معرفی و دانلود کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

عکس جلد کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها
قیمت:
۱۵۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

آیا دوست دارید بدانید غذای موردعلاقه‌ی صدام حسین چه بود و او موقع غذا خوردن چه عادت‌هایی داشت؟ ویتولد شابوفسکی در کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها دست ما را می‌گیرد و بر سر سفره‌ی چند چهره‌ی سرشناس تاریخ می‌نشاند؛ چهره‌هایی که آن‌ها را دیکتاتورهای بزرگ تاریخ می‌نامند. در این کتاب متوجه می‌شویم تصمیم جنایت‌بارترین اقدامات دیکتاتورها، پس از صرفِ چه غذایی گرفته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

تابه‌حال به ماجرای زندگی آشپزهایی که مجبورند شکم دیکتاتورها را سیر کنند فکر کرده‌اید؟ به‌نظرتان آشپزی برای خطرناک‌ترین مرد جهان چه حسی دارد؟ فکر می‌کنید آشپز مخصوص یک دیکتاتور در همان روزی که قتل‌عامی به دستور رئیسش رخ می‌داده، او را با چه حال‌وروزی و درحال خوردن چه غذایی بر سر میز غذا دیده است؟ کتاب صوتی مصائب آشپزی (How to Feed a Dictator)، اثر ویتولد شابوفسکی (Witold Szabłowski) درباره‌ی خاطرات آشپزهایی است که در کنار غذا درست کردن، گنجینه‌ای از خاطرات مهم و تأثیرگذار در کل جهان را هم اندوخته‌اند. چرا که آن‌ها آشپز بزرگ‌ترین دیکتاتورهای تاریخ بوده‌اند.

ویتولد شابوفسکی چهار قاره را زیرپا گذاشته و به کشورهای مختلفی سفر کرده است تا خاطراتی ناشنیده از زندگی چند فرد تأثیرگذار در تاریخ معاصر را در کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها ثبت کند. ویتولد شابوفسکی در دوره‌ای که به‌عنوان کمک‌آشپز کار می‌کرده است به این ایده رسیده. او همین‌طور که ساعت‌های زیادی از روزش را در آشپزخانه می‌گذرانده، با خود فکر کرده است که راستی چه کسی برای صدام حسین (Saddam Hussein)، انور خوجه (Enver Hoxha) و پل پوت (Pol Pot) غذا می‌پخته است...

ویتولد شابوفسکی که هم‌زمان در رشته‌ی روزنامه‌نگاری هم تحصیل می‌کرده، این جرقه را به ایده‌ی یک گزارش بدیع پیوند زده. با خود فکر کرده است که آشپز مخصوص یک دیکتاتور حتماً شناخت نزدیکی از او داشته. پس چه خوب می‌شود که به سراغ آن‌ها بروم تا ببینم چه چیزی برای گفتن دارند. این انگیزه، در سال‌های آینده او را راهی سفر به کوبا، کنیا، عراق و... کرده است تا این سرآشپزان مخصوص را پیدا کند و آن‌ها را به گفت‌وگو درباره‌ی خاطراتشان دعوت کند. ویتولد شابوفسکی برای دیدن آشپزان مخصوص دیکتاتورها از خیابان‌های بغداد تا هاوانا را زیرپا گذاشته؛ فقط برای پاسخ به این سؤال: زندگی و رفتارهای کسی که فکر می‌کند در اوج قدرت است، چه شکلی دارد؟

نام افرادی مثل صدام حسین، عیدی امین و انور خوجه، معمولاً درکنار عنوان دیکتاتور می‌آید. کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها نشان می‌دهد افرادی که به این چهره‌ها نزدیک بودند با این نظر موافقند یا نه. آیا آشپز مخصوص فیدل کاسترو او را یک دیکتاتور می‌داند؟ آیا یونگ موئون، آشپز مخصوص پل پوت از او می‌ترسیده؟

کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها، مانند یک کمدی سیاه و درخشان است. رادیو گوشه، کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها، با صدای منصور ضابطیان را براساس کتاب مصائب آشپزی برای دیکتاتورهای انتشارات کتاب پارسه با ترجمه‌ی زینب کاظم‌خواه منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

