معرفی و دانلود کتاب صوتی گریزی از شکست نیست: کتابی درباره آرامش

عکس جلد کتاب صوتی گریزی از شکست نیست: کتابی درباره آرامش
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گریزی از شکست نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گریزی از شکست نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گریزی از شکست نیست: کتابی درباره آرامش

کتاب صوتی گریزی از شکست نیست اثری از جو موران، استاد تاریخ و فرهنگ دانشگاه لیورپول است. موران در این کتاب، روایتش را با بیان تجربه‌ی مواجهه‌ی خود با بی‌خانمان‌ها آغاز می‌کند، سپس کنکاش خویش را به فلسفه، اساطیر، تاریخ و دین تعمیم می‌دهد و در نهایت از تمامی این مباحث به نگرشی بدیع درباره‌ی ناکامی و فقر دست می‌یابد. گفتنی است این کتاب در فهرست آثاری قرار دارد که می‌تواند دگرگونی‌های بنیادی در زندگی افراد به وجود آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی گریزی از شکست نیست

امروزه شاید کمتر کسی دم‌اسبی آسمانی را بشناسد؛ همان بازیکن ایتالیایی فوتبال که تصویرش را بر جلد این کتاب می‌بینید؛ همان بازیکن محبوبی که توانست توپ طلا را به دست بیاورد و به عنوان مرد سال فوتبال جهان در سال 1993 معرفی شود. تکنیک خاص بازی روبرتو هر هوادار فوتبالی را به وجد می‌آورد و تحسین همگان را برمی‌انگیخت. اوج درخشش او در سال 1994 و در جام جهانی آمریکا بود که بارها توانست در حساس‌ترین دقایق، تیم ایتالیا را از شکست و حذف نجات دهد. باجو را همه به خاطر مهارتش در ضربه‌های ایستگاهی می‌شناختند. تیم ایتالیا با کمک او به فینال رسیده بود و در مقابل برزیل ایستادگی تحسین‌برانگیزی انجام داده بود. بازی به ضربات پنالتی کشید و باجو در مقابل دروازه قرار گرفت و در برابر چشمان حیرت‌زده‌ی همگان، پنالتی را از دست داد و برزیل قهرمان جهان شد! او درباره‌ی این لحظه در خودزندگی‌نامه‌اش چنین نوشته است که «من فقط یک ثانیه آسمان را از نزدیک دیدم و سپس سقوط کردم.» باجو چهار سال بعد در موقعیتی نسبتاً مشابه، این‌بار پنالتی را به گل تبدیل کرد. با اینکه روبرتو باجو از اسطوره‌های برتر تاریخ فوتبال جهان شناخته می‌شود اما همچنان به گفته‌ی خود، بار آن پنالتی ناموفق گاهی بر دوشش سنگینی می‌کند. چرا صف طولانی موفقیت‌ها و کامیابی‌های پس از آن نتوانسته از شدت همان یک شکست بکاهد؟ چرا او -و البته بسیاری از ما- قادر نیستیم شکست را بپذیریم و با آن کنار بیاییم؟ چرا تحلیل‌ها و توجیه‌ها برای ما کافی نیستند؟ شاید بهتر باشد از زبان یک متخصص در این باره بیشتر بشنویم. جو موران (Joe Moran) در کتاب گریزی از شکست نیست (If you should fail: A book of solace) بر موضوع اهمیت پذیرش شکست‌ها و ناکامی‌ها متمرکز شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گریزی از شکست نیست

جو موران نویسنده‌ی کتاب صوتی گریزی از شکست نیست هر روز فرد بی‌خانمانی را می‌دید و با دیدنِ او به این فکر می‌افتاد که دلیل این فقر و ناکامی چیست. او هم مانند بسیاری از ما تلاش کرد تا وجدانش را آرام کند و به این فکر کند که حتماً این بی‌خانمان در زندگیِ خود تصمیمات اشتباهی گرفته که او را به اینجا رسانده است. اما این توجیه اندک‌اندک برای موران رنگ باخت و او تلاش کرد دلایل دیگری برای ناکامی و شکست و فقر بیابد. موران در این کتاب تحلیل‌های متفاوتی از ناکامی دارد. انسان‌ها چه در گذشته‌های دور چه امروزه، همیشه به دنبال یافتن مقصری برای بدبیاری‌ها و شکست‌های خود هستند. در دوران باستان تقصیر بر گردن خدایان و خشم و ظلم آن‌ها انداخته می‌شد و امروزه این تصمیمات اشتباه انسان‌هاست که جایگزین آن خدایان و قهر و غضب آن‌ها شده است. جو موران اما تمامی این دلایل را رد می‌کند و در پی کنکاشی عمیق‌تر برای یافتن توجیهی منطقی‌تر و عقلانی‌تر برای شکست و ناکامی برمی‌آید.

کتاب صوتی گریزی از شکست نیست در میان تمامی آثار حوزه‌ی خودیاری و موفقیت، که فرد را مسئول و مسبب تمام رویدادهای زندگی‌اش -چه خوب و چه بد- می‌دانند، نگرشی متفاوت را در پیش گرفته است. موران نه‌تنها همدلانه به مخاطب خود کمک می‌کند تا شرایط را از زاویه‌ای دیگر بنگرد بلکه حتی او را یاری می‌دهد تا این حس همیشگی شکست‌خوردگی و ناکافی بودن را رفته‌رفته در درونش محو کند و بداند که اغلب قریب به اتفاق انسان‌ها در طول تاریخ تلخی شکست را چشیده‌اند و با حس ناکافی بودن آشنا هستند و لذا، با بهره‌بردن از نمونه‌های فراوان تاریخ بشری می‌توان به درک عمیق‌تر و بدیع‌تری از زندگی دست یافت و زندگی را با تمام دشواری‌ها و نامهربانی‌هایش، مهربانانه دوست داشت.

