معرفی و دانلود کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت

عکس جلد کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت

کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت رساله‌ای از لئو تولستوی است که راه نجات بشریت از جنگ‌ها و خشونت‌های روزافزون را عنوان می‌کند. تولستوی تکیه بر عشق و بیزاری از خشونت را اصل اساسی زندگی در نظر می‌گیرد و راه‌های عملی کردن این ایده را بر مبنای تعالیم دین مسیحیت پیشنهاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت

«من این مطالب را تنها برای این می‌نویسم که در آستانه‌ی مرگ ایستاده‌ام و سکوت کردن را جایز نمی‌بینم؛ چراکه می‌دانم تنها راه نجات مردم از رنج‌های جسمی هولناک و فساد اخلاقی‌ای که بیش از پیش در آن فرو رفته‌اند، چیست.» اگر این نقل قولی از نویسنده‌ی بزرگ، لئو تولستوی (Leo Tolstoy) باشد، چقدر برای شنیدنِ آنچه او راه نجات می‌نامد، اشتیاق نشان می‌دهید؟... این نویسنده‌ی بزرگ ادبیات روسیه، نزاعِ خشونت‌باری را که میان ملت‌ها و مردم جریان دارد، نتیجه‌ی فقدان درکی والا از معنای زندگی، فقدان ایمانی مشترک و نبود راهنما و الگوی مناسب رفتاری می‌داند. او درک تعالیم دین مسیحیت در معنای واقعی‌شان را راهی برای رهایی از این وضعیت بشری اسفناک معرفی می‌کند.

کتاب قانون عشق و قانون خشونت (The Law of Love and The Law of Violence) به بیان و بررسی فلسفه‌ای می‌پردازد که یادآور نگاه گاندی، مارتین لوتر کینگ و بسیاری صلح‌طلبان دیگر است. این کتاب درست قبل از جنگ جهانی اول نوشته شده و درگیری‌های درون و بین ملت‌ها را بررسی می‌کند. این رساله حکم معروف لئو تولستوی را بیان می‌کند که از نظر اخلاقی، تحمل خشونت از اقدام به خشونت برتر است. به رسمیت شناختن عشق به عنوان قانون برتر زندگی، سنگ‌بنای تفکر تولستوی را، که تفکری آشکارا مسیحی‌ست، تشکیل می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت

از میان آثار زیادی که لئو تولستوی در زمینه‌ی اخلاق و الهیات نوشته، کتاب قانون عشق و قانون خشونت بیش از همه، عقاید او را در باب فلسفه و معنای زندگی بازتاب می‌دهد. به‌ زعم این نویسنده، انسان بدون عشق صرفاً حیوانی است که در وهم زندگی می‌کند؛ درحالی‌که انسانِ حقیقی موجودی است الهام‌گرفته از محبت. محبتی که تولستوی از آن حرف می‌زند، متضمن دوست داشتنِ همه‌ی ملت‌ها و نژادها و طبقات است. او خشونت و تعدی را تحت هیچ شرایطی جایز نمی‌شمرد. لئو تولستوی به‌ وضوح در این کتابِ خود، عشق و خشونت را مقابل هم قرار می‌دهد و به حکومت‌ها، به دلیلِ خشونتی که در ذاتشان وجود دارد، می‌تازد. مقصود کتاب قانون عشق و قانون خشونت این است که انسان‌ها را به ذات خویش بازگرداند، سبب شود آدم‌ها به ندای درون خود گوش سپارند و اخلاق را بنیان رفتارهای خود قرار دهند.

کتاب قانون عشق و قانون خشونت شرحی است از مقاومت غیرخشونت‌آمیز در برابر شر و نتایج عملی آن. تولستوی وزنه‌ی شر را بر گرده‌ی جهانیان احساس می‌کند و این فشار را ناشی از فقر دینی می‌داند. به این منظور او انسان‌ها را به سمت تغییر آگاهی در دیدگاه‌های دینی سوق می‌دهد. لئو تولستوی با ارائه‌ی شرح تاریخی فشرده‌ای، نظر خود را مبنی بر تحریفِ مسیحیت به دست کلیساها و عاملان حکومت برای حفظ قدرت، بیان می‌دارد.

لئو تولستوی دو سال قبل از مرگش، در جایی ایستاده بود که نمی‌توانست از کشفیات بزرگش با مردم سخن نگوید. او راه نجات بشریت را پیدا کرده بود؛ رو آوردن به عشق و دوری از خشونت. یک قرن پس از نگارشِ کتاب قانون عشق و قانون خشونت، مانیفست قدرتمند تولستوی در نفی خشونت همچنان مؤثر است.

این کتاب را شهاب‌الدین عباسی ترجمه کرده و انتشارات مروارید به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای طرفداران لئو تولستوی و علاقه‌مندان به مباحث فلسفی، جامعه‌شناختی و دینی مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت می‌شنویم

برای مردمی که زندگی شرارت‌بار دارند، هر قدم در جهت خوبی بیشتر باعث آزار می‌شود تا محبت. شجاعت حقیقی در مبارزه و تلاش شخصی کسی است که می‌داند خدا هم‌پیمان اوست. در این جهان با مشکلات و زحمات فراوان روبه‌رو خواهید شد؛ بااین‌حال دل خوش دارید، چون من بر دنیا ظفر یافته‌ام. (یوحنا، شانزدهم: 33)

در انتظار تحقق آرمان الهی که به آن خدمت می‌کنی مباش، اما بدان که هیچ‌یک از کوشش‌هایت بی‌ثمر نیست، چه آن‌ها به پیشبرد آن آرمان یاری می‌رسانند. مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعمال انسان، هم برای انجام‌دهنده و هم پذیرنده، آن‌هایی است که فرد نتایج آن‌ها را نمی‌بیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
21 دقیقه
پیشگفتار
3 دقیقه
قانون عشق و قانون خشونت
4 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
فصل اول
9 دقیقه
فصل دوم
12 دقیقه
فصل سوم
15 دقیقه
پیوست فصل سوم
7 دقیقه
فصل چهارم
9 دقیقه
فصل پنجم
8 دقیقه
فصل ششم
13 دقیقه
فصل هفتم
6 دقیقه
پیوست فصل هفتم
18 دقیقه
فصل هشتم
6 دقیقه
پیوست فصل هشتم
20 دقیقه
فصل نهم
16 دقیقه
فصل دهم
13 دقیقه
فصل یازدهم
14 دقیقه
فصل دوازدهم
18 دقیقه
فصل سیزدهم
9 دقیقه
فصل چهاردهم
14 دقیقه
فصل پانزدهم
10 دقیقه
فصل شانزدهم
11 دقیقه
فصل هفدهم
5 دقیقه
پیوست فصل هفدهم
13 دقیقه
فصل هجدهم
7 دقیقه
فصل نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت
نویسنده
مترجمشهاب الدین عباسی
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت

برای دریافت کتاب صوتی قانون عشق و قانون خشونت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.