معرفی و دانلود کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

عکس جلد کتاب صوتی نیمه تاریک وجود
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

از سرکوب شدن تمایلات و خواسته‌های درونی خود، چه از سوی دیگران و چه به دست خودتان، خسته شده‌اید؟ خبر خوبی برایتان داریم. کتاب صوتی نیمه تاریک وجود، از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون و موفق‌ترین آثار خودیاری، برای یاری رساندن به شما نگاشته شده. دبی فورد در این اثر روان‌شناختی و انگیزشی، شما را با نیمه‌ی پنهان وجودتان روبه‌رو کرده و در کنارتان خواهد بود تا با پذیرفتن توانایی‌ها و کاستی‌هایتان، یک زندگی سرشار از آگاهی، آرامش و شادی را به خود هدیه دهید.

درباره‌ی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

اگر همین حالا از ما بپرسند چه تعریفی از خودمان در ذهن داریم و اصولاً هنگام معرفی شخصیتمان برای خود یا دیگری، از چه توصیفاتی استفاده می‌کنیم، احتمالاً بسیاری از ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم. «خود» برای انسان‌هایی که غالباً روزهای خود را با نگرانی‌های مربوط به مسائل مالی و معیشتی سپری می‌کنند، یک مفهوم گمشده است! البته این حقیقت هنگامی تلخ‌تر خواهد شد که بدانیم ریشه‌ی مشکلات ریزودرشت روحی و روانی ما هم به همین عدم توجه برمی‌گردد. چاره چیست؟ چگونه می‌توانیم به خود حقیقی‌مان برگردیم و شخصیتمان را با وجود تمام لغزش‌ها و خطاهایش دوست بداریم؟ یکی از موفق‌ترین آثاری که برای راهنمایی انسان‌ها در جهت رسیدن به خودآگاهی و دوست داشتن خود به نگارش درآمده، همین کتابی است که پیش رو دارید. دبی فورد (Debbie Ford) در کتاب صوتی نیمه تاریک وجود (The Dark Side Of The Light Chasers) پرسشی را در مقابلتان قرار می‌دهد که پاسخ آن می‌تواند سراسر زندگی‌تان را دگرگون کند: خوب بودن را ترجیح می‌دهید یا کامل بودن را؟

واقعیت این است که انسان‌ها در طول تاریخ همواره به‌سوی تکامل گرایش داشته‌اند. متون دینی، آثار عرفانی که نمونه‌های متعدد آن را در ادبیات کهن فارسی نیز می‌بینیم، یا حتی یک نگاه اجمالی به پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری این مدعا را ثابت خواهند کرد. هنگامی که به‌عنوان یک انسان، کمال را بر خوب بودن ترجیح بدهیم، به این معناست که خودمان را با تمامی بدی‌ها و پلیدی‌ها و نیمه‌های تاریک وجودمان پذیرفته و دوست خواهیم داشت. به اعتقاد نویسنده پذیرفتن هر یک از مشخصه‌های منفی وجودمان به‌جای انکار آن‌ها، موجب می‌شود مشخصه‌های متضاد آن‌ها را نیز در وجودمان پرورش دهیم. به‌طور مثال تنها هنگامی می‌توانیم شجاعت را با تمام وجود تجربه کنیم که ترس‌هایمان را شناخته و آن‌ها را به‌عنوان بخشی جدای‌ناپذیر از وجودمان بپذیریم.

