معرفی و دانلود کتاب صوتی صبحانه مسموم

عکس جلد کتاب صوتی صبحانه مسموم
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صبحانه مسموم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صبحانه مسموم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صبحانه مسموم

کتاب صوتی صبحانه مسموم اثری از لمونی اسنیکت، نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی است. اسنیکت در این کتاب معمایی و تحسین‌شده‌ی واشنگتن پست راوی ماجرای مردی است که پس از صرف صبحانه متوجه می‌شود آنچه خورده مسموم بوده است. او تک‌تک مواد غذایی که مصرف کرده را بررسی می‌کند تا متوجه شود کدامیک آلوده به سم بوده است و مخاطب را نیز هم‌زمان با موشکافی‌های خود در صبحانه‌اش با گرایشات فکری و فلسفه‌بافی‌های غریب خویش آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی صبحانه مسموم

یک روز معمولی از زندگی خود را تصور کنید. صبحانه‌ای که همیشه می‌خورید را درست کرده و نوش جان کرده‌اید. از چای و عسل و نان تست و تخم‌مرغ پخته و گلابی امروزتان حسابی لذت برده‌اید که ناگهان یادداشتی از زیر در به داخل اتاق هل داده می‌شود: «صبحانه‌ات مسموم بود.» اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد چه خواهد بود؟ و البته اولین کاری که انجام خواهید داد؟ یعنی کدام مسموم بوده؟ پنیر؟ تخم‌مرغ یا عسل؟ شوکه و مأیوس از این فکر که در آستانه‌ی مرگ قرار دارید، تصمیم می‌گیرید کشف کنید چگونه مسموم شده‌اید. فکرتان از چای‌فروشی به زنبورداری که از او عسل خریده‌اید تا فروشنده‌ی سوپرمارکت و... می‌رود و در همین حین به تمام زندگی‌ و اتفاق‌هایش و در نهایت به مرگ ناگزیرتان فکر می‌کنید. این همان فضایی است که لمونی اسنیکت (Lemony Snicket) در کتاب صوتی صبحانه مسموم (Poison for Breakfast) مخاطب خود را به آن دعوت کرده است.

لمونی اسنیکت نام مستعار دنیل هندلر است. هندلر زاده‌ی آمریکاست. او از اوایل دهه‌ی نود، اندک‌اندک در محافل هنری به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس، نوازنده و نویسنده به شهرت و البته محبوبیت دست یافته است. شهرت عمده‌ی اسنیکت به‌دلیل کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان نگاشته است. او در این کتاب‌ها از دریچه‌ی بسیار متفاوتی به جهان می‌نگرد و رویکرد او به دنیا و رویدادهای آن برای کودکان و نوجوانان شگفت‌انگیز است. به دلیل این نگرش‌های متفاوت و همین‌طور پرسش‌های غیرمعمول و ماجراهای ناگوار و شگفت‌انگیزی که آغازگر داستان‌های اسنیکت هستند، از اغلب آثار او استقبال بسیار خوبی به عمل می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی صبحانه مسموم

لمونی اسنیکت در آثاری که به‌تازگی به انتشار رسانده است، علاوه‌بر داستان‌هایی برای نوجوانان به نگارش آثاری برای بزرگسالان نیز دست زده است که صبحانه مسموم نیز از همین نوع داستان‌هاست. این کتاب نیز همانند آثار دیگر او، شروعی مهیج و گیج‌کننده، خط سیری پیچیده و تودرتو و روایتی شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور دارد. اسنیکت بینش و برداشت خود از جهان را در ترکیب با روایاتی مملو از طنز و اندوه و رویدادهای غیرمنتظره و غافلگیرانه ابراز می‌کند. کتاب صوتی صبحانه مسموم را می‌توان کتابی فلسفی نیز دانست؛ اما نه فلسفه‌ به معنای آنچه در تعابیر عام مد نظر است بلکه فلسفه در مفهوم اندیشیدن.

