معرفی و دانلود کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم

عکس جلد کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم
قیمت:
۱۰۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم

در کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم که توسط عبدالطیف طسوجی گردآوری و ترجمه شده، به آخرین سری از داستان‌های «هزار افسان»، «الف لیله» و یا همان «هزارویک شب» گوش می‌دهیم که از پربارترین و ارزشمندترین گنجینه‌های ادبی در جهان به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم

کمتر کسی در جهان وجود دارد که نام شهرزاد قصه‌گو، دختر خردمند وزیر و قصه‌ی روایت‌گری هزارویک‌شبه‌ی او برای ملک جوان‌بخت را نشنیده باشد. این مجموعه داستان که حالا بعد از گذشت قرن‌ها، همچنان از زیباترین و ارزشمندترین آثار ادبی در جهان به شمار می‌رود و منبع الهام خلق آثار فرهنگی فراوانی بوده، هنوز هم از طرفداران بی‌شماری برخوردار است که از دل داستان‌های باستانی آن، دری به سوی اندیشه‌ها و سنن گذشتگان می‌گشایند. در مجموعه کتاب‌های صوتی هزارویک شب که توسط نشر آوانامه ارائه شده، روایتی روان و شیرین از این داستان‌ها در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود. هم اکنون دفتر آخر، یعنی کتاب صوتی هزارویک شب - صد شب دهم در اختیار شما قرار گرفته.

در رابطه با ریشه و خاستگاه داستان‌های هزارویک شب، بحث‌های فراوانی وجود دارد. عده‌ای آن را متعلق به هند و عراق می‌دانند، برخی از ایرانی بودن آن سخن می‌گویند و دیگرانی نیز وجود دارند که آن را چینی و یا یونانی می‌خوانند. آنچه مسلم است وجود اندیشه‌ی شرقی در میان تاروپود این اثر باستانی است و اینکه چطور مردمان نسل‌های پیشین، با روایت سینه‌به‌سینه‌ی این داستان‌ها، آن‌ها را حفظ و نگهداری کرده‌اند.

کتاب صوتی هزارویک شب - صد شب دهم که آخرین شب‌های قصه‌گویی شهرزاد را شامل می‌شود، سرنوشت این بزرگ‌زاده‌ی ازجان‌گذشته را مشخص می‌کند. داستان از این قرار است که دو برادر به نام‌های شهریار و شاه‌زمان، بر دو دیار همسایه حکومت می‌کردند. روزی از روزها، آن دو ملک سیاه‌بخت از خیانت همسرانشان باخبر می‌شوند. این اتفاق چنان کام آن دو برادر را تلخ می‌کند که یکی ردای حکومت را به کناری رها می‌کند و کوله‌بار سفر می‌ببند، و دیگری نیز چنان در چنگال خشم و انتقام اسیر می‌شود که تصمیم می‌گیرد این گناه نابخشودنی را به خون زنان سرزمینش بشوید. این می‌شود که شهریار، هر شب یکی از دختران سرزمینش را به عقد خود در می‌آورد و فردا صبح او را به تیغ تیز جلاد می‌سپارد. بر اثر این کشتار بی‌رحمانه، دیگر دختری در آن ولایت باقی نمی‌ماند جز دو دختران وزیر که شهرزاد و دنیازاد نام داشتند. شهرزاد که بزرگتر و خردمند بود، تصمیم می‌گیرد تا با دستاویز قصه‌های هرشبه‌اش برای خواهر کوچکتر، پا به حجله‌ی شهریار بگذارد تا بلکه بتواند با کیاست و تدبیرش، جان خود و خواهر کوچکترش را نجات بدهد. برای همین وقتی به ملاقات شاه می‌رود، از او درخواست می‌کند تا اجازه دهد برای آخرین بار، خواهرش را فرا بخواند و قصه‌ای برایش تعریف کند. شاه نیز به او این اجازه را می‌دهد غافل از اینکه کنجکاوی‌اش در دام قصه‌های تودرتوی شهرزاد اسیر خواهد شد و کم‌کم آثار خشم و غم، با شنیدن پندهای داستان‌وار شهرزاد از دلش پاک خواهد شد.

کتاب صوتی هزارویک شب - صد شب دهم کاری از نشر آوانامه است که با صدای مهرناز محافل روایت شده.