به‌تدریج و به کمک تمرینات و راهنمایی‌های اثر حاضر می‌آموزید که خصوصیت‌های اخلاقی مثبت و منفی خود را بی‌پرده بشناسید و اثرات آن‌ها را در زندگی گذشته و حال خود شناسایی کنید. شخصیت و ابعاد روانی وجود ما مانند ساختمانی است که یک نیمه از آن در روشنایی می‌درخشد اما نیمه‌ی دیگر آن در تاریکی پنهان شده است. کتاب صوتی نیمه‌ی تاریک وجود به ما کمک می‌کند با گشت‌و‌گذار در تمامی اتاق‌های این خانه‌ی مرموز، منشأ بسیاری از رفتارها، تمایلات بعضاً غیراخلاقی یا تصمیمات غیرمنطقی خود را تشخیص بدهیم. بعد از واکاوی تمام و کمال این خانه است که می‌توانیم به ابعاد مثبت وجودمان ببالیم و خودمان را به خاطر نقص‌هایمان ببخشیم. این درست همان نقطه‌ای است که کمال و رشد شخصیتی ما را رقم خواهد زد.

اگر می‌خواهید نشاط و شادی ازدست‌رفته‌ی زندگی‌تان را دوباره بیابید و به‌جای سرزنش کردن خودتان، جنبه‌های منفی وجودتان را نیز عاشقانه دوست بدارید، آموزه‌های آگاهی‌بخش دبی فورد در کتاب صوتی نیمه‌ی تاریک وجود را از دست ندهید. نسخه‌ی متنی این اثر را نشر عطر کاج به بازار کتاب عرضه کرده و نسخه‌ی صوتی آن به کوشش نشر آوانامه و با صدای شیما درخشش در اختیارتان قرار می‌گیرد. پروانه طاهری نیز برگردان این کتاب شنیدنی را به عهده داشته است.

افتخارات کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

  • پرفروش‌ترین کتاب سال 1998
  • از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز
  • ترجمه‌شده به بیش از نوزده زبان زنده‌ی جهان
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودسازی در دنیا

نکوداشت‌های کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

  • دبی فورد در این اثر ارزشمند، به‌ روش منظم، یکپارچگی و تحول در زندگی را به شما می‌آموزد. (دیپاک‌ چوپرا، نویسنده و استاد معنوی)

  • دبی فورد ما را از الگوهایی که سبب می‌شوند خودمان را سرزنش کنیم نجات می‌دهد؛ الگوهایی که ما را اسیر خود کرده‌اند. ایده‌های او شگفت‌انگیز و رضایت‌بخش هستند. (ماریان‌ ویلیامسون‌، سیاست‌مدار آمریکایی)

  • دبی فورد در کتاب نیمه‌ تاریک وجود به ما کمک می‌کند ابعاد گوناگون وجودمان را بشناسیم، آن‌ها را پذیرفته و دوستشان بداریم. مطالعه‌ی این کتاب منحصربه‌فرد را به شما پیشنهاد می‌کنم. (دین مایکل اورنیش، پزشک، پژوهشگر، استاد دانشگاه و نویسنده)

  • کتاب نیمه تاریک وجود را با نهایت دقت بخوانید؛ بارها و بارها. اگر خواهان تحول زندگی‌تان نیستید، نه کتاب را بخوانید و نه تمرینات آن را انجام دهید. این کتاب را در جایی بگذارید که هرگز دستتان به آن نرسد؛ چراکه غیرممکن است آن را مطالعه کنید اما زندگی‌تان زیرورو نشود. (نیل دونالد والش، نویسنده‌)

کتاب صوتی نیمه تاریک وجود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای آشتی با نیمه‌ی سرکوب‌شده‌ی وجودتان و ایجاد یک تحول اساسی در روحیات و زندگی‌تان آماده‌اید، می‌توانید کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود را راهنمایی بدانید که شما را در این مسیر پرفرازوفرود همراهی خواهد کرد. این کتاب حوزه‌ی خودیاری و خودسازی، شما را با جنبه‌های فراموش‌شده یا انکارشده‌ی وجودتان آشنا کرده و خود حقیقی‌تان را به شما نشان خواهد داد.

