معرفی و دانلود کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد: علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار

عکس جلد کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد: علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد: علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار

کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد اثری برجسته از وندی وود، سخنران، پژوهشگر و استاد روانشناسی است. وود در این کتاب، پس از اشاره به چگونگی تشکیل عادات و تأثیر آن‌ها بر ذهن، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا با تغییر عادت‌ها و رفتارهای مخرب و جایگزین کردنِ آن‌ها با رفتارها و سبک زندگی سازنده و مناسب، کیفیت زندگیِ خود را ارتقا دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد

وندی وود (Wendy Wood) در کتاب صوتی عادت‌‌های خوب، عادت‌های بد (Good Habits, Bad Habits) از ماهیتِ عادت‌ها، چگونگیِ شکل‌گیریِ آن‌ها، تأثیراتی که بر ذهن انسان می‌گذارند و همین‌طور لزوم و شیوه‌ی ایجاد تغییر در آن‌ها می‌گوید. عادت‌های خوب، عادت‌های بد، اثری برجسته و شناخته‌شده در حوزه‌ی روانشناسی و خودسازی است. وود در این کتاب، اهمیت کارهای روزانه را شرح داده و توضیح می‌دهد این روزمرگی‌ها هستند که به تشکیل عادات می‌انجامند. او سپس از فرآیند طولانی و آهسته‌ی ساختِ عادت سخن می‌گوید و از اینکه با آگاهی و علم به این موضوع، می‌توانیم تغییرات مثبتِ بسیاری را در زندگی ایجاد کنیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد

بیش از یک‌سوم از فعالیت‌های روزانه‌ی ما به صورت خودکار انجام می‌شوند؛ به این معنا که ما برای انجام دادنِ آن‌ها، نیازی به فکر کردن نداریم. در برهه‌ای از زندگی، کاری را به‌صورت متناوب و برای مدتی تقریباً طولانی انجام داده‌ایم و آن کار، به بخشی از ناخودآگاه ما ورود پیدا کرده است و در نتیجه، برای انتخاب یا انجامِ آن کار، آگاهانه دست به عمل نمی‌زنیم. اغلب رفتارهای ناگهانی، واکنش‌ها، فرآیندهای تکراری روزانه و... از جمله‌ی آن فعالیت‌های آموخته‌شده به شمار می‌روند: نحوه‌ی پاسخگویی به دیگران، رفتار ما در یک جلسه، آنچه می‌خریم، آنچه می‌خوریم و می‌نوشیم، چه زمانی و چگونه ورزش می‌کنیم، اوقات فراغت خود را چه‌طور می‌گذرانیم و... تعداد قابل توجهی از رفتارها، گفتار و اقدامات ما، صرف‌نظر از ماهیت و پیچیدگی‌شان، خارج از آگاهی ما هستند و ما آن‌ها را طبق عادت و به‌شکل خودکار انجام می‌دهیم. اکنون می‌توانید برای رسیدن به اهدافِ خود و اثرگذاری بر عادت‌ها، از نیروی شگفت‌انگیز ضمیر ناخودآگاه‌تان استفاده کنید و اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید، از راهنمایی‌هایی که وندی وود در کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد ارائه کرده است، استفاده کنید.

وندی وود در کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد از نتایج سه دهه پژوهش‌های خود در علوم اعصاب، روانشناسی، مشاهدات و تجربیات و مطالعاتِ موردی و همین‌طور تحقیقات آزمایشگاهی سخن گفته است. او به‌تفصیل شرح می‌دهد که چگونه یک عادت شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان بر آن اثر گذاشت؛ و این درست همان کلیدی است که همواره به‌دنبالِ آن بوده‌ایم تا درهای بسته‌شده‌ی ذهنِ خود را بگشاییم. وود در این کتاب برای ما توضیح می‌دهد که به‌طور معمول، ذهن ما، برای یک عمل یا گفتار که مثبت تلقی‌اش می‌کند، در جهانِ پیرامون به‌دنبال پاداش است و در هنگام مواجهه با اصطکاک‌ها و چالش‌ها، محدوده‌ی عملکردِ خود را کوچک‌تر می‌کند. تکرار مداومِ چنین فرآیندی در مواجهه با پدیده‌ها و رویدادهای زندگی، به تشکیل عادت می‌انجامد. در حقیقت، عادت را می‌توان به‌سادگی، یک ساز و کار ذهنی دانست. برای ایجاد یا تقویت یک عادت، کافی‌ست چیزی را تکرار کرده و برای آن‌، سیستم پاداش و بازدارندگی را تعریف کنیم. عملکردی که از آن منتج می‌شود، اثری پایدار بر زندگی و ذهن ما می‌گذارد. وندی وود به شیوه‌ای جذاب و ماهرانه، به ما نشان می‌دهد چطور از دانشی که درباره‌ی عادت کسب کرده‌ایم، نهایتِ بهره را ببریم. او به ما ثابت می‌کند که می‌توانیم با این آگاهی، میان عادت خوب و بد، تمایز قائل شده، عادات خوب را تقویت کنیم و از عادات مخرب دست بکشیم. همچنین آن‌ها را با تجربه‌های جدید، جایگزین کنیم تا به اهداف و ایدئال‌های خود، دست بیابیم.

کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد را بابک حافظی به فارسی برگردانده و انتشارات ترجمان علوم انسانی، آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی سماوا و با خوانش زهره سادات هاشمی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد

  • کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد، راهنمایی فوق‌العاده و اثری جذاب و سرگرم‌کننده است و می‌تواند بر زندگی و عادات افراد بسیاری تأثیر بگذارد. (کاس آر. سانستاین، نویسنده‌ی کتاب علوم رفتاری و برنامه‌ریزی سیاسی)
  • وندی وود متفکرترین و خلاق‌ترین پژوهشگری است که در موضوع عادات در رفتارهای انسانی به مطالعه دست زده است. نمی‌توانم فرد بهتری را تصور کنم که بتواند به چنین موضوعی بپردازد. (دن آریلی، نویسنده‌ی کتاب پاداش)
  • هیچ‌کس بهتر از وندی وود به مطالعه درباره‌ی عادات نپرداخته و کشف نکرده است که آن‌ها چگونه شکل می‌گیرند و بر رفتارهای دیگران تأثیر می‌گذارند. هیچ فردی، نسخه‌ای قدرتمندتر از او برای نشان دادن چگونگی تغییر عادات منفی به اقدامات مثبت، ارائه نکرده است. (رابرت بی سیالدینی، نویسنده‌ی کتاب نفوذ)
  • بسیاری از نویسندگان درباره‌ی عادات نوشته‌اند اما وندی وود، از چگونگی تأثیر عادت‌ها بر ذهن انسان می‌گوید. وود از طریق پژوهش‌های خود توضیح می‌دهد که چه راهکارهایی، مفیدترین‌ها هستند. (Washington Post)
  • کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد به‌شیوایی درباره‌ی نقش عادات بر فعالیت‌های روزمره‌ی ما مانند تغذیه، ورزش، مسافرت و... می‌گوید. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید بدانید عادات چه‌طور شکل می‌گیرند و چگونه می‌توانید با تغییر رفتارهای روزمره‌ی خود، تحولی عظیم در زندگیتان به وجود بیاورید، شنیدنِ کتاب صوتی عادت‌های خوب و عادت‌های بد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد: علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار می‌شنویم

با گذشت زمان، این توالیِ خودکار از اقداماتِ متقابل ممکن است بر اثر تمرینِ زیاد، ما را به جایی برساند که این کارها را به‌صورت تقریباً خودکار و در خارج از حیطه‌ی آگاهی انجام دهیم. اینکه هر یک از طرفین، به‌طور خودکار نشانه‌های مربوط به اعمال خاصی را برای طرف دیگر فراهم می‌کند، به یکی از معماهای موجود در روابط زوجین پاسخ می‌دهد. در روابط موفق، دو طرف چگونه می‌توانند تا این حد به هم نزدیک باشند بی‌آنکه در خودآگاه‌شان این صمیمیت و نزدیکی را تجربه کنند. یکی از پاسخ‌هایش این است که نیازی نیست حتماً به‌صورت خودآگاه از این تعاملات درهم‌تنیده‌ی متوالی باخبر باشیم. این کارها به‌صورت خودکار انجام می‌شود و هر یک از طرفین، این اقدمات را از روی عادت، در طرف دیگر تسهیل و تقویت می‌کند. زوج‌های موفق تقریباً بدون فکر با هم تعامل می‌کنند؛ یعنی درباره‌ی کاری که دارند انجام می‌دهند، یا چراییِ آن، خیلی فکر نمی‌کنند. ما از شریک زندگی‌مان انتظار داریم که همیشه همان آدم دلپذیر و فوق‌العاده‌ای باقی بماند که عاشقش شدیم. اما اگر این‌طور شود، واکنش دوپامینیِ ما تا حد زیادی در سطح خنثی باقی خواهد ماند. منطقِ خطای پیش‌بینیِ پاداش را یادتان بیاید. ما به پاداش‌هایی واکنش نشان می‌دهیم که انتظارشان را نداریم و پاداش‌های قابل پیش‌بینی خیلی واکنشی در ما ایجاد نمی‌کنند.

