معرفی و دانلود کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ، آخرین کتاب فیزیک‌دان برجسته‌ی انگلیسی، استیون هاوکینگ است. این کتاب در سال 2018 نامزد دریافت جایزه‌ی وب‌سایت گودریدز در بخش بهترین کتاب علم و فناوری شد. استیون هاوکینگ در اثر پیش رو به سؤالات اساسی و بزرگی که در طول تاریخ ذهن بشر را به خود مشغول کرده‌اند پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) یکی از بزرگ‌ترین فیزیک‌دانان و اخترشناسان دوره‌ی معاصر بود که ایده‌ها و تحقیقاتش تأثیر زیادی بر دانش ما از علم فیزیک و به‌طور ویژه، سیاه‌چاله‌ها داشت. او علاوه‌بر انجام پژوهش‌هایش، کتب علمی خوش‌خوان یا عامه‌فهمی نیز می‌نوشت که مخاطبان را با مفاهیم جدید حوزه‌ی فیزیک نظری آشنا می‌کرد که از این جمله می‌توان به کتاب‌هایی چون تاریخچه‌ی مختصر زمان (A Brief History of Time) و جهان در پوست گردو (The Universe in a Nutshell) اشاره کرد. کتاب پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ (Brief Answers to the Big Questions) نیز مانند دیگر آثار استیون هاوکینگ، مفاهیم پیچیده و دشوار فیزیک را برای مخاطبین ساده کرده و به برخی سؤالات اساسی و بزرگ بشریت پاسخ می‌دهد.

سؤالاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند را می‌توان در چهار سؤالِ کلی و بزرگ‌تر دسته‌بندی کرد: چرا ما در اینجا هستیم؟ آیا انسانیت بقا خواهد داشت؟ تکنولوژی و فناوری ما را نجات خواهد داد یا ما را نابود خواهد کرد؟ و در نهایت اینکه بشریت چگونه می‌تواند بر مشکلات خود فائق آید و رشد کند؟ استیون هاوکینگ در تلاش برای پاسخ گفتن به سؤالاتی که مطرح می‌کند، به مفاهیمی چون هوش مصنوعی، پیش‌بینی آینده، سفر به فضا و سیاه‌چاله‌ها می‌پردازد و آن‌ها را به تفصیل بررسی می‌کند.

این فیزیک‌دان برجسته، قوانین طبیعت را «ذهن خدا» می‌نامد و بیان می‌کند ما تا آخر قرن بیست و یکم قادر خواهیم بود قوانین حاکم بر طبیعت را درک کنیم. استیون هاوکینگ در کتاب پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ، برخی از خطراتی که بشریت را تهدید می‌کنند برمی‌شمرد و نشان می‌دهد برای نجات از آن‌ها چه می‌توان کرد. یکی از این خطرات که بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد، هوش مصنوعی است. او نشان می‌دهد یک هوش مصنوعی که بتواند از بشریت پیشی بگیرد، قادر خواهد بود به آگاهی برسد و ممکن است در برابر بشریت قرار بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

کتاب پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ، بسیاری از چالش‌های دیگری که بشریت در حال حاضر با آن‌ها مواجه شده یا در آینده با آن‌ها مواجه خواهد شد را مورد بررسی قرار می‌دهد. چالش‌ها و تهدیداتی چون خطر برخورد یک جرم آسمانی به کره‌ی زمین (مانند شهاب سنگی که بیش از 60 میلیون سال پیش به زمین برخورد کرد و منجر به انقراض دایناسورها شد)؛ تغییرات اقلیمی (که در صورت ادامه‌دار شدن می‌تواند یخ‌های قطبی را آب کرده و میزان زیادی کربن‌دی‌اکسید وارد جو کند)؛ و حتی خطر جنگ هسته‌ای، همه بخشی از تهدیداتی هستند که استیون هاوکینگ در این کتاب به آن‌ها می‌پردازد.

استیون هاوکینگ در این کتاب، ناامید و مأیوس نیست و ایمان دارد که بشریت قادر خواهد بود با حکمت و دانش بر مشکلات و تهدیدات فائق بیاید. آخرین پیام این نویسنده و فیزیک‌دان برجسته این است که نسل‌های جدیدتر باید همیشه نگاهی به علم داشته باشند و تلاش کنند آینده‌ای را بسازند که می‌خواهند در آن زندگی کنند.