نکوداشت‌های کتاب هزار و یک شب - صد شب دهم

  • کتاب هزارویک شب داستان‌هایی جذاب و شیرین از گذشته‌های دور و شرق باستان را شامل می‌شود. (Barnes & Noble)
  • کتاب هزارویک شب اثری کلاسیک و گنجینه‌ای بی‌همتا و گران‌بها در جهان ادبیات به حساب می‌آید. (Taschen Books)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب هزار و یک شب

از جمله‌ی کم‌نظیرترین آثار هنری که با اقتباس از داستان‌های این گنجینه‌ی ادبی ساخته شده‌اند می‌توان نگارگری‌های صنیع‌الملک، نقاشی‌های سوفی اندرسون و جان دیکسون پتن و سوئیت سمفونیک شهرزاد، ساخته‌ی نیکولای ریمسکی کورساکف را برشمرد. از میان برجسته‌ترین و مشهورترین آثار سینمایی و تلویزیونی که با الهام از قصه‌ی هزارویک شب ساخته شده‌اند نیز می‌توان به «هزار و یک شب»، به کارگردانی آلفرد ای. گرین، محصول سال 1945 سینمای امریکا، «داستان‌های عشقی هزار و یک شب» ساخته‌ی پیر پائولو پازولینی، محصول سال 1974 و تولید مشترک سینمای فرانسه و ایتالیا و «شب‌های عربی» به کارگردانی آلن بیتس، محصول کمپانی ای‌بی‌سی امریکا در سال 2000 اشاره کرد.

کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های پندآموز باستانی، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم می‌شنویم

ای پسر آدم، تو را از پروردگار چه بازداشته و بر چه سبب مرگ را فراموش کرده‌ای؟ آیا ندانسته که دنیا خانه‌ی مرگ است، نه جای ثبات و دوام؟ و روزگار جای رنج است و تعب، نه محل آسایش و آرام؟ به دیده‌ی عبرت نظر کن که کجایند ملوکی که عراق را بنا کردند و آفاق بگرفتند؟ پس از آن منادی مرگ ایشان را در داد. ایشان ندای او را لبیک در دادند و دعوت او را اجابت کردند وبناهای استوار ایشان را سودی نداد و چیزهای بی‌شمار ایشان را از مرگ بازنداشت. و در پای لوح،‌ این ابیات نوشته بودند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
24 دقیقه
شب نهصدویکم تا نهصدوپنجم
36 دقیقه
شب نهصدوششم تا نهصدودهم
42 دقیقه
شب نهصدویازدهم تا نهصدوپانزدهم
27 دقیقه
شب نهصدوشانزدهم تا نهصدوبیستم
32 دقیقه
شب نهصدوبیست‌و‌یکم تا نهصدوبیست‌وپنجم
35 دقیقه
شب نهصدوبیست‌وششم تا نهصدوسی‌ام
33 دقیقه
شب نهصدوسی‌ویکم تا نهصدوسی‌وپنجم
47 دقیقه
شب نهصدوسی‌وششم تا نهصدوچهلم
54 دقیقه
شب نهصدوچهل‌ویکم تا نهصدوچهل‌وپنجم
53 دقیقه
شب نهصدوچهل‌وششم تا نهصدوپنجاهم
61 دقیقه
شب نهصدوپنجاه‌ویکم تا نهصدوپنجاه‌وپنجم
46 دقیقه
شب نهصدوپنجاه‌وششم تا شب نهصدوشصتم
44 دقیقه
شب نهصدوشصت‌ویکم تا نهصدوشصت‌وپنجم
45 دقیقه
شب نهصدوشصت‌وششم تا نهصدوهفتادم
47 دقیقه
شب نهصدوهفتادویکم تا نهصدوهفتادوپنجم
52 دقیقه
شب نهصدوهفتادوششم تا نهصدوهشتادم
56 دقیقه
شب نهصدوهشتادویکم تا نهصدوهشتادوپنجم
65 دقیقه
شب نهصدوهشتادوششم تا نهصدونودم
49 دقیقه
شب نهصدونودویکم تا نهصدونودوپنجم
41 دقیقه
شب نهصدونودوششم تا هزار و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم
نویسنده
راویمهرناز محافل
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم

برای دریافت کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب دهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.