با دبی فورد بیشتر آشنا شویم

دبی فورد، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، در سال 1955 متولد شد و در سال 2013 به سبب بیماری سرطان درگذشت. این نویسنده و معلم معنوی در سال‌های حیات خود به افراد بی‌شماری در سراسر جهان یاری رساند و آثاری را به دنیای کتاب عرضه نمود که همواره از عناوین پرفروش حوزه‌ی خودسازی بوده‌اند. شناخت خود و کشف دنیای درون، محور اصلی تمامی کتاب‌های دبی فورد به شمار می‌آید.

او عمده‌ی شهرت و محبوبیتش را مدیون اثر خود با نام‌ «نیمه تاریک وجود» یا «نیمه تاریک جویندگان نور» بود. اثری که به‌سرعت توانست در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی قرار بگیرد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان کتاب‌های «شجاعت»، «جدایی معنوی، «نیمه تاریک وجود»، «پاکسازی آگاهی در 21 روز» و «بهترین سال زندگی شما» را برشمرد.

در بخشی از کتاب صوتی نیمه تاریک وجود می‌شنویم

اگر ناامید شویم، گذشته زندگی ما را نابود می‌سازد و خلاقیت و هدایای بی‌نظیر و استعدادهای ما را مدفون می‌کند. وقتی جنبه‌هایی از خود را نمی‌پذیریم، آن‌ها در درون ما غیرفعال می‌شوند و به‌جای اینکه در مسیر هم‌سو شدن با جهان خود استفاده شوند، در جهت مخالف به کار می‌روند. ما فکر می‌کنیم که از عالم و آدم عصبانی هستیم و برای تحقق رویاهایمان می‌خواهیم دنیا را زیرورو کنیم اما در واقع خودمان به تغییر و تحول نیاز داریم.

ما از خودمان به خاطر عدم تحمل، عدم تحسین نیروی خداوندی درونمان و عدم فرصتی برای ابراز وجود حقیقی‌مان عصبانی هستیم. فکر می‌کنیم از والدینمان عصبانی هستیم که از اول، ما را سرکوب کرده‌اند اما واقعیت این است که از خودمان عصبانی هستیم. فکر می‌کنیم سال‌ها پیش کسی ما را به درون قفسی انداخته و گرچه مدت‌هاست گریخته‌ایم اما همچنان با دیوارهای خالی آن مبارزه می‌کنیم. قفس ما، تردید، ترس و محدودیت‌های است که خودمان به وجود آورده‌ایم. به ما یاد داده‌اند که به دنبال آرزوها رفتن، کار سختی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
فصل اول: جهان بیرون، جهان درون
28 دقیقه
فصل دوم: در جست‌و‌جوی سایه
8 دقیقه
تمرین فصل دوم
32 دقیقه
فصل سوم: دنیا در درون ما قرار دارد.
11 دقیقه
تمرین فصل سوم
44 دقیقه
فصل چهارم: یادآوری خود
2 دقیقه
تمرین فصل چهارم
38 دقیقه
فصل پنجم: سایه را بشناس تا خود را بشناسی.
8 دقیقه
تمرین فصل پنجم
49 دقیقه
فصل ششم: من همان هستم.
3 دقیقه
تمرین فصل ششم
45 دقیقه
فصل هفتم: در آغوش کشیدن نیمه‌ی تاریک
7 دقیقه
تمرین فصل هفتم
58 دقیقه
فصل هشتم: بازنگری خود
5 دقیقه
تمرین فصل هشتم
55 دقیقه
فصل نهم: بگذار روشنایی وجودت بدرخشد.
6 دقیقه
تمرین فصل نهم
57 دقیقه
فصل دهم: زندگی قابل زیستن
10 دقیقه
تمرین فصل دهم
11 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیمه تاریک وجود
نویسنده
مترجمپروانه طاهری
راویشیما درخشش
ناشر چاپیانتشارات عطر کاج
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