کتاب پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ توسط انتشارات آتیسا و با ترجمه‌ی فائزه قاسمی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی رمانو به گویندگی محمدرضا علیشاهی و حنانه قدمگاهی تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • انتخاب‌شده به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط نشریه‌های فوربز، گاردین و وایرد
  • نامزد دریافت جایزه‌ی وب‌سایت گودریدز در بخش بهترین کتاب علم و فناوری در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

  • استیون هاوکینگ نمادی از قدرت ذهن بشر است. (واشنگتن پست)
  • نگاهی کوتاه و شفاف به آینده‌ی علم و انسانیت. (وال‌استریت ژورنال)
  • آخرین پیام استیون هاوکینگ به مخاطبانش بسیار امیدبخش است. (سی‌ان‌ان)

کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به متون علمی علاقه‌مندید و به‌دنبال این هستید که برای سؤال‌های اساسی و فلسفی، پاسخی علمی بیابید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ می‌شنویم

به نظر می‌رسد که وضعیت جهان در عصر باستان بسیار خودسرانه بوده است. در آن زمان بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، آتش‌فشان و طاعون بدون هیچ هشدار و دلیلی رخ می‌دادند. انسان‌های عصر باستان این رویدادها را به خدایان مختلف خود نسبت می‌دادند. آن‌ها هیچ راهی برای پیش‌بینی این رویدادها نداشتند و تنها امیدشان، موهبت از جانب خدایان‌شان بود. اما به‌تدریج، بشر نظم و قاعده‌ی مشخصی در جهان کشف کرد. نظم جهان در حرکت اجرام آسمانی کاملاً مشهود بود. به‌این‌ترتیب، اولین علمی که توسعه یافت، ستاره‌شناسی بود که 300 سال پیش، بر اساس ریاضیات استحکام یافت. ما هنوز هم از نظریه‌ی گرانش نیوتون برای پیش‌بینی حرکت اجرام آسمانی استفاده می‌کنیم. پس از آن، بشر متوجه شد که دیگر رویدادهای طبیعی هم از قوانین علمی مشخصی پیروی می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
17 دقیقه
مقدمه
32 دقیقه
چرا باید سؤالات بزرگ بپرسیم؟
21 دقیقه
آیا خدایی وجود دارد؟
37 دقیقه
همه‌چیز از کجا شروع شد؟
30 دقیقه
آیا در جهان هستی زندگی هوشمندانه‌ی دیگری هم وجود دارد؟
12 دقیقه
آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟
32 دقیقه
چه چیزی درون سیاه‌چاله وجود دارد؟
26 دقیقه
آیا سقوط در یک سیاه‌چاله خبر بدی برای یک مسافر فضایی‌ست؟
26 دقیقه
آیا بقای ما روی زمین امکان‌پذیر است؟
25 دقیقه
آیا باید به فضا مهاجرت کنیم؟
21 دقیقه
آیا امکان دارد هوش مصنوعی از ما سبقت بگیرد؟
18 دقیقه
چطور می‌توانیم آینده را بسازیم؟
9 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ
نویسنده
مترجمفائزه قاسمی
راویمحمدرضا علیشاهی، حنانه قدمگاهی
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب بسیار مفیدی بود. زبان ساده و قابل فهمش برام جالب بود. شاید کاملا و با جزییات تمام مسائل مورد بحثو نشکافه اما یه دید کلی خوب بهتون میده تا بدونین توی چه زمینه ای مطالعتونو گسترش بدین. از دست دادن افرادی با این سطح از علم و آگاهی و بهره ی هوشی حقیقتا ناراحت کنندس. امیدوارم از خوندنش لذت ببرین همونطور که من بردم.
Mohammad sadegh Salehi
۱۴۰۳/۱/۱۲
قشنگ و صدای خوب بود و آدم رو به فکر فرو میبره که زندگی شاید چیزی غیر فکرهای ما باشد و ما باید همواره اهل مشورت و تحقیق باشیم
محمد مهدی ساحت میرزایی
۱۴۰۲/۱۲/۴
کتاب خوبی بود اما در موضوع عدم وجود خدا اثبات‌های کاملی ندارد
زینب طهرانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتابی زیبا با صدایی دلنشین مناسب عاشقان آسمان
M kh
۱۴۰۳/۱/۱
نتایج و خلاصه عمر استیون
امیر محمد باباگلی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نیازی به تعریف نداره کاملا علمی و منطقی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به سوالات بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.