معرفی و دانلود کتاب صوتی مترو 2034

عکس جلد کتاب صوتی مترو 2034
قیمت:
۱۲۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مترو 2034 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مترو 2034 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مترو 2034

کتاب صوتی مترو 2034 رمانی علمی-تخیلی از دیمیتری گلوخوفسکی، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی نام‌آشنای روس است. گلوخوفسکی که به نگارش داستان‌های سیاسی-اجتماعی شهره است، در جلد دوم از سه‌گانه‌ی پرفروش و پرمخاطب مترو، جهانی پساآخرالزمانی را به تصویر می‌کشد و از تکاپوی اندک انسان‌های باقی‌مانده پس از هولوکاست هسته‌ای می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی مترو 2034

دیمیتری گلوخوفسکی (Dimitry Clukhovsky) در کتاب صوتی مترو 2034 (Metro 2034) که ادامه‌ای بر اثر موفق و جذابِ مترو 2033 است، از ماجراهای بازمانده‌های آخرین بمباران هسته‌ای و تلاش‌های آنان برای بقا می‌گوید. سال 2034 است. از زمین جز ویرانه‌ای آلوده به تشعشعات رادیواکتیو چیزی باقی نمانده است. خرابه‌هایی که از شهرها به جا مانده‌اند غیرقابل سکونت هستند. دیگر خبری از جنگل و درخت و گیاه نیست و جز کویرهای بی‌آب و علف و سوزان، چیزی در اطراف همان خرابه‌ها دیده نمی‌شود. تمام آن چیزهایی که روزی مایه‌ی سرفرازی انسان بود، تمام آرزوها، پیشرفت‌ها، غرور علمی، تمدنی که انسان زمانی به آن می‌بالید، دستاوردهای عظیم در حوزه‌های تکنولوژیک و پزشکی و ...، همه و همه به خاطره‌ای دور و دراز تبدیل شده‌اند؛ گویی که هرگز وجود نداشته‌اند و حتی دیگر به یاد هم نمی‌آیند. نه هواپیمایی بر فراز آسمان دیده می‌شود و نه قطاری عزم مقصدی را دارد. صدایی از هیچ ایستگاه رادیویی شنیده و تصویری از هیچ شبکه‌ی تلویزیونی پخش نمی‌شود. از تمام این‌ها مدت‌ها گذشته است و چند ده هزار نفری که در ایستگاه متروی مسکو، بزرگ‌ترین پناهگاه اتمی ساخته‌ی بشر روی زمین، پناه گرفته‌اند، حتی به خود زحمت نمی‌دهند این خاطرات را به یاد بیاورند. بشر با انقراض کامل فاصله‌ای ندارد.

از مأموریت آرتیوم و همراهانِ او و ماجراهای وادنخا که نابودی موجودات تاریکی را به دنبال داشت، یک سال گذشته است. ساکنان ایستگاهِ سواستوپولسکایا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات بسیاری هستند. سرنوشت ایستگاهی که در آن زندگی می‌کنند، به محموله‌ی مهماتی گره خورده که آن نیز در حال اتمام است. خطوط ارتباطی آنان با ایستگاه‌های دیگر قطع شده است و هر روز قدمی به نابودی نزدیک‌تر می‌شوند. شکارچی که تصور می‌شد همراه با موجودات تاریکی از بین رفته، دوباره برگشته است. کشف آثار یک بیماری مرگبار امنیت کل ساکنان مترو را بیش از پیش در خطر قرار می‌دهد و مقابله با آن به یکی از مأموریت‌های این گروه کوچک بازمانده از بشر، برای بقا تبدیل می‌شود.

دیمیتری گلوخوفسکی، روزنامه‌نگاری که به دلیل انتقادهای متعددش از دولت روسیه و حمایت از اوکراین به‌طور غیابی به هشت سال زندان محکوم شده است، علاوه بر پیشینه‌ی قدرتمندِ روزنامه‌نگاری‌اش در راشا تودی، اسکای نیوز و دویچه وله، به نگارش رمان‌های سه‌گانه‌ی مترو 2033، 2034 و 2035 نیز شهره است؛ رمان‌هایی پساآخرالزمانی و تخیلی با نقص‌های قابل چشم‌پوشی که ابتدا در وبلاگ شخصی او منتشر شد و سپس به دلیل استقبال فراوان از آن، به‌صورت کتاب به چاپ رسید. این کتاب‌ها نه‌تنها به چند زبان دنیا ترجمه شده‌اند بلکه از ماجراهای آن‌ها، بازی‌های ویدئویی محبوبی نیز ساخته شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مترو 2034

مترو 2034 در سال 2009 به زبان روسی منتشر شد. پنج سال بعد ترجمه‌ی انگلیسی این اثر در بریتانیا و آمریکا انتشار یافت. دیمیتری گلوخوفسکی این کتاب را به یک پروژه‌ی هنری تبدیل کرده است. او از یک نوازنده‌ی گیتار الکترونیک و هنرمند هیپ هاپ روسی دعوت کرد تا موسیقی متنی برای این داستان بنویسند. گلوخوفسکی همچنین از آنتون گرچکوی نقاش درخواست کرد که با الهام از رویدادهای این کتاب، نقاشی‌ای با رنگ روغن بکشد و نمایشگاهی از این آثار برپا نماید.

کتاب صوتی مترو 2034 برخلاف کتاب قبلی این مجموعه، ساختاری اپیزودیک ندارد؛ از هجده فصل و یک مؤخره تشکیل شده است و راوی سوم شخصِ آن، دانای کل است. افراد بسیاری به داستان وارد می‌شوند و هرچند که برای حضور تمامی آن‌ها دلایل موجه و ورود و خروج منطقی و فکرشده، در نظر گرفته نشده اما شخصیت‌های اصلی به‌خوبی پرداخت شده‌اند. نکته‌ی جالب‌توجه دیگری که می‌توان در ارتباط با کتاب حاضر به آن اشاره کرد این است که با اینکه مترو 2034 ادامه‌ی مترو 2033 است اما از حیث محتوا و حتی شخصیت‌های اصلی روایت، پیوستگی چندانی میان دو داستان وجود ندارد و می‌توان این دو کتاب را به‌نوعی مستقل اما در ارتباط با یکدیگر دانست. شاید شخصیت‌محوری، کنکاش در ویژگی‌های روانِ بشر و همین‌طور تشریح روابط انسانی و حضور ردپای کمرنگی از رابطه‌های رمانتیک باعث بروز چنین تفاوتی میان این دو کتاب شده است. تفاوت دیگری که برای کتاب صوتی مترو 2034 در قیاس با کتاب پیش از آن برشمرده می‌شود این است که فضای این کتاب بیشتر ادبی است و عناصر علمی‌تخیلی و ماوراءالطبیعی آن کمتر از مترو 2033 است.

کتاب صوتی مترو 2034 را به همت آوانامه و در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای تندیس، با ترجمه‌ی فربد آذسن و خوانش مهدی صفری می‌شنوید.

درباره‌ی سه‌گانه‌ی مترو

مترو عنوان مجموعه کتاب‌هایی پساآخرالزمانی است که با انتشار رمان مترو 2033 توسط نویسنده‌ی روس، دیمیتری گلوخوفسکی در سال 2005 آغاز شد. پس از این کتاب، دنباله‌های آن یعنی مترو 2034 و مترو 2035 نیز به انتشار رسیدند. استودیوی اوکراینی 4A Games با اقتباس از داستان‌های این مجموعه، بازی‌های ویدئویی موفقی به بازار عرضه کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مترو 2034

نکوداشت‌های کتاب مترو 2034

  • جهانِ به تصویر کشیده‌شده در این کتاب یکی از بهترین فضاهای آخرالزمانی است که در حال حاضر وجود دارد. (Barnes & Noble)
  • مترو 2034 دنباله‌ای بر رمانی با فروش چند میلیون نسخه است؛ اثری که مدت‌ها در انتظار آن بوده‌ایم. (Booktopia)
  • دیمیتری گلوخوفسکی در مترو 2034 دالان‌هایی اسرارآمیز و ناشناخته را در متروی مسکو و همین‌طور در تخیل آدمی به مخاطب نشان داده است. (Research Gate)

کتاب صوتی مترو 2034 برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی مترو 2034 را به تمامی علاقه‌مندان داستان‌ها و رمان‌های علمی-تخیلی، آثار آخرالزمانی و همین‌طور روایات مهیج و رازآلود پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مترو 2034 می‌شنویم

انگار همه با اهالی سواستوپولسکایا سر لج افتاده بودند و با خصومت تمام مصمم بودند که هیچ ردی از خانه‌شان روی نقشه‌ی مترو به‌جای نگذارند. با وجود این، آن‌ها سرسخت و تسلیم‌ناپذیر ایستگاهشان را در چنگ خود نگه داشته بودند؛ گویی تنها چیزی بود که از دنیا باقی مانده است.

ولی با وجود مهارت مهندسان ایستگاه سواستوپولسکایا، با وجود تجربه‌ی زیاد و روحیه‌ی جنگاوری سربازانی که آن‌جا تعلیم می‌دیدند، بدون مهماتی برای سلاحشان، بدون لامپ‌هایی برای نورافکن‌هایشان، بدون آنتی‌بیوتیک و نوار پانسمان برای بیماران زخمی‌هایشان، آن‌ها نمی‌توانستند به‌شایستگی از خانه‌شان دفاع کنند. بله، ایستگاه نیروی برق تأمین می‌کرد و هانزا هم حاضر بود بهای خوبی برای به دست آوردن آن پرداخت کند، ولی سواستوپولسکایا تنها ایستگاهی نبود که می‌توانست برای حلقه، نیروی برق تأمین کند و برخلاف سواستوپولسکایا که بدون دریافت محصولات وارداتی، به‌زحمت می‌توانست یک ماه دوام بیاورد، ایستگاه‌های دیگر می‌توانستند به‌تنهایی گلیمشان را از آب بیرون بکشند. ترسناک‌ترین احتمالی که می‌توانست به‌وقوع بپیوندد، تمام‌شدنِ مهمات بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
8 دقیقه
دنیای مترو 2034 - مقدمه
29 دقیقه
فصل اول: دفاع از سواستوپولسکایا - قسمت اول
32 دقیقه
فصل اول: دفاع از سواستوپولسکایا - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل دوم: بازگشت - قسمت اول
30 دقیقه
فصل دوم: بازگشت - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سوم: جهان آخرت - قسمت اول
27 دقیقه
فصل سوم: جهان آخرت - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل چهارم: گره‌های کور - قسمت اول
28 دقیقه
فصل چهارم: گره‌های کور - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل پنجم: خاطرات - قسمت اول
39 دقیقه
فصل پنجم: خاطرات - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل ششم: در سمت و سوی دیگر - قسمت اول
23 دقیقه
فصل ششم: در سمت و سوی دیگر - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل هفتم: سفر - قسمت اول
30 دقیقه
فصل هفتم: سفر - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل هشتم: نقاب‌ها - قسمت اول
33 دقیقه
فصل هشتم: نقاب‌ها - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل نهم: هوا - قسمت اول
25 دقیقه
فصل نهم: هوا - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل دهم: پس از مرگ - قسمت اول
29 دقیقه
فصل دهم: پس از مرگ - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل یازدهم: هدایا - قسمت اول
25 دقیقه
فصل یازدهم: هدایا - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل دوازدهم: نشانه‌ها - قسمت اول
34 دقیقه
فصل دوازدهم: نشانه‌ها - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سیزدهم: یک داستان - قسمت اول
31 دقیقه
فصل سیزدهم: یک داستان - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل چهاردهم: دیگر چه؟ - قسمت اول
25 دقیقه
فصل چهاردهم: دیگر چه؟ - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل پانزدهم: دوتایی - قسمت اول
28 دقیقه
فصل پانزدهم: دوتایی - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل شانزدهم: در قفس - قسمت اول
28 دقیقه
فصل شانزدهم: در قفس - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل هفدهم: کی پشت خطه؟ - قسمت اول
25 دقیقه
فصل هفدهم: کی پشت خطه؟ - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل هجدهم: رهایی - قسمت اول
25 دقیقه
فصل هجدهم: رهایی - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل هجدهم: رهایی - قسمت سوم
11 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مترو 2034
نویسنده
مترجمفربد آذسن
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مترو 2034

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مترو 2034

برای دریافت کتاب صوتی مترو 2034 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.