کتاب صوتی صبحانه مسموم اثری سرگرم‌کننده درباره‌ی هیچ‌چیز و همه‌چیز است. اگر تأمل در مطالب فلسفی برای شما جالب‌توجه باشد از شنیدنِ این کتاب لذت خواهید برد. چیره‌دستی لمونی اسنیکت در آنجا هویدا می‌شود که گاه شما را به گریه می‌اندازد و گاه لبخند بر لب‌های شما می‌نشاند؛ گاهی از سرخوشی آه می‌کشید و گاه از اندوه. حس شوخ‌طبعی و عناصر داستانی که به خوبی و ماهرانه پرداخت شده‌اند، شما را تا آخرین کلمات این داستان با خود همراه می‌کنند.

کتاب صوتی صبحانه‌ مسموم را به همت موج کتاب و در همکاری با نشر مروارید، با ترجمه‌ی زیبا گنجی و خوانش سعید اسلام زاده می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صبحانه مسموم

  • این کتاب کوچک مانند باز کردن پنجره‌ای برای ورود نور و هواست. کتابی‌ست پر از اطلاعات جالب‌توجه و احساسات قدرتمند، مملو از طنز و اندوه، تسکین‌دهنده و مهیج. (The Guardian)
  • کتاب صبحانه مسموم بی‌تردید مورد توجه طرفداران لمونی اسنیکت خواهد بود چرا که کتابی کاملاً منحصربه‌فرد و ویژه‌ی اوست. من از ساختار متمایز و نکات عجیب و غریب و تکرارهای داستانِ سرگرم‌کننده‌ی او لذت می‌برم. (Goodreads)
  • با این‌که این رمان پیش از همه‌گیری کووید 19 نوشته شده است اما عمیقاً در دنیای کنونی ما احساس می‌شود. اسنیکت ما را ترغیب می‌کند که با وجود تمام رویدادهای ناگواری که تجربه کرده‌ایم، امیدوار باقی بمانیم. کتاب صبحانه مسموم سفری مهیج و فلسفی است. (The Young Folks)
  • لمونی اسنیکت با یک رمان فلسفیِ عجیب‌وغریب بازگشته و با این کار هواداران خود را خشنود ساخته است. (Publishers Weekly)
  • کتاب صبحانه مسموم حاوی نوعی سرگشتگی دلپذیر است که به ذهن شما اجازه می‌دهد در مسیرهای ناآشنا قدم بگذارد. (School Library Journal)

کتاب صوتی صبحانه مسموم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی صبحانه مسموم را به علاقه‌مندان رمان‌های معمایی و فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی صبحانه مسموم می‌شنویم

سال‌هاست که صبحانه‌ام را خودم درست می‌کنم و این از تابستانی شروع شد که من خیلی کوچک بودم و با خانواده‌ام در یک خانه‌ی استیجاری زندگی می‌کردیم. خانه در ساحل دریاچه‌ای بسیار بزرگ و بسیار سرد واقع شده بود و گله‌ای غاز روی شن‌ها دور هم جمع می‌شدند و ساحل را می‌گذاشتند روی سرشان. صاحبخانه می‌گفت: «غازها از این‌جا می‌روند، به شرطی که به آن‌ها غذا ندهید.» اما تابستان که سهل است، غازها هرگز از آن‌جا نرفتند. صبح‌ها از خواب بیدار می‌شدم و خودم را به آشپزخانه می‌رساندم. آفتاب صبحگاهی روی دریاچه می‌درخشید، امواج مثل چاقو براق و برنده به نظر می‌رسیدند. یک‌بار شعری خواندم که دریا را این‌گونه وصف کرده بود: «دریا سراسر جعبه‌ای پر از چاقو» و من هیچ‌وقت آن را فراموش نکرده‌ام. از این توصیف خیلی خوشم آمد و برایم بسیار عجیب بود، می‌دانید چرا، چون تا پیش از این شاعر به فکر هیچ‌کس دیگری نرسیده بود، وانگهی این نکته به‌قدری واضح و روشن است که شما هم تعجب می‌کنید چطور هیچ‌وقت به ذهن خودتان نرسیده. تمام نوشته‌های خوب این‌چنین‌اند. به همین سبب یک کتاب محبوب به یک دوست قدیمی می‌ماند و در عین حال به یک آشنای جدید و به همین دلیل یک نویسنده‌ی محبوب می‌تواند در آنِ واحد هم فردی آشنا باشد و هم غریبه‌ای مرموز.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی - مقدمه
19 دقیقه
فصل یک
17 دقیقه
فصل دو - قسمت اول
15 دقیقه
فصل دو - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سه
18 دقیقه
فصل چهار
19 دقیقه
فصل پنج - قسمت اول
10 دقیقه
فصل پنج - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل شش
22 دقیقه
فصل هفت
15 دقیقه
فصل هشت
28 دقیقه
فصل نه
21 دقیقه
فصل ده
21 دقیقه
فصل یازده
18 دقیقه
فصل دوازده
2 دقیقه
فصل سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صبحانه مسموم
نویسنده
مترجمزیبا گنجی
راویسعید اسلام زاده
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صبحانه مسموم

