معرفی و دانلود کتاب صوتی آری به زندگی

عکس جلد کتاب صوتی آری به زندگی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آری به زندگی

اردوگاه‌های کار اجباری در زمان جنگ جهانی دوم از تاریک‌ترین تجربیاتی هستند که بشر در طول تاریخ به خود دیده است. اما ویکتور فرانکل که خود چنین شرایطی را تجربه کرده، در کتاب صوتی آری به زندگی، خطاب به بشریت عنوان می‌کند که در چنین شرایطی هم امید و معنایی نهفته است که باید آن را بیابیم. شعار نویسنده در این کتاب، آری گفتن به زندگی است.

درباره‌ی کتاب صوتی آری به زندگی

کتاب‌های زیادی موجودند که سعی دارند به ما انگیزه ببخشند و بگویند که زندگی کردن در هر شرایطی و با وجود هر دشواری و مشکلی، ارزشمند و بامعنا است. اما کتاب صوتی آری به زندگی (Yes to Life)، با سایر این کتاب‌ها متفاوت است. نویسنده‌ی این کتاب، یعنی ویکتور فرانکل (Viktor Frankl)، یکی از تلخ‌ترین و دشوارترین شرایط زندگی انسانی را تجربه کرده است و باز قادل به ارزشمندی زندگیست! او خود موفق شده که زیر شکنجه‌های جسمی و روانی و با وجود از دست دادن عزیزترین افراد زندگی‌اش (ازجمله والدین و همسر باردارش)، مفهوم و ارزش هستی را پیدا کند و امیدوار بماند.

به اعتقاد ویکتور فرانکل در کتاب صوتی آری به زندگی، رنج‌هایی که در زندگی وجود دارند، آن را بی‌ارزش و بی‌معنا نمی‌کنند. از نظر او ما نه می‌توانیم و نه لازم است که همیشه از رنج‌ها فرار کنیم. رنج کشیدن، خود نشانه‌ای معنادار در زندگی یک فرد سالم است. کسی که نتواند رنج را تجربه کند، بیمار است؛ چراکه این حالت نشانه‌ی بی‌حسی او و درک نکردن معنای اتفاقات است. بنابراین چنین فردی هیچ ارزش دیگری را هم درک نخواهد کرد.

کتاب صوتی آری به زندگی، گلچینی از سخنرانی‌های ویکتور فرانکل، پس از آزادی او از اردوگاه کار اجباری است. فرانکل که پس از آزادی، مدیر بخش عصب‌شناسی بیمارستانی بزرگ در وین شد، با رویکرد معنادرمانی خود، به تعداد زیادی از بیماران روانی کشورش کمک کرد. سخنرانی‌های این کتاب نیز برگرفته از همین رویکرد او هستند. ویکتور فرانکل، نماینده‌ی افرادی است که با گذر از وحشتناک‌ترین و تلخ‌ترین تجربیات، به معنایی جدید در زندگی دست یافته‌اند؛ افرادی که هر لحظه از نفس کشیدن خود را ارزشمند می‌دانند و از آن برای شاد بودن استفاده می‌کنند؛ افرادی که جان سالم به‌در برده‌اند...

کتاب صوتی آری به زندگی را نشر صوتی آوانامه با صدای مهیار ستاری و براساس ترجمه‌ی پروانه طاهری منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز نشر عطر کاج به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آری به زندگی

  • گلچینی موجز و قدرتمند از ویکتور فرانکل، روان‌پزشک و عصب‌شناس اتریشی، که وجود معنا در زندگی را حتی در تاریک‌ترین اوضاع و احوال تصدیق می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • موردپژوهی‌های این کتاب قابل تعمیم و دیدگاه‌های کلی آن قابل پذیرش هستند. فلسفه‌ی فرانکل پس از هفتاد سال، هم‌چنان الهام‌بخش است. (Kirkus Reviews)