مینا مصلایی
۱۴۰۳/۲/۳
من این کتاب رو در ماشین و در حال رانندگی سفر تعطیلات نوروزی گوش دادم، فقط میتونم بگم وقتی به مقصد رسیدم کد‌های زیادی برام باز شده بود، جواب خیلی از سوالاتم رو گرفته بودم، دلیل مشکلات عزت نفس و اعتماد به نفس افراد، فرافکنی‌ها و تکرار مشکلات همیشگی، افسرده بودنشون و اینکه چرا در مقابل بعضیها بی دلیل گارد داریم و بعضی با بعضیها راحتترن و یه عده با هم کنتاکت دارن، همه و همه به گیرهای روح و روان ناخودآگاه ما داره، چیزیکه ما سعی کردیم اونو از خودمون دور کنیم غافل از اینکه این بخشی از ماست و دور شدنی نیست، پس بهتره بشناسیمش و باهاش ارتباط بگیریم و حرفهای نشنیده‌اش رو بشنویم، قطعا حرفهای بخشی از ما حرفهای خود ما محسوب میشه، چطور ممکنه دوست نداشته باشیم حرفهای خودمونو بشنویم؟
مهشید زند
۱۴۰۲/۵/۲۶
میتونم بگم بهترین کتابی بود که شنیدم. پیشنهاد من برای هر انسانی ابتدا باید نیمه تاریک وجود خودش رو پیدا کنه این کتاب بهترین راهنماست لطفا لطفا این کتاب رو بشنوید و زندگیتون رودگرگون کنید. من به همه توصیش کردم دم کتابراه گرم
به من خیلی کمک کرده خوشحالم از خریدنش صدای گوینده خیلی گوش نواز و عالیه.
Zahratavassoly
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
به نظر من بی نظره. و لازمه چند بار بشنوین. من کتاب های دیگه‌ی دبی فورد رو هم بهتون پیشنهاد میکنم و از همه بیشتر کتاب نیروی حال اگهارت توله رو چند بار بشنوین. همه این ها به خود شناسیمون خیلی کمک میکنه و همیشه برای این نویسنده‌ها بهترین ها رو ارزو میکنم
حسینیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
این کتاب بسیار عالی عالی، حتما بخونید و انجام بدین تمرینها رو که یکی از کتابهای خود شناسی و هرکسی خودشو بشناسه دنیاش تغییر می‌کنه وحال خوب نصیبش میشه
متین حسینی
۱۴۰۲/۶/۲۶
صدای گوینده بسیار زیبا و بیان مطالب کتاب بسیار شیوا، دو گوینده گرم سنگ تموم گزاشت
selma haddad
۱۴۰۲/۵/۱۷
راهنمای خوبی برای خود شناسی هستش، صدای گوینده هم عالی بود حتما خوندن این کتاب رو توصیه میکنم
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۳/۱/۹
این نسخه از نیمه تاریک وجود، بهترین کتاب است چون مطالب مفید و بهتری ارائه میده. ارزش مطالعه کردن دارد.
منیره کرمی
۱۴۰۲/۱۲/۹
این کتاب عالیه. به شدت پیشنهادش می‌کنم. محتوا عالی، ترجمه عالی، راوی عالی و پر از درس زندگی و خود شناسی‌.
مینا اکرامی پور
۱۴۰۲/۹/۲۷
واقعا فوق العاده بود
به زندگیم نور داد
خدایا شکرت که منو با این کتاب آشنا کردی⚘
نادیا جامی
۱۴۰۲/۹/۲۴
عالی بود و در بهترین زمان زندگیم در مسیرم قرار گرفت. خدایا شکرت
فاطمه جهانگیریان
۱۴۰۲/۹/۸
بهترین کتاب برای شنیدن شهود درونی خود و کنار آمدن با واقعیت‌های خودمون
هانيه آصفي
۱۴۰۲/۸/۴
من اعتقادی به کارما ندارم. به نظرم انرژی مثبت و منفی و تاثیرش در زندگی ما هم چرنده اگر مثل من فکر میکنید این کتاب رو نمیپسندید
حلیمه تقیان
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خیلی ممنون هستم بابت کتاب‌های دبی فوررت
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

برای دریافت کتاب صوتی نیمه تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.