معرفی و دانلود کتاب صوتی مترو 2033

عکس جلد کتاب صوتی مترو 2033
قیمت:
۱۶۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مترو 2033 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مترو 2033 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مترو 2033

هر کدام از داستان‌ها و رمان‌های آخرالزمانی، آینده‌ی جهان را به نوعی متصور می‌شوند. دیمیتری گلوخوفسکی در کتاب صوتی مترو 2033، آینده را این‌طور ترسیم می‌کند: جهانی ویران‌شده به دست انسان‌ها در جنگ هسته‌ای؛ تا حدی که تنها نقاط امن برای بازماندگان نسل بشر، ایستگاه‌های زیرزمینی متروهای شهری هستند. در این رمان پرفروش و پرمخاطب، به جهان آینده سفر می‌کنیم؛ جهانی تاریک در زیر زمین که از ایالت‌های مختلفی تشکیل شده و هر کدام از این ایالت‌ها در یکی از ایستگاه‌های مترو برپا شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی مترو 2033

شخصیت اصلی و قهرمان کتاب صوتی مترو 2033 (Metro 2033)، آرتیوم، پسر بیست‌وچهارساله‌ای است که چند سال پیش از وقوع جنگ هسته‌ای و ویرانی دنیای کنونی متولد شده. دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky) در این اثر محبوب خود، خلاصه‌ای از زندگی گذشته‌ی آرتیوم را در اختیار ما می‌گذارد. زمانی که جهان درگیر جنگ هسته‌ای می‌شود، کشور روسیه نیز بی‌نصیب نمی‌ماند. جنگ، تعداد غیر قابل تصوری از انسان‌ها را به کام مرگ می‌کشاند و اقلیت نجات‌یافته را مجبور به یافتن سرپناهی می‌کند تا از تشعشعات هسته‌ای در امان بمانند. بازماندگان، شبکه‌ی زیرزمینی مترو را برای زندگی انتخاب می‌کنند؛ بی‌خبر از سایر انسان‌های جهان و بدون اینکه بدانند چه بلایی بر سر بقیه‌ی شهرها و کشورها آمده است.

آرتیوم نیز که در آن زمان کودک بوده، همراه با مادرش در یکی از ایستگاه‌های مترو ساکن می‌شود. اما طی اتفاقی ناگوار، مادرش و بقیه‌ی افراد ساکن در آن ایستگاه، مورد حمله‌ی دسته‌ای از موش‌های گوشت‌خوار قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند. در این میان یک افسر نظامی به نام سوخوی آرتیوم را نجات می‌دهد، او را به ایستگاه محل سکونت خودش می‌برد و از آن پس او را به‌عنوان پسر خود بزرگ می‌کند. ماجرای کتاب صوتی مترو 2033، در سال 2033، یعنی بیست سال پس از جنگ هسته‌ای و در بیست‌وچهارسالگی آرتیوم آغاز می‌شود. در این زمان، جهان انسان‌ها به زیر زمین منتقل شده و هر ایستگاه به‌عنوان یک ایالت شناخته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مترو 2033

دیمیتری گلوخوفسکی داستان را از جایی آغاز می‌کند که ایستگاه محل سکونت آرتیوم و سوخوی مدتی است مورد حمله‌ی نیروهای ناشناخته و پلید قرار می‌گیرد. مردی که شکارچی صدایش می‌زنند، نزد سوخوی می‌آید تا درباره‌ی این اوضاع خطرناک با هم تبادل نظر کنند. آرتیوم که این گفت‌‎وگوها را می‌شنود، پیش شکارچی اعتراف می‌کند که احتمالاً مقصر این وضعیت باشد. او که به همراه یکی از دوستان خود، ده سال پیش برای ماجراجویی، از طریق ایستگاه کناری، به سطح زمین نزدیک می‌شوند، بعد از بازگشت دیگر نمی‌توانند دریچه‌ی ورودی را به‌خوبی چفت کنند. آرتیوم تصور می‌کنند که راه ورود این موجودات، از همان نقطه باز شده باشد. شخصیت شکارچی در کتاب صوتی مترو 2033، به آرتیوم می‌گوید که قصد دارد از راه‌های پرخطری درباره‌ی این نیروهای تهدیدگر شهرشان اطلاعات جمع‌آوری کند. او از پسر درخواست می‌کند که اگر نتوانست به سلامت از مأموریت خود بازگردد، به ایالت (یا ایستگاه) پولیس برود و مردی به نام ملینک را از این موقعیت خطرآفرین مطلع کند. آرتیوم نیز که بابت اشتباه خود، احساس مسئولیت می‌کند و همین‌طور از ماجراجویی بدش نمی‌آید، درخواست او را قبول می‌کند.

