معرفی و دانلود کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت: بر اساس زندگی سرلشکر شهید حسن آب شناسان

عکس جلد کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت: بر اساس زندگی سرلشکر شهید حسن آب شناسان
قیمت:
۱۵۰۰۰ ۱۰,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت: بر اساس زندگی سرلشکر شهید حسن آب شناسان

کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت، زندگینامه‌ای داستان‌وار از یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین افسران نظامی در جنگ ایران و عراق است. گلستان جعفریان در این کتاب، سرگذشت شهید حسن آب‌شناسان را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت

در طول جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق، جوانان توانمند و مستعد بسیاری در تعیین سرنوشت جنگ نقشی اساسی ایفا کردند. با وجود شرایط ناپایدار ایران در روزهای پس از انقلاب و تغییر سیستم سیاسی کشور، این جوانان رشید که پیش از آن، آموزش‌های تخصصی فراوانی دیده بودند، پا به میدان گذاشتند و هر چه در توان داشتند برای محافظت از مرزهای کشورشان انجام دادند. در میان این افسران زبده، نام حسن آب‌شناسان نیز به چشم می‌خورد که در آن زمان، یکی از چریک‌های باتجربه بود.

حسن آب‌شناسان در سال 1315 در تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادرش هیچ‌گاه توجه و رغبتی به مسائل مادی نشان نمی‌دادند و اغلب نیمی از سال را، در مشهد به عبادت مشغول می‌شدند. حسن که فرزند ارشد خانواده بود، به پدر و مادرش در کار نگهداری و تربیت هشت خواهر و برادر کوچکترش کمک زیادی می‌کرد و همین مسئله، از او پسری مسئولیت‌پذیر ساخته بود.

حسن بنا به تربیت خانوادگی و استعدادهای ذاتی‌اش، فردی به شدت منظم و اهل قاعده و اصول بود. بدن ورزیده‌ای داشت و هر روز ورزش می‌کرد، و علاوه بر آن عادت مطالعه‌ی روزانه‌اش نیز هیچ‌وقت ترک نمی‌شد. برای چنین شخصی که به ویژگی‌های اخلاقی مثبتی چون شجاعت نیز آراسته بود و عاداتی مثل محافظت از حریم خانواده از کودکی در تربیتش جای گرفته بود، حضور در ارتش و فعالیت نظامی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به حساب می‌آمد. به همین خاطر نیز او به کمک یکی از اقوام مادرش که در آن زمان سرهنگ ارتش بود، به خدمت نیروی نظامی ایران درآمد.

در کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت، ماجرای ازدواج و تولد فرزندان تا شرکت در برنامه‌های نظامی و چریکی مختلف و فرماندهی جنگ در روزهای ابتدایی جنگ هشت ساله را می‌شنوید.

کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت کاری از نشر صوتی سماوا و انتشارات سوره‌ی مهر است و شما آن را با صدای علی آباقری می‌شنوید.

کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به زندگینامه‌ی فرماندهان جنگ و خاطرات دفاع مقدس، مخاطبین اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت: بر اساس زندگی سرلشکر شهید حسن آب شناسان می‌شنویم

سرهنگ دیگر به حرف‌های حسن گوش نمی‌کرد. به صورتش خیره شده بود. حسن با علاقه و اعتقاد حرف می‌زد. در چهره‌اش هیچ اثری از ترس و ناراحتی برای این تمرینات سخت دیده نمی‌شد. دست‌های استخوانی‌اش بزرگ شده بودند. به پاهایش که نگاه می‌کرد، می‌دید که نسبت به قبل بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده بودند. حسن کاملاً قوی و محکم به نظر می‌رسید. نسبت به این همه قدرت بدنی، نشاط و انگیزه‌ی روحی که در وجود حسن موج می‌زد، ناخودآگاه دلش گرفت. چهل‌وپنج سال بیشتر نداشت، اما در مقابل حسن احساس پیری می‌کرد. نفس عمیقی کشید و از روی مبل برخاست. حسن یک‌باره ساکت شد و با نگرانی به سرهنگ نگاه کرد.

- من را ببخشید. مثل اینکه زیاد حرف زدم.

سرهنگ با خستگی سری تکان داد و درحالی‌که به بچه‌ها اشاره می‌کرد گفت: «نه! نه! حرف‌های تو برای این بچه‌ها که ورزش صبحگاهی هم برایشان سخت است و اگر اجبار من نباشد آن را هم انجام نمی‌دهند، خوب است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
فصل اول
20 دقیقه
فصل دوم
14 دقیقه
فصل سوم
18 دقیقه
فصل چهارم
11 دقیقه
فصل پنجم
15 دقیقه
فصل ششم
7 دقیقه
فصل هفتم
10 دقیقه
فصل هشتم
13 دقیقه
فصل نهم
14 دقیقه
فصل دهم
22 دقیقه
فصل یازدهم
9 دقیقه
فصل دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت: بر اساس زندگی سرلشکر شهید حسن آب شناسان
نویسنده
راویعلی آباقری
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰ ۱۰,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت

هادی معماری پور
۱۴۰۳/۱/۲۵
نحوه شهادت شهید آبشناسان معلوم نشد، ایشون وقتی شهید شد چه درجه‌ای داشت؟ در کتاب گفته شد، سرهنگ، درحالی که در حال حاضر و در زمانه معاصر با عنوان شهید سرلشکر حسن آبشناسان یاد می‌شود
علیرضا رضائیان
۱۴۰۳/۲/۵
عمه مدیون هستیم به این انسانهای بزرگ که زندگیشون درس بزرگی هست برامون
محمد صادق
۱۴۰۳/۱/۱۵
عالی بود و خیلی خلاصه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت

برای دریافت کتاب صوتی او نگاهش را به ارث گذاشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.