معرفی و دانلود کتاب صوتی پنیر هلندی

عکس جلد کتاب صوتی پنیر هلندی
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنیر هلندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنیر هلندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنیر هلندی

کتاب صوتی پنیر هلندی رمانی کوتاه از ویللم الشات، نویسنده‌ی مشهور اهل بلژیک است. در این اثر شنیدنی و کلاسیک سرگذشت مردی میانسال روایت شده که در تصمیمی ناگهانی، شغل کارمندی خود را رها می‌کند و پی تجارت مواد غذایی می‌افتد. لازم به ذکر است که اثر پیش رو از جمله عناوین شناخته‌شده‌ی ادبیات فلاندری‌‌هاست.

درباره‌ی کتاب صوتی پنیر هلندی

رمان پنیر هلندی (Cheese) اثری مشهور و شناخته‌شده از ویللم الشات (Willem Elsschot)، نویسنده‌ی خلاق و مشهور فلاندری است. (فلاندری‌ها اکثریت هلندی‌زبانِ ساکنِ کشور بلژیک‌اند.) الشات در این رمان کوتاه که از زاویه‌دید اول‌شخص و با بهره بردن از نثری دلنشین و سرزنده و زیبا روایت می‌شود، زندگی پرماجرا و کمابیش رقت‌انگیز مردی میانسال را پیش چشم مخاطب ترسیم می‌کند؛ مردی به نام «فرانس لارمانس» که حدود پنجاه سال از عمرش می‌گذرد و مدت‌هاست زندگی را به آرامی و با نوعی احساس دلزدگی و کسالت سپری می‌کند. فرانس لارمانس کارمند ساده‌ی اداره‌ای معمولی است و آن‌طور که پیداست، قرار نیست هیچ‌وقت پیشرفت و ترقی خاصی در شغلش داشته باشد. جریان حوادث امّا برخلاف پیش‌بینی‌های خواننده پیش می‌رود.

خوشبختانه بنا نیست فرانس لارمانس تا پایان عمر در کسوت یک کارمند دون‌پایه و عاری از جاه‌طلبی به زندگی ادامه دهد! مسیر زندگی او، با دریافت پیشنهادی کاری به‌کل دگرگون می‌شود. ماجرا از این قرار است که از سوی کارخانه‌ای هلندی که در کار تولید پنیر فعالیت دارد، به لارمانس پیشنهاد می‌شود که وظیفه‌ی عمده‌فروشی این پنیرهای هلندی را در زادگاه خود به عهده بگیرد. لارمانس به امید دستیابی به سودی کلان این پیشنهاد را می‌پذیرد و این‌چنین، فصلی تازه را در زندگی خود آغاز می‌کند. کتاب پنیر هلندی، همین فصل تازه را که در زندگی شخصیت اصلی آغاز گشته برای خواننده روایت می‌کند. اگرچه در خلال آن، تصویری واضح از گذشته‌ی کاراکتر نیز ارائه می‌دهد.

چنان‌که گفتیم، داستان کتاب صوتی پنیر هلندی از زبان شخصیت اصلی روایت می‌شود. لحن و زبانی که فرانس لارمانس هنگام بازگفتن ماجراهای زندگی خود به کار می‌گیرد، خصلتی طنازانه و کنایه‌آمیز دارد و شاید درست همین ویژگی باشد که در وهله‌ی اول توجه خواننده را به رمان پنیر هلندی جلب می‌کند. اما وقتی رمان را تا انتها می‌خوانیم، در آن به وجوه برجسته‌ی دیگری نیز پی می‌بریم. از جمله‌ی این وجوه برجسته، تیزبینی نویسنده-راوی در بررسی عواطف درونی شخصیت‌ها و به نمایش گذاشتن این عواطف در قالب کنش‌های داستانی است. همچنین، می‌توان به نظرگاه واقع‌گرایانه‌ی نویسنده در روایتِ داستان اشاره کرد، نظرگاهی که بیش‌وکم یادآور داستان‌ها و رمان‌های برجسته‌ی قرن نوزدهم میلادی است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پنیر هلندی

