویش
11 دقیقه
فاصله به وسعت اقیانوس است
15 دقیقه
دوشیزه فلورانس
16 دقیقه
هیچ وقت دیر نیست
24 دقیقه
کافه دلافریا
18 دقیقه
و پیشرفت از راه رسید
13 دقیقه
سوله‌داد
7 دقیقه
مرگ فاستو
20 دقیقه
خون در دهان
14 دقیقه
بهترین
9 دقیقه
انتقام دراویش دیوانه
7 دقیقه
الیزا
14 دقیقه
ساحل دریا
9 دقیقه
مایکیتو ملقب به مایکوی
6 دقیقه
آرامگاه
17 دقیقه
آن را از خدا بخواه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین: هجده داستان کوتاه از نویسندگان زن آمریکای لاتین
نویسنده
مترجمکتایون شادمهر
راویزهرا رضایی، نازنین ارجمند، صبا ثابتی، آفرین افضلی، الهام مهرپرور، الهه اعصاریان، سینا سعیدی، مژده زندیه
ناشر چاپیانتشارات کتاب خورشید
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین

برای دریافت کتاب صوتی سفر به قلب زنان آمریکای لاتین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.