معرفی و دانلود کتاب صوتی صدای آرچر

عکس جلد کتاب صوتی صدای آرچر
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صدای آرچر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صدای آرچر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صدای آرچر

کتاب صوتی صدای آرچر، نوشته‌ی میا شریدن، رمانی عاشقانه و جذاب است که کمی پس از انتشار به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شد و حتی نامزد دریافت جایزه‌ی وب‌سایت گودریدز نیز بود. این رمان، به عشق بین بِری و مرد لالی به نام آرچر می‌پردازد که هر دو گذشته‌ی تلخی دارند ولی باید برای درمان صدمات روحی‌شان، با این گذشته مواجه شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی صدای آرچر

در رمان صوتی صدای آرچر (Archer's Voice) ما با زنی به نام بِری آشنا می‌شویم که برای اینکه بتواند سانحه‌ای را که اخیراً برایش رخ داده بود فراموش کند، به شهر کوچک پلیون می‌رود. بری امیدوار است در این شهر بتواند به آرامش برسد ولی کابوس‌های شب هولناکی که در آن پدرش به قتل رسیده بود و خودش مورد تعرض قرار گرفته بود او را ول نمی‌کنند. در آن شب، بری و پدرش، چارلی، در مغازه‌ی خانوادگی‌شان مشغول به کار بودند که مرد مسلحی به آن‌ها حمله می‌کند. چارلی که ناشنوا بود، با حرکت دستانش به بری که در پشتِ مغازه پنهان شده بود، علامت می‌دهد که خودش را قایم کند. مرد مسلح که از این حرکات پدر بری عصبانی می‌شود، به او می‌گوید حرکت نکند، ولی چارلی چون صدای او را نمی‌شنود به حرکاتش ادامه می‌دهد و مرد مسلح او را می‌کشد و...

در ادامه‌ی داستان صوتی صدای آرچر متوجه می‌شویم بری، پس از این اتفاق دچار اختلال استرس پس از سانحه شده است و هنوز هم زمانی که در مواجهه با محرک‌های یادآور آن شب قرار می‌گیرد، دچار حمله‌ی روانی می‌شود. او در شهر پلیون، کار ساده‌ای را پیدا می‌کند و با مردی آشنا می‌شود که قادر به حرف زدن نیست و همه از برخورد با او اجتناب می‌کنند. این مرد، آرچر نام دارد که او هم مانند بری سانحه‌ای تراژیک را از سر گذرانده است. بری و آرچر به سوی هم جذب می‌شوند و باید به یاری یکدیگر، با گذشته‌ی تلخ‌شان مواجه شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی صدای آرچر

میا شریدن (Mia Sheridan) در داستان‌هایش عموماً به شخصیت‌هایی می‌پردازد که شکسته و خُرد شده‌اند و باید برای زندگی و بازیابی سلامتی‌شان تلاش کنند. به همین علت، این نویسنده وقت زیادی را صرف تحقیق در مورد اختلال‌های روانی و مشکلات افراد مبتلا به بیماری‌های روانی می‌کند تا بتواند تصویری دقیق و صادقانه از این افراد ترسیم کند. میا شریدن در رمان صدای آرچر نیز به‌خوبی توانسته است به اختلال‌هایی چون استرس پس از سانحه (که در ادبیات روان‌شناسی PTSD خوانده می‌شود) و حتی اختلال‌های شخصیتی بپردازد.

در سال‌های اخیر، بسیاری از نویسندگان آمریکایی، فضای داستان‌های خود را از شهرهای بزرگ و توسعه‌یافته تغییر داده‌اند و بیشتر به شهرهای کوچک آمریکایی روی آورده‌اند که در آن‌ها زندگی به‌شکل متفاوتی جریان دارد. این مسئله، باعث شده که داستان‌های جدید، از صمیمیت بیشتری برخوردار باشند و مخاطبان، تصویر دقیق‌تری از آمریکا دریافت کنند. میا شریدن در داستان صوتی صدای آرچر با انتخاب شهر کوچک پلیون به عنوان محل وقوع اتفاقات داستان، در همین راستا عمل کرده است.