کتاب صوتی گریزی از شکست نیست اولین اثری است که از جو موران به فارسی برگردانده می‌شود. این کتاب را به همت سماوا و در همکاری با نشر ترجمان علوم انسانی، با ترجمه‌ی علیرضا شفیعی نسب و خوانش داود حیدری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب گریزی از شکست نیست

  • در کتاب گریزی از شکست نیست نوعی از شفافیت و صداقت را مشاهده می‌کنید که به شما کمک می‌کند سختی‌های معمول زندگی برای‌تان قابل‌تحمل‌تر و رام‌تر شوند. جو موران با مطالبِ این کتاب به مخاطب خود کمک می‌کند تا به جای آنکه به دلیل بروز دشواری‌ها در زندگی رنجیده‌خاطر شود، آن شرایط دشوار و پیچیده را بپذیرد و با آن‌ها زندگی کند. (جولیا ساموئل نویسنده‌ی کتاب این نیز بگذرد)
  • کتاب گریزی برای شکست نیست پادزهر آرامش‌بخشی برای شکست‌خوردگان است. تأملات شاعرانه‌ی موران درباره‌ی شکست، این مجازات انسانی مشترک در جهان، به اثری موجز و منعطف منتهی شده است. (New Statesman)
  • کتاب گریزی برای شکست نیست اثری مملو از رهیافت‌های خردمندانه و صادقانه است. موران در این کتاب با لحنی اندیشمندانه و آمیخته به طنز، ترکیبی منحصربه‌فرد و جذاب اما کمیاب را ارائه کرده است. (مادلین بانتینگ، روزنامه‌نگار بریتانیایی)
  • کتاب گریزی از شکست نیست حساسیت دایره‌المعارف‌گونه‌ی تفکرات گسترده‌ی توماس براون را به خاطر می‌آورد. (Wall Street Journal)
  • گریزی از شکست نیست اثری شگفت‌انگیز مرکب از تاریخ، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و بینش‌های باستانی است. (Atlantic)

کتاب صوتی گریزی از شکست نیست برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از بی‌شمار افرادی هستید که در زندگی خود شکست را تجربه کرده‌اید و همچنان هنگامی که به آن فکر می‌کنید، احساس بدی دارید یا اگر از مشاهده‌ی شکست دیگران حال بدی به شما دست می‌دهد، پیشنهاد ما این است که فرصتِ شنیدنِ کتاب صوتی گریزی از شکست نیست را از دست ندهید. این کتاب همچنین برای علاقه‌مندان به فلسفه‌ی کاربردی و نیز طرفداران آثار روانشناسی و خودیاری نکات جالب‌توجه و مهمی را در بر دارد.

در بخشی از کتاب صوتی گریزی از شکست نیست: کتابی درباره آرامش می‌شنویم

اسطوره‌ی پیدایش ناکامی این است که همه‌چیز تقصیر خودمان است. یونانیان باستان ناکامی را نتیجه‌ی تکبر می‌دانستند، یعنی سرکشی انسان در برابرِ خدایان که باعث می‌شود نِمِسیس، ایزدبانوی انتقام، فرد سرکش را به سزای اعمالش برساند. ایکاروس در دریای مدیترانه غرق می‌شود، چون پا را از گلیم خود درازتر می‌کند و با بال‌های مومی‌اش تا نزدیک خورشید پر می‌کشد. مجازات سیزیف، به‌خاطر حقه‌ای که سوار کرده، این است که سنگی را تا ابدالدهر به قله‌ای برساند و بگذارد آن سنگ دوباره به پایین بغلتد. طاعون، کم‌محصولی و نازایی در قصه‌های کهن مصائبی اتفاقی نیستند، بلکه مجازاتی از سوی خدایان به شمار می‌آیند.

تکبر و نمسیس رفته‌رفته تبدیل به انگاره‌ی مذهبی گناه و نفرین الهی شدند و از دل آن‌ها آن قوانین تعادل کیهانی پدید آمد که بر اساسِ آن‌ها اعمال بد، در این دنیا یا دنیای بعدی، مقتضی تقاص و عقوبت بود. مفهوم کارما در آیین هندو بدین صورت است که بنا به ماهیت هر عمل ناشایست، تاوانی برای آن وجود دارد. تهمت‌زدن با بوی بد دهان باز زاده می‌شود، می‌گسار با دندان‌های سیاه، دزد با فلاکت و نداری، و شایعه‌پراکن در کالبد آدمی که هیچ‌کس حرفش را باور نمی‌کند، حتی وقتی راست می‌گوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
56 دقیقه
یک: در جوانی ناامید شو و پشت سرت را نگاه نکن
78 دقیقه
دو: کافی نیست، کافی نیست
84 دقیقه
سه: خواب امتحان
93 دقیقه
چهار: زندگی جهنم است اما دست‌کم جوایزی هم در کار است
92 دقیقه
پنج: هیچ کداممان پروست نیستیم
87 دقیقه
شش: تخته‌ی کج‌ومعوج بشریت
9 دقیقه
هفت: جمهوری ناکامی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گریزی از شکست نیست: کتابی درباره آرامش
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
راویداود حیدری
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گریزی از شکست نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گریزی از شکست نیست

برای دریافت کتاب صوتی گریزی از شکست نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.