  • ایده‌های ویکتور فرانکل، امروز هم حاوی نکات قابل توجهی هستند. (واشنگتن پست)

  • کتاب آری به زندگی، دعوتی وسوسه‌انگیز به تفکر درباره‌ی اعتقاداتمان است؛ اعتقاد و باورهایی که در شرایط دشوار با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. (Oncology Times)

کتاب صوتی آری به زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آری به زندگی، برای مخاطبان کتاب‌های روان‌شناسی و کسانی که به دنبال معنایی در زندگی خود می‌گردند مناسب است.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم

ویکتور فرانکل با نام کامل ویکتور امیل فرانکل، عصب‌شناس و روان‌پزشک مشهور اتریشی بود که سال 1905 در وین متولد شد. او که یک یهودی بود، بخشی از سال‌های عمر خود را در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها، مانند اردوگاه آشویتس گذراند. تخصص ویکتور فرانکل در فلسفه و پزشکی، همراه با تجربیاتی که از این دوره‌ی سخت زندگی خود به‌دست آورد، آثار ماندگاری را به‌وجود آوردند. کتاب «انسان در جستجوی معنا» ازجمله این آثار اوست که نویسنده‌ی خود را به شهرت رساندند و به فروش بالایی دست یافتند. درواقع، معنادرمانی، رویکردی بود که ویکتور فرانکل آن را ابداع کرد و در روان‌شناسی بنیان گذاشت. فرانکل سال 1997 در وین درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی آری به زندگی می‌شنویم

روزی برحسب تصادف، به‌طور هم‌زمان با دو نفر آدم بیزار از دنیا نشسته بودم؛ یک مرد و یک زن. هر دو با کلماتی دقیقاً مثل هم، می‌گفتند که زندگی‌شان بی‌معناست و دیگر انتظاری از زندگی ندارند. ظاهراً به نظر می‌رسید هر دو به‌نوعی حق دارند؛ اما برعکس، به‌زودی اتفاقات جالبی انتظار هر یک از آن دو را می‌کشید. برای مرد، یک کار علمی ناتمام و برای زن، کودکی که آن سوی مرزها زندگی می‌کرد و دور از دسترس بود.

در این مرحله ممکن است بتوانیم به‌قول کانت بگوییم «ایجاد یک انقلاب کپرنیکی و چرخشی صدوهشتاددرجه‌ای مفید خواهد بود». پس از آن، دیگر این سؤال پیش نمی‌آید که «چه انتظاری می‌توانم از زندگی داشته باشم؟»؛ بلکه حالا فقط باید پرسید «زندگی چه انتظاری از من دارد؟ چه وظیفه‌ای در زندگی انتظارم را می‌کشد؟». اکنون این را هم می‌دانیم که در تحلیل نهایی، سؤال درباره‌ی معنای زندگی به روش درست و کلی پرسیده نمی‌شود. ما اجازه نداریم از زندگی سؤال کنیم که معنایش چیست. زندگی است که از ما می‌پرسد و سؤال‌های خود را برای‌مان مطرح می‌کند. ما باید پاسخ بدهیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
شناسنامه - مقدمه: آری گفتن به زندگی
24 دقیقه
درباره‌ی معنا و ارزش زندگی - بخش اول
34 دقیقه
درباره‌ی معنا و ارزش زندگی - بخش دوم
33 دقیقه
درباره‌ی معنا و ارزش زندگی - بخش سوم
27 دقیقه
درباره‌ی معنا و ارزش زندگی - بخش چهارم
24 دقیقه
آزمایش مهم - بخش اول
23 دقیقه
آزمایش مهم - بخش دوم
13 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آری به زندگی
نویسنده
مترجمپروانه طاهری
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات عطر کاج
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آری به زندگی

امید احمدی زاد
۱۴۰۲/۵/۸
کتابی جمع و جور و بسیار تاثیرگذار برای افرادی که در رنج روحی به سر می‌برند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آری به زندگی

برای دریافت کتاب صوتی آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.