معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زندگی

عکس جلد کتاب صوتی یک زندگی
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک زندگی

کتاب صوتی یک زندگی اثر گی دو موپاسان، داستان زندگی دختری اشراف‌زاده را روایت می‌کند که بی‌آنکه چیزی از این دنیا و پیچیدگی‌هایش بداند، درگیر یک عشق کودکانه می‌شود. در این رمان کلاسیک عاشقانه سری به فرانسه‌ی قرن نوزدهم می‌زنیم تا با زندگی مردم از رده‌های اجتماعی مختلف آشنا شویم.

درباره‌ی کتاب صوتی یک زندگی

ژان لامار، شخصیت اصلی کتاب صوتی یک زندگی (Une vie) که گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) خالق آن بوده، دختری نوجوان و هفده ساله است که به تازگی بعد از حدود پنج سال تحصیل در صومعه، به خانه بازگشته. ژان به طبقه‌ی اشرافیت تعلق دارد و پدر و مادرش هر دو بزرگ‌زاده محسوب می‌شوند، برای همین هم در تربیت او قوانین و دستورالعمل‌های ویژه‌ای را به کار گرفته‌اند که تنها در یک خانه‌ی اشرافی و برای بزرگان انجام می‌شود. دلیل رفتن او به صومعه هم همین بوده؛ پدرش بارون، تصمیم داشته تا با تعلیم دادن دخترش در یک فضای مذهبی، او را از هر گناه و زشتی‌ای دور نگه دارد و کاری کند که مراحل رشدش در کودکی و نوجوانی را بی‌دغدغه و دور از هرگونه پلیدی به پایان برساند. حالا ژان که به تازگی هفده سالش شده و پس از سال‌ها انزوا به خانه برگشته، بانویی نیک‌سیرت و پاکدامن است.

گرچه سال‌های طولانی تحصیل در صومعه از او بانویی باوقار ساخته، ولی هنوز هم شوق جوانی و میل به کشف کردن در او از بین نرفته است. او در این سال‌ها هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشته؛ نه از کسی خبر داشته و نه کسی از او خبری می‌گرفته. این بی‌خبری و دوری باعث شده تا او دختری به شدت خام و ساده باشد و هیچ چیز از آنچه واقعاً در دنیا می‌گذرد نداند. خلأ تجربه و دانش از دنیا، او را نسبت به فهمیدن همه‌چیز حریص کرده و باعث شده تا با بی‌پروایی‌ای حیرت‌انگیز، به سمت گرفتن تصمیمات مهم زندگی‌اش برود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زندگی

حالا او آزاد و رها در دل طبیعت اطراف خانه می‌چرخد و درباره‌ی آینده‌ی درخشانی که می‌تواند داشته باشد فکر می‌کند. البته تصویر این آینده چندان هم پیچیده و پرجزئیات نیست؛ ژان که دختری کم‌سن‌وسال است و تمام دانشش از زندگی نیز به آموزه‌های مذهبی صومعه خلاصه می‌شود تنها درباره‌ی یک چیز رویابافی می‌کند و آن هم پیدا کردن عشق واقعی است. او به کسی فکر می‌کند که بتواند عاشقش باشد و او هم عاشقش بشود و در کنار هم به خوبی زندگی کنند. این خیال خام که در ظاهر چیزی بیش از یک رویای ساده‌ی کودکانه نیست، ژان را به لبه‌ی پرتگاهی می‌برد که خودش هم از آن خبر ندارد.

به واقعیت پیوستن این رویای بچگانه چندان هم طولانی نمی‌شود، زیرا بعد از مدتی سروکله‌ی جوانی خوش‌چهره و با موقعیت عالی از یک خانواده‌ی اشرافی پیدا می‌شود و ژان عاشق این غریبه‌ی تازه‌وارد می‌شود. خانواده به ازدواج آن‌ها رضایت می‌دهند و ژان ناگهان خود را در لباس عروسی در کنار مردی می‌بیند که در این مدت کوتاه آشنایی به جز نام و نام خانوادگی‌اش چیزی از او نمی‌داند...

کتاب صوتی یک زندگی با تلاش محمدرضاپارسایار به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی بنفشه کلانتری بوده است. نشر صوتی واوخوان و انتشارات فرهنگ معاصر، ناشران این کتاب هستند.

کتاب صوتی یک زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر را به علاقه‌مندان رمان‌های کلاسیک فرانسوی با درون‌مایه‌ی عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی یک زندگی می‌شنویم

یکشنبه‌ی بعد، خانم بارون و ژان به خاطر کشیش به کلیسا رفتند. بعد از برگزاری مراسم، منتظر کشیش ماندند تا برای روز دوشنبه به ناهار دعوتش کنند. کشیش با مرد جوان درشت‌اندام و شیک‌پوشی که خیلی خودمانی بازوی کشیش را گرفته بود از کلیسا بیرون آمد و همین‌که چشمش به آن دو زن افتاد، با خوشحالی و تعجب فریاد زد: «آفتاب از کدوم طرف دراومده؟! خانم بارون، خانم ژان، اجازه بدید همسایه‌تون آقای ویکوند دولامار رو به حضورتون معرفی کنم.» ویکوند تعظیم کرد. گفت که از دیرباز مشتاق آشنایی با خانم‌ها بوده و به کردار فردی اجتماعی، بدون تکلف و چنان که باید به گفتگو با آنان پرداخت. از آن مردان خوش‌سیما بود که از دید زنان خوشایندند و از دید مردان ناخوشایند. موهای مشکی و فِردارش بر پیشانی صاف و آفتاب‌سوخته‌اش سایه می‌انداخت. ابروانش چنان منظم بودند که مصنوعی می‌نمودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
یادداشت مترجم
16 دقیقه
فصل 1
22 دقیقه
فصل 1 - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل 2
35 دقیقه
فصل 3
18 دقیقه
فصل 4
20 دقیقه
فصل 4 - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل 5
16 دقیقه
فصل 5 - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل 6
22 دقیقه
فصل 6 - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل 7
26 دقیقه
فصل 7 - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل 8
21 دقیقه
فصل 9
15 دقیقه
فصل 9 - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل 9 - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل 10
20 دقیقه
فصل 10 - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل 10 - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل 11
29 دقیقه
فصل 11 - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل 12
30 دقیقه
فصل 13
25 دقیقه
فصل 14

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک زندگی
نویسنده
مترجممحمدرضا پارسایار
راویبنفشه کلانتری
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ معاصر
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک زندگی

برای دریافت کتاب صوتی یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.