ممکن است عجیب به‌نظر بیاید اینکه زوج‌های موفق، نمادِ بی‌فکری باشند، اما برای لحظه‌ای، دلداده‌ترین زوجی را که می‌توانید تصور کنید؛ از همان‌هایی که هرگز پشتِ هم را خالی نمی‌کنند، همیشه مشتاقانه به چشم‌های هم خیره می‌شوند و با کمترین اقدامِ متفاوتی از سوی طرف مقابل‌شان، غافلگیر و ذوق‌زده می‌شوند. به این ویژگی‌ها که فکر می‌کنید، یادِ چه کسانی می‌افتید؟ نوجوان‌ها؟ رومئو و ژولیت؟ عشق اول؟ همین‌قدر درخشان و سرشار از امید. البته ما هم امیدواریم که عشق‌شان دوام داشته باشد!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
55 دقیقه
بخش اول: ما واقعاً چگونه هستیم؛ یک: ثبات قدم و تغییر
45 دقیقه
بخش اول: ما واقعاً چگونه هستیم؛ دو: اعماق پنهان
55 دقیقه
بخش اول: ما واقعاً چگونه هستیم؛ سه: معرفی می‌کنم، خودِ دومِ شما
48 دقیقه
بخش اول: ما واقعاً چگونه هستیم؛ چهار: آگاهی چه نقشی دارد؟
46 دقیقه
بخش اول: ما واقعاً چگونه هستیم؛ پنج: خودکنترلی چه نقشی دارد؟
57 دقیقه
بخش دوم: اصول سه‌گانه‌ی شکل‌گیری عادت؛ شش: بافت
57 دقیقه
بخش دوم: اصول سه‌گانه‌ی شکل‌گیری عادت؛ هفت: تکرار
54 دقیقه
بخش دوم: اصول سه‌گانه‌ی شکل‌گیری عادت؛ هشت: پاداش
50 دقیقه
بخش دوم: اصول سه‌گانه‌ی شکل‌گیری عادت؛ نه: ثبات رویه یا کار را که کرد، آنکه تمام کرد
45 دقیقه
بخش دوم: اصول سه‌گانه‌ی شکل‌گیری عادت؛ ده: کنترل همه‌جانبه
58 دقیقه
بخش سوم: موردهای خاص، فرصت‌های بزرگ و جهانِ پیرامون ما؛ یازده: این بار لطفاً از پنجره وارد شوید
41 دقیقه
بخش سوم: موردهای خاص، فرصت‌های بزرگ و جهانِ پیرامون ما؛ دوازده: سخت‌جانیِ خاصِ آدم‌ها
47 دقیقه
بخش سوم: موردهای خاص، فرصت‌های بزرگ و جهانِ پیرامون ما؛ سیزده: بافت‌های اعتیاد
48 دقیقه
بخش سوم: موردهای خاص، فرصت‌های بزرگ و جهانِ پیرامون ما؛ چهارده: خوشبخت با عادت‌ها
43 دقیقه
بخش سوم: موردهای خاص، فرصت‌های بزرگ و جهانِ پیرامون ما؛ پانزده: تو تنها نیستی
6 دقیقه
حرف آخر
14 دقیقه
چگونه دم به دقیقه به گوشی‌تان سرک نکشید - یک داستانِ بدرد بخور

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد: علم ایجاد تغییرات مثبت و پایدار
نویسنده
مترجمبابک حافظی
راویزهره سادات هاشمی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد

برای دریافت کتاب صوتی عادت‌های خوب، عادت‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.