به همین ترتیب آرتیوم در ادامه‌ی کتاب صوتی مترو 2033 راهی سفری خطرناک، پرماجرا و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود و از ایستگاه‌های مختلفی گذر می‌کند که هر کدام به شیوه‌ای متفاوت اداره می‌شوند. دیمیتری گلوخوفسکی ایستگاه‌های مختلف مترو را مانند نمادها و برش‌هایی از مقاطع تاریخی مختلف و حکومت‌های متنوعی که جهان و خصوصاً روسیه به خود دیده، ترسیم کرده است. در ایستگاه رایش چهارم، حکومت به دست نئونازی‌هاست و در ایستگاه خط قرمز، نئواستالینیست‌ها ایالت را اداره می‌کنند. آرتیوم در هر کدام از ایستگاه‌ها و در مسیر رسیدن به هر یک از آن‌ها با تهدیدها و خطرات مختلفی روبه‌رو می‌شود، همراهانش را از دست می‌دهد و جان خودش نیز به خطر می‌افتد. اما در نهایت موفق می‌شود وارد پولیس شود. حالا باید دید با رساندن پیغام و عمل کردن به تعهدش چه اتفاقی می‌افتد. کتاب صوتی مترو 2033، پس از انتشار با استقبال فراوانی از جانب مخاطبان روبه‌رو شده و بارها تجدید چاپ شد. دیمیتری گلوخوفسکی نیز این داستان پرطرفدار خود را ادامه داد و مدتی بعد، مترو 2034 و مترو 2035 را منتشر کرد.

کتاب صوتی مترو 2033 را نشر صوتی آوانامه با صدای مهدی صفری و براساس ترجمه‌ی فربد آذسن منتشر کرده و نسخه‌‎ی متنی کتاب را انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی مترو 2033

  • برنده‌ی جایزه‌ی Eurocon برای آثار علمی – تخیلی در سال 2007
  • ترجمه‌شده به سی‌وپنج زبان زنده‌ی دنیا
  • کتاب پرفروش در سرتاسر دنیا
  • تا سال 2010، بالغ بر پانصدهزار نسخه از این کتاب، تنها در روسیه، به فروش رفته بود.
  • پیش از انتشار چاپی کتاب، بیش از دو میلیون نفر این داستان را در سایت گلوخوفسکی خوانده بودند.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب صوتی مترو 2033

  • بازی ویدئویی Metro 2033 با اقتباس از کتاب صوتی مترو 2033، در سال 2010 توسط شرکت 4ای-گیمز و در کشور اوکراین ساخته شد. در سال‌های 2013 و 2019 نیز دنباله‌های این بازی با کیفیتی بیشتر و با نام‌های مترو: آخرین نور (Metro: Last Light) و مترو اکسدس (Metro Exodus) ساخته شدند.
  • همچنین براساس این داستان، پروژه‌ای سینمایی در حال ساخت است که به زودی به مراحل نهایی خود خواهد رسید.

کتاب صوتی مترو 2033 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی مترو 2033 برای علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های علمی – تخیلی، آخرالزمانی، هیجان‌انگیز و البته سیاسی مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی مترو 2033 می‌شنویم