ویللم الشات کتاب پنیر هلندی را در سال 1933 به رشته‌ی تحریر درآورد. این اثر نه‌تنها مشهورترین کتاب الشات، بلکه از اغلب جهات بهترین و درخشان‌ترین کار در کارنامه‌ی ادبی اوست. خوشبختانه اهمیت این رمان کوتاه خیلی زود از سوی منتقدان تشخیص داده شد و رمان پنیر هلندی چندی پس از انتشار اولیه از راه ترجمه به ادبیات سایر ملل نیز راه پیدا کرد. (در ایران جز کتاب پنیر هلندی هیچ اثر دیگری از ویللم الشات به زبان فارسی ترجمه نشده است. همین اثر نیز خیلی دیر -در سال 1402- به فارسی ترجمه شد. با این همه، می‌توان امیدوار بود که ترجمه‌ی این اثر و ارائه‌ی نسخه‌ی صوتی آن به زودی زمینه‌ساز ترجمه‌ی دیگر آثار نویسنده به زبان فارسی شود.)

کتاب صوتی پنیر هلندی از سوی نشر صوتی آوانامه - با گویندگی حسن همایی و ترجمه‌ی سامگیس زندی- در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب پنیر هلندی

  • رمان درخشان پنیر هلندی سرشار از طعنه‌های گزنده است... بی‌گمان آثار ویللم الشات در زمره‌ی عناوین برجسته‌ی ادبیات اروپا قرار دارند. (نشریه‌ی فرانکفورتر)
  • هر جمله‌ی کتاب پنیر هلندی نیروی اعجاب‌آور یک شعر ناب را دارد. (سیمون کارمیخلت)

اقتباس سینمایی از کتاب پنیر هلندی

در سال 1999 در سینماهای هلند فیلمی با اقتباس از کتاب پنیر هلندی ساخته و اکران شد.

کتاب صوتی پنیر هلندی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های رئالیستی و دنبال‌کنندگان ادبیات قرن بیستم اروپا، مخاطبین اصلی کتاب صوتی پنیر هلندی‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی پنیر هلندی می‌شنویم

روز و شب این کار ادامه داشت. کمی چرت می‌زد، کمی پنبه‌زنی می‌کرد، چرت می‌زد، پنبه‌زنی می‌کرد، و گاهی هم لبخندی روی لبش می‌نشست. پدرم پنج سال پیش مرده بود، اما مادرم او را اصلاً به خاطر نمی‌آورد. گویی شوهرش هیچ‌وقت وجود نداشته است. گرچه آن‌ها با هم صاحب نُه فرزند شده بودند.

وقتی به دیدارش می‌رفتم، گاهی هم در مورد پدرم حرف می‌زدم و سعی می‌کردم شور زندگی را در او بیدار کنم. از مادرم می‌پرسیدم: «واقعاً در مورد کریست چیزی یادت نمی‌آید؟»

کریست اسم پدرم بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی دو
نمونه‌ی یک
33 دقیقه
بخش اول تا سوم
34 دقیقه
بخش چهارم تا ششم
30 دقیقه
بخش هفتم تا نهم
24 دقیقه
بخش دهم تا دوازدهم
31 دقیقه
بخش سیزدهم تا پانزدهم
29 دقیقه
بخش شانزدهم تا هجدهم
22 دقیقه
بخش نوزدهم تا بیست‌وچهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنیر هلندی
نویسنده
مترجمسامگیس زندی
راویحسن همایی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنیر هلندی

Parviz Kamrani
۱۴۰۳/۲/۱
شنیدن این کتاب رو توصیه نمی‌کنم. داستان کاملاً معمولی و شیوه داستان پردازی ضعیف بود. اجرای راوی هم چنگی به دل نمی‌زد. در کل نتونستم با کتاب خیلی ارتباط برقرار کنم و اون رو نیمه کاره گذاشتم
آهو رها
۱۴۰۳/۱/۳۱
شنیدنی وجالبه.. توصیه میشود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنیر هلندی

برای دریافت کتاب صوتی پنیر هلندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.