  • جناب شابوفسکی در این کتاب، روزنامه‌نگاری جسورانه را با نوعی روایت‌گریِ حتی جسورانه‌تر از آن آمیخته است. او با زبانی کنایه‌آمیز به ما می‌آموزد که برای رسیدن به آزادی باید اراده‌ی تحقق آن را داشته باشیم، نه اینکه فقط آرزویش کنیم. (تیموتی اسنایدر، نویسنده‌ی خودکامگی)
  • این کتاب درباره‌ی قدرتی است که یک وعده‌ی غذایی خوب به خورنده‌ی خود می‌دهد. (رز پرینس، مجله‌ی اسپکتیتر)
  • ایده‌ی بسیار جذابِ «نگاهی به تاریخ قرن بیستم از داخل آشپزخانه» ارزش شنیدن را دارند. (لونا مک‌لارن، ساندی تلگراف)

کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها برای تمام علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست قرن بیستم و برای کسانی که دوست دارند جنبه‌های تاریک تاریخ را با چاشنی طنز بشنوند مناسب است.

با ویتولد شابوفسکی بیشتر آشنا شویم

ویتولد شابوفسکی، متولد سال 1980، نویسنده، خبرنگار و روزنامه‌نگار سیاسی لهستانی است. تحصیلات او در زمینه‌ی علوم سیاسی و روزنامه‌نگاری بوده است. او تابه‌حال در مورد مسائل مهمی مثل پناهندگان و مهاجران غیرقانونی و ماجرای قتل‌عام لهستانی‌ها در لهستان گزارش تهیه کرده است. ویتولد شابوفسکی، خبرنگاری است که موفق به دریافت جایزه‌ی روزنامه‌نگاری پارلمان اروپا و جوایز بسیار دیگری شده‌. کتاب «خرس‌های رقصان» ازجمله آثار ویتولد شابوفسکی است که در ایران ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها می‌شنویم

یک روز رئیس‌جمهور صدام حسین، تعدادی از دوستانش را به قایقش دعوت کرد. او چند بادیگارد، منشی و مرا، یعنی آشپز شخصی‌اش را با خودش برد و ما با کشتی تفریحی در رودخانه‌ی دجله راندیم. هوا گرم بود. یکی از اولین عصرهای بهاری آن سال بود. آن زمان با هیچ‌کس در جنگ نبودیم و همه حال خوبی داشتیم.

سلیم، یکی از بادیگاردها، به من گفت: ابوعلی بشین! امروز تعطیلی. رئیس می‌گه برای همه غذا می‌پزه. او می‌خواد برامون کباب درست کنه.

لبخند زدم. یک روز تعطیل! زیرا می‌دانستم در مرام صدام چنین چیزی وجود ندارد. چون قرار بود غذا کباب باشد، شروع به آماده کردن همه‌چیز برای کباب کردم. قدری گوشت گوساله و برّه را ساتوری کردم و آن‌ها را با گوجه، پیاز و جعفری مخلوط کردم و بعد آن‌ها را در یخچال گذاشتم تا بعداً به‌خوبی به سیخ بچسبند. یک کاسه برای شستن دست آماده کردم. بساط آتش را راه انداختم، قدری نان پیتا پختم، سالاد خیار و گوجه درست کردم. بعد تازه آن‌وقت بود که نشستم.