یه هفته بعد، یه گروه دیده‌بان دیگه هم گم شد. قرار نبود اون‌ها هم از نیم‌کیلومتری ایستگاه دور بشن و باز هم قضیه مثل قبل بود؛ بدون صدا و بدون اثر. مثل اینکه دود شدن رفتن هوا. برای همین توی ایستگاه همه نگران شدن. در عرض یه هفته، دو تا گروه ناپدید شده بودن. باید یه کاری می‌کردن. باید یه نقشه‌ای می‌کشیدن. خلاصه یه خط قرنطینه، توی ناحیه‌ی سیصدمتری تعیین کردن. طبق قوانین سنگربندی، یه‌سری کیسه‌ی شن بردن به خط و مسلسل نصب کردن و نورافکن انداختن. یه دونده فرستادن به بگوایا. یه اتحاد با بگوایا و خیابون 1905 تشکیل دادن. اول قرار بود اکتبر فیلد هم توی اتحاد باشه، ولی یه اتفاقی افتاد. کسی دقیقاً نمی‌دونه چی؛ یه حادثه. اونجا غیر قابل زندگی شده بود و همه فرار کرده بودن. در هر صورت اون‌ها یه دونده به بگوایا فرستادن تا بهشون اخطار بده مشکلی پیش اومده و ازشون درخواست کنه اگه اتفاقی افتاد، اون‌ها بهشون کمک کنن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه1
نمونه2
نمونه3
26 دقیقه
شناسنامه - فصل اول: پایان زمین - قسمت اول
25 دقیقه
پایان زمین - قسمت دوم
32 دقیقه
پایان زمین - قسمت سوم
30 دقیقه
فصل دوم: شکارچی - قسمت اول
21 دقیقه
شکارچی - قسمت دوم
23 دقیقه
شکارچی - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل سوم: اگر برنگشتم - قسمت اول
26 دقیقه
اگر برنگشتم - قسمت دوم
24 دقیقه
اگر برنگشتم - قسمت سوم
28 دقیقه
فصل چهارم: صدای تونل‌ها - قسمت اول
31 دقیقه
صدای تونل‌ها - قسمت دوم
19 دقیقه
صدای تونل‌ها - قسمت سوم
31 دقیقه
فصل پنجم: در عوض فشنگ - قسمت اول
35 دقیقه
در عوض فشنگ - قسمت دوم
53 دقیقه
فصل ششم: حقوق قدرتمندان - قسمت اول
34 دقیقه
حقوق قدرتمندان - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل هفتم: خان‌نشینان تاریکی - قسمت اول
33 دقیقه
خان‌نشینان تاریکی - قسمت دوم
30 دقیقه
خان‌نشینان تاریکی - قسمت سوم
32 دقیقه
فصل هشتم: رایش چهارم - قسمت اول
36 دقیقه
رایش چهارم - قسمت دوم
28 دقیقه
رایش چهارم - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل نهم: شما می‌میرید - قسمت اول
24 دقیقه
شما می‌میرید - قسمت دوم
34 دقیقه
شما می‌میرید - قسمت سوم
30 دقیقه
فصل دهم: نو پاساران - قسمت اول
29 دقیقه
نو پاساران - قسمت دوم
35 دقیقه
نو پاساران - قسمت سوم
36 دقیقه
فصل یازدهم: باور نمی‌کنم - قسمت اول
26 دقیقه
باور نمی‌کنم - قسمت دوم
29 دقیقه
باور نمی‌کنم - قسمت سوم
40 دقیقه
فصل دوازدهم: پولیس - قسمت اول
44 دقیقه
پولیس - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل سیزدهم: کتابخانه‌ی بزرگ - قسمت اول
32 دقیقه
کتابخانه‌ی بزرگ - قسمت دوم
44 دقیقه
کتابخانه‌ی بزرگ - قسمت سوم
34 دقیقه
فصل چهاردهم: آن بالا - قسمت اول
39 دقیقه
آن بالا - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل پانزدهم: نقشه - قسمت اول
29 دقیقه
نقشه - قسمت دوم
37 دقیقه
نقشه - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل شانزدهم: آواز مرده‌ها - قسمت اول
33 دقیقه
آواز مرده‌ها - قسمت دوم
23 دقیقه
آواز مرده‌ها - قسمت سوم
41 دقیقه
فصل هفدهم: فرزندان خزنده‌ی بزرگ - قسمت اول
19 دقیقه
فرزندان خزنده‌ی بزرگ - قسمت دوم
34 دقیقه
فرزندان خزنده‌ی بزرگ - قسمت سوم
36 دقیقه
فصل هجدهم: اولیاء امور - قسمت اول
39 دقیقه
اولیاء امور - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل نوزدهم: نبرد نهایی - قسمت اول
24 دقیقه
نبرد نهایی - قسمت دوم
26 دقیقه
نبرد نهایی - قسمت سوم
32 دقیقه
فصل بیستم: طبعمان خزیدن است - قسمت اول
30 دقیقه
طبعمان خزیدن است - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مترو 2033
نویسنده
مترجمفربد آذسن
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مترو 2033