M
۱۴۰۳/۱/۱
فرض کنید شما بعد از آنکه صبحانه‌تان را تمام و کمال نوش جان کردید و حتی ذره از آن را نیز باقی نگذاشتید. با یادداشتی مواجه می‌شوید که می‌گوید صبحانه‌تان مسموم بوده است. اولین واکنش شما چیست؟ اصولا بنظر من اولین کار ممکن رفتن به بیمارستان است. اما از نظر لمونی اسنیکت زنگ زدن به اورژانس مشکلات و زیادی دردسر‌های دارد. پس تصمیم می‌گیرد خودش این معما را حل کند و متوجه شود چه کسی صبحانه‌اش را مسموم کرده است. برای همین از آنجایی که خودش همیشه صبحانه‌اش را آماده می‌کند به این نتیجه می‌رسد که شاید کسی که چایی و یا عسل و سایر مواد صبحانه را به او فروخته یا تهیه کرده است صبحانه او را مسموم کرده است. پس سفر خود را برای کشف این معما شروع می‌کند و‌ به تک تک جاهایی که مواد صبحانه‌اش را از آن‌ها تهیه کرده است سر می‌زند و سعی میکند فرد خیانت کار را پیدا کند.
بنظر من قسمت پایانی داستان با اینکه شکه کننده و غیرقابل حدس بود از طرفی به دلایلی ناممکن بود و با اطلاعات طول کتاب متناقض بود. که خود نویسنده نیز به این موضوع اشاره می‌کند. از طرفی قسمت جالب داستان این است که اسم شخصیت اصلی کتاب با اسم نویسنده کتاب یکی است و ویژگی‌های مشترکی با نویسنده کتاب دارد. کتاب به نحوی روایت شده است که انگار تمام ماجراهای کتاب توصیفی از یکی از تجارب نویسنده است. بیشتر از اینکه در طول کتاب تمرکز قضیه استوار بر موضوع مسموم بودن صبحانه باشد، تمرکز بر روی مسائل فلسفی است که از نظر من بیشتر شامل تفکرات نویسنده بودند. از آنجایی که فلسفه به معنای تفکر کردن است پس از نظر نویسنده این تفکرات کاملا عجیب غریب نیز به نوعی فلسفه هستند.
رویا +
۱۴۰۳/۱/۱۲
در مقدمه کتاب میگه این کتاب به فلسفه ربط دارد که متاسفانه حتی به فلسفه هم نمی‌شه ربطش داد. بیشتر شبیه کلام بی سر و ته افراد مبتلا به اسکیزوفرنی است. از نظر من ارزش وقت گذاشتن را ندارد.
میلاد پناهی
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب بشدت کسل کننده بود و هیچ اشتیاق و هیجانی را برای ادامه مطالعه به جان مخاطب نمی‌انداخت
Saba Mokhtari
۱۴۰۳/۱/۶
برای من کتاب خسته کننده‌ای بود و بیشتر جنبه فلسفی داشت تا رازآلود و جنایی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صبحانه مسموم

برای دریافت کتاب صوتی صبحانه مسموم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.