در عراق هر مردی فکر می‌کند بلد است گوشت را کباب کند. او این کار را می‌کند، حتی اگر نداند چطور. این موضوع در مورد صدام هم صدق می‌کرد. مردم اغلب چیزهایی که او می‌پخت از روی ادب می‌خوردند. به‌هرحال تو که نمی‌خواستی به رئیس‌جمهور بگویی غذایی که درست کرده، دوست نداری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
19 دقیقه
پیش‌غذا
30 دقیقه
صبحانه - سوپ ماهی دزدان - داستانی از ابوعلی، آشپز صدام - قسمت اول
31 دقیقه
صبحانه - سوپ ماهی دزدان - داستانی از ابوعلی، آشپز صدام - قسمت دوم
25 دقیقه
صبحانه - سوپ ماهی دزدان - داستانی از ابوعلی، آشپز صدام - قسمت سوم
30 دقیقه
ناهار - بز کبابی - داستان اوتونده اودرا، آشپز عیدی امین - قسمت اول
30 دقیقه
ناهار - بز کبابی - داستان اوتونده اودرا، آشپز عیدی امین - قسمت دوم
25 دقیقه
ناهار - بز کبابی - داستان اوتونده اودرا، آشپز عیدی امین - قسمت سوم
27 دقیقه
ناهار - بز کبابی - داستان اوتونده اودرا، آشپز عیدی امین - قسمت چهارم
28 دقیقه
عصرانه - شکرپاره - داستان آقای کا، آشپز انور خوجه - قسمت اول
23 دقیقه
عصرانه - شکرپاره - داستان آقای کا، آشپز انور خوجه - قسمت دوم
5 دقیقه
میان‌وعده
22 دقیقه
شام - ماهی در سس انبه - داستان اراسمو و فلورس، آشپزهای فیدل کاسترو - قسمت اول
21 دقیقه
شام - ماهی در سس انبه - داستان اراسمو و فلورس، آشپزهای فیدل کاسترو - قسمت دوم
25 دقیقه
شام - ماهی در سس انبه - داستان اراسمو و فلورس، آشپزهای فیدل کاسترو - قسمت سوم
21 دقیقه
شام - ماهی در سس انبه - داستان اراسمو و فلورس، آشپزهای فیدل کاسترو - قسمت چهارم
31 دقیقه
دسر - سالاد پاپایا - داستان یونگ موئون، آشپز پل پوت - قسمت اول
29 دقیقه
دسر - سالاد پاپایا - داستان یونگ موئون، آشپز پل پوت - قسمت دوم
29 دقیقه
دسر - سالاد پاپایا - داستان یونگ موئون، آشپز پل پوت - قسمت سوم
6 دقیقه
ادویه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها
نویسنده
مترجمزینب کاظم خواه
راویمنصور ضابطیان
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۶
کیفیت صدا و ضبط خوب؛ انتخاب موسیقی هنرمندانه؛ نحوه بیان گوینده خوب با ذکر این نکته که "قسمت سوم: شام- ماهی در سس انبه" احتیاج به ادیت جدی داره… کتابخوان به کرات دچار عدم تمرکز و تکرار کلمات ربطی میشود.
محتوا: جذاب، سرگرم کننده، قابل تامل …
نویسنده از دیدگاه جالبی به ذکر تاریخ پرداخته… نسبتا بی
طرف به نظر میرسد (هر چند در مباحثاتش با مردم کشورهای مورد بررسی، مثلا عراق، دچار این وهم و خودبزرگ بینی متداول غربیها میشود که لابد بهتر از خودمان میداند چه چیزی برای شرق خوب است یا بد)
دستور غذای قسمت ١١ عاااالیه … ارزش امتحان کردن داره😅 (یه مدل استیک با سس پرتقال)
شادی شادباد
۱۴۰۲/۵/۸
من تاریخ رو دوست دارم، اما نه اینکه برم کتاب تاریخی بخونم، اینکه اینجور تو خط داستانی یه مواردی هم از تاریخ باشه فوق العاده ست برای سلیقه‌ی من. کتاب جذابی بود، مخصوصا قسمت صدام و امین. اما یه مقد کوچیک هم بکنم که خیلی مختصر توضیح داده بود من واقعا علاقه داشتم بیشتر بدونم. ممنون از کتابراه مثل همیشه عالی.
س م
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کتاب بسیار جالبیه ولی میتونست خلاقانه تر نوشته بشه و اینطور فهرست‌وار از این سوژه سراغ سوژه‌ی بعد نره. اجرای راوی اصلا گیرا نیست. اندکی بهتر از یک روخوانی از روی کتاب.
Farshid Sadatsharifi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتابی بسیار عالی؛ سوژۀ ناب؛ روایتی درگیرکننده؛ ترجمۀ بسیار درست و معیار؛ و همۀ این‌ها با خوانش خوب منصور ضابطیان بسیار شنیدنی و گیراتر شده است.
محمد مرادی
۱۴۰۳/۲/۸
کتاب چیز جدیدی بهم اضافه نکرد فقط به عنوان سرگرمی میتونه کمک کننده باشه
هانیه فراقیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بدنبود ولی النتظار بیشتری داشام، باز قسمت صدان نسبت به بقیه کتاب بهتر بود
زینب زمانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
خیای جالب و با موضوع متفاوتی بود و قشنگی اش هم در توضیح آخر کتاب بود.
Maryam Mehrabani
۱۴۰۳/۱/۱۷
روایت بسیار جذابی بود.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها

برای دریافت کتاب صوتی مصائب آشپزی برای دیکتاتورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.