معرفی و دانلود کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید: نگاهی متفاوت به زندگی ادگار آلن پو

عکس جلد کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید: نگاهی متفاوت به زندگی ادگار آلن پو
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید: نگاهی متفاوت به زندگی ادگار آلن پو

پیتر آکروید در کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید، زندگی ادگار آلن پو، نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی را بی‌پرده و با جزئیاتی دقیق به تصویر کشیده است. پو را از جمله تأثیرگذارترین شخصیت‌های ادبی، از بنیان‌گذاران جنبش رمانتیک در آمریکا و پایه‌گذار داستان‌های کارآگاهی می‌دانند. ویلیام فاکنر، خورخه لوئیس بورخس، توماس مان و... تنها برخی از نویسندگانِ برجسته‌ی پس از پو هستند که از شیوه‌ی نگارش و مضامین داستان‌های وی تأثیر پذیرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید

پیتر آکروید (Peter Ackroyd) در کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید (Poe: A Life Cut Short) با به‌کارگیریِ شیوه‌ی رایج در زندگی‌نامه‌نویسی، پرتره‌ای کمابیش بی‌نقص از ادگار آلن پو، نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی در برابر ما قرار داده است. ادگار آلن پو، شاعری بود با روحی پریشان، آشفته و سرگردان که از بدو تولد تا لحظات پایانیِ زندگی، اندوه و مصیبت او را لحظه‌ای رها نکرد. یک ساله بود که پدرش برای همیشه خانه را ترک کرد. در دو سالگی مادرش را از دست داد و سرپرستی او به خانواده‌ای دیگر واگذار شد. در بیست‌سالگی مادرخوانده‌اش را هم از دست داد. برای مدت کوتاهی به ارتش پیوست. پس از آن، تحصیل در دانشگاه را آزمود اما هیچ‌یک برای پو دوام نداشتند و در نهایت، او به علاقه‌ی درونی خود، یعنی نوشتن روی آورد.

آکروید در کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید می‌گوید ازدواجِ ادگار آلن پو با دخترعموی سیزده‌ساله‌اش، ویرجینیا و همین‌طور علاقه‌اش به نوشتن باعث شد تا پس از مدت‌ها، بالاخره زندگی روی خوشی به پو نشان دهد. پو نوشتن را به طور جدی آغاز کرد و در مدتی کوتاه، داستان‌ها و اشعار زیادی را به رشته‌ی تحریر درآورد. پو همچنین به نقد هم پرداخت و ذهن خلاق و تیزبین او باعث شد تا نقدهایش، از طرف مخاطبان با استقبال بسیاری مواجه شود. همه چیز به نظر خوب پیش می‌رفت تا آنکه ویرجینیا نیز مانند مادر ادگار آلن پو در اثر ابتلا به بیماری سل فوت درگذشت. آلن پو پس از مرگ ویرجینیا، به آدم دیگری تبدیل شد. مرگ زنانِ زندگی ادگار آلن پو و کودکیِ دشوار خودش، باعث شد تا داستان‌های او، هرچند خلاقانه اما تیره و تاحدودی عجیب باشند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید

ادگار آلن پو پس از مدتی، دوباره تصمیم به ازدواج گرفت اما گویی سرنوشت، مسیر دیگری را برای وی رقم زده بود. آلن پو را در حالی که به‌شدت مجروح شده بود، در جوی آب یکی از خیابان‌های بالتیمور پیدا کردند. او در بیمارستان بستری شد و در تمام این مدت، به هذیان و توهم شدید دچار بود، طوری که حتی نمی‌توانست بگوید چه اتفاقی برایش رخ داده است. ادگار آلن پو پس از چند روزِ دشواری که در بیمارستان گذراند، برای همیشه چشم از جهان فرو بست. حدس‌وگمان‌های بسیاری درباره‌ی علت مرگ ادگار آلن پو عنوان شده است: سکته، خودکشی، درگیری‌های مسلحانه، مصرف زیاد مشروبات الکلی و... اما با گذشت این همه سال، هنوز هم راز درگذشت این نویسنده‌ی پرآوازه مشخص نشده است. پیتر آکروید در کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید، از تأثیر ادگار آلن پو در عمر کوتاهِ چهل‌ساله‌ی خود بر ادبیات آمریکا و جهان سخن گفته است. پو از بنیان‌گذاران مکتب رمانتیسم در آمریکاست. فضای خیالیِ داستان‌های او، سیاهی، رازآلودگی، مرگ، اندوه، تنهایی و رنج باعث شده تا نوشته‌هایش متمایز از آثار نویسندگان دیگر باشد. علاقه‌ی او به داستان‌های جنایی و معمایی و ترسیم فضاهای تخیلی، هنرمندان بسیاری را به اقتباس از نوشته‌هایش برانگیخته است.

کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید را شهاب شکروی به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب به همت انتشارات آوای چیروک و به خوانش بهمن وخشور منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید

  • آکروید در کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید مهارت‌های رمان‌نویس آمریکایی را به خوبی آشکار می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)
  • این مجلد خواندنی بر مردی متمرکز است که آثارش درست به اندازه‌ی شخصیتش مشهور و جنجالی‌اند. (بوک لیست)

کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام دوست‌داران آثار ادگار آلن پو و همین‌طور به علاقه‌مندان به آشنایی با زندگی‌نامه‌ی مشاهیر پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید: نگاهی متفاوت به زندگی ادگار آلن پو می‌شنویم

اوایل ژانویه‌ی 1842 ویرجینیا در حالی که پو پشت پیانوی خود نشسته بود و همراه نواختن، آواز می‌خواند ناگهان مکثی کرد و خون بالا آورد. پو دلیل این اتفاق را ضعف ریوی و پارگی رگ‌هایش می‌دانست. پس از این اتفاق، ویرجینیا به توجه و مراقبت جدی نیاز داشت اما شرایط آن‌طور که باید‌وشاید برای مراقبت از چنین بیماری مهیا نبود. یکی از همسایه‌ها می‌گفت ویرجینیا مجبور بود روی تخت‌خوابی بسیار باریک و در اتاقی کوچک که سقف کوتاهی داشت بخوابد. اتاقی که موقع ایستادن باید سرش را خم می‌کرد. حتی نفس‌کشیدن در چنین اتاقی برایش سخت بود. اما هیچ کس حق نداشت درباره‌ی این وضعیت صحبت کند چرا که پو خیلی زودرنج شده بود و به قول یکی از آشنایانش فردی شده بود حساس و شکننده که با کوچک‌ترین تلنگری درهم می‌شکست.

پو اجازه نمی‌داد کسی کوچک‌ترین صحبتی درباره‌ی بیماری مرگ‌آور همسرش بکند و صحبت درباره‌ی این موضوع به‌شدت دیوانه‌اش می‌کرد. با وجود این، مدام درباره‌ی مرگ همسرش می‌نوشت. در داستان زندگی در مرگ می‌خوانیم که شخصیت نقاش داستان، تمایل دارد چهره‌ی همسر تازه‌عروس خود را به تصویر بکشد اما همسرش در اتاق کوچکی که کارگاه اوست، از شدت رنج و ضعف، جان خود را از دست می‌دهد. در واقع این خودِ نقاش است که به بهانه‌ی کشیدن تصویر همسرش، او را به قتل می‌رساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
قربانی
24 دقیقه
یتیم
42 دقیقه
دانش‌آموز
38 دقیقه
افسر
57 دقیقه
روزنامه‌نگار
43 دقیقه
ویراستار
56 دقیقه
مردی که هرگز نخندید
54 دقیقه
پرنده
55 دقیقه
رسوایی
33 دقیقه
زنان
27 دقیقه
آخرین سال

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید: نگاهی متفاوت به زندگی ادگار آلن پو
نویسنده
مترجمشهاب شکروی
راویبهمن وخشور
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید

برای دریافت کتاب صوتی پو، مردی که هرگز نخندید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.