معرفی و دانلود کتاب صوتی نفتی

عکس جلد کتاب صوتی نفتی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نفتی

صادق چوبک در کتاب صوتی نفتی که یک داستان کوتاه تأثیرگذار و به‌یادماندنی‌ست، به‌سراغ یکی از زنانی رفته است که سال‌ها در آرزوی رسیدن شاهزاده‌ی سوار بر اسب سفید، زندگی خود را سپری کرده‌اند. عذرا آرزو دارد که روزی با مرد رؤیاهایش آشنا شود و به خانه‌ی بخت برود. او برای رسیدن به این آرزو، به هر دری می‌زند...

درباره‌ی کتاب صوتی نفتی

صادق چوبک (Sadeq Chubak) در کتاب صوتی نفتی روایتگر داستان زنی ناکام است که می‌خواهد هرچه‌زودتر ازدواج کند و از خانه‌ی پدری خارج شود. داستان زمانی شروع می‌شود که عذرا به امامزاده رفته است و برای رسیدن به آرزویش، دخیل می‌بندد. دستان راننده‌ی اتوبوسی سال‌ها پیش، بدن عذرا لمس کرده است و او هنوز هم در انتظار آن دستان، می‌سوزد.

صادق چوبک از زاویه دید سوم شخص مفرد برای روایت داستان استفاده می‌کند تا مخاطب هر چه بهتر با شخصیت اصلی کتاب صوتی نفتی آشنا شود. یکی از دیگر شخصیت‌های مهم کتاب، نفتی است که سال‌هاست برای خانواده‌ی عذرا نفت می‌آورد و عذرا با هیچ مرد دیگری جز او، به‌طور مداوم در ارتباط نیست.

داستان «نفتی» یکی از یازده داستان کوتاه کتاب خیمه شب‌بازی است. صادق چوبک یکی از نویسندگان بزرگ ادبیات معاصر ایران بود که با داستان‌هایش، جامعه‌ی زمان خود را به‌خوبی به تصویر کشید. او از کلمات عامیانه‌ی بسیاری در داستان‌هایش بهره برده و اوضاع اجتماعی آن دوران را با چیره‌دستی تمام توصیف نموده است.

کتاب صوتی نفتی ذیل مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو (از نشر نوین کتاب گویا) به انتشار رسیده است. امید که از شنیدن آن لذت ببرید.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

زنان، در ایران و سایر نقاط جهان، هر کدام داستان‌هایی را در دل خود پنهان کرده‌اند. مجموعه روایت آواهای سوپرانو، راوی صدای زنانی از سراسر جهان است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، صادق چوبک، آنتون چخوف و ارنست همینگوی است و حسین مسعودی آشتیانی سرپرستی آن را بر عهده دارد.

کتاب صوتی نفتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن داستان‌های کوتاه ایرانی علاقه دارید، کتاب صوتی نفتی برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی نفتی می‌شنویم

با شتاب و چابکی از سر جایش بلند شد. چند ماچ چسبان صدادار، خیلی شهوانی و از روی دل‌پری به روی ضریح کرد. آن‌وقت بی‌آنکه دست‌هایش را از معجر بردارد، دو بار دور قبر طواف کرد و باز سر جای اولش نشست. در این‌جا دوباره گرهی را که بسته بود با ملایمت کشید و آن را آهسته نوازش کرد. اما وقتی دید یک دخیل زمخت دبیت سربی‌رنگ که قبلاً در آن‌جا بسته بودند، روی دخیلی که خودش بسته بود افتاده، خُلقش تنگ شد و با غیظ، گره شَله را از زیر دخیل دبیت سربی بیرون کشید. چند بار آن را نوازش کرد. مثل باغبانی که بدون انتظار، گل اصیلی را در میان انبوهی از علف خودرو یافته باشد. آن را از میان دخیل‌های دیگر، مشخص و نمایان ساخت. اما ناگهان یکه خورد و به نظرش رسید که شاید آن را هم مردی برای سفیدبختی بسته باشد!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
نفتی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نفتی
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نفتی

Mozhgan
۱۴۰۲/۷/۲۷
داستان زندگی یک زن که منتظر است که خواستگاری پیدا شود و با او ازدواج کند به امامزاده دخیل میشود که ازدواج کند و از خانه پدر رهایی پیدا کند و به هر کسی که در روز با او برخورد دارد احساسی رفتار میکند و در خیال خود شاید آن مرد، مرد زندگی او باشد. مرد نفتی که خود چند زن دارد و بچه هم ندارد رغبت نشان در می‌دهد زندگی زنان همیشه طول تاریخ گذشته و معاصربحث داغ نویسندگان است و آقای صادق چوبک مشکلات زنان را با داستانی طنز ولی تلخ بیان می‌کندو واقعیت رانشان می‌دهد.
احسان کریمی
۱۴۰۳/۱/۴
نوروز مبارک. داستانش کمی تلخ بود. و فهمیدیم که مشکل ازدواج فقط معطوف به زمان حال نمیشه. و باید یک روزی راهکار خوبی برای آشنا کردن افرادی که قصد ازدواج را دارند؛ پیدا شود. فقط خیلی کوتاه بود. انگار نویسنده میخواست یه درد و دل سرپایی با مخاطب داشته باشه.
علی پیروز
۱۴۰۲/۹/۱۸
باسلام.... داستان کوتاه و زیبایی در باره یک دختر که آرزوی ازدواج با یک آدم خوب و زندگی ساده داشت، و اعتقاد مذهبی هم داشت که به امامزاده طواف کرد و دخیل بست، اما دخیل که بست افتاد...
در کل داستان زیبا و شنیدنی بود.... تشکر
مهری آدرفخرایی
۱۴۰۲/۷/۳
داستانی کوتاه در حد 14 دقیقه که آرزوهای سرشتی زنی تنها و ناامید رو بیان میکنه. به شیوه‌ای ساده و بی پرده
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۲
داستان روایت زنی جوان و تنهاست که در جستجوی همسری برای خویشتن است و دست به هر نذر و نیازی میزند تا از تنهایی رها شود.
معصومه فرزانه
۱۴۰۳/۱/۲۲
یه داستان عامیانه که به دل میشینه.. مثل نوشته‌های جلال.. دوسش داشتم
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۳/۱/۱۲
بعضی اسامی انقدر بزرگ هستند که توقع چنین داستان پیش پا افتاده‌ای نداشتم
لیلا عظیمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
داستانش اجتماعیه و جالبه.
سحر فصیحی
۱۴۰۲/۷/۲
قشنگ ‌و‌ ساده و‌ روان و لذت بخش
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نفتی

برای دریافت کتاب صوتی نفتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.