کتاب صدای آرچر توسط نشر آموت و با ترجمه‌ی منا اختیاری منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی آوانامه، به گویندگی پروین دشتی و سلمان ظاهری تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صدای آرچر

  • نامزد دریافت جایزه‌ی وب‌سایت گودریدز در بخش بهترین داستان عاشقانه (2014)
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های USA Today
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های وال استریت ژورنال

نکوداشت‌های کتاب صدای آرچر

  • این کتاب، راهنمایی‌ست برای نوشتن یک داستان عاشقانه‌ی درگیرکننده. (ال. جی. شن، نویسنده‌ی کتاب «شکوفه‌های درخت گیلاس»)
  • هیچ داستان عاشقانه‌ای همچون داستان‌های عاشقانه‌ی میا شریدن وجود ندارد. (ای. ال. جکسون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب صوتی صدای آرچر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عاشقانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی صدای آرچر می‌شنویم

روز بعد، نوبت کاری‌ام در رستوران نبود. هشت و 17 دقیقه از خواب بیدار شدم و از دیدن ساعت تعجب کردم. ماه‌ها بود تا این ساعت نخوابیده بودم. اما گمانم با توجه به اینکه شب قبل اصلاً نخوابیده بودم، چندان هم عجیب نبود. به آهستگی هشیار شدم. نشستم. پاهایم را از لب تخت آویزان کردم و تاب دادم. احساس سستی و گیجی می‌کردم. ذهن خواب‌آلودم تازه داشت بیدار می‌شد که صدایی از بیرون آمد. شبیه صدای شکستن شاخه یا روشن شدن موتور قایق در فاصله‌ی دور بود. اما مغزم این صدا را گرفت و مرا مستقیم به کابوس بیداری‌هایم پرتاب کرد. منجمد شدم. وحشت داشت ماهیچه‌هایم را خشک می‌کرد و مغزم جیغ می‌کشید. داشتم از پنجره‌ی کوچک دری که من و پدرم را از هم جدا کرده بود، تماشا می‌کردم. پدرم از گوشه‌ی چشم، مرا دید و با زبان اشاره، چندین و چند بار گفت:

- قایم شو.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
12 دقیقه
فصل یک: هفت‌سالگی آرچر - ماه آوریل
28 دقیقه
فصل دو: بری
26 دقیقه
فصل سه: بری
24 دقیقه
فصل چهار: بری
28 دقیقه
فصل پنج: بری
6 دقیقه
فصل شش: هفت‌سالگی آرچر - ماه می
21 دقیقه
فصل هفت: بری
12 دقیقه
فصل هشت: بری
10 دقیقه
فصل نه: چهارده‌سالگی آرچر
18 دقیقه
فصل ده: بری
24 دقیقه
فصل یازده: بری
17 دقیقه
فصل دوازده: بری
11 دقیقه
فصل سیزده: آرچر
37 دقیقه
فصل چهارده: بری
13 دقیقه
فصل پانزده: بری
18 دقیقه
فصل شانزده: بری
24 دقیقه
فصل هفده: بری
19 دقیقه
فصل هجده: بری
23 دقیقه
فصل نوزده: آرچر
29 دقیقه
فصل بیست: بری
16 دقیقه
فصل بیست‌ویک: بری
34 دقیقه
فصل بیست‌ودو: بری
19 دقیقه
فصل بیست‌وسه: بری
9 دقیقه
فصل بیست‌وچهار: آرچر
38 دقیقه
فصل بیست‌وپنج: بری
25 دقیقه
فصل بیست‌وشش: بری
18 دقیقه
فصل بیست‌وهفت: هفت‌سالگی آرچر - ماه می
10 دقیقه
فصل بیست‌وهشت: بری
29 دقیقه
فصل بیست‌ونه: بری
26 دقیقه
فصل سی: بری
25 دقیقه
فصل سی‌ویک: بری
21 دقیقه
فصل سی‌ودو: آرچر
18 دقیقه
فصل سی‌وسه: بری
2 دقیقه
فصل سی‌وچهار
16 دقیقه
فصل سی‌وپنج: بری
9 دقیقه
سخن آخر: پنج سال بعد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صدای آرچر
نویسنده
مترجممنا اختیاری
راویپروین دشتی، سلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صدای آرچر

شعری اولیا
۱۴۰۳/۱/۲۶
لذت بردم و شنیدن آن را توصیه می کنم. داستان محیطی صمیمی و ملموس و آرام دارد و برایم خوشایند بود. صدای گویندگان به خوبی بر شخصیت ها نشسته بود و حس درستی از کلمات دریافت می کردم. صدای آرچر برای مثال باید نوعی بی روحی می داشت. چون در حالت عادی ادا و با کلمات ادا نمی شد. و این روحیه در صدای گوینده حس و کاملا می شد. صدای بری در عوض گاهی پر هیجان گاهی ترسیده و افسرده بود و این تفاوت ها به زیبایی ادا شد. از نظر داستان نقاطی مبهم در کل داستان برایم وجود داشت، مثلا چطور زن عموی آرچر به این سادگی کنار رفت… اما در کل موضوعات دیگری در داستان در اولویت قرار داشت که ذهنم روی اندک نقاط مبهم باقی نماند. ولی تاکید روی افرادی که در جامعه معلول خوانده می شوند و معرفی ترس های آن ها و موانعی که مقابلشان برای ادامه ی زندگی وجود دارد و اشتباهاتی که جامعه در رابطه با آن ها انجام می دهد، بسیار مفید و زیبا بود. با تشکر فراوان از کتابراه
Mahrokh Etemadfard
۱۴۰۲/۸/۳۰
فکر می‌کنم هدف کتاب جدا از بیان یک داستان عاشقانه، مفهوم توجه به افراد و تاثیری که جامعه می‌تونه روی اونها داشته باشه رو بیشتر مد نظر داشت، مخصوصا کسایی تنها و شاید دچار معلولیتی باشن که اونا رو از جامعه دور می‌کنه، اما تعریف بیش از حد از زیبایی دو طرف جدا از اینکه یکم دلزده و کلافه می‌کرد شنونده رو، یکم کتاب رو از هدفش دور کرد، حالا اگه آرچر اینقدر جذاب و زیبا نیود یا بری چی می‌شد؟
Fariba
۱۴۰۲/۷/۲۷
به طور کلی داستانی معمولی بود و قصه‌ای که شبیهش رو تو خیلی از سریالها مجله‌ها و فیلمها میشه دید به نظرم نویسنده زیادی اغراق کرده بود مخصوصا در حس دوتا شخصیت اصلی نسبت به هم. در اجرای راوی‌ها نقصی نیست و بسیار مسلط و شیوا اجرا کردن اما خود داستان،... فکر کنم اگر نوجوان باشید یا فقط بخواهید وقت تون رو پر کنید بد نباشه ولی انتظار یک عاشقانه قوی و زیبا رو نداشته باشید.
Rahil najafi
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
چه زیبا و روان
چه شیرین و دوست داشتنی
با این که کلیشه‌ی همه‌ی رومانها زیبایی دلفریب و رفتار خواص و عاشقانه و رمانتیک است ولی هر لحظه‌اش تو را به وجد می‌آورد و برایت هر کلمه‌ی آن لذت بخش است و راوی که بی نظیر است
واقعا پیشنهاد میکنم به عاشقان رمان
و تشکر ویژه از کتاب راه و تمامی عوامل
بهنوش
۱۴۰۲/۷/۲۸
داستان عاشقانه سرگرم کننده. البته به نظر من بخاطر جزییات زیادی که نویسنده بکار برده بود بیشتر شبیه یک فیلمنامه بود. که اگر فیلمش ساخته بشه قشنگتر از کتابش خواهد بود. صدای آقای گوینده خیلی بهتر بود. خانم گوینده گاهی با صدای خنده و عوض کردن لحن جملات رو بچگانه و لوس میکردن.
iagt.ch
۱۴۰۳/۱/۵
چند مورد در رابطه با این کتاب مورد توجهم قرار گرفت اول ترجمه مناسب کتاب و دوم صدای دل نشین گویندگان، در رابطه با سیر داستان هم بگم یک رمان عاشقانه مثل همه رمان‌هایی که این روزها زیاد نوشته میشه اما در کل دلنشین هست
زهرا عزتی
۱۴۰۲/۱۰/۷
یه عاشقانه شیرین! فکر کنم سلیقه جامعه به خاطر سانسور زیادی که به ادبیات و فیلم‌های عاشقانه اعمال میشه به سمت فیلم‌های جنایی و اکشن مایل شده و رمان‌های عاشقانه به نظرمون غیرواقعی و سطحی میان. برای من جالب بود
شیما شریفیان
۱۴۰۲/۸/۱۱
به نظرم یک داستان با تم تکراری بود و نثر متوسطی داشت خیلی کلیشه‌ای بود و یکنواخت و اگر گویندگی خوب نبود شاید نمیشد تا آخر گوش داد
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
با سلام کتاب سلیقه من نبود و به نظر من برای نوجوانان مناسب بود راوی چندان خوب نبود متاسفم که خیلی واضح نظر دادم
پروانه عابدی
۱۴۰۲/۸/۲۶
با سلام. هنوز تمومش نکردم اما تا اینجا خیلی قشنگ بوده وبه دلم نشسته. ممنون از کتابراه
Samane Ghaboli
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
عالی بود با صدای گرم و دلپذیر من دوست داشتم
Anahita Zarghami
۱۴۰۲/۸/۳
خیلی کلیشه‌ای و لوس بود
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صدای آرچر

برای دریافت کتاب صوتی صدای آرچر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.