ن ب
۱۴۰۲/۷/۱۸
سه امتیاز دادم، اصلا توقع نداشته باشید با کتابی در سطح کتابهای معین فرد خودمون یا کتابی مثل تلماسه روبرو باشید، ساعتها و ساعتها گوش میدید و طبق سیگنالهای اولیه کتاب منتظرید اتفاق مهمی بیفته اما هیچ خبری نمیشه، منتظر نباشید، ریتم بسیار کند و توضیحات رمان وار داره،
نکته دیگه اینکه گویا در مقابله با
انحصار طلبی امریکایی‌ها که همه اتفاقات اخرالزمانی در نیویورک میگذره این نویسنده هم همه اتفاقات رو در مسکو تصور کرده، وقتی میگه انسان منظورش اهالی مسکو هستند انگار هیچ ادم دیگه‌ای در دنیا به جز روس‌ها نیستند.
نکته دیگه اینکه حتی یک زن هم در این داستان نمیبینید، فقط در یک لحظه کوتاه از چند دختر تن فروش اسم میبره و تمام، در حالی که در کتابهای برادران معین فرد و امین فرد خودمون قهرمان‌های اصلی زن هستند. و هکذا در داستان کوری یا تلماسه.
ایراد دیگه اینکه از اسامی برای افراد و اماکن استفاده کرده که فکر میکنم خود روسها هم براشون ثقیل باشه، اینهمه اسم عادی روسها دارن که به گوش همه ما اشناست اما اینجا اسامی میشنوید که تا اخر داستان حفظ تون نمیشه، گویا فقط مصرف داخلی داشته این داستان نباید ترجمه میشد، چون تمام اتفاقات هم تحت تاثیر روابطو اتفاقات سیاسی اجتماعی قرن اخیر جامعه روسیه و شوروی سابق هست، از مذهب کرفته تا سیاست و جامعه،
تقریبا دو سوم کتاب رو گوش دادم و اومدم این نظر رو بنویسم و دیگه بقیه رو گوش نمیدم، اونم من که خیلی این ژانر رو دوست دارم و تمام کتابهای این ژانر رو خریدم ‌ در کل بعید میدونم کسی که روس نیست لذت چندانی از این کتاب ببره خصوصا اگر دنبال انفاقات سرگرم کننده و هیجانی هستید.
با تشکر از کیفیت بالای اجرای گوینده‌ها که خیلی زحمت کشیدند برای این کتاب طولانی
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
دورود فراوان و خسته نباشید مخصوصا آقای مهدی صفری با صدای گرم خود شنیدن این اثر را دو چندان کرده آقاق دیمیتری گلوخوفسکی در این کتاب به زیبای از حماقت انسان‌ها که هرگز ته نداره سخن گفتند از این که چقدر راحت میتونی با عقاید و مردوم بازی کزد مردمی که در واقع هیچی دیگه برای از دست دادند ندارند ولی باز و با هم در جنگ جدل هستن انسان ها با خود خواهی دنیای زیبای خود را به نابودی می کشند بدون این که به عاقبت کار خود فکر کنند
این عاقبت ما انسانها هست. سپاس گزارم....
اسماعیل خورشیدی
۱۴۰۳/۱/۲۹
در ابتدا از صدای گوینده خیلی ممنونم ولی در مورد موضوع کتاب باید بگم اصلا طوری که تصورش رو میکردم با داستانی هیجانی و اکشن رو به رو بشم اصلا اینطور نبود. داستان بسیار یکنواخت و خسته کننده، اسامی اشخاص و ایستگاه ها بسیار طولانی و غیر ملموس هست. بر خلاف تصویر روی کتاب که آدم احساس می کنه با داستانی ترسناک رو به رو میشه ولی اصلا اینطور نیست. در کل یک ستاره هم زیاده برای این کتاب.
محمد داودی فر
۱۴۰۲/۸/۱۴
ابتدا از گوینده که این رمان طولانی را به نحو احسنت قرائت کردند بسیار سپاسگزارم، کتاب هر چند از لغات روسی و غیر ملموس بشدت استفاده کرده بود ولی ساختار رمان‌های روسی را حتی در این سبک از داستان بخوبی قابل تشخیص بود، اهالی کتاب آگاه هستند رمان‌ها در هر ژانری علی الخصوص روسی شکل خاص خود را دارند. در مجموع کتاب‌های روسی را نمیتوان با سایر سبک‌ها خیلی قیاس کرد.
رضا افشاری پویا
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ادبیات و رمان روسیه همیشه برام جذاب بوده و هست و این کتاب هم شامل میشه
جناب صفری بسیار عالی روایت کردن
و این کتاب از اون دست کتابهاست که قهرمان داستان در سفر خودش هر دفعه به نکته‌ای از راز زندگی میرسه
واقعا از کتابراه و تیم تولید تشکر میکنم
دانیال ب
۱۴۰۳/۱/۱
در مورد خود داستان نمی‌خواهم نظری بدهم ولی در مورد اجرای صوتی کتاب دوست دارم بگویم یکی از بهترین اجراهای شوتی به زبان فارسی هستش و دست تیم تهیه کننده درد نکنه.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مترو 2033

برای دریافت کتاب صوتی